Talianska klasika nesklame - cestné a gravel bicykle Wilier v roku 2020

Talianska klasika nesklame - cestné a gravel bicykle Wilier v roku 2020

PR článok 03.02.2020   Sezona 2020 Elektrobicykle Predstavenie Aero Wilier Gravel Ebike Cestny Bike Cestna Cyklistika Novinky

Existuje len málo výrobcov, ktorí majú za sebou aspoň rovnako dlhú históriu ako má Wilier Triestina. Talianska precíznosť a elegancia sú dostupné aj v novom roku 2020 pre všetkých, ktorí milujú cyklistiku.

 

Dominantné postavenie v ponuke má prirodzene cestná cyklistika s modelmi ako GTR, Cento alebo Wilier Zero SLR. K nim sa však pridávajú aj dostupnejšie kúsky, spomeňme teda aspoň Luna alebo Montegrappa. To ale nie je koniec zoznamu. Novodobý trend smeruje aj do oblastí „mimo“ klasickej cestnej cyklistiky - ku gravel a elektro kategóriám. Nie je teda žiadnym prekvapením, že ich nájdeme aj v tejto ponuke Wilier. Ale teraz už pekne po poriadku.

Tradícia v novom šate - cestné modely


Ako už bolo povedané, značka Wilier Triestina sa spája predovšetkým s cestnou cyklistikou. Preto je aj táto odnož najpočetnejšia a ponúka okrem dostupných modelov pre začiatočníkov aj technologické lahôdky a profesionálne stroje.





Ku kategórii cenovo najprijateľnejších bicyklov sa radí Luna a Montegrappa. Ide o cestné stroje, určené pre pohodových jazdcov, ktorí si vychutnávajú čas strávený v sedle. U oboch je základom hliníkový rám s karbónovou vidlicou. Vyváženosť dopĺňa sada Shimano Tiagra s 10-rýchlostnou kazetou. Rozdielom je ich geometria, keďže Luna je uspôsobená pre dámsku časť pelotónu a Montegrappa pre pánsku. Cena je 1000 €.



O čosi lepšie osadený a s karbónovým rámom vyrobeným monocoque metódou je GTR Team v prevedení s klasickými ráfikovými alebo kotúčovými brzdami. Hmotnosť rámu je 1190 g (M), čo je prijateľná hodnota aj v prípade, ak sa chcete zúčastniť nejakých pretekov. Systém ponuky Willier dáva možnosť zvoliť si z vyše poltucta rôznych osadení. Od Shimano 105, cez Ultegru či Campagnolo Chorus, až k elektronickej sade Ultegra Di2. Cena začína od 1 700 €. Dostupný je aj samotný rám s vidlicou v cene 1 300 €.



V prípade prevedenia Disc je výbava obdobná s odlišnosťou v použití diskových bŕzd. Cena tak začína od 2 250 €. Samotná rámová sada od 1 500 €.

Najpočetnejšie zastúpená je „rodina“ modelu Cento. Ide už o pretekársky bicykel s karbónovým rámom a vidlicou vyrobenou s dôrazom nielen na aerodynamiku, ale aj komfort a tuhosť. Patrí sem aj Cento01Air, ktorý sa vyznačuje predĺženými krivkami s dôrazom na minimálny odpor vzduchu. Okrem rámu sa touto myšlienkou riadi aj sedlovka či použité riadidlá. Novinkou je variant s diskovými brzdami, ktoré dodávajú pocit istoty v akýchkoľvek zjazdoch.





V konečnom dôsledku je tak na výber až 17 vyhotovení, začínajúcich na sade Shimano 105 a končiacich pri Sram Force eTap AXS v elektronickej verzii. Cena tak začína od 2 300 €, respektíve 2 700 € (disk). Dostupné sú aj rámové sety s cenovkou 2 400 € (obe verzie).





Ak ste skôr priaznivcom klasických tvarov a dbáte na komfort väčšmi než na rýchlosť, Cento01NDR je možno tým pravým. Dôvodom je spracovanie zadného trojuholníka, ktorý pohlcuje vibrácie spôsobené nerovnosťami na cestách. Dodávaný je vo verzii s klasickými ráfikovými a kotúčovými brzdami.

Vyše desiatka prevedení začína na cene 2 300 €/2 700 € (disk) vo výbave Shimano 105. Aj tu máte možnosť zakúpiť si len rámový set v hodnote 2 400 € (obe verzie).



Wilier pozná potreby svojich zákazníkov a aj preto zaradil do ponuky elektronickú verziu modelu Cento01 s prívlastkom Hybrid. Takmer nepatrná vizuálna zmena prináša bonus v podobe 250 W motora so 40 Nm a 250 Wh batériou. Celková hmotnosť od 11,9 kg je úctyhodným pokrokom. Dodávaný je len v kotúčovej verzii s 5 variáciami výbavy, začínajúc na cene 4 200 € (Sh. 105).



