Test: Ghost Lector Advanced – citeľne iný

Test: Ghost Lector Advanced – citeľne iný

5251 komentárov

bimjeam 08.06.2020 42 fotografií   Sezona 2020 Bicykel Horska Cyklistika Test Ghost Hardtail Horsky Bike

V rámci redakčných testov som mal možnosť otestovať už kvantum bikov s pevnou zadnou stavbou. Určite sa medzi nimi našli nadpriemerné a zaujímavé kúsky, no ani pri jednom si nespomínam, že by vzbudil také búrlivé debaty, ako nový Lector.

 

Nebudem vám klamať, sám som sa na tento test tešil ako malý chlapec. Posledné roky sme si pomaly začali zvykať, že rôzne dlhoročné typické rámové koncepcie nahradili štandardné, jednoduché a dizajnovo čisté tvary rámov. O svete celoodpružených bicyklov ani nehovoriac. Tu je trend nahradzovať zložité kinematiky jednoduchšími a funkcie čapov neraz nahradí pružnosť materiálu vzpier (tzv. zeropivot). V rámci kategórie hardtailov je táto „konfekčná nuda” ešte badateľnejšia a zaužívaný koncept dvojitého diamantu čas od času naruší niekto ako napr. Cannondale s vidlicou Lefty Ocho alebo Mondraker s integrovaným predstavcom na modeli Podium. O to väčšia zvedavosť vo mne hlodala, keď som po prvýkrát uvidel ešte zakamuflovaný Lector na tratiach svetového pohára. Ghost sa totižto rozhodol ťažiskový XC model na rok 2020 prekopať úplne nakomplet a výsledkom je bike, ktorý len ťažko prirovnať k niečomu inému.



Prvý dojem – extravagantný úlet alebo geniálny plán?


Ak by som mal charakterizovať nový Lector len slovom, pravdepodobne by som napísal, že je masívny. Tak pri prvom zhliadnutí naživo na mňa pôsobil nielen rám, ale aj oversize priemer sedlovky, vidlica s hrubšími nohami a kolesá so širokými ráfikmi a objemnými plášťami. Pre Ghost typické ostré hrany v oblasti hlavovky skončili v prepadlisku dejín a nahradil ich klasický oválny dizajn. Vzpery zadnej stavby sú lukovito prehnuté a masívny stred prechádza do širokej sedlovej rúry, ktorá v sebe ukrýva integrovanú teleskopickú sedlovku.



Napojenie horných rámových vzpier na sedlovú rúru vyzerá priam až organicky a rozhodne sa tu materiálom nešetrilo. Z tohto dizajnu tuhosť doslova srší. Aby aj nie, keď bike bol navrhovaný na trate svetového pohára a aktuálne presunutú olympiádu v Tokiu, kde trať pripomína prekážkami skôr také mini-enduro, ako cross-country, ktoré jazdí asi väčšina z nás. Nový Lector teda rozhodne nie je naháňačka v súťaži o najľahší bike a zodpovedá tomu aj hmotnosť, ktorá vo veľkosti M bez pedálov a s dušami v kolesách činí 11,94 kg.



Geometria Superfit – zabudnite na tabuľky a všetko, na čo ste boli zvyknutí


Pokiaľ ste ten typ bikera, ktorý ako prvé pri predstavení nového biku ide skúmať jeho geometriu, tak pri hodnote reachu vám pravdepodobne „odpáli dekel”, alebo si poviete, že musí ísť o tlačovú chybu. Reach pre veľkosť „M” je vysoko nadštandardných 476 mm, resp. pre veľkosť „L” 496 mm. Ďalším atypom je hodnota predného zdvihu. Veľkosti XS, S a M majú vidlicu so 100 mm zdvihu, veľkosti L a XL o dva centimetre viac, čiže 120 mm. Hlavový uhol so 68 stupňami, ako aj 430 mm zadná stavba sú pre všetky veľkosti identické. Dĺžka hlavovky je pre M-ko 90 mm. Dĺžka predstavca a šírka riadidiel sú tiež rôzne pre konkrétne veľkosti. V prípade veľkosti M je predstavec dlhý (lepšie povedané krátky) 50 mm a riadidlá široké akurátnych 740 mm.

