Novinka: Fast Forward Tyro - dostupnejší variant karbónových kolies

O význame dobrých kolies sa zrejme netreba dlho baviť a značka FFWD prináša tieto vlastnosti k širšej skupine jazdcov.

Dobré kolesá tvoria vždy základ pri športovej jazde a je to komponent, ktorý má na vlastnosti bicykla výrazný vplyv. Postupom času sa na tomto poste začal presadzovať karbón, najmä vďaka kombinácii nízkej hmotnosti a tuhosti. Pri kolesách nejde len o čo najnižšiu hmotnosť, výrazný vplyv má tiež aerodynamika, či zotrvačnosť. Preto sa postupne vytvorili rôzne výškové profily a v jednoduchosti môžeme povedať, že čím vyšší, tým sú kolesá vhodné viac na roviny, prípadne časovku a triatlon.


Ak hľadáte ale skutočne univerzálny model na kopce, zvlnený terén aj roviny, výbornou voľbou je model F4 Disc so 45 mm vysokým profilom. Vďaka šírke ráfika (vonkajšia 26 mm a vnútorná 19 mm) sa hodí rovnako pre gravel, alebo cyklokros, pričom je odporúčaná šírka plášťa od 23 mm až do 40 mm. Tomu napomáha aj možnosť ľahkej konverzie na bezdušové prevedenie. Karbón umožnil pohrať sa výrazne aj s aerodynamikou a výsledkom je tzv. DARC profil. Jedná sa o špecifický tvar na bočnej strane, ktorého úlohou je zlepšenie vlastností, napríklad pri bočnom vetre.


Ráfiky sú konštruované špeciálne pre kotúčové brzdy a sú tak lakované až do hrany. Širší profil ale využijete nielen v „teréne“. Tento trend je dlhší čas badateľný aj na tej najvyššej úrovni proficyklistiky a viac už vo videu nižšie:


Ak vás zaujíma viac o tom, aké to je prejsť na karbónové kolesá a čo vedia priniesť, viac nájdete v dlhodobom teste modelu F4 Disc na tomto odkaze.

Nový model Tyro

To, čo spomíname vyššie, sú samozrejme pozitíva, na opačnom konci je potom cena. Práve tá je veľmi často rozhodujúcim faktorom. Preto sa vytvoril model Tyro, ktorý ponúka veľmi podobné vlastnosti, no pri výrazne nižšej cene. Základom je v podstate podobný ráfik, ako pri modeli F4 Disc vrátane profilu DARC. Ten je pomocou priameho výpletu a špicov DT Competition zapletený do nábojov FFWD Disc. Tie ale majú použitý Ratchet systém od DT Swiss, ktorý je známy pre svoju spoľahlivosť, jednoduchosť a odolnosť. Niple DT Swiss Pro Lock Squorx sú z mosadze, čo uľahčuje prípadné docentrovanie. Keďže sa jedná výhradne o diskové prevedenie, pevné 12 mm osky 100/142 sú už samozrejmosťou.


Hmotnosť páru sa pohybuje na úrovni 1 695 g s limitom nastaveným na 120 kg. Pre porovnanie model F4 Disc má udávanú hmotnosť 1 490 g. Na výber je ako orech pre Shimano 11 sp (zatiaľ nie pre Microspline), tak aj pre SRAM v prevedení XD.
No a teraz sa pozrime na cenu. Tá je nastavená na 899 €, čo samozrejme nie je málo, no je výrazne nižšia, ako pri ostatných modeloch, kde ceny začínajú od cca 1 400 €. K tomu je dodávaný vak, ale rovnako aj ventilky, pretože kolesá sú stavané aj na bezdušové použitie a prichádzajú už s namontovanou bezdušovou páskou.


Ak teda hľadáte vhodný upgrade, dobré kolesá sú veľmi často na prvom mieste a o niečo nižšia cena nového modelu Tyro môže tieto technológie sprístupniť trochu širšej skupine jazdcov. Viac detailov nájdete aj na domovskej stránke značky FFWD.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Keramické ložiská a z karbónu nielen ráfiky, ale aj špice, dokonca aj porovnanie s konkurenciou. Značka FFWD predstavila najvyšší model cestných kolies.
Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Top model švajčiarskej značky zažil so mnou celú sezónu a tak si trúfnem povedať, aký skutočne je.
Video: Poškodené 2 000 € kolesá - pozor na tieto veci

Video: Poškodené 2 000 € kolesá - pozor na tieto veci

Kolesá sú citlivý a často drahý komponent, ničia ich nielen pády, ale aj neskúsenosť pri servisovaní a údržbe.
keyboard_arrow_up