Novinka: Fast Forward Tyro - dostupnejší variant karbónových kolies

Novinka: Fast Forward Tyro - dostupnejší variant karbónových kolies

105 komentárov

redakcia 01.07.2020   Sezona 2020 Cestna Cyklistika Kolesa Karbon Komponenty Sportimport Novinky

O význame dobrých kolies sa zrejme netreba dlho baviť a značka FFWD prináša tieto vlastnosti k širšej skupine jazdcov.

 

Dobré kolesá tvoria vždy základ pri športovej jazde a je to komponent, ktorý má na vlastnosti bicykla výrazný vplyv. Postupom času sa na tomto poste začal presadzovať karbón, najmä vďaka kombinácii nízkej hmotnosti a tuhosti. Pri kolesách nejde len o čo najnižšiu hmotnosť, výrazný vplyv má tiež aerodynamika, či zotrvačnosť. Preto sa postupne vytvorili rôzne výškové profily a v jednoduchosti môžeme povedať, že čím vyšší, tým sú kolesá vhodné viac na roviny, prípadne časovku a triatlon.



Ak hľadáte ale skutočne univerzálny model na kopce, zvlnený terén aj roviny, výbornou voľbou je model F4 Disc so 45 mm vysokým profilom. Vďaka šírke ráfika (vonkajšia 26 mm a vnútorná 19 mm) sa hodí rovnako pre gravel, alebo cyklokros, pričom je odporúčaná šírka plášťa od 23 mm až do 40 mm. Tomu napomáha aj možnosť ľahkej konverzie na bezdušové prevedenie. Karbón umožnil pohrať sa výrazne aj s aerodynamikou a výsledkom je tzv. DARC profil. Jedná sa o špecifický tvar na bočnej strane, ktorého úlohou je zlepšenie vlastností, napríklad pri bočnom vetre.



Ráfiky sú konštruované špeciálne pre kotúčové brzdy a sú tak lakované až do hrany. Širší profil ale využijete nielen v „teréne“. Tento trend je dlhší čas badateľný aj na tej najvyššej úrovni proficyklistiky a viac už vo videu nižšie:



Ak vás zaujíma viac o tom, aké to je prejsť na karbónové kolesá a čo vedia priniesť, viac nájdete v dlhodobom teste modelu F4 Disc na tomto odkaze.

Nový model Tyro


To, čo spomíname vyššie, sú samozrejme pozitíva, na opačnom konci je potom cena. Práve tá je veľmi často rozhodujúcim faktorom. Preto sa vytvoril model Tyro, ktorý ponúka veľmi podobné vlastnosti, no pri výrazne nižšej cene. Základom je v podstate podobný ráfik, ako pri modeli F4 Disc vrátane profilu DARC. Ten je pomocou priameho výpletu a špicov DT Competition zapletený do nábojov FFWD Disc. Tie ale majú použitý Ratchet systém od DT Swiss, ktorý je známy pre svoju spoľahlivosť, jednoduchosť a odolnosť. Niple DT Swiss Pro Lock Squorx sú z mosadze, čo uľahčuje prípadné docentrovanie. Keďže sa jedná výhradne o diskové prevedenie, pevné 12 mm osky 100/142 sú už samozrejmosťou.



Hmotnosť páru sa pohybuje na úrovni 1 695 g s limitom nastaveným na 120 kg. Pre porovnanie model F4 Disc má udávanú hmotnosť 1 490 g. Na výber je ako orech pre Shimano 11 sp (zatiaľ nie pre Microspline), tak aj pre SRAM v prevedení XD.
No a teraz sa pozrime na cenu. Tá je nastavená na 899 €, čo samozrejme nie je málo, no je výrazne nižšia, ako pri ostatných modeloch, kde ceny začínajú od cca 1 400 €. K tomu je dodávaný vak, ale rovnako aj ventilky, pretože kolesá sú stavané aj na bezdušové použitie a prichádzajú už s namontovanou bezdušovou páskou.



Ak teda hľadáte vhodný upgrade, dobré kolesá sú veľmi často na prvom mieste a o niečo nižšia cena nového modelu Tyro môže tieto technológie sprístupniť trochu širšej skupine jazdcov. Viac detailov nájdete aj na domovskej stránke značky FFWD.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

norol 01.07.2020 (18:17)

2


To je fakt super cena,hlavne pre slovenských zákazníkov!

 
vlakup norol 02.07.2020 (08:35)

1


Nečuduj sa, veď ako píše autor: "O význame dobrých kolies sa zrejme netreba dlho baviť..."

 
danyH 02.07.2020 (20:41)

2


sorry ale toto ani nie su kolesa za super cenu ani nemaju dobru vahu a ani aerodynamiku ked pouzijes gumy 28mm+ je to vybehovy model pretoze ffwd opusta DARC co bol dizajn pre uzke gumy a ponuka uz novy LAW design-ale aj napriek tomu stale len hooked ked iny uz davno ponukaju aj hookless

“ According to FFWD, DARC was perfect for tyres up to 25mm wide, but LAW “takes aerodynamics to the next level”, improving performance with now-popular 25mm and 28mm tyres”

za tu cenu mas kolesa 21-22,5mm internal na DT swiss 240 okolo 1350g a spice sapim cx ray, dokonca novy zipp ponuka lepsiu cenu a aj hodnotu

ale marketingovo sa snazia predat co sa da

 
marcels danyH 03.07.2020 (15:04)

0


"za tu cenu mas kolesa 21-22,5mm internal na DT swiss 240 okolo 1350g a spice sapim cx ray" - máš nejaké príklady?

Inak súhlas so všetkým. Oplatí sa pozrieť napr. Hunt

 
danyH 03.07.2020 (17:03)

0


zozenies aj zipp alebo light bicycle top komponenty a kvalita za ca 1.100€
dobre karbonove kolesa sa daju najst v regione 1.100-1.400 len musis hladat a vediet co mozes a co nemozes kupit
napriklad kopec firiem ponuka v tejto hladine vselico ale su to uzke stare rafiky 18-19mm internal a 22-25ext. to je no go pre max aero

 
Pridaj komentár