Unboxing: GT Grade Carbon Elite 2020 - legenda pokračuje

Unboxing: GT Grade Carbon Elite 2020 - legenda pokračuje

Skúsite uhádnuť, čím je model Grade jedinečný a od ostatných gravel bikov odlišný? Pomôcka je čas vývoja a spôsob pruženia.

Začneme časom, aký značka GT už venovala gravel jazdeniu. Na to, že sa jedná o jednu z najmladších odvetví cyklistiky, GT prvý model predstavil už v r. 2014. Takže viac ako 5 rokov vyvíja, zlepšuje, vďaka čomu má náskok pred väčšinou konkurencie. Ďalšou vecou, ktorá robí model Grade 2020 špeciálnym, je jeho pruženie. Schopnosť filtrovať nárazy je pre gravel bike kľúčová vec a každý výrobca sa s tým pasuje po svojom.

Všeobecne môžeme povedať, že sa buď využívajú vlastnosti materiálu, ideálny je karbón a pruží sa samotným materiálom. Na opačnej strane stoja zakomponované pohyblivé časti rámov, čapy, osy a dokonca aj tlmiče. Takže na ráme máte nejaký mechanický prvok, extra hmotnosť. Ale Grade si ide vlatnou cestou. Využíva pruženie materiálu, mení spôsob uchytenia trubiek a v prípade karbónových modelov upravuje aj karbón samotný. Viac detailov pri samotnom unboxingu.



Unboxing


Na to, aká je GT originálna značka, krabicu majú trochu nudnú. Jednoduchý nápis, nič zaujímavé. Samozrejme balenie je dôsledné, všetko tak, ako sme zvyknutí.



Riadidlá majú typický gravel tvar a sú vyrobené z hliníka tak, ako aj predstavec. Sedlovka je už z karbónu, vďaka čomu dobre pruží. Všetko od GT.



Vedenie laniek je vonkajšie. Z pohľadu dizajnu a čistenia horšie riešenie, v prípade nutnosti servisu, alebo výmeny výhoda. Ak by ste mali Di2 alebo teleskopku, to je navrhnuté interne.



Rám je vyrobený z karbónu, v zadnej časti je k nemu pridané aj sklené vlákno tak, aby bol celok pružný a dostatočne pevný. Nechýba klasický trojitý trojuholník, na ráme je dostatok držiakov na vodu, nosiče či blatníky.



Pruženie je vyriešené elegantne, vrchné rámové trubky zadnej stavby nie sú k sedlovej trubke rámu pripevnené napevno a zväčšujú tak možnosti filtrovania nárazov. Žiadne mechanické časti na ráme znamenajú menej starostí.



O pohon sa stará Shimano Tiagra, 10 rýchlostí. Vpredu máme 2 prevodníky, takže ani na asfalte sa vám nestane, že by vám chýbal ťažší prevod. Kľuky sú od FSA.



Hydraulické brzdy sú tiež Tiagra, kotúče 160 mm, rám dimenzovaný aj na 180 mm. Náboje sú značky Formula a ráfiky WTB, tie sú tubeless ready.




Plášte WTB Riddler TCS Light, 700 x 37c, tiež tubeless ready, rám znesie šírku až 42 mm. Sedlo Fabric Scoop Radius Sport má oceľové pružiny.



Hmotnosť je pod 10 kg, čo pri tejto výbave a cene je slušný údaj. Gravel nie je cesta a na hmotnosť sa až tak nehrá, ak sa vydáte na bikepacking jazdu, tak riešite iné veci ako gramy.



Oproti predchádzajúcej generácii zásadne vzrástol počet úchytov, takto plne naložený bike vyzerá impozantne.



Geometria


Vyrába sa 5 veľkostí karbónových modelov, 6 v hliníku.



Cena a dostupnosť


Cena daného modelu je 1 989 €. Tento bicykel nájdete aj v našom MTBIKER shope, kde sú aj ďalšie prevedenia modelu Grade 2020.

Praotec gravel jazdenia


Model GT Grade Carbon Expert 2020 sme vám predstavili aj vo videu, ktoré nájdete na samostatnom YouTube kanáli MTBIKER_centrum.



Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla


V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up16thumb_down comments 10 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Opäť mi na test pristál gravel bicykel a ja som behom mesiaca nejazdil v podstate na ničom inom... prečo? Aj o tom sa dozviete v teste.
Unboxing: Kellys SOOT 30 2020 - pozvánka do sveta gravelu

Unboxing: Kellys SOOT 30 2020 - pozvánka do sveta gravelu

Gravel jazdenie je tu, má vychytané muchy zo svojich začiatkov a všetko naznačuje tomu, že tu aj naďalej bude. Ak si gravel ešte neskúsil, na začiatok je SOOT 30 ideálny parťák.
Jeden rám, dva bicykle - cestné a gravel biky Superior X-ROAD PR článok

Jeden rám, dva bicykle - cestné a gravel biky Superior X-ROAD

Trhalo by ti srdce, vybehnúť s cestným bicyklom do terénu, bál by si sa, že poškodíš rám? Na druhú stranu, mať gravel by sa ti páčilo, ale nechceš alebo nemôžeš mať 2 bicykle?
keyboard_arrow_up