Ak by ste mali pocit, že bicykel s takýmto reachom je dlhý ako autobus a vy na tom budete natiahnutí „na supermana”, tak toto zdanie určite klame. Opticky bicykel predlžuje aj sedlovka s offsetom, ktorá je usadená v predsadenej sedlovej rúre z toho dôvodu, aby zadná stavba mohla byť dostatočne krátka a zároveň poskytla dostatok priechodnosti pre 2,35” plášť aj s veľkorysou rezervou.

Veľkosť M je papierovo určená pre osoby s výškou 172 cm - 180 cm, no ja osobne by som určite odporúčal si na bike pred kúpou sadnúť, nakoľko rozsah vysunutia teleskopky je limitovaný dĺžkou „piestnice”. Ja so svojimi 176 cm ju mám vysunutú nadoraz a osoby s krátkym trupom a dlhými nohami by mohli naraziť na problém, ktorý by sa trochu predražil. Museli by ste totižto kúpiť dlhšiu piestnicu, keďže patróna sedlovky je pevne uchytená v ráme a sedlovku nemôžete v rámci rámu povytiahnuť smerom hore.



Komponentové osadenie – Auf Wiedersehen gramárina!


Komponentová skladba verzie Advanced je rozhodne viac zameraná na „šupy-bomby”, ako na chrtenie v preteku do vrchu. Ako už bolo spomenuté vyššie, táto požiadavka vyplýva najmä z tratí svetového pohára, ktoré za posledné roky značne pritvrdili a rockgardeny, dropy a skoky nie sú nič výnimočné. Na druhej strane, bežný hobík asi tiež viac ocení lepšiu tuhosť a životnosť ako pol-kila dole na váhe. No ale poďme k veci!

Na biku nájdete napríklad zapletený set kolies Syntance s ráfikmi s vnútornou šírkou 30 mm (!), ktoré sú obuté na 2,35” širokých Ikonoch. Predné odpruženie Ghost zveril do rúk (alebo skôr do nôh) vidlice FOX 34 Performance Step Cast, ktorú som popravde na 100 mm zdvihu v reáli ešte nevidel. Pohon má na starosti nová sada Shimano XT 8100, kde nájdete 32-zubový prevodník, 170 mm kľuky doplnené o kazetu 10-51z. Koncernovú čistotu rušia len talianske brzdy Formula Cura2, o ktorých čítať zväčša pozitívne recenzie. Predstavec a riadidlá dodal nemecký výrobca Syntace.



Teleskopka 8pins – kapitola sama o sebe


Schválne som vynechal integrovanú fajnšmejkerskú teleskopickú sedlovku 8pins, ktorú ste donedávna mohli vidieť iba na rámoch Litevile. Táto dizajnovo-technická lahôdka pochádza z Rakúska a na jej použitie potrebujete špeciálne dimenzovaný rám. Výhodou tohto riešenia je teleskopka, ktorá sa zasúva do rámu v plnej dĺžke a okrem bezkonkurenčného vizuálu, ktorý pripomína konvenčnú sedlovku, ponúka vďaka väčšiemu priemeru aj vyššiu tuhosť a menší vakel. Nastavenie výšky sedla je úplná brnkačka vďaka zámku hornej polohy vysunutia. Ovládanie je mechanické, pomocou radiálnej páčky. Myslelo sa aj na prípady pádu. Sedlovka je vybavená aj tzv. „overload” spojkou, ktorá zabráni tomu, aby ste pri páde bicykla rotačne poškodili vnútornosti teleskopky.

Sedlovku zaisťuje v zvolenej polohe „okteto” mechanických západiek, ktoré sa hýbu po 6 mm zuboch vo vnútornom priereze a odtiaľ teda pochádza aj samotný názov „8 pins”. Zaujímavosťou je, že sedlovka je k rámu v oblasti gufera fixovaná skrutkou, v blízkosti ktorej sa nachádza aj mazací port na olej. Ak by sa vám z nejakého dôvodu táto teleskopka nepozdávala, nahradiť sa dá akoukoľvek inou pevnou sedlovkou v priemere 34,9 mm alebo inou sedlovkou za použitia príslušnej redukcie. Čo sa týka praktických skúseností, tak vysúvanie sedlovky je extra rýchle, ovládanie ide ľahko a samotnú akciu sprevádza zaujímavý zvukový prejav revolverového cvaknutia ôsmich západiek. Hoci tento typ ovládacích páčiek moc neobľubujem, 8pins to má navrhnuté veľmi dobre a v prípade núdze si viete teleskopku zasunúť aj dlaňou. Trochu horšia je už vzájomná poloha lockoutu vidlice a ovládania teleskopky, ktoré sú blízko pri sebe, dá sa na to však zvyknúť.



