Test: Fabric Line Race Team Shallow – pohodlie na prvom mieste

Po hodinách strávených v sedle bicykla nás nemusia bolieť len naše nohy, ale často sa skôr vedia ozvať sedacie partie. K tomu, aby sme ich únavu či bolesť dokázali čo najviac eliminovať, je potrebné zvoliť správne sedlo.

Jednou z možností výberu môže byť aj testovaný model Line Race Team Shallow anglickej značky Fabric. Sedlo by sme nemali voliť len podľa toho, či sa nám páči alebo nepáči. Zlý výber by mohol znamenať doslova utrpenie pre náš zadok, čo by nám pokazilo zážitok z výjazdu. Pri kúpe sedla dbáme nielen na jeho tvar, ale hlavne na šírku. Mnou testovaný model je v šírke 142 mm. V ponuke je aj šírka 134 mm.


Už na prvý pohľad pôsobí Line Race štíhlym dojmom, čo nabáda k použitiu v cestnej cyklistike. Rozhodne však zaujme aj horských cyklistov, ktorí sa radi poriadne oprú do pedálov. Aj napriek úzkej špičke sedla, ktorá obsahuje len minimum polstrovania, nie sú prudké výjazdy, kedy sa sedí viac na špici sedla, žiadnym utrpením.


Tvar je navrhnutý pre jazdcov, ktorí jazdia v miernom predklone a majú teda riadidlá o niečo nižšie ako sedlo. Ližiny sedla sú vyrobené z titánu, sú teda ľahké a flexibilné. Závesná váha mi ukázala hmotnosť rovných 240 gramov (239 g udáva výrobca). Škrupina sedla je vyrobená z pružného nylonu, ktorý tiež zvyšuje mieru pohodlia. Aj preto sedlo nepotrebuje výraznejšie polstrovanie. Ak idete v miernom predklone, tak časť vašej hmotnosti sa prenáša aj na ruky a riadidlá a nielen do sedla.


Extra komfort pre pánov

Úplne prvá vec, ktorá každého na tomto sedle zaujme, je extra široký stredový kanál. Ten je v najširšej časti široký 40 mm a dlhý je 215 mm. Toto slúži pre eliminovanie tlaku na mužské citlivé partie. Preto je vaša hmotnosť na sedle rozložená výlučne na sedacích kostiach a sedlo netlačí tam, kde tlačiť ani nemá. Je vhodné teda na celodenné výjazdy, kedy väčšinu času trávite v sedle.


Čo som si však počas testu všimol je, že veľmi záleží aj na tom, aký typ výstelky zvolíte. Jazdím v cyklistických nohaviciach rôznych výrobcov, a pri jednom modeli som mal pocit, že sa stredová časť výstelky ako keby poskladala do stredového kanála sedla. To následne spôsobovalo diskomfort v oblasti citlivých partií. Paradoxne som pociťoval zvýšený tlak práve v miestach, kde by tento tlak mal byť vplyvom stredového kanála eliminovaný.


Po výmene nohavíc za iné však tento pocit už nenastal a naopak bolo možné cítiť, že jediné miesta, kde prichádza k tlaku, sú sedacie kosti. S takto rozloženou hmotnosťou na sedle je jazda pohodlná a bez nepríjemných pocitov. Tvar samotného sedla ale nemusí vyhovovať každému, keďže každý máme trochu iné proporcie, posed a samozrejme preferencie.


Zadná časť má výrazný rádius a poskytuje tak dobrú oporu pri silovejšom šliapaní. Predná časť nie je výrazne úzka, ani široká. Je tak akurát, aby som počas šliapania o nej ani nevedel. Rozhodne sa mi nestalo, že by som si o ňu odieral vnútornú stranu stehien.


Ak bolo treba v technickejších zjazdoch presunúť ťažisko za sedlo, tak tu už som sa stehnami dotýkal zadnej časti. Je to ale niečo, s čím bojujem pri každom 142 mm sedle. Nie je to však nič, s čím by sa nedalo jazdiť. Určite by sa tento „problém“ vyriešil, napríklad teleskopickou sedlovkou.

Počas celej doby testovania som nemal so sedlom žiadny problém. Najdlhší absolvovaný výjazd bol cca 5 hodín (čas jazdy) na horskom bicykli, kedy bolo možné sedlo dostatočne preveriť ako v strmých stúpaniach, tak aj v technických zjazdoch, alebo počas rýchlejších presunov po rovine a v rozbitom teréne.

Plusy

  • vzhľad
  • extra široký stredový kanál
  • pohodlie pri jazde na špici sedla
  • opora v zadnej časti sedla
  • pohodlie počas dlhých výjazdov
  • schopnosť tlmiť nárazy

Mínusy

  • niekomu môže chýbať detailnejšia stupnica na ližinách pre nastavenie posedu


Pre koho teda?

Sedlo je vhodné ako pre cestných, tak aj horských cyklistov a je takmer jedno, akú disciplínu preferujete. Ja som sa rozhodol jazdiť ho hlavne na horskom bicykli, kedy sa mi osvedčilo v strmých výjazdoch, kde je potrebné sedieť viac na špici. Určite ho mám v pláne skúsiť aj na ceste, kde príde vhod vďaka dostatočnej opore pri razantnejšom a silovejšom šliapaní.

Testované sedlo stojí približne 79 € a viac sa o ňom dozviete na stránkach výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
kimlo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Wittkop Twin Medicus 7.0 race gel - 25 000 km a 5 rokov spolu

Test: Wittkop Twin Medicus 7.0 race gel - 25 000 km a 5 rokov spolu

Je len málo komponentov, pri ktorých „za málo peňazí dostanete veľa muziky”. A ešte menej, pokiaľ chcete, aby tá muzika bola aj kvalitná.
Test: FOX Transfer SL – ľahká ako pierko so zvukom delovej gule

Test: FOX Transfer SL – ľahká ako pierko so zvukom delovej gule

Aj keď nejde o úplnú novinku, stále je to jedna z najľahších teleskopických sedloviek na trhu. A práve preto si zaslúži pozornosť.
Test: 4iiii Precision 3+ wattmeter - všetko potrebné

Test: 4iiii Precision 3+ wattmeter - všetko potrebné

V minulosti bolo pre mňa nemysliteľné mať na bicykli wattmeter. Dôvodom bola najmä vyššia cena, no, našťastie, doba postúpila a už je možné kúpiť wattmetre za úplne iné peniaze.
keyboard_arrow_up