Talianska elegancia pre rok 2020 - cestná kolekcia Bianchi

Už vyše stotridsať rokov pôsobí na svetovom cyklistickom trhu neodmysliteľný výrobca Bianchi. Jeho charakteristické „celeste“ farebné prevedenie bude žiariť aj na cestných modeloch pre rok 2020.

V portfóliu nájdeme nielen bicykle určené primárne na cesty, ale aj horské či elektrobicykle. Teraz sa však zameriame na ústrednú kategóriu tejto značky - cestnú kolekciu. V nej sa nachádza viacero modelov, ktoré je vhodné rozdeliť podľa využitia, a to v nasledovnom poradí.

Pretekárske stroje - maximálny výkon

Team Lotto-Jumbo je žiarivým príkladom elitných cyklistov, ktorí siahajú na popredné priečky v balíku World Tour. K tomu však potrebujú vhodné „nástroje“. Na čele s P. Rogličom je výber na jednotlivé etapy najväčších Grand Tours alebo na jarné klasiky jasný.

Oltre XR4

Snáď najznámejším modelom z televíznych obrazoviek je Oltre XR4. Dôvodom je spojenie aerodynamiky, nízkej hmotnosti a tuhosti. V samom jadre pôsobí technológia patentovaná od Bianchi s názvom Countervail (ďalej CV), zodpovedná za tuhosť a komfortnosť týchto karbónových rámov. Hodnoty odporu vzduchu boli testované vo veternom tuneli, čím je zaručená presnosť a funkčnosť dizajnu. Pri kotúčových modeloch boli použité pevné osi, dodávajúce pocit istoty za každých podmienok.


Ak hovoríme o konkrétnych modelových spracovaniach Oltre XR4, na výber je skutočne dostatok možností. Od elektronických sád v znamení Campagnolo, Shimano či SRAM, cez 11 a 12-rýchlostné kazety s kotúčovými alebo klasickými ráfikovými brzdami.

Prínosom v oblasti minimalizácie odporu vzduchu je integrovaný kokpit - spojenie riadidiel a predstavca do jedného komponentu. Cena celkovo 13 vyhotovení začína od 5 500 €. Samotný rámový set je ohodnotený na 3 800 €, respektíve 4 300 € (s Vision Metron 5D kokpitom).

Oltre XR3

Tento model je akoby mladším bratom XR4. Dodávaný výhradne na elektronickej alebo mechanickej Ultegre s 11-rýchlostnou kazetou disponuje taktiež technológiou CV. Avšak nájdeme uňho isté odlišnosti - v spracovaní vidlice alebo jednoduchšej hlavovej rúrke bez integrovaného kokpitu. K dispozícii je kotúčová a ráfiková verzia. Cena začína od 3 700 €.


Specialissima

Ak je Oltre XR4 zbraňou na každú etapu, Specialissima sa už podľa samotného názvu sústredí na jeden a jediný účel - stúpať ako s krídlami. Subtílny rám s technológiou CV, úspora gramov v každom mieste, avšak vždy s dostatočnou tuhosťou - to sú charakteristiky tohto modelu. Aj preto v ponuke nájdeme len ráfikové brzdy - gramy sú gramy. Cena začína od 5 000 €. Dostupný je aj rámový set v cene 3 800 €.


Aria

Pri aeromodeloch ešte ostaneme. Jedným z nich je aj dostupnejšia verzia s pomenovaním Aria. Ukrýva sa v nej dizajn navrhnutý pre celistvý a efektívny výkon jazdca - minimum odporu vzduchu a priamy prenos energie.

Karbónový rám síce už nedisponuje technológiou CV, no to mu neuberá na rýchlosti, pre ktorú bol vytvorený. Vo výbave na Shimano 105 alebo Ultegre (možnosť aj elektronickej Di2) s kotúčovými alebo ráfikovými brzdami, jeho cena začína od 2 500 €.