Vychytávky na každom kroku – prepracovaná a premyslená výbava


Určite sa budem opakovať, ale často zvyknem hovoriť, že detaily a rôzne vychytávky sú to, čo odlišuje prémiové značky od tých ostatných. Na novom Lectore dizajnéri popustili uzdu fantázii naozaj vo veľkom. Hoci na prvý pohľad to vôbec nie je zrejmé, rám nemá kabeláž vedenú vnútrom. Všetky bowdeny sú totižto vedené zapusteným prelisom spodom rámovej rúry a zakapotované plastovým krytom, ktorý zároveň slúži ako ochrana rámu pred odlietavajúcimi kameňmi. Veľmi šikovné a praktické riešenie 2v1. Tu určite zaplesá aj nejeden mechanik! Ochranu hornej rámovej rúry zabezpečuje hlavové zloženie Arcos Blocklock, ktoré zabraňuje tomu, aby ste pri páde pretočili riadidlá a radením vyryli brázdu do rámu. Sympatické je, že toto hlavové zloženie pritom nevyzerá vôbec masívne a nepotrebuje na ráme žiadne viditeľné dorazy, ako to má napr. Canyon alebo Trek. Ďalšou vychytávkou je možnosť nastavenia šírky sedla, čo umožňuje použité sedlo Selle Italia Adjustable. Nastaviť sa dá dokonca aj sklon excentrických gripov Production Privee, a to v rozsahu +/1 stupeň. Nezabudlo sa ani na dvojicu dier na košíky, keďže stále hovoríme o cross-country biku, s ktorým v pohode absolvujete aj dlhý maratón.



Teória v praxi – odolné XC alebo pretekársky trailbike?


Ghost Lector Advanced 2020 je presne ten typ biku, kedy sa test píše prakticky sám.
Mám na mysli hlavne to, že pri tomto bicykli cítiť naozaj medzigeneračný posun a náskok pred konkurenciou. Mal som možnosť voziť sa aj na minulej generácii Lectora a ja osobne som ten karbónový rám vnímal ako tvrdú, nepohodlnú „zbíjačku”, ktorá mala hmotnosť hliníka. Áno, prenos energie bol výborný, no chýbal mi tam nejaký zábavný faktor, vďaka čomu mi ten bicykel neprirástol vôbec k srdcu. Nový Lector je ale presne pravý opak. Už od prvej jazdy mi bolo jasné, že toto je presne moja krvná skupina a že je nabombovaný všetkými trendami, ktoré by som si na biku vytunoval aj ja. Napriek tomu, že nového Lektora len ťažko nejako škatuľkovať, zaradil by som ho niekam na pomedzie odolného XC-čka a veľmi rýchleho trailbiku. Na tomto biku sa dá toho zvládnuť naozaj veľa a žily na čele mi nenavierali ani v technickejších úsekoch. Zadná stavba dokáže odfiltrovať väčšie rany, no nemá tendenciu sa pohupovať pri frekvenčnom šliapaní. K celkovému pohodliu dopomáhajú aj objemné plášte a široké ráfiky, vďaka ktorým sa ľahké plášte nemajú tendenciu žuť pri nižších tlakoch.

Osobne si myslím, že vpredu by sa uživil v našich podmienkach aj plášť s vyšším vzorkom typu CrossKing alebo Barzo, ale chápem, že takéto mašiny sú navrhované skôr na hladké a upravené trate bez popadaných konárov a voľných kameňov. Ovládanie biku je vďaka položenej hlave a krátkemu predstavcu veľmi stabilné aj vo vysokých rýchlostiach a tým, ktorí sú zvyknutí na stroje s vyšším zdvihom, bude rozhodne sedieť. Najlepšie som sa s týmto bikom cítil na miestnych trailoch, kde sa dal využiť naplno potenciál smerom hore aj dole. Napriek vyššej hmotnosti nemôžem povedať, že by bol bike lenivý, alebo ťažkopádny. Akcelerácia je vďaka tuhému stredu výborná a Lector išiel do vzduchu omnoho ochotnejšie ako väčšina bikov tejto kategórie. Ja som si na ňom pohopsával cez korene jedna radosť. Svoj podiel má na tom určite aj nízky standover a možnosť zasunúť sedlo „proklatě nízko”. Toto je praktické aj pri skladaní biku do kufra auta. Paradoxne mi vyhovovali aj mäkké gumové gripy, ktoré som ako jedny z mála nemal chuť vymeniť za silikónové esíčka ani pri jazde bez rukavíc. Z vecí, ktoré mi prekážali, už štandardne ofrflem inverzné zamykanie vidlice, ktoré malo tendenciu pri skokoch alebo nepresnom stláčaní páčky teleskopky zamknúť vidlicu. Toto však nie je problém Ghostu, ale FOX-u.

