thumb_up17thumb_down 24 komentárov
bimjeam 25.09.2020 18 fotografií Ochrana Doplnky Horska Cyklistika Test Defekt Kolesa Plaste
Bezdušové plášte a nízke tlaky ponúkajú pri jazde v teréne bezkonkurenčný grip. Minimálne do chvíle, než dostane ráfik ranu, alebo sa vám podarí seknúť plášť.
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
Plusy - možnosť jazdiť extra nízke tlaky bez rizika poškodenia ráfika - to je odvazne tvrdenie. Riziko tu vzdy je, akurat sa pouzitim insertu znizuje.
Minusy - 95€ mi pride dost vela, predosla verzia Race Line sa dala kupit za 40-50€.
Sice jazdim panzer ale to je jedno nahodenie som mal aj ja problem... Ked to budes davat dole pojde to ako keby nic... A naspat ked das novy plast zase sa narobis... Ale ja jazdim v EN 20 psi a neskutocna pecka...
Toto malo ist uzivatelovy Colovlado o prispevok vyssie 🤣
95€ je DMOC, určite sa budú dať kúpiť reálne aj za menej a cena časom pôjde dole, ako pri všetkom
Ake tlaky si mal bez vloziek a s vlozkami pre predne a zadne koleso? Ake boli sirky rafikov a plastov?
Neviem, ci sa pytas mna alebo autora. Ja som este nemal moznost jazdit na tom, ale predtym som jazdil 1.2/1.4 a zadnu som parkrat sekol, chcem skusit 1.1/1.3. Rafiky 27 vnutorna a plaste 59mm
šírky plášťov a ráfikov uvádzam v článku. Tlak štandardne do sucha vozím okolo 1,4-1,6 predok / 1,6-1,8 zadok. V teréne som postupne odfukoval, ale nemal som so sebou manometer.
Ono ten insert trochu klame aj v tom, že zmenší vnútorný objem plášťa, čiže aj pri rovnakom tlaku je to koleso mäkšie. Niečo ako aj cestné plášte - 28mm na 6 atm bude podobne odvaľovať ako 25mm na 8 atm. Výrobcovia udávajú tiež rozdielne maximálne tlaky pre ráfik pre rôzne šírky plášťa.
Ide mi skor o to o kolko nizsi tlak sa da pohodlne pouzit s vlozkou do plasta.
Tiez by ma zaujimalo o kolko nizsie tlaky ludia pouzivaju ked zvacsia sirku rafika ale to je mino temy tvojho clanku.
Znizenie objemu vedie pri rovnakom zaciatocnom tlaku k pocitovo tvrdsiemu kolesu. To je dovod preco sa vkladaju vlozky do tlmicov, aby zostrmila sila tlmica (zvysovanie tlaku v nom) s jeho stlacanim. Stava sa tym viac progresivny. Ak s vlozkami do plastov sa guma javi ako maksia pri rovnakom tlaku, tak to znamena, ze ta vlozka samotna sa pod tlakom stlaca lahsie ako iba samotny plyn. Je to menej progresivne. Takze nezanedbatelna cast tvaru vlozky je tvorena strukturalnou tuhostou jej materialu mimo plynovych bublin v nej. Tuhost toho materialu bude menej progresivna ako standardna adiabata plynu.
Rovnake odvalovanie(*) uzsieho plasta pri vyssom tlaku (oproti sirsiemu kolesu pri nizsom tlaku) je sposobene tym, ze sirsie koleso ma vacsiu plochu styku s vozovkou a kedze koleso musi posobit proti rovnakej zatazi jazdca a bicykla, tak pri vacsej ploche moze byt nizsi tlak (F = p*S).
(*) rovnake dlzkove stlacenie sa plasta v smere ku stredu kolesa
Nic, to som sa nepatricne rozkecal, Co by ma zaujimalo su prakticke skusenosti o kolko mozno znizt tlaky pri pridani vloziek alebo rozsireni rafikov.
To je podla mna aj tazka otazka, lebo co urcuje minimalnu moznost tlaku v plasti? Ked som ho raz za pol roka sekol a stale som jazdil rovnake tlaky a trasy tak uz bol prinizky ten tlak, alebo taka obet je akceptovatelna? Mozno som vedel aj ist nizsie. Alebo uz nemam po insertoch znizovat a jazdit to co predtym s tym, ze snad neseknem? Co som studoval tak vacsinou jazdci hovoria o 2psi znizeni povedzme z 27 na 25
Hej je to tazka otazka. Ale moja idea je, ze ludia budu tolerovat zhruba rovnake mnozstvo narazov rafikov o teren (co je citit a nie vzdy to vedie k prerazeniu plasta). A podla toho sa ustalia na nejakych tlakoch po pridani vloziek. A ustalia sa na nich pravdepodobne uz po par desiatkach jazd a mohli by vediet povedat ako moc zmenili tlak lebo za tak kratku dobu nezabudnu ake tlaky pouzivali pred tym.
