Test: Alpina Carapax 2.0 - ľahká škrupinka na traily

Test: Alpina Carapax 2.0 - ľahká škrupinka na traily

1 komentár

Henry33 12.09.2019 24 fotografií   Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Alpina Prilba

V prvý prázdninový deň mi na test prišla prilba CARAPAX 2.0. Zhodou okolností sme hneď na to odchádzali na cyklo dovolenku k jazeru Ledro, a tak načasovanie už ani nemohlo byť lepšie.

 

Ľahká a dobre odvetraná, presne taká sa mi bude v tropických horúčavách, ktoré v tom čase zasiahli Európu, hodiť.



Počkať, toto poznám


Na test som si vybral farbu seamoss, čo znamená morský mach, ale skôr ako o zdravú stravu mi šlo hlavne o príjemnú “army” zelenú farbu, ktorá je v poslednej dobe veľmi v móde.



Otváram pracku a dávam prilbu na hlavu, a v tom mám pocit, ako keby som túto prilbu už na hlave mal. Dávam prilbu dolu, chvíľu rozmýšľam, medzitým ju ešte párkrát dávam hore-dolu, a v tom mi zaplo. Veď to je UVEX. Zrazu vidím pracku zhodnú s mojou Quatro Pro prilbou, rovnakú sieťku proti hmyzu a ďalšie detaily. To predsa nemohla Alpina len tak prebrať, a preto googlim. Päť minút neskôr a už som múdry ako rádio a dozvedám sa, že Alpina je sesterská firma Uvexu založená v roku 1980.



Made in Germany


Spracovanie prilby je na špičkovej úrovni a je cítiť kvalitu, ktorú nálepka Made in Germany sľubuje. Vrchná škrupina prilby je označená ako “Ceramic Shell” a má zabezpečiť dlhú trvácnosť prilby aj pri nešetrnom zaobchádzaní. Počas testu mi prilba padla na zem nespočetne veľakrát, ale na vrchnej vrstve nie je ani škrabanec.



Ukončenie In-mold peny je chránené polykarbonátovým plastom, a tak sa teoreticky nemá absorbčná pena ako poškodiť, pri prenášaní alebo skladovaní.



Sieťka proti hmyzu je príjemný bonus, ktorý má párkrát zachránil pred nepríjemnou háveďou. Na druhej strane bráni dokovaniu okuliarov, ktoré sa takto nedajú nikde odložiť.



Veľkosti sú niečo, čo ma na tejto prilbe veľmi teší, nakoľko moja hlava má obvod 60 cm, čo je u väčšiny výrobcov na rozmedzí medzi M a L. V prípade Caparax je rozpätie veľkosti L, 57 až 62 cm, a tak mi prilba nie je ani zbytočne malá, ale ani nevyzerám ako kozmonaut.



Ľahká ako pierko


Ďalšia vec, ktorá ma na tejto prilbe príjemne prekvapila, je jej hmotnosť. Výrobca udáva hmotnosť 290 g, čo takmer potvrdila moja váha, ktorá to zaokrúhlila na rovných 300 g. Na hlave nie je vôbec cítiť. Veľakrát v polke cesty siaham na hlavu a kontrolujem, či som si ju vôbec zobral. Výrobca sa hrdí, že ide o jednu z najľahhších enduro/trail prilieb na trhu, ale nepreveroval som túto informáciu.



S tým je samozrejme spojený aj veľmi dobrý fit. Na hlave nikde netlačí a po nasadení a utiahnutí už ďalej počas jazdy nemám potrebu prilbu naprávať. Zadné koliesko má veľmi príjemne jemný chod a dá sa nastaviť naozaj precízne. Celý mechanizmus, ktorý sa opiera o temeno, sa dá nastavovať v šiestich úrovniach - tak si tú správnu polohu nájde naozaj každý.



Ako som už spomínal, pracka je na štýl Uvex, a tak po zapnutí ponúka dodatočné možnosti utiahnutia alebo naopak, povolenia. Pri jazdení na traile mám prilbu radšej viac utiahnutú, aby pri páde držala čo možno najlepšie. Naopak cestou do práce ju radšej viac povolím, aby sa mi lepšie dýchalo a toto pracka poskytuje bez nutnosti neustáleho nastavovania popruhov. Apropo nastavenie popruhov je riešené kolískovou prackou a dá sa spraviť aj počas jazdy jednou rukou.



Prilba si veľmi dobre rozumie s hocijakými slnečnými okuliarmi a sťahovacie popruhy okolo hlavy nijak nezasahujú do nožičiek okuliarov. Šilt chráni proti slnku, avšak jeho nastavovanie je v rozmedzí asi jedného cm, a tak by som ho skôr považoval za pevný. Našťastie nebráni vo výhľade ani na traile, a ani na ceste.



Odvetranie prilby je úplne iný level na aký som zvyknutý. Počas jazdy dolu kopcom vie každá prilba rýchlo vymeniť horúci vzduch, ktorý sa tam nahromadí počas stúpania. Carapax však nemá čo vetrať, lebo sa tam žiadne teplo nehromadí ani počas stúpania. A to som prilbu skúšal práve v tých najväčších teplách, na traile Ponale, kde som nastúpal viac ako 1000 m.



Skôr trail ako enduro


Keďže výrobca označil túto prilbu ako enduro model, tak som vyskúšal aj kompatibilitu so zjazdovými okuliarmi a zistil nasledovné. Okuliare síce sedia v prilbe dobre a nijako sa navzájom neobmedzujú, avšak zadný popruh okuliarov nie je nijak istený, a tak sa veľmi ľahko zošmykne. Horšie však je, že vďaka skoro pevnému šiltu nie je kam okuliare odložiť a dávať ich stále hore dole je veľmi nepohodlné.



Pokrytie hlavy je celkom dobré, no opäť na najlepšie enduro kúsky má ešte rezervy. Osobne túto prilbu používam na všetko, od cesty do práce po trailové jazdenie, avšak keď pôjdem jazdiť ťažší enduro terén alebo nejaké preteky, tak asi zvolím fullface helmu. Na presuny medzi rýchlostnými skúškami bude však perfetná. Tieto poznatky však nie sú doložené nejakými faktami alebo crash testami a sú to len moje dojmy.



Prečo si ju teda beriem každý deň


Tento kúsok mi hneď prirástol k srdcu a odkedy som začal test, tak je toto moja voľba číslo jeden pri hocijakom výjazde. Výborná hmotnosť a skvelý fit mi dáva pri každej jazde zabudnúť, že ju vôbec mám na hlave. Netreba zabúdať ani na ukážkové odvetranie, ktoré sa nemusí zbytočne prsiť počtom otvorov a jednoducho funguje za každých podmienok. Pridajte k tomu osem farebných kombinácií a máte skvelú prilbu na trail. Ak pôjdete okolo Hrádku, tak si príďte vyskúšať a pozrieť naživo…



Cena prilby je stanovená na 109 € a viac informácií nájdete na stránke dovozcu.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

PetiMTBiker 12.09.2019 (16:49)

Hlavne že ju máš pekne utiahnutú pod bradou

 
Pridaj komentár