Teraz sa presunieme do vrcholovej cyklistiky k technologickým lahôdkam. Prvou z nich je model Cento10NDR. Ako jeho mladší brat, aj on je okrem výkonu zameraný aj na komfort. Systém Actiflex sa zakladá na odpružení pri uchytení horných sedlových vzpier so sedlovou rúrkou. Prostredníctvom malého hliníkového vahadla je umožnený pohyb zadného kolesa vo vertikálnom smere, čím pohlcuje nárazy. O samotnú absorpciu sa stará techno-polymérový medzikus. Výhodou je aj materiál, karbón s označením 60 ton, ktorý zabezpečuje vyššiu tuhosť a nižšiu hmotnosť. K tomu sa radí aj integrácia laniek priamo cez predstavec. Vyše dve desiatky odlišných osadení sa začínajú na cene 4 800 €/5 200 € (disk). Cena len za rámový set je 3 500 €/4 000 € (s integrovaným kokpitom Stemma & Barra).



Klasický dizajn so zlepšenou aerodynamikou, avšak z rovnakého materiálu, ponúka Cento10Pro. Zvýšená torzná tuhosť až o 6 % oproti svojmu predchodcovi, integrácia laniek s čistými krivkami a v neposlednom rade aj možnosť voľby medzi ráfikovými a diskovým brzdami prinášajú všetko to, čo potrebujete. Cena začína od 4 800 €/5 200 € (disk) s možnosťou len rámového setu 3 500 €/4 000 € (s integrovaným kokpitom Stemma & Barra).



Aj elektro kategória má dôvod na radosť. Je ňou Cento 10 Hybrid. S rovnakým základom ako Cento10Pro je adekvátne uspôsobený na priamy prenos energie a minimum aerodynamického odporu. Kotúčové brzdy a 250 W motor so 40 Nm a 250 Wh batériou majú za následok celkovú hmotnosť atakujúcu v najmenšej veľkosti 10 kg hranicu. Cena začína od 7 900 € (Shimano Ultegra Di2).



Na samom čele stojí verzia Zero SLR. Ide o prvý ultra-lightweight model s diskovými brzdami a plne integrovaným vedením laniek. Spojenie tuhosti, komfortu a hmotnosti má za následok výslednú hodnotu 6,5 kg so samotným rámom pod 800 g. Oproti svojim predchodcom, Zero 6 a Zero 7, vyniká zvýšenou tuhosťou na kilogram hmotnosti až o vyše 10 %. Zároveň ide o model s aplikáciou asymetrických zadných vzpier a integrovaným zámkom sedlovky.

Osadený Shimano Ultegra Di2 vás vyjde na 7 700 €, a v najvyššej špecifikácii s Campagnolo Super Record EPS s kolesami Campagnolo Bora WTO až 14 100 €. Cena samotného rámového setu je 5 000 €.

Gravel - keď sa chcete dostať kamkoľvek


Nie vždy a nie všade vedie pekne upravená asfaltová cesta. Niekedy je na vine nekvalitný povrch, niekedy neprítomnosť spevnenej komunikácie. Na tieto ťažkosti má liek kategória Gravel.

Vstupnými modelmi v podaní Wilier je dvojica Jaroon a Jareen. Ide o podobné modely, avšak s odlišnosťami v materiáli rámu a výbave.



Jaroon sa spolieha na overenú klasiku v podobe ocele s inováciami v podobe tapered hl. rúrky, zadnej pevnej osi alebo karbónovej vidlice. Osadíte naň plášte v šírke až 42 mm. Cena začína od 2 250 € (Shimano GRX 1x11).



Obdobným kúskom je Jareen zakladajúci si na hliníkovom ráme AL6061 a v závislosti od ceny s hliníkovou alebo karbónovou vidlicou. Cena začína od 1 400 € (Shimano Tiagra).



Pre náročnejších cyklistov je pripravený model Jena, ktorý sa môže pochváliť celokarbónovým rámom s vidlicou. Ponúka tak tuhosť, nižšiu hmotnosť a dostatok komfortu. K tomu možno pripočítať aj dispozíciu pre 44 mm plášte, v prípade 27,5“ až 48 mm. Doplnkom je aj prítomnosť úchytov na nosiče a blatníky. Cena začína od 3 200 € (Shimano GRX/Sram Rival) s možnosťou zakúpiť si aj samotný rámový set za 2 200 €.



Ani Gravel neobišli inovácie v podobe elektromodelov. Práve Jena Hybrid je vylepšenou verziou klasickej Jena, a to v podobe motora s 250 W a 40 Nm. Integrovaná batéria má kapacitu 250 Wh. V konfigurácii na Shimano 105 je dostupná za 4 500 €, s úpravou výbavy až na 7 100 €.



Posledným kúskom je Wilier eAdventure. Je to akýsi univerzál pre každodennú prepravu, ale aj na celodenné výlety v okolí. Pohon v podobe Shimano Steps E8000 je veľkým pomocníkom, a to aj vďaka 70 Nm točivého momentu s 504 Wh kapacitou batérie. Hliníkový rám, karbónová vidlica a výbava v podobe 1x11 Shimano 105 má cenovku 3 600 €.

Kompletnú ponuku nájdete na stránke Wilier.


Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Podobné články