Chod vidlice je ukážkový a vyššia tuhosť vôbec nie je na škodu veci. Milé prekvapenie boli pre mňa aj brzdy Formula Cura2. Posledné roky som si zvykol, že na bicykloch človek nájde vo väčšine prípadov Shimano alebo Sram, výnimočne nejaká tá magura. Formuly sú taká nečakané exotika, ktorá ale rozhodne nesklamala. Výkon aj modulácia je na výbornej úrovni, a tvar páky bude tiež vyhovovať všetkým zarytým shimanistom. Jediným tŕňom v oku sú malé „točítka” na nastavenie vzdialenosť páky od gripu, ktoré proste prstami točiť nejdú, za to sa však o ne dobre odiera kĺb ukazováka pri radení, nakoľko sú CNC brúsené hrany pomerne ostré. Našťastie je v nich však otvor na inbus, ktorými si reach pák viete nastaviť a viac sa v tom vŕtať netreba. Ako brzdové médium je tu použitý minerálny olej, čo je na domáci servis rozhodne lepšia alternatíva. Ak by som to mal teda nejako zhrnúť, po stránke jazdných vlastností je nový Lector skvelý, inovatívny a hravý bike, s ktorým sa nestratíte na maratóne a ani počas víkendového objavovania nových trailov. Ak by som uvažoval nad nejakým rýchlym univerzálnym hardtailom, tak by som asi ťažko hľadal rovnocenných súperov.



Plusy


  • tuhý robustný rám a odolné komponenty
  • nárazy pohlcujúca zadná stavba
  • integrovaná teleskopka so skvelým chodom
  • hravá a obratná geometria
  • ochrana spodnej aj hornej rámovej rúry
  • možnosť osadiť dva košíky na fľaše
  • nastaviteľné sedlo a gripy
  • tuhá vidlica FOX 34 SC
  • ráfiky s vnútornou šírkou 30 mm
  • objemné TLR plášte
  • výkonné brzdy s dobrou moduláciou

Mínusy


  • vyššia hmotnosť
  • inverzný zámok vidlice
  • horšia vzájomná ergonómia ovládania teleskopky a lockoutu
  • nepoužiteľné nastavenie reachu brzdovej páčky




Pár slov na záver – komu bude tento bike sedieť?


Nový Lector je svojím spôsobom kontroverzný model. Určite po stránke dizajnu nebude všetkým po chuti a na prvý pohľad aj geometria vyzerá ako slušný úlet. Napriek tomu je to môjmu srdcu najbližší hardtail, na akom som za posledné roky sedel. V reáli nevyzerá vôbec tak divoko, ako by sa mohlo zdať a pravdou je, že všetky tie pokrútené rúrky majú svoje funkčné opodstatnenie. Kvantum dobrých technických nápadov a progresívna geometria robia z tohto biku nadčasový model, za ktorý sa nebudete musieť hanbiť ani o niekoľko rokov.

Dovolím si povedať, že takto nejako by mal fungovať moderný hardtail v roku 2020 a osobne si myslím, že o rok-dva bude takto koncipovaný model štandardom aj u väčšiny ostatných výrobcov. Cena vzhľadom na to, že sa jedná o novinku, nie je najnižšia, no kvantum inovácií za to rozhodne stojí.

Na záver ešte doplním, že maloobchodná cena testovaného modelu je 3 500 € a kompletné údaje o špecifikácii a geometrii superfit nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Ciboo 08.06.2020 (18:11)

11


Za 3500€ lanko k prehadzke a zadnej brzde uchytene nejakymi paskami na rame to je silna kava😂 v ghoste chlapcom pekne klesli naroky na dizajn😂

 
richard.f Ciboo 08.06.2020 (19:16)

0


3500? Tak to asi budú 2 kusy v baleni alebo je k tomu ročné predplatné VIP escort unlimited!

