Malevil Cup - úspech Stošeka, Tomáš Višňovský strieborný

Martin Stošek dokázal na 20. ročníku Malevil Cup prekonať nepriazeň v podobe mechanických nepríjemností a poraziť konkurenciu. Jana Pichlíková s prehľadom vyhrala ženskú kategóriu.

Malevil Cup, podujatie zapísané v kalendári UCI MTB Maratónskej série, oslavovalo už svoje 20. výročie. O tom, že to bola adekvátna oslava, svedčí aj počet účastníkov, ktorý sa vyšplhal na hodnotu 1 300 pretekárov zo 14 krajín. Po mnohých rokoch ostali zlaté medaily doma, v Českej republike, a to zásluhou Jany Pichlíkovej a Martina Stošeka, ktorí vyhrali Malevil Cup po prvýkrát.

Lužické hory opätovne ponúkli náročnú trať, plnú komplikovaných stúpaní a často aj kamenistých zjazdov. V kontraste k predchádzajúcim horúcim dňom, počasie v deň pretekov jazdcom prialo – aj keď sa na trati dozaista zapotili. Keďže sa na tento ročník prihlásilo obrovské množstvo pretekárov, organizátori sa rozhodli pre trochu nezvyčajný štart po takzvaných vlnách. O 8:30 vyrazili na trať muži elite, medzi ktorými bol Tomáš Višňovský (Česká Spořitelna Accolade), Kristián Hynek (Vitalo Future cycling), Jan Škarnitzl (Mitas Mercedes-Benz Praha Trek), Martin Stošek (Vitalo Future Cycling) a niekoľko zahraničných jazdcov, ako napríklad Dán Sören Nissen, minuloročný víťaz Belgian MTB Challenge, pretekajúci pod luxemburskou vlajkou. O minútu neskôr ich nasledovalo 14 žien kategórie elite, o ďalšiu minútu na to to už bola skupina hobby jazdcov, ktorá tvorila väčšinu štartového poľa. Vyše tisíctristo jazdcov si vybralo jednu zo štvorice tratí, medzi nimi bolo 512 takých, ktorí sa odhodlali na najdlhšiu z nich, 100 km variant!

Martin Stošek prišiel do cieľa na prvej pozícii. Mladý cyklista už má za sebou úspešný rok . dokázal vyhrať takmer každé podujatie, na ktorom sa zúčastnil. Druhé miesto patrilo Tomášovi Višňovskému, na tretej priečke finišoval Matouš Ulman (obaja Česká spořitelna Accolade).

„Pri zvažovaní náročnosti týchto pretekov som plánoval ostať v prvej skupine už od štartu a počkať si na moment, kedy sa ukáže, ako sú na tom ostatní pretekári. Približne na 20. kilometri ma postihlo nešťastie v podobe defektu. Našťastie, skôr než som začal s opravou, dobehol ma môj tímový kolega, Dominik Buksa, ktorý mi požičal jeho zadné koleso. Na čelo pretekov som v danej chvíli strácal minútu. Stiahnuť túto medzeru mi trvalo 17 kilometrov a vyžiadalo si množstvo cenných síl. Nakoniec sme vpredu ostali len ja s Tomášom Višňovským. Moja smola z úvodu pretekov sa vykompenzovala v momente, kedy Tomášovi spadla reťaz z prevodníka,“ opisoval priebeh pretekov Stošek.

O niečo iný pocit z pretekov mal druhý, Tomáš Višňovský: „Na Malevil Cup-e som štartoval už trikrát počas minulých rokov, teda trať a profil už poznám. Mojím najlepším umiestnením bolo tretie miesto, ktoré som vylepšil o jednu pozíciu. Od štartu som bol súčasťou vedúcej skupiny, avšak už pri prvej občerstvovačke som ostal na čele sám. Kristián Hynek musel investovať množstvo energie na to, aby sa ku mne opäť priblížil. Následne zozadu zaútočil Matouš Ulman a znova sme boli skupina piatich jazdcov. Martin Stošek nás dobehol niekde okolo druhej občerstvovacej stanice. Sústredil som sa na Horskú prémiu na Hvozde, ktorú som aj vyhral. Následný zjazd bol z mojej strany opatrný, pretože sa mi v ňom podarilo počas minulých rokov utrpieť viacero technických problémov. Po ňom sme spolu s Martinom Stošekom a Janom Škarnitzlom viedli čelo pretekov spoločne. Nanešťastie mi spadla reťaz, vďaka čomu som musel túto dvojicu opätovne dobiehať. Jan Škarnitzl mal defekt a zaostal – niekoľko kilometrov pred cieľom sme ostali už len ja a Martin. V závere mi znovu spadla reťaz a výsledok bol jasný. Toto bol môj druhý vrchol sezóny po Cape Epic, preto som sa naň osobitne pripravoval.“

Jan Škarnitzl sa do cieľa pretekov vôbec nedostal, za čo mohli technické problémy. Jeho ambícia zvíťaziť na Malevil Cup-e tak ostala nenaplnená.

Víťazstvo Jany Pichlíkovej (Kross Bikeranch) bolo zaslúžené, keďže pred druhou pretekárkou, Slovinkou Blažou Pintarič (Pintatim), preťala cieľovú pásku s náskokom 9 minút. Pintaričová musela odvracať nástup Mileny Cesnakovej (Maloja – Rocky Mountain team) v závere pretekov. Nakoniec sa súčasnej víťazke podujatia Kráľ Šumavy ušlo tretie miesto. „Som skutočné šťastná, nedúfala som, že by som mohla v konkurencii toľkých výborných pretekárok vyhrať. Na začiatku som sa držala v čelnej skupine. Keď nás dobehli hobby jazdci, niektoré z dievčat využili situáciu a zviezli sa s nimi,“ opisuje vývoj Malevil Cup-u s nevšedným štartom vo vlnách víťazka pretekov.

„Blaža Pintarič bola v prvej polovici pretekov neustále predo mnou, avšak stále som ju videla. Na horskej prémii Hvozd som bola za jej zadným kolesom, ale Blaža dokázal kontrolovať situáciu. Toto bol poslednýkrát, kedy bola predo mnou. Našťastie som sa v posledných 20 kilometroch pretekov dokázala udržať popredných jazdcov z mužskej kategórie. Z minulého ročníka som si pamätala, že takáto stratégia mi v závere pretekov pomôže,“ povedala Pichlíková.

Malevil Cup

calendar_today 08.06.2019
format_list_numbered 5. kolo - Author Maraton Tour
place Jablonné v Podještědí (Česká republika)