Novinka: Kdekoľvek pohodlne a s výkonom – nový Giant Revolt E+ Pro 2020

Elekto sektor sa postupne dostáva do všetkých odvetví cyklistiky. Giant v novom modeli Revolt E+ spojil jednoduchosť gravel biku s výkonnou elektrickou jednotkou, čím dosiahol nový level v cestovaní. Inými slovami: hurá objavovať!

V základe možno povedať, že elektro-gravel nie je výslovne novinkou. Avšak v tejto disciplíne si nájde mnoho priaznivcov. Dôvodom je jednak zameranie a charakteristika tejto odnože, ktorá prináša o čosi viac komfortu než klasické cestné bicykle, avšak súčasne nestráca na rýchlosti ani na cestách.

Priestupnosť terénom boduje v prípadoch, ak sa potrebujete prepravovať šotolinami alebo poľnými cestami. Navyše, ak plánujete nejakú aktivitu, ako je zobrazená napríklad vo videu, kedy potrebujete prísť pod skalu napríklad v hornatých Alpách aspoň s trochou síl, niet nad asistenciu motora.



Giant Revolt E+ Pro 2020

Ako píše samotný Giant, toto je prvýkrát, kedy sa pokúsili o túto syntézu. Pred tým mali v ponuke gravel bicykle, avšak „len“ s možnosť vlastného, dvojnohého pohonu. Celkovo je bicykel bez špecifického odpruženia. O akési pohodlie sa stará hliníkový rám a predovšetkým formované zadné vzpery. K tomu sa pridávajú širšie, až 45 mm plášte na 28“ kolesách, čo je ekvivalent niekdajších „pretekárskych“ XC užoviek.


V rámci geometrie sa môžete tešiť na klasickú vytrvalostnú pozíciu. Športový 71 stupňový hlavový uhol v spojení s rovnako vytrvalostne ladeným 73 stupňovým sedlových uhlom a pomerne dlhou hlavovou trubkou vzpriami posed a nechá vás si užívať dlhé hodiny v sedle bez nadmerného pocitu ochabnutia.


Technológie Revolt neobišli. Moderná pevná os tróni vpredu, ale aj vzadu s rozmerom 12x100, respektíve 12x142 mm. Taktiež sa v otázke tuhosti možno spoľahnúť na OverDrive2 šírku hlavovej trubky, a teda aj ložísk.


Nechýba vnútorné vedenie laniek, dve miesta pre montáž košíka, ani pre Giant povestný priamy zámok sedlovky, integrovaný do rámu.


Výbava

Giant prichádza len s jedným vyhotovením a to Revolt E+ Pro, ktorý však nie je žiadnym kompromisom, ak ide o komponenty a výbavu. Ako sme už spomenuli, základom je hliníkový rám z Aluxx SL hliníka a karbónová vidlica.


Čo sa týka sady, tu sa predstavilo už staré známe 11-rýchlostné Shimano RX600 v spojení s GRX prehadzovačkoukľukami FSA so 42 zubovým prevodníkom. Kazeta nie je nejako príliš rozsahovo veľká, 11-42 vám bude musieť stačiť.


Hydraulické kotúčové brzdy taktiež Shimano RX600 so 160 mm kotúčmi, kolesá Giant s plášťami Giant Crosscut Gravel 2 so 45 mm šírkou sú spoľahlivým základom na každodenné jazdenie.


Motor

Giant sa spolieha na vlastnú kooperáciu s Yamahou a vkladá do tohto rámu Giant SyncDrive Pro so zákonom stanoveným najvyšším výkonom 250 W a slušným počtom „njútnmetrov“, až 80! Nechýba stredne veľká 375 Wh batéria, ktorá je integrovaná do spodnej rámovej trubky. Prehľad o tom, čo sa deje, vám poskytne LCD displej s Bluetooth konektivitou a micro USB konektorom.


Ak sa povie elektrobicykel, je samozrejmé, že cena bude o čosi vyššia. V tomto prípade vás tento stroj bude stáť niečo cez štyritisíc, konkrétne 4 099 €.

Viac informácii o tomto modeli nájdete na stránkach výrobcu.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Video: Novinky Kellys 2025 – ebiky, bicykle a doplnky
Slovenská značka predstavila viacero zaujímavých noviniek na ďalšiu sezónu, či už v rámci elektrobicyklov, bicyklov alebo doplnkov. A my sme boli pri tom.
Potrebujeme na e-bike poistenie? Ako to je s PZP od 1. 8. 2024?
Považuje naša legislatíva ťažký alebo rýchly e-bike za motorové vozidlo, na ktoré potrebujeme PZP?
Predstavenie: Orbea Rise 2025 – dá sa vylepšiť to najlepšie z ponuky? PR článok
Viac výkonu, viac terénnych schopností a viac energie prináša nový model ľahkého elektrobicykla od španielskeho výrobcu Orbea. Alebo viac bicykla a menej elektriky?
keyboard_arrow_up