 
Imroman Ciboo 08.06.2020 (21:57)

5


Vsetko je to robene tak, aby nebolo nic vedene vnutrom a ked budes chciet nieco menit, pochopis preco to tam je. Ale o tej cene a pod nema zmysel tu teraz debatovat, je to proste novinka a tak to chodi...uvidime o par rokov ako budu vyzerat HT.

 
motopalic 08.06.2020 (21:18)

7


Ja tiez tymto modelom nie som ohúrený ale má to niečo do seba. Viaceré veci na bajku sú diskutabilné a preto aj tá nedôvera od vačšiny bajkerov. Ale čo je dnes divne môže byť skoro bežny trend za krátky čas. Každý sa pozerá na váhu ale 90% frfľošov nejazdí svet ani europu a s obtiažnosťami skončí bežny maraton v prvej desine štartovného poľa na oveľa ľahších bajkoch ak vôbec dupe maratóny. Ja som za. Nedôvera tam je ale keby som mal šancu ako bimjeam a imro tak berem 3 dni dovolenky a lector by sa spolu somnou zapotil... 🤗.... a neverím že by sa nám to nepáčilo

 
Imroman motopalic 08.06.2020 (21:59)

0


Konecne nejaky rozumny nazor..ale sak ono o tych trendoch a vyvoji uz vieme svoje, frflat na novinky a pod uz som pocul tolko krat

 
vlastoch Imroman 08.06.2020 (22:34)

3


to je co za trend, pridat 20% na vahe pri danej cene, alebo pridať 60% ceny pri danej váhe ?

 
bimjeam vlastoch 09.06.2020 (08:32)

1


Tak, ako narástla hmotnosť bicyklov, keď sa prechádzalo z 26" na 29",
tak isto rastie hmotnosť, keď máš na biku teleskopku a široké ráfiky so širokými gumami. Na Lectore výrobca uprednostnil odolnosť pred hmotnosťou. Pre toho, čo chce ľahučký bike a vozí sa po lesných diaľniciach, to pochopiteľne nebude.

 
vlastoch bimjeam 09.06.2020 (08:44)

-12


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
bimjeam vlastoch 09.06.2020 (08:55)

0


Pošli mi prosím odkaz na akýkoľvek konkurenčný HT XC bike v karbóne, ktorý má integrovanú teleskopku.
(Okrem BMC fourstroke, ktorý má na teleskopke len 3 fixné polohy.)

 
frantisek.stolar vlastoch 09.06.2020 (08:56)

5


vlastochPodla mna si to trosku prestrelil, odpovedal ti slusne mohol si aj ty. Ano mas pravdu v tom ze v podstate sa jedna len o aplikovanie veci ktore boli progresivne pred 5 rokmi, ale ten sposob je neslusny.

 
Dapotas 09.06.2020 (21:57)

5


Mne sa ta vaha vobec nezda az taka poburujuca na to, ako to vyzera masivne. Aj to vedenie laniek je len vec nazoru. Ale ta cena, to je fakt trochu moc, za to ze pokrivili par trubiek a prihodili inovativnu sedlovku. Novinka/nenovinka, keby to bolo aspon na xtr sade alebo niecom podobnom tak si poviem ok, ale takto... Inac zaujimavy bajk, tiez by som ho s radostou vyskusal keby mozem 🙂

 
Imroman 08.06.2020 (16:28)

4


Kedze tento bike (verzia Pro) jazdim tiez, len doplnim par info. Ohladom tej dlzky sedlovky, nebol ziadny problem a este tam bola rezerva. No a to mam 196 cm a extra dlhe nohy - komponenty su volene s ohladom na velkost ramu co je u mna samozrejme XL. Ostatne sa zhodujem s Majom, bike je skutocne skvela masina na trail, zadna stavba citelne dotlmuje ale samozrejme full to nie je. Pouzivam to aj s nudlou Pepis v zadnom kolese, co je pre tento typ biku skvely upgrade a mozete si to pustat po sutroch jedna basen. Na geometriu som si zvykol okamzite, doda poriadnu istotu a ked clovek zarazi teleskop az dole, moze jazdit pomaly kolmo A zrejme je to prvy bike, ktory nevyzera podomnou maly No a v tej cervenej farbe ktoru jazdim je to ako s Ferrari...kam clovek pride, tam na to cumia Ale s tym dizajnom je to jasne - bud sa paci alebo nie. Resp. vela veci clovek oceni az na druhy pohlad...

