Test: Tlaková nádoba SKS Rideair - užitočný pomocník (nielen) pre bezdušové systémy

Test: Tlaková nádoba SKS Rideair - užitočný pomocník (nielen) pre bezdušové systémy

86 komentárov

wiedrzensky 31.07.2020 18 fotografií   Sks Bezdusove Horska Cyklistika Test Defekt Servis Plaste

SKS Rideair je ľahká, odolná a kompaktná tlaková nádoba určená predovšetkým na pomoc pri nasadzovaní bezdušových pneumatík, no svoje uplatnenie nájde aj inde.

 

Na cyklistický trh sa s rozmachom bezdušových systémov dostáva čoraz viac výrobkov určených na uľahčenie ich nasadzovania. Oproti pumpám s integrovanými nádobami stojí segment samostatných tlakovacích nádob a jedným z nich je fľaša od nemeckého výrobcu SKS, na ktorú sa pozrieme bližšie v teste. Iste, obdobnú nádobu je možné vyrobiť aj v domácich podmienkach, no v tomto prípade vám nikto nemôže garantovať bezpečnosť pri vysokom tlaku vzduchu.



Konštrukcia


Telo SKS Rideair je konštruované z hliníkovej nádoby v ochrannej plastovej škrupine. Objem fľaše je 600 ml a výrobca udáva možnosť natlakovať ju až na 16 bar (230 PSI). Na vrchu je odnímateľná gumená krytka ukrývajúca autoventil, ktorý slúži na tlakovanie vzduchu do nádoby.

Vnútro krytky má v sebe adaptér na galuskové ventily. V hornej časti je manometer, tlačidlo na vypustenie vzduchu z nádoby a krátka integrovaná hadica na pripojenie ku kolesu. Hadička má koncovku na ventily Schrader, pre použitie na Prestu je nutné naskrutkovať adaptér.



Rideair je navrhnutá tak, aby sa zmestil do väčšiny košíkov na fľaše, prípadne ho možno jednoducho hodiť do batohu a vďaka čistému dizajnu nezaberá ani veľa miesta. Plastová škrupina spolu s gumenou krytkou chránia dôležité súčasti pred zanesením.

Gombík na vypustenie tlaku je zároveň mierne vsadený do škrupiny, takže by nemalo dochádzať k samovoľnému vypusteniu vzduchu. V prípade, že následne potrebujete nahustiť pneumatiku, jednoducho naskrutkujete hadičku na ventil a gombíkom pustíte vzduchu do kolesa.



Použitie v praxi


SKS Rideair je už na prvý pohľad odolná a jej kompaktný dizajn ju umožňuje odložiť prakticky kamkoľvek. Výrobca ju navrhol tak, aby sa zmestila do spomínaného košíka na fľašu. Osobne by som ju v košíku ale neprevážal dlhšie, ako je to nutné, nedrží tak dobre ako bežný cyklistický bidon.

Lepšie jej bolo v kufríku s náradím alebo batohu. Plastová škrupina a gumená krytka plnia svoju úlohu dobre a ani po mesiaci prevážania v batohu s iným náradím neboli na fľaši badať žiadne škrabance.



SKS odporúča použiť nádobu Rideair v kombinácii so svojou servisnou pumpou SKS Rennkompressor, ktorá zvládne požadovaný tlak 16 bar. Nádobu som tlakoval niekoľkokrát s rôznymi servisnými pumpami, pri štandardných pumpách začína byť problém pretlačiť tlak 10 barov.

S kvalitnejším vybavením sa dostanete na 14 barov. Najmenšie trápenie a najlepší výsledok som ale dosiahol vysokotlakovou servisnou pumpou, no treba rátať s tým, že ani v tomto prípade to nie je ľahký úkon.



Na druhej strane treba uznať, že dostať sa na hodnotu 10 bar - ktorá bežne stačí na nastrelenie pätiek bezdušových pneumatík - trvá pomerne krátko. Drobnou nevýhodou je nutnosť naskrutkovať adaptér pri každom tlakovaní pneumatík s Presta ventilom a povedzme si otvorene, že práve tie sa v súčasnosti používajú najčastejšie.

V praxi bolo potrebné vybrať adaptér z gumenej čiapky, naskrutkovať ho na ventil, následne pripojiť hadičku a až potom plniť. Dôvod použitia adaptéra namiesto multifunkčnej hlavice je však jasný na prvý pohľad, vďaka tomu mohli v SKS dosiahnuť čistejší a praktický dizajn.



Nádobu som na skúšku natlakoval na 13 bar a nechal dlhšie ležať nepovšimnutú. Ani po týždni v nej tlak neklesal a ručička ostala na rovnakej hodnote. Pri použití počas nastreľovania bezdušových pneumatík som vždy najskôr vybral jadro ventilu pre zvýšenie prietoku vzduchu. Pneumatiky naskočili aj pri nižších tlakoch, ale hodnota cca. 12 bar predstavuje dostatočný tlak na nasadenie a zároveň nie je nutné pumpovať do úplného vyčerpania.

Hodnotenie


SKS Rideair je vhodná pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o ľahkú, prenosnú a kompaktnú tlakovaciu fľašu. Je vhodným nástrojom v prípade, že vás už nebaví nasadzovať bezdušové pneumatiky kompresorom na najbližšej čerpacej stanici. Svoje použitie môže uplatniť aj v depách počas maratónov a cross-country pretekov, no ako súčasť bežného výjazdu a náhradu CO2 bombičiek nebude práve najvhodnejšia.

Doporučená cena SKS Rideair je cca 60 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

GaliPet 31.07.2020 (09:22)

1


Vyzerá to praktickejšie ako moja pumpa s tlakovou nádobou. (hneď by som menil)
Treba však brať do úvahy aj to, že ani takáto "vychytávka" nebude vždy na 100% účinná pri nahadzovaní nových plášťov.

 
ice29 31.07.2020 (11:42)

1


Alebo radsej jazdit rafiky + plaste ktore idu nahodit hocjakou pumpou? (moderne dtswiss + maxxis, ziadna tlakova nadoba ci kompresor nutne)

 
Sesulak ice29 31.07.2020 (12:15)

0


To sa lahsie pise, ako realizuje Continental Protection plaste nenahodim rucnou pumpou na ziadne rafy... A aj pri boostri musim vymontovat jadro ventilu a to mam ten vacsi od inej znacky, co je aj tu na eshope, natlakovany na cca. 14 atmosfer. Patky zaskocia asi za sekundu

 
vlastoch Sesulak 31.07.2020 (20:00)

0


ja mam cross king a race king protection a nahodim to obycajnou rucnou pumpou bez problemov

 
duves 31.07.2020 (08:46)

0


Najdrahší vzduch na svete

 
stilicha 31.07.2020 (17:12)

0


Mám ju pár mesiacov. Vyskúšaná na ráfkoch DT Swiss, Raceface Arch, EThirteen E specs a pláštoch Maxxis aj +, Vittoria, Schwalbe. 100% funkčnosť. S klasickou pumpou sadli iba Vittorie.

 
Pridaj komentár