Novinka: Kdekoľvek pohodlne a s výkonom – nový Giant Revolt E+ Pro 2020
Elekto sektor sa postupne dostáva do všetkých odvetví cyklistiky. Giant v novom modeli Revolt E+ spojil jednoduchosť gravel biku s výkonnou elektrickou jednotkou, čím dosiahol nový level v cestovaní. Inými slovami: hurá objavovať!
Priestupnosť terénom boduje v prípadoch, ak sa potrebujete prepravovať šotolinami alebo poľnými cestami. Navyše, ak plánujete nejakú aktivitu, ako je zobrazená napríklad vo videu, kedy potrebujete prísť pod skalu napríklad v hornatých Alpách aspoň s trochou síl, niet nad asistenciu motora.
Giant Revolt E+ Pro 2020
Ako píše samotný Giant, toto je prvýkrát, kedy sa pokúsili o túto syntézu. Pred tým mali v ponuke gravel bicykle, avšak „len“ s možnosť vlastného, dvojnohého pohonu. Celkovo je bicykel bez špecifického odpruženia. O akési pohodlie sa stará hliníkový rám a predovšetkým formované zadné vzpery. K tomu sa pridávajú širšie, až 45 mm plášte na 28“ kolesách, čo je ekvivalent niekdajších „pretekárskych“ XC užoviek.V rámci geometrie sa môžete tešiť na klasickú vytrvalostnú pozíciu. Športový 71 stupňový hlavový uhol v spojení s rovnako vytrvalostne ladeným 73 stupňovým sedlových uhlom a pomerne dlhou hlavovou trubkou vzpriami posed a nechá vás si užívať dlhé hodiny v sedle bez nadmerného pocitu ochabnutia.
Technológie Revolt neobišli. Moderná pevná os tróni vpredu, ale aj vzadu s rozmerom 12x100, respektíve 12x142 mm. Taktiež sa v otázke tuhosti možno spoľahnúť na OverDrive2 šírku hlavovej trubky, a teda aj ložísk.
Nechýba vnútorné vedenie laniek, dve miesta pre montáž košíka, ani pre Giant povestný priamy zámok sedlovky, integrovaný do rámu.
Výbava
Giant prichádza len s jedným vyhotovením a to Revolt E+ Pro, ktorý však nie je žiadnym kompromisom, ak ide o komponenty a výbavu. Ako sme už spomenuli, základom je hliníkový rám z Aluxx SL hliníka a karbónová vidlica.Čo sa týka sady, tu sa predstavilo už staré známe 11-rýchlostné Shimano RX600 v spojení s GRX prehadzovačkou a kľukami FSA so 42 zubovým prevodníkom. Kazeta nie je nejako príliš rozsahovo veľká, 11-42 vám bude musieť stačiť.
Hydraulické kotúčové brzdy taktiež Shimano RX600 so 160 mm kotúčmi, kolesá Giant s plášťami Giant Crosscut Gravel 2 so 45 mm šírkou sú spoľahlivým základom na každodenné jazdenie.
Motor
Giant sa spolieha na vlastnú kooperáciu s Yamahou a vkladá do tohto rámu Giant SyncDrive Pro so zákonom stanoveným najvyšším výkonom 250 W a slušným počtom „njútnmetrov“, až 80! Nechýba stredne veľká 375 Wh batéria, ktorá je integrovaná do spodnej rámovej trubky. Prehľad o tom, čo sa deje, vám poskytne LCD displej s Bluetooth konektivitou a micro USB konektorom.Ak sa povie elektrobicykel, je samozrejmé, že cena bude o čosi vyššia. V tomto prípade vás tento stroj bude stáť niečo cez štyritisíc, konkrétne 4 099 €.
Viac informácii o tomto modeli nájdete na stránkach výrobcu.