Sprint

Jeho história siaha až do 70-tych rokov minulého storočia. Obľúbený bicykel našich predchodcov sa vracia s rovnakým cieľom - pohltiť jazdca radosťou z pretekania. Karbónový rám s vidlicou sú viac než adekvátnym vstupom do sveta výkonnostnej cyklistiky a poteší aj priaznivé cenové rozpätie.

Kvôli zaradeniu k univerzálnym pretekárskym bicyklom dokáže poňať až 28 mm plášte. Pri kotúčovej verzii nechýbajú pevné osi. Aj tu objavíme klasické mechanické sady 105 a Ultegra pri ráfikových brzdách, ako aj elektronickú sadu SRAM Force eTap v prípade kotúčových bŕzd. Cena začína od 2 150 €.


Vytrvalostné - keď čas je vašou devízou

Od pretekárskych modelov sa presunieme k tým, ktoré sú určené pre vytrvalcov. Alebo jednoducho pre všetkých tých, ktorí nedbajú len na watty ale tiež na pohodlie pri výjazdoch a tréningoch

Hlavnou výsadou týchto modelov je zameranie sa na vytrvalostne ladený posed a geometriu rámu, na funkčnosť a efektivitu. Tomu pomáhajú viaceré pre značku typické technológie.

Infinito CV a XE

Jeden model zahŕňajúci v sebe dvojicu spracovaní, ktoré sa líšia materiálom a detailami rámu. To je Infinito. Cieľ je zrejmý - nikdy nekončiaca túžba jazdiť. Vďaka výhradne karbónovému základu a kotúčovým brzdám je pripravený aj pre tie najnáročnejšie tréningy bez ohľadu na počasie.

Infinito CV už podľa prívlastku je založené na technológii Countervail, ktorá znižuje vibrácie prenášané na jazdca. K tomu sa pridáva nové spracovanie zámku sedlovky z dôvodu úspory energie vzhľadom na odpor vzduchu. Možnosť osadiť až 32 mm plášte je rovnako vítaným vylepšením už tak univerzálneho bicykla. Cena začína od 4 400 €.
K dispozícii je aj samostatný rámový set s vidlicou Infinito CV za 3 200 €.


Naproti tomu Infinito XE je o čosi dostupnejším modelom, ktorý si ale stále zachováva prvky Infinita CV. Integrovaný dizajn - hliníková sedlovka, integrované lanká a hadičky sú už samozrejmosťou. Cena začína od 2 600 €.


Via Nirone 7

Prvý hliníkový model, ktorý sa doposiaľ objavil v tomto zozname, nie je ničím bežným. Nedostatky oproti karbónu si vynahrádza pomocou technológie BAT K-VID. Ide o doplnenie hliníkových zadných vzpier o kevlarové výstuže, ktoré pomáhajú eliminovať nežiadúce vibrácie. Svoje vykoná aj rovnako spracovaná vidlica.

Jednoduchosť spracovania sa odráža v použití ráfikových bŕzd, dostupnejších sád, akými sú Shimano 105, Tiagra, Sora a Claris. Pozitívom je aj čiastočné vedenie laniek vnútrom rámu a priechodnosť aj širších plášťov. Cena začína od 800 €.


Allroad/Cycloross - keď asfaltová cesta nie je limitom

Z rýdzo cestných modelov sa presunieme k akýmsi univerzálom, ak ide o cestnú komunikáciu ako takú. Trend gravel bicyklov zasiahol aj Bianchi. Ich odpoveďou je trojica modelových radov, ktoré poskytujú dostatok možností pre plnohodnotnú jazdu aj mimo ciest.

Impulso Allroad

Viackrát zoslabovaný rám s využitím hydroformingu tvorí základ. Výsledkom je tuhosť a nízka hmotnosť s charakteristikou „monocoque“. Impulso je vďaka jednoduchému dizajnu rámu, čistým líniám a odolným plášťom s agresívnejším vzorom určený na také „slovenské“ cesty - necesty. S kotúčovými brzdami je dostupný v dvojici verzií, s rýchlostnou sadou GRX 600 a 810. Cena začína od 2 090 €.


