Reportáž: Krásny záver enduro sezóny - Blinduro podzim 2019

Už tretí rok som si stanovil ako koniec súťažnej sezóny Blinduro podzim u našich západných susedov, ktoré sa dokonca konalo v novej lokalite, Červená voda - Ski Bukovka.

Predpoveď počasia znela skvelo, a tak som sa tešil na krásny jesenný víkend strávený v sedle a na tratiach, ktoré sú vždy výborne vyskladané. Už teraz môžem prezradiť, že ani tento ročník nesklamal.

Po príchode na miesto konania začne človek nasávať tú skvelú atmosféru, ktorú toto podujatie ponúka. Hlasná hudba, rapkajúce pastorky na bikoch a očakávanie v očiach riderov. Toto mám rád. Idem sa rovno registrovať, kde to prebieha bez akýchkoľvek problémov a vychytávka v podobe pásky na ruku, kde je moje štartovné číslo a kontakt na blízku osobu, sa mi naozaj páči.

Sobota ponúkla tri skúšky a v nedeľu nás preverili štyri, a za oba dni sme prešli cca 50 km a nastúpali 1 800 m. Do pretekov sa štartuje po 20 členných skupinkách, každých 10 minút a moderátor zvoláva pretekárov podľa čísla a aj mena (všetko pekne prehľadné).

Štartujem 12:50 v hustej hmle, ale so sľúbeným slniečkom na prvej RS. Stúpanie je príjemné, žiadne strechy, po zvážnici niekoľkokrát križujeme lyžiarsku zjazdovku. Celkovo boli transfery skvele natrasované. Na dva krátke úseky sa všetky dali zvládnuť na biku.

Slnka sme sa nedočkali

Štart do prvej RS sa odohrával v takej hmle, že som videl maximálne po tretí strom, a to robilo tieto preteky ešte zaujímavejšími. Začiatok bol taký voľný, vlniaci sa pomedzi stromy v čerstvej hrabanke. Až koniec skúšky sa spúšťal kolmejšie dolu, ale pri tejto krátkej dĺžke som si to krásne vychutnal. Ako navnadenie na ďalšie RS bola táto úplne skvelá.

Po rozcvičke sa išlo na ostro

Na začiatku RS číslo 2 je vidieť blinduristov bušiacich do pedálov a strácajúcich sa v ihličnatom lese. Hovorím si, to bude pohoda. No opak je pravdou. Po chvíli sa trail stočil doprava cez nejaký podrast, ktorý kryl prekvapenia, ako korene a kamene. Tu som si veru aj trošku ľahol.

Lesná pasáž bola rovnakého charakteru ako prvá, kde odklopené pasáže s čerstvou hrabankou dosť so mnou cvičili, a pri dĺžke tohto trailu mi už aj sily dochádzali. Koniec bol riadne namotaný v takom kamenistom podloží, a tu už naozaj idem len na náhodu a z posledných síl. Zvolil som taktiku - pevne sa drž. To znamená, silno držať rajdy, privrieť oči a nechať bike robiť čo vie.....

Záverečný flow na záver prvého dňa

Na poslednej RS úvodného dňa nás čakal pre mňa najzábavnejší trail, ktorý sa vlnil sčasti po staršom vyjazdenom traile. To dalo tomuto zjazdu skvelý flow a rýchlosť bola naozaj parádna. Hmla zhoršovala orientáciu, cez okuliare som moc nevidel, a miestami som brzdil do klopiek dosť na hrane. Ale na druhej strane, tak to má byť a podmienky má každý rovnaké.

Pred koncom sa RS troška zamotala, aby jazdci spomalili pred výjazdom na zjazdovku. Keďže to už je v tesnej blízkosti depa, tak je tu aj veľa divákov. Človek sa hneď cíti ako profík s takým publikom. Vidím pred sebou bikera, a to je dobrá motivácia do záverečného špurtu. Dokonca až taká, že na lavicu najazdím v plnej rýchlosti a dopadám ďaleko za ňou. Posledné esíčka a som v cieli. Jazdca pred sebou som obehol tesne pred cieľom a pretekanie na dnes končí.