Ja som na tom vzadu na HT isiel na 1,35 BAR pre zadny plast...presne na Drapaku som tak mal a pusal som si to po sutroch bez strachu A to mam cca 84 kg, rafik vnutorna sirka 27 mm a plast Rekon Race 2,25 Vpredu to nevozim, tam mi to nie je treba.
Celkom pekne videjko na tuto temu od Rasta Baranka:
https://youtu.be/oCHvSUBLtJY
Nazdar bude to na mtbiker dostupne??? Ja coskoro budem prerabat na. Tubeless system nemam e tym skusenosti este ale rovno by som to tam capol kedze chcen mat stopercentny pokoj a istotu ze vsetko je ako ma byt tip top a nemusim sa bat ze prerezem plast . Som taky maximalista v tychto veciach dalsia vec, kamos mi vravel ze ked mas nalepenu pasku v rafiku ore bezdusaky a ides nahadzovat plast nerob to s montpakami aby si pasku neposkodil a nahodou plast zbytoxne na patke nevytahal... Takze idealne je vyhnut sa montpakam??? Ak tam dam tuto penu poyom sa bude dat v pohode naliat mlieko ??? Lial by som jednoznačne cez ventil. Druha otazka ak dam bezdusovu pasku na rafik, tu povodnu plastovu mam dat dolu??? Alebo ako to je , diky moc ahojte
tuto kravinu za 100€ na bezdusaky absolutne nepotrebujes ak nejdes jazdit enduro pretek alebo nejazdis agresivne, tym myslim skoky v plnej rychlosti, braapovanie v klopenkach a pod.. ak ides lepit bezdusovu pasku na rafik, musi ist gumova paska z pod duse samozreme prec. mlieko nalievam cez ventil. montpaky sa samozrejme na nahodenie bezdusaku pouzit daju, len nesmies byt moc velke nemehlo.
Diky moc ušetril si mi papieriky v penazenke kedze jazdim oo rovinách sem-tam daky kooec nic tu neni v Novych Zámkoch... Luky s polne cesty... Obcas nejaky zobor . Este raz diky
Nemyslim, ze Imro na svojom HTcku ide enduro bomby. Ale ano, na bezne vozenie to asi naozaj nema zmysel. Ja potom co som to uz parkrat sekol budem radsej mat klud na trailoch za 100 eur a 150g v kolesach a to som len taky hobik
Videl so nejaké jeho video? 😄 Ver mi, jazdí bomby dôležité kopcom bez ohľadu na terén. 😝
skuste mrknut aj na slovenskeho vyrobcu insertov mtbrival.com
Vzdy som nahadzoval tubeless plaste montpakami a ziadny problem s paskou nebol. Ak si neni mongol, tak dokazes nahodit plast montpakou aj bez dotyku montpaky o pasku. V idealnom pripade aj bez montpak, ale to nie je vzdy mozne hlavne pri novych tubeless plastoch. A za dalsie, ak by sa aj montpaka pri nahadzovani dotkla pasky, nemal by si ju poskodit, ak pouzivas plastove montpaky a nie kovove.
Ventilky dodavane k insertom su urcene aj pre nalievanie mlieka a jednoduchsie fukanie, tak ako je uvedene v clanku.
A ano pri prechode na tubeless staru pasku nahradzas tou bezdusovou. Stara plastova paska chranila dusu proti predratiu o diery v rafiku, niple a spice, po prechode na tubeless straca zmysel ju tam mat.
Vies, ale myslim si ze ten jeho kamos - odbornik, pouziva montpaky zrejme este od stareho otca na Jawu 250.
Dakujem páni za typy, a priznávam kedze som maximalista a lubim mat veci na poriadku tak by som to i tak tam dal , a mal istotu. Kazdopadne som zvedavy celkovo na prechod na bezdusaky kedze teraz mam freeride duse a slime v nich v kazdej 150 ml, a jazdim.v predu cca 1.9. Vzadu 2.2. Bar na schwable rocket ron 27.5 x 2.60 s novou suntourkou raidon 34 230mm mi to az take hrozne nepripada ale som zvedavy na rozdiel v komforte pri jazde napriklad v kolaji od traktora na takych 1,3 bar na predku a 1,5 na zadku.
Akurat som ich nahodil. Podobne skusenosti ako ma BimJeam, teda strata nervov, zlomena montpaka a prepotene vsetko az po slipy. Pan Pepi to v instruktaznom videu robi akoby natieral maslo na chlieb, ale pre mna to bolo extremne narocne, na to sa treba pripravit.
Potom som skusal sfuknut a uvolnit patku aby som tam nalial tmel a to sa mi veru nepodarilo, pocitam s tym, ze dolu to uz asi nedam a plast prerezem ked ho budem chciet vymenit. Tmel siel cez ventil a dusa z vaku von aby ostal zachovany zakon hmotnosti
Dufam, ze ta jazda bude stat za tolko driny huh. Este k vyberu velkosti. Pozor na to, ze vyrobca uvadza sirku vonkajsieho rafiku, povodne som bol zmateny ci vyberat podla rafiku mensie alebo plasta vacsie a nechapal som ten nepomer, ale pri vonkajsej sirke, uz to dava zmysel.