thumb_up30thumb_down 46 komentárov
Micequal 14.12.2020 18 fotografií Sezona 2021 Bicykel Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Test Superior
Vyskúšať nový bike je vždy pre mňa taký malý sviatok a tento pocit sa razom znásobí, keď ide o model z hornej polovice ponuky. Čím sa teda Superior snaží osloviť pri svojich top strojoch?
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
Ale kludne veril, ale dizajner zaspal na vavrinoch 😉
Zase bajk je to pekny, na to sa neda nic povedat, ale skor Superior za 6litrov je fail, nie kolesa, to je ako Kellys (nie ze by som proti nim nieco mal, sam som od nich jazdil bajky) , ale investivat 6.000€ asi do inej znacky ako SUP
Cena pride aj mne prestrelena, hlavne ked sa bavime o lokalnej znacke. Ako lepsia volba mi pride 2021 Scalpel Carbon 2, ktory je o 800 eur lacnejsi, lepsie osadeny a k tomu ... no ... je to Cannondale.
Tak sveťák je len formou marketingu. Potrebuješ hlavne peniaze na špičkového jazdca a na chod tímu. Alebo si myslíš, že ak by MVDP vymenil Canyoun za Kellys, tak by sa prepadol do stredu poľa?
Na svetaku vidis minimalne to kto jazdi ake bomby na tratiach, ktore su miestami uz viac enduro ako XC. Mozes si to porovnat so svojim jazdenim a mat istotu, ze to vydrzi. Nemyslim si, ze je to iba marketing. Je to aj realna skusenost.
To nespochybňujem, ale reálnu skúsenosť vieš získať aj lacnejšie ako financovaním profi teamu.
Okrem toho ak sa vývoj veľmi prispôsobuje profíkom, tak pre niektorých hobíkov to môže byť aj na škodu. Príkladom buď malý stack niektorých modelov. Tiež hobík môže obetovať trochu rýchlosti do kopca za viac istoty v zjazde.
Nechápem tu naivnú predstavu o cenách. Ak je na biku osadené XTR a vidla za 1000+ tak proste nemôže byť lacný, bez ohľadu na značku. Ak chem TOP bike, asi by som u týchto značiek nelovil, ale ak chcem pomer cena/osadene, tak Kellys dokáže pri niektorých modeloch konkurovať aj Canyonu.
pri ktorom konkretne? lebo podla mna ani pri jednom.
Hľadal som HT okolo 1500 a ak porovnáš GC8(1400 + 50 doprava) s Gate 90(1500), tak ten Kellys je osadený lepšie. A ako VIP by som naň pravdepodobne dostal ešte 10% zľavu pri objednávke(ako som nakoniec dostal pri inom biku) čo by z toho spravilo 1350. Argument, že GC8 má 34mm FOX vidlu neobstojí, lebo je to len Rhythm, ktorá mi proti Reconu Gold nedáva žiadnu výhodu ani v chode ani v tuhosti a ako bonus je dostupnejší a lacnejší servis RS vidlíc proti Foxu.
Servis Fox sa odporuca kazdych 125h, servis Rock Shox kazdych 50h a kazdych 200h. Cize za 250h sa rozoberie Fox 2x a Rock Shox 5x. Nejak mi to nevychadza s tou cenou ...
Neviem kde berieš tie údaje, lebo podľa tohto máš vo FOXe meniť olej každých 30 hodín a každých 100 hodín je servis tlmenia. Čo je polovica oproti RS po roku 2017.
https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/013/Content/Service_Intervals.html
Ja servisujem mimo sezóny. Nedržím presný servisný plán čo je u mňa cca 100 hodín na MTB. Fox má na Slovensku jediné autorizované servisné stredisko a cena za servis je 80, lebo pri každom servise menia guferá a nejaké ďalšie veci + tam musím vidlu poslať kuriérom. Autorizovaný RS servis mám po ceste do práce. Základný servis s výmenou oleja stojí 25 a vidlu si vyberiem na druhy pracovný deň. Guferá udržujem čísté a nemazané, takže v pohode vydržia 5 sezón.
Na spodku danej stranky je "Copyright © 2012", to bude pre nejake velmi stare tlmenie. Z tadeto mam 125 hodin: https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1081#serviceintervals
No toto mi naservíroval google. Ale moja FOXka je ešte 2011 a prežila bez ujmi aj značne dlhšie intervaly ako tam bolo uvedené. Teraz idem po rokoch na RS(zatiaľ bola len na manželkinom biku). A nebojím sa ani že by nová vidla nedala sezónu bez servisu. No a servis tlmenia je stále 125 vs 200 v neprospech FOXu. Tiež ako som už písal vyššie cena a dostupnosť servisov v mojom okolí hrá v prospech RS. Ale len na základe značky vidly som bike nevyberal. Bol to skôr argument ak boli ostatné parametre vyrovnané. A proti Canyonu hral v mojom prípade aj PF stred.
Pozeram, ze ste z Nitry, kde tam chodite do servisu vidly prosim Vas? Na dvoch bikoch mam Rock Shox, na tretom Fox a teda nie vzdy mam cestu do MTBiker, tak by som skusil nieco blizsie.
