Unboxing: GT Grade Carbon Elite 2020 - legenda pokračuje

Unboxing: GT Grade Carbon Elite 2020 - legenda pokračuje

1610 komentárov

redakcia 07.12.2019 18 fotografií   Sezona 2020 Gravel Mtbiker Centrum Unboxing Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Gt Novinky

Skúsite uhádnuť, čím je model Grade jedinečný a od ostatných gravel bikov odlišný? Pomôcka je čas vývoja a spôsob pruženia.

 

Začneme časom, aký značka GT už venovala gravel jazdeniu. Na to, že sa jedná o jednu z najmladších odvetví cyklistiky, GT prvý model predstavil už v r. 2014. Takže viac ako 5 rokov vyvíja, zlepšuje, vďaka čomu má náskok pred väčšinou konkurencie. Ďalšou vecou, ktorá robí model Grade 2020 špeciálnym, je jeho pruženie. Schopnosť filtrovať nárazy je pre gravel bike kľúčová vec a každý výrobca sa s tým pasuje po svojom.

Všeobecne môžeme povedať, že sa buď využívajú vlastnosti materiálu, ideálny je karbón a pruží sa samotným materiálom. Na opačnej strane stoja zakomponované pohyblivé časti rámov, čapy, osy a dokonca aj tlmiče. Takže na ráme máte nejaký mechanický prvok, extra hmotnosť. Ale Grade si ide vlatnou cestou. Využíva pruženie materiálu, mení spôsob uchytenia trubiek a v prípade karbónových modelov upravuje aj karbón samotný. Viac detailov pri samotnom unboxingu.



Unboxing


Na to, aká je GT originálna značka, krabicu majú trochu nudnú. Jednoduchý nápis, nič zaujímavé. Samozrejme balenie je dôsledné, všetko tak, ako sme zvyknutí.



Riadidlá majú typický gravel tvar a sú vyrobené z hliníka tak, ako aj predstavec. Sedlovka je už z karbónu, vďaka čomu dobre pruží. Všetko od GT.



Vedenie laniek je vonkajšie. Z pohľadu dizajnu a čistenia horšie riešenie, v prípade nutnosti servisu, alebo výmeny výhoda. Ak by ste mali Di2 alebo teleskopku, to je navrhnuté interne.



Rám je vyrobený z karbónu, v zadnej časti je k nemu pridané aj sklené vlákno tak, aby bol celok pružný a dostatočne pevný. Nechýba klasický trojitý trojuholník, na ráme je dostatok držiakov na vodu, nosiče či blatníky.



Pruženie je vyriešené elegantne, vrchné rámové trubky zadnej stavby nie sú k sedlovej trubke rámu pripevnené napevno a zväčšujú tak možnosti filtrovania nárazov. Žiadne mechanické časti na ráme znamenajú menej starostí.



O pohon sa stará Shimano Tiagra, 10 rýchlostí. Vpredu máme 2 prevodníky, takže ani na asfalte sa vám nestane, že by vám chýbal ťažší prevod. Kľuky sú od FSA.



Hydraulické brzdy sú tiež Tiagra, kotúče 160 mm, rám dimenzovaný aj na 180 mm. Náboje sú značky Formula a ráfiky WTB, tie sú tubeless ready.




Plášte WTB Riddler TCS Light, 700 x 37c, tiež tubeless ready, rám znesie šírku až 42 mm. Sedlo Fabric Scoop Radius Sport má oceľové pružiny.



Hmotnosť je pod 10 kg, čo pri tejto výbave a cene je slušný údaj. Gravel nie je cesta a na hmotnosť sa až tak nehrá, ak sa vydáte na bikepacking jazdu, tak riešite iné veci ako gramy.



Oproti predchádzajúcej generácii zásadne vzrástol počet úchytov, takto plne naložený bike vyzerá impozantne.



Geometria


Vyrába sa 5 veľkostí karbónových modelov, 6 v hliníku.



Cena a dostupnosť


Cena daného modelu je 1 989 €. Tento bicykel nájdete aj v našom MTBIKER shope, kde sú aj ďalšie prevedenia modelu Grade 2020.

Praotec gravel jazdenia


Model GT Grade Carbon Expert 2020 sme vám predstavili aj vo videu, ktoré nájdete na samostatnom YouTube kanáli MTBIKER_centrum.



Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla


V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

user_id 07.12.2019 (11:12)

2


Ja tomu trojuholniku nejak neviem prist na chut

 
wulstar 07.12.2019 (21:08)

1


Táto verzia asi nemá flip chipy vidlicu ako pozerám podľa foto. I keď je veľmi pekný hneď by som menil.

 
cepooo wulstar 11.12.2019 (09:32)

0


Carbon Pro a Carbon Expert maju flip chip...

 
bubbic wulstar 11.12.2019 (10:43)

0


Nechapem co riesis. Zakon ti umoznuje nahradit odrazky reflexnymi prvkami na obleceni. Ak nemas oblecenie s reflexnymi prvkami, musis mat odrazky.

 
bubbic bubbic 11.12.2019 (10:44)

0


Ech sorry, neviem ci som zle klikol, alebo to zle zaradilo. Chcel som odpovedat desertfremen

 
RoboNM 07.12.2019 (11:28)

0


Gravel si asi nikdy nekúpim ale tento vyzerá ozaj cool....až na tie odrazky samozrejme

 
misko_hrasko RoboNM 07.12.2019 (12:13)

0


tie odrazky sú kvôli nejakej vyhláške. Nikto ti nezabráni si ich dať dole

 
Jano1987 RoboNM 07.12.2019 (18:54)

1


Podľa platného zákona má mať bike vpredu bielu odrazku, vzadu červenú a na kolesách oranžovú. Nezáleží na tom, či sa jazdí cez deň, alebo v noci. Je to povinná výbava biku.

 
bubbic Jano1987 10.12.2019 (21:13)

0


Podla rovnakeho zakona mozu byt tieto odrazky nahradene dostatocnymi reflexnymi prvkami na obleceni. Naozaj nie je nutne odrazky vozit, ked nechces.

 
desertfremen bubbic 11.12.2019 (10:07)

0


Čo sú to "dostatočné reflexné prvky na oblečení? " To je veľmi individuálne na posudzovanie. Mať odrazky (vzadu červenú, vpredu bielu, a vo výplete kolesa oranžovú) je úplné minimum čo by každý bicykel mal mať pokým ide po ceste pre motorové vozidlá. bodka.
Pretože nie vždy sa sa stane že máš na sebe refelxné oblečenie a niekdy sa stane že sa ti počas švihu vybije svetlo. Za tie chýbajúce odrazky by som naozaj dával pokuty. Ja viem že niektorí "borci" chcú vyzarať coool a profesionálne ale odrazky sú elementárna bezpečnosť. Ak nechcú odrazky tak nech sa prevážajú na velodrome a len za svetla alena ceste potom nemajú čo robiť.

 
Pridaj komentár