 
Jaiub Imroman 08.06.2020 (20:11)

1


To ste ich fasovali ci ako 😆

 
jachmel Imroman 09.06.2020 (06:59)

0


Ako funguje ten plast na spodnej ramovke v realnom svete? Drzi to pevne? Nebude mat casom tendenciu odpajat sa? Ako je na tom s blatom a vodou? Z toho vedenia spodnou ramovou mam pravdupovediac trochu zmiesane pocity. Vymenit bowden alebo hadicu vedenu vnutrom zas nie je az taky problem, iked v pripade brzdy uz clovek musi mat nastroje na odvzdusnenie.

 
bimjeam jachmel 09.06.2020 (07:31)

1


Ten plast drží veľmi pevne, ide to von dosť ťažko, že by mi v zjazde odletel sa absolútne nebojím

 
Imroman jachmel 09.06.2020 (09:09)

0


Drzi fakt pevne...neklepe ani ked letis po sutroch a pod.

 
bimjeam Imroman 30.06.2020 (14:01)

0


EDIT: ešte k tej sedlovke, nedalo mi to a povrtal som sa v tom znova, Imro mal pravdu, je tam ešte rezerva, len trebalo silnejšie potiahnúť piestnicu hore. Prvotne som sa bál použiť väčšiu silu, ale báť sa zjavne netreba. Ospravedlňujem sa za čiastočnú dezinformáciu, holt všetci sa učíme

 
Mikee 08.06.2020 (16:29)

3


Bolo by fajn vazit vsetky biky rovnako. Nie raz s pedalmi, potom bez, potom zase s atp. Nech to je hocijako, ale nech to je rovnako. Uz tak sa s vahami manipuluje dost. A este si neodpustim na zaver: je to grc 😀

 
bimjeam Mikee 08.06.2020 (19:13)

1


Ja zvyknem vždy napísať či vážim s pedalmi alebo bez, prípadne uvediem aké pedále a ich hmotnosť. Netusim ako napr. ja manipulujem s váhou. Ani nerozumiem, čo by som tým dosiahol.

 
Mikee bimjeam 08.06.2020 (20:44)

0


Myslim tym ze niekotri vyrobcovia vazia S niekto L, niekto XS bez pedalov a ani to nepovie atp. Nieje to zastandardizovane a potom sa s tym da hrat pomerne dost a nieje to vobec objektivne. Cize ak vazit tak aspon rovnako bud s pedalmi alebo bud bez nich nech po case vznikne porovnavacia baza. Velkost ramu sa v testoch poriesit moc neda to je pochopitelne

 
lajdak Mikee 08.06.2020 (20:58)

2


Pre žiadneho výrobcu by nemal byť problém odvážiť každú velkosť a pridať tie údaje do popisu modelu. Prečo to asi nerobia???🤔

 
peter73 08.06.2020 (21:27)

3


citeľne (a viditeľne) iný ... škaredý ...

 
bimjeam peter73 09.06.2020 (08:56)

2


taký škaredý až je pekný?

 
petruldo19 09.06.2020 (14:59)

3


3500 za HT bike, aj ked je to novinka je už vážne prestrelené.

 
LOCHNESS 08.06.2020 (16:31)

1


Vedenie lanka vhodné na rok 2020 😂😂

 
crymo99 LOCHNESS 09.06.2020 (15:38)

0


Ja osobne preferum vonkajsie vedenie bovdenov.
Vsetci sa to snazia strkat do ramu, a potom ides v zjazde v zlom terene a pocujes iba drncanie v celom rame. Nie dakujem. Za mna dobre riesenie.

 
jancif 08.06.2020 (23:11)

1


Toľko frflosov,presne ako ked prichadzali 29kolesa,široké rajdy,jednoprevodniky a všetko co bolo ine.možno prave týmto smerom sa bude scéna uberať,kto vie.Vyzera fajn,konecne zmena,okrem tej váhy naň počujem len pozitíva a som zvedavy na report ferrari😀

 
petroodavid 09.06.2020 (08:45)

1


Bike jazdi vazne skvele ani neviem co viac napisat. Vazne trefne vystihnutie. K bajku som este dohodil spagetu do zadu a ardent race do predu. Uz len jazdit a tesit sa z toho ako maly chlapec .

 
bimjeam petroodavid 09.06.2020 (09:00)

