Test: Nová sada SRAM GX Eagle – rozsah na rozdávanie

Test: Nová sada SRAM GX Eagle – rozsah na rozdávanie

2281 komentárov

bimjeam 01.10.2020 24 fotografií   Sada Horska Cyklistika Test Komponenty Radenie Sram

Sada SRAM GX bola prelomová v tom, že dostala jednoprevodníky ku masám. Hoci sa to možno ani nezdá, aktuálna sada SRAM GX Eagle je už jej treťou generačnou obmenou.

 

Nám sa dostala táto sada do testu a svoje poznatky zo zhruba dvojtýždňového jazdenia by som vám rád priblížil v tejto recenzii.



Víťaz v boji o rozsah – o dva zuby lepší, alebo aj niečo viac?


Hlavnou a najviditeľnejšou zmenou je pomyselný boj s japonským rivalom v oblasti pohonu. Hlavný tromf nového GX-ka je totižto 520 %-ný rozsah, ktorý zabezpečuje obrovský 52-zubový pastorok, ktorý nahradil 50z pastorok. Zvyšok kazety vrátane odstupňovania zostal nezmenený. Zmeniť sa tak musel čiastočne aj tvar ramienka, aby dokázalo pobrať takto veľký pastorok. No a čo nejaké ďalšie inovácie?



Drobné detaily, na ktorých záleží


Ostatné zmeny sú viac-menej kozmetické, zamerané na aktualizáciu grafiky komponentov. Okrem laserom vypáleného nápisu „520%” na vnútornom ramienku v blízkosti spodnej kladky je najnápadnejším rozdielom strieborne-kovové ozubenie prevodníka bez typického čierneho eloxu. Dôvodom na túto zmenu je údajne feedback od zákazníkov, ktorým sa nepáčilo, že čierna farba zubov prevodníka sa rýchlo ošúcha a zuby vyzerajú opotrebovane. Druhým zlepšovákom je doplnenie ponuky o pohľadné  karbónové kľuky s dostupnou cenovkou. Trošku škoda, že v teste sa nám ocitli miesto nich hliníkové kľuky s novou „orliou” grafikou, ktoré majú direct-mount prevodník a DUB osku.  



Spomínané kľuky nie sú duté, ale majú vo vnútornej strane vyfrézované veľké otvory, ktoré zaručujú nízku hmotnosť. Radenie zostalo prakticky bez zmeny, vrátane tvaru páčky a úchytu matchmaker X s dvomi polohami uchytenia vo vzdialenosti od gripu.



Teória v praxi – reálne postrehy z jazdy


Medzi predchádzajúcou generáciou, ktorá fungovala s 50-zubovou kazetou, sa toho popravde až toľko nezmenilo. Ako už som avizoval v úvode, jediným zásadným rozdielom je výmena 50z alu pastorku za 52-zubový. Ten dostal aj novú grafitovo-šedú farbu eloxu. Pôvodný 50z pastorok na GX Eagle kazete bol čierny. Zvyšok kazety zostal identický s rovnakým odstupňovaním. Príjemne ma prekvapilo slušné preraďovanie v ťahu, ako aj hladké preraďovanie 10-zubového skoku z 42z pastorku na 52-zubový. Dobrá správa je aj, že pri točení vzad reťaz spadne z 52z pastorku až po tretej otočke. V praxi sa vám tak nestane, že keď zastanete v kopci a potrebujete si natočiť kľuky do optimálnej pozície pre záber, že by vám reťaz padla na ťažší prevod. Radenie je presné a chod páčky radenia má príjemný krok. Mne osobne však trochu vadia samotné hrany podraďovacej páčky, ktoré nie sú veľmi príjemné, keď vám nechtiac skĺzne palec. Rovnako by sa hodilo nejaké