Dolomitybike je autorizovaný servis pre značku RS v Nitre. Pre mňa je tam výhod aj rýchlosť ak nie je zrovná predsezónny navaľ do servisu, tak vidlu mám na druhý deň pripravenú.
Super recenzia Vlastnim podobny model (Team XF Elite rok 2020). Na moju vysku 178 cm mam velkost L (bohuzial nebolo na vyber) ale velmi lahko sa to dalo doladit kratsim predstavcom s pozitivnym uhlom. Inak suhlasim s tebou ze uplne odomknuta poloha tlmenia je do kopca uz moc a niekedy to dost kolise. Stredna je tak akurat a uplne odomykam tlmenie az pri zjazdoch. Co sa mi paci pri modeloch 2021 je ze konecne dali boost aj dopredu a otocili prednu vidlicu.
Samozrejme horizontálne, hlava jedno myslí a druhé napíše 😅
Toto ma byt test, alebo PR clanok? Sak v podstate si iba opisal produktovy list. A kolesa DT XM 1700 na bajku za 6 litrov je riadny fail.
ktovie co autor testoval ... pise o issue, do linku da elite, o vybave pise z issue, hmotnost udava z elite ...
"Keď teda opomeniem búchanie kabeláže vo vnútri rámu, ktoré sa dá jednoducho riešiť" -- Toto je vyrobna vada, ci feature? Ako sa to riesi?
Hej,samozrejme žart...Ale to by pomohlo určite....
Asi tak,ale ked budeš meniť kabeláž,naleješ rozpúšťadlo a postup môžeš zopakovať...
Riesi sa to jednoducho, spolu s poriadnou ochranou pod retaz bike vyrazne stichne.
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/bowdeny-a-lanka/bowdeny/jagwire-internal-housing-damper.html
Žiaľ podľa recenzii má tento problém aj Canyon minimálne pri modely Exceed. Gramy sa šetria tam kde to ocení len pár ľudí a bežný hobík skončí pri DIY.
Tak na Exceede jazdim uz druhu sezonu a nic v rame nebucha, ale mozno mam len stastie
Ja som teraz vyberal bike a pozeral som recenzie pre modelový rok 2021, čo je nový rám. A vo viacerých spomínali búchanie kabeláže. Mimo iného aj v tej na MtBiker https://www.mtbiker.sk/clanky/123352/test-canyon-exceed-cfr-team-xco-raketa-pre-tych-najnarocnejsich.html
Viď môj koment nižšie. SUP nie je jediný kto naháňa gramy tam kde to väčšina Hobíkov neocení.
Kable vedene vnutrom ramu su nepodarok same o sebe. Je to nocna mora udrzby.
Nestras ludi len preto, ze ty to nevies robit. Ak vies ako nato, nie je v tom ziaden rozdiel.
Su v tom minimalne tri podstatne rozdiely:
* utrafit kabel vo nutri trubky (aby vyliezol spravnym otvorm) je nekedy problematicke (urcite ovela tazie ako prilozit ho k uchytom a prichytit ziperkami)
* ak sa jedna o hydraulicke brzdy tak musis odpojit packu alebo strmen od zvysku brzdy a to nasledne znamena aj odvzdusnovanie
* nemusis riesit specialne navleky alebo make bowdeny, aby to nehrkalo
Ano, len ja v tom nevidim ziadnu nocnu moru, iba bezne servisne ukony. Kto nevie taky zaklad ako odvzdusnit brzdu, ide do servisu a tam si uz poradia aj s vnutornou kabelazou. Navyse vonkajskom vedena brzda ti nezaruci, ze nebudes musiet nikdy odvzdusnovat.
Zaujímavo sa posunul bike trh,
1. 8t-10t.€, axs, 1200g kolesa
2. 8t.€ xtr alebo xx1 1500g kolesa
3. 6t.€ xt, gx 1800g kolesa
Väčšina populácie si v takýchto cenách vyberá už auto.
Popri tom u sram pod gx by som nešiel kým u SH ešte SLX sa dá, uvidíme aké ceny prídu s elektrickou 12s Shimano sadou teoreticky mech. Xt by mohlo ešte zlacniet
Bike vyzerá byť dobre osadený, som zvedavý na pretekárske dojmy z tohto kúsku.
Na bajk za 6 tis. EUR by som čakal prísnejší test, pripadne aj nejaké návrhy na možné vylepšenie. Veď je asi jasné že za tú cenu to musí jazdiť parádne, ale nič nie je dokonalosť sama 😃 navyše keď ide skôr o lokálnu značku, kde je zahraničných testov ako šafranu
SUPy sa mi celkom páčia len ma dost prekvapilo, že za 6000€ má kolesa aké má. To už tam mohli dať 1500... no ale na druhej strane XTR šalter, radenie a hlavne brzdy ... biky na novú sezónu nám podrazili, zvykajme si, nič neobvyklé
pekne napisane aj pekny bike, opticky ma rusi jedine - ten lockout na rajdoch, to vyzera ako preve Shimano SIS zo zaciatku 90. rokov