1


myslím, že zatiaľ každý, čo mal možnosť sa na tom povoziť, sa k jazdným vlastnostiam vyjadril len pozitívne

 
palo14 09.06.2020 (13:32)

1


K testu, keby sa mne daju zadarmo povozit tiez pochvalim, ale realne za tie peniaze je to fakt nic moc a ta univerzalnost je hlupost, bike zjavne robeny na jazdu dolu (z pohladu XC).

 
cabastefan 10.06.2020 (10:07)

1


Naživo vyzerá o dosť lepšie ako na foto,

 
Ujo-Goran 08.06.2020 (16:25)

0


Nemám rád Ghost, ale toto je umelecké dielo. Krásny kus 😊
Vyzerá ako príjemný univerzál.

 
frantisek.stolar 09.06.2020 (07:30)

0


Neviete kolko vazi ram sam o sebe ?

 
MageZ 09.06.2020 (15:11)

0


preco je v minusoch nepouzitelne nastavenie reachu brzdnej packy, ked v clanku je napisane ze bolo pouzite a funguje?

 
bimjeam MageZ 09.06.2020 (22:05)

0


to koliesko na nastavenie reachu bez náradia je nepoužiteľné, s inbusom to ide v pohode

 
MageZ bimjeam 10.06.2020 (00:19)

0


viacero tych brzd mi preslo rukami a nastavovanie reachu vzdy fungovalo bez problemov - ano, pouzil som na to inbus, ale fungovalo...nie ako Shimano, kde inbus netreba, ale nerobi to nic...takze to doplnujuce slovne spojenie "bez naradia" je v tomto pripade klucove, inak je to zavadzanie neznaleho citatela

 
jachmel MageZ 10.06.2020 (03:32)

1


U Shimana nastavenie reachu paky normalne funguje

 
bimjeam MageZ 10.06.2020 (07:02)

0


ono nezaškodí čítať celý text... a u shimana nefunfuje moc free stroke, reach funguje bez akýchkoľvek problémov

 
MageZ bimjeam 10.06.2020 (12:35)

0


ved to som uz 2x napisal, ze to zhrnutie je zavadzajuce, kedze v texte sa pise nieco ine... takze toto je do tretice a dakujem ze si to aj sam potvrdil

 
mathesius 09.06.2020 (20:58)

0


Je to parada, jednoduchost, univerzalnost, odolnost...hned by som bral keby boli prachy nazvys

 
palo14 08.06.2020 (21:07)

-15


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
motopalic palo14 08.06.2020 (21:29)

2


😆😆😆....
Tak som sa už dlho nepobavil. Jako na cestu nič moc. A ani na cestný maratón to nebude. A na downhill by som to tiež nebral. Lebo bežne jazdim downhill s deckou sedačkou.... A chalani na bike packing už vôbec nie.... 🤦....

 
palo14 motopalic 09.06.2020 (13:31)

1


chvalili to ako univerzal ... Detsku sedacku si vies odopnut samozrejme ,nie je tam natvrdo.

 
lajdak palo14 09.06.2020 (13:38)

2


Áno, určite, detskú sedačku na karbónový rám, gratulujem ti určite dostaneš Nobelovu cenu za tento nápad 😉

 
palo14 lajdak 09.06.2020 (15:48)

1


Nebavil som sa o karbonovom, nobelovku posli bimjeam, on mi to odporucil

 
bimjeam palo14 09.06.2020 (08:46)

5


Skvelé pripomienky!
Prevodník vymeníš k za 38z, detskú sedačku dáš na hornú rámovku, a zadná stavba pruží cca 2cm. Len mi ešte prosím ešte prezraď, čo je "nič moc" na tých Syncros kolesách, ktoré majú priame dráty, TRL profil, predinštalovanú TLR pásku, 30mm vnútornú šírku a náboj Supertorque s 45 POE s dvojito utesnenými oversize ložiskami, na ktorý inak Syntace dáva 10r záruku.

 
frantisek.stolar bimjeam 09.06.2020 (09:05)

0


bimjeam haha ty dnes budes hrat riadny pinpong

 
palo14 bimjeam 09.06.2020 (13:29)

-4


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
jachmel bimjeam 10.06.2020 (03:37)

0


Pockaj, az 2cm to pruzi? :-O

 
bimjeam jachmel 10.06.2020 (07:04)

0


2,1 cm pod 70kg jazdcom na verzii PRO, ale nemeral som to ja osobne

 
Pridaj komentár