Via Nirone 7 Allroad

Opäť sa v ponuke objavuje Via Nirone 7, tentoraz však v prevedení do drsnejšieho terénu. Rám je nezmenený, vpredu je karbónová vidlica. Kompatibilný je až so 40 mm plášťami a podporuje aj montáž nosičov a blatníkov. Tri vyhotovenia štartujú od Shimano Claris a Sora (obe s mechanickými diskovými brzdami) a v ponuke je aj GRX 400 s hydraulickými brzdami. Cena od 1 000 €.


Zolder Pro

Aby sa nepovedalo, aj cyklokros má špecificky naladený stroj - Zolder Pro. V základe ide o karbónový rám s kotúčovými brzdami, tapered hl. rúrkou, pevnými osami a karbónovou vidlicou. O pohon sa stará jediné osadenie - Shimano GRX 600 s dvojprevodníkom. Cena je 3 200 €. Dostupný je aj samotný rámový set v hodnote 1 800 €.


Triatlon a boj s časom

Vo chvíli, keď stojíte na štarte časovky alebo triatlonových pretekov, viete, že každý pohyb znamená buď stratu alebo zisk času. K úplnému doladeniu každého detailu slúži aj správne zvolený bicykel. V tomto prípade Bianchi Aquila CV.

Aerodynamicky formovaný rám a vidlica, technológia Countervail, tlmiaca prípadné nárazy a šetriaca energiu alebo možnosť montáže tak elektronickej ako aj mechanickej sady sú hlavnými prvkami tohto modelu. S odbúraním odporu vzduchu sa nesie aj voľba ráfikových bŕzd, ktoré dokážu byť schované za stredovým zložením alebo v rámci vidlice. Jediné prevedenie je dostupné s nadstavcami a časovkárskym sedlom, sadou Shimano Ultegra v cene 6 000 €.


Aj dámy majú osobitné potreby - Via Nirone 7 Dama Bianca

I keď ide len o jediný model, stále dokáže pokryť širokú škálu najmä začínajúcich cyklistiek. Ohľad na odlišnú charakteristiku ženského tela a parametrov bol spredmetnený v ráme Via Nirone 7 s prívlastok Dama Bianca. Od pánskeho sa zásadne nelíši.

Aj tu nájdeme technológiu BAT a K-VID pre odbúranie nepríjemných otrasov a vibrácií. V dvojici prevedení, s ráfikovými brzdami a sadou Shimano Sora či 105 ich cena začína na hodnote 1 050 €.


Bianchi Tavolozza - farby podľa vlastnej chuti

Špecifickým prínosom pre identifikáciu svojho vkusu s bicyklom je možnosť u Bianchi zvoliť si osobitú farebnú kombináciu.


Okrem výberu farby rámu je tu aj možnosť doladiť celok takými detailmi, ako farba polepov, matného alebo lesklého prevedenia či doladenia špecifických častí (sedlová rúrka, vidlica). To všetko je možné na vybraných modeloch. Nimi sú Oltre XR4, Oltre XR4 Disc, Specialissima a Aquila CV. Nech je teda bicykel skutočne vaším obrazom!

Ak sa chcete o niektorom z týchto modelov dozvedieť viac, navštívte stránky výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Pinarello séria X a nová Dogma X - to najlepšie na dlhú jazdu PR článok

Pinarello séria X a nová Dogma X - to najlepšie na dlhú jazdu

Nové modely od Pinarella s označením X sú na svete a ich hlavná prednosť je pohodlnejší posed a komfort. A ešte aj dobre vyzerajú.
Unboxing: Bianchi Arcadex GRX 810 - nadupaný dobrodruh a pretekár

Unboxing: Bianchi Arcadex GRX 810 - nadupaný dobrodruh a pretekár

Kombinácia elegancie, odolnosti a výkonu od najstaršieho výrobcu bicyklov na svete vôbec neznie zle. Pozrite sa spolu s nami na detaily gravelu Arcadex od Bianchi.
Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou PR článok

Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou

Tritisíc eur je suma, za ktorú si už dokážeš zaobstarať naozaj slušný cestný bicykel. Aké modely stoja za zváženie?
keyboard_arrow_up