Slnečné nedeľné ráno

Ráno v Červenej vode začínalo sľubne. Slniečko sa predieralo hmlou a vyzeralo to na krásny slnečný deň. Nuž ale nie...hmla vyhrala a počasie bolo obdobné ako v sobotu. Našťastie štarty boli posunuté o dve hodiny skôr a to znamenalo, že štartujem o 10:50. Úvod bol rovnaký ako v sobotu a transfer na 4 RS bol takmer identický.

Reparát skazeného úvodu z dvojky

Štvrtá RS sa začínala z toho istého miesta ako dvojka v sobotu. Dokonca asi do polovice mala aj rovnaký priebeh. Ale mala jeden pre mňa zásadný rozdiel. Podrast, kde som sa včera váľal, bol už krásne vyjazdený a išiel som tam bez najmenšej chyby. Asi v polke sa trail točil doľava, a tak sme nešli do záverečnej kamenistej pasáže, ale po dvoch dropoch cez padnuté stromy som bol v cieli. Na prebudenie až moc dobré.

Hrabanková sága pokračuje

Piata RS bola presne to, čo robí Blinduro podzim tak zábavným. Plná čerstvej hrabanky v točkách, na čo si treba chvíľu zvykať, ale keď na to človek príde ako to jazdiť, je to úžasná zábava. Koniec má táto skúška nad chatovou oblasťou, ktorou sa púšťame dolu, a zvyšok blindura sa bude konať na druhej strane doliny.

Transfer s výhľadmi

Transfer na predposlednú skúšku bol okolo rozhľadne Křížová hora, kde sa dal naozaj dobre obzrieť okolitý kraj. Ale naspäť k jazdenke. Štart šestky bol kúsok za rozhľadňou a zo začiatku lemoval lesnú cestu, ktorú sme nakoniec križovali a napokon sa trail stočil pomerne prudko dolu. Pribudli pomerne ostré switchbacky a rockgardeny. Ale chápte, rockgardeny také, že po každom jazdcovi sú iné.

Totiž každý kameň je tu voľný a každým jazdcom je niekde inde. A tesne pred koncom prišiel "trojhop", ako to jeden chalan nazval. Pre mňa len dvojhop. Tri padnuté stromy krížom. Prvý dropnem v pohode, lebo mám rýchlosť a je malý, ale druhý už s problémami, lebo nemám rýchlosť a je veľký… Ale prečo som sa pokúsil aj o tretí, to naozaj neviem, a tak celkom pekne padám a diváci si prišli na svoje. Vstávam, sadám a už len dve, tri točky do cieľa.

Všetko dobré sa raz končí

Pri poslednej RS mi bolo aj tak trochu ľúto, že to tak rýchlo ubehlo. Ale organizátori sa asi držali hesla, najlepšie na koniec a v sobotu aj v nedeľu ma bavili najviac posledné skúšky. Táto posledná obzvlášť, lebo bola už slušne vyjazdená stopa, točky držali a odklonené miesta sa dali krásne nadísť. A záver bol skvelý na časovanie brzdenia, lebo trail sa po krátkom špurte točil okolo stromu prudko dolu do cieľa. Paráda.

Na úplný koniec mi stačilo sa len pustiť dolu do doliny a vyšliapnuť pár výškových metrov do zázemia pretekov. Organizačne boli tieto preteky ako vždy skvelé, a je vidno, že Michal Prokop a ľudia, čo sa s ním na tomto projekte podieľajú, to nerobia len pre zisk, ale aj pre nás bikerov. Bol to určite skvelý koniec sezóny a už sa teším na ďalší ročník.

Výsledky

• DRENGUBÁKOVÁ Andrea - GHOST MOJEKOLO.cz - 0:26:30.2
  • NESTLEROVÁ Štěpánka Fejola - Norco Bicycles CZ - 0:27:15.6
  • BALÍKOVÁ Pavla - 0:29:09.2

Výsledky jednotlivých kategórií nájdete na tomto odkaze.

Zdroj fotografií: FB/blinduro

Blinduro Podzim

calendar_today 19.10.2019 - 20.10.2019
label Enduro
place Skiareál Karolinka (Česká republika)