Novinka: Cannondale SuperSix EVO Neo - zbraň na cesty s elektropodporou

Model SuperSix sa už dlhé roky radí k skutočne pretekárskemu náčiniu. V tomto prípade si inžinieri z Cannondale dovolili pridať ešte čosi naviac – elektromotor, s ktorým bude každý výjazd možnosťou objavovať niečo nové.

SuperSix v klasickom vyhotovení je podľa samotného Cannondale ich najrýchlejším cestným bicyklom. Spájajú sa v ňom totiž neodmysliteľné prvky tejto kategórie bicyklov – tuhosť, aerodynamické proporcie a nízka hmotnosť. Nezabudnuteľnou čerešničkou na torte je aj precízne riadenie a pohlcovanie vibrácií.

Verzia Neo teda ťaží z rovnakých aerodynamických vlastností. Slovami N. Barryho, dizajnéra a inžiniera Cannondale, „Vieme, že zníženie negatívneho prúdenia vzduchu má veľký vplyv na rýchlosť a výkon“. Podľa týchto meraní dokázali s neformálnym tvarovaním trubiek obmedziť tento jav o 30 percent. Okrem špecifického dizajnu rámu k tomu napomáhajú aj jednotlivé komponenty, akými sú riadítka SAVE SystemBar, či predstavec a sedlovka KNOT.

Technológie a vlastnosti SuperSix EVO Neo

V prvom rade ide o základ, ktorým je karbónový rám v spojení s vidlicou z rovnakého materiálu. Ako už bolo povedané, tvarovanie trubiek prispieva k zníženiu aerodynamického odporu a šetrí tak energiu jazdca.


K pohodliu z jazdy sú uspôsobené aj zadné vzpery. Ich umiestnenie a tvary prispievajú k vertikálnemu pohlcovaniu vibrácií. Na strane druhej však nezasahuje k optimálnemu prenosu energie.


Jednoduchosť a čistota dizajnu ide ruka v ruke aj s funkčnosťou. Dôkazom toho je vnútorné vedenie laniek, ktoré však začína už v samotných riadítkach a je tak efektne ukryté pred očami pozorovateľov.


Vidlica je prispôsobená pre poňatie až 28 mm plášťov. K tomu sa pridáva využitie pevných osí, kotúčových bŕzd a v neposlednom rade aj senzora, ktorý v milisekundových intervaloch analyzuje činnosť bicykla.


Výraznou obmenou oproti konkurenčným výrobcom je využitie motora v zadnom náboji, ktorý prenáša ťažisko ešte viac dozadu. Prirodzene, batéria je stále uložená v spodnej rámovej trubke, ktorá je vďaka svojím rozmerom najideálnejším miestom pre uskladnenie. Prakticky umiestnené tlačidlo zapnutia celého systému je doslova neprehliadnuteľné. To isté platí aj o porte pre nabíjanie. Kde inde, ak nie v oblasti stredu?


Dostupnosť pre všetkých v troch prevedeniach

I keď ide o vlajkovú loď z radu cestných modelov, nie je určená a prístupná len úzkemu okruhu „vyvolených“. Samozrejme, musíme očakávať, že už počiatočná cena najnižšieho modelu bude pomerne nadštandardná, avšak tento technológiami nabitý kúsok je toho hodný. Do ceny je taktiež nutné pripočítaj aj pohon v podobe jednotného motora MAHLE X35 s výkonom 250 Wh.


Cannondale ponúka trojicu vyhotovení, počínajúc SuperSix EVO Neo 3, a končiac pri Neo 1. Prejdeme si ich teda postupne vo vzostupnom poradí. Ako prvý je po ruke SuperSix EVO Neo 3 s decentným farebným vyhotovením.

Aj keď ide o vstupný elektromodel, nájdeme na ňom spomenuté ukryté vedenie laniek v hornej časti hlavovej trubky. Rovnako však ponúka aj spoľahlivú sadu Shimano 105 s kazetou so širokým rozsahom aj pre náročnejšie stúpania. Cena je 4 199 €.

  • Sada: Shimano 105, 11-rýchlostná kazeta 11-34
  • Kolesá: Cannondale ráfiky, Formula náboje, pevná os
  • Plášte: Vittoria Rubino Pro 28 mm
  • Motor: MAHLE ebikemotion X35 250 W, batéria 250 Wh
  • Komponenty: Cannondale 3, hliníkové

Prostredným kúskom je SuperSix EVO Neo 2. Taktiež je dodávaný so sadou Shimano, avšak už vo verzii Ultegra. Predstavec, riadítka a sedlovka sú v karbónovom prevedení KNOT s ukrytím kabeláže. Cena je 5 499 €.

  • Sada: Shimano Ultegra, 11-rýchlostná kazeta 11-34
  • Kolesá: Cannondale ráfiky, Formula náboje, pevná os
  • Plášte: Vittoria Rubino Pro 28 mm
  • Motor: MAHLE ebikemotion X35 250 W, batéria 250 Wh
  • Komponenty: riadítka, sedlovka a predstavec HollowGram SAVE KNOT karbónové

Ak však chcete investovať do niečoho neobvyklého a ponúkajúceho vyššiu triedu funkčnosti a technologickej vyspelosti, možno by stálo za to pozrieť sa na SuperSix EVO Neo 1. Predovšetkým kvôli elektronickej sade Shimano Di2 a karbónovým komponentom zahŕňajúcim aj kolesá. Cena je 8 999 €.

  • Sada: Shimano DuraAce Di2, 11-rýchlostná kazeta 11-34
  • Kolesá: HollowGram 45 KNOT karbónové, pevná os
  • Plášte: Vittoria Rubino Pro, 25 mm
  • Motor: MAHLE ebikemotion X35 250 W, batéria 250 Wh
  • Komponenty: karbónové HollowGram SAVE

Pre viac informácií o predstavených modeloch navštívte domovskú stránku značky Cannondale.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Mestské bicykle a elektrobicykle – pohodlne a štýlovo PR článok

Mestské bicykle a elektrobicykle – pohodlne a štýlovo

Nech už hľadáte dostupnosť, dizajn alebo len praktickosť, nabrať inšpiráciu môžete aj z nášho výberu klasických alebo elektrických bicyklov na jazdu nielen po meste.
E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde PR článok

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde

Canyon na tento rok kompletne inovoval svoju ponuku horských elektrobicyklov. O ktoré modely ide? V čom sa líšia oproti predchodcom? Ako sú vybavené?
E-biky Ghost - nemecké rýchle šípy PR článok

E-biky Ghost - nemecké rýchle šípy

Elektromobilita sa aj v cyklistickom svete hlási o slovo a značka Ghost ju ochotne vypočula. Pre rok 2023 si prichystali niekoľko kolekcií elektrobicyklov s rôznym využitím.
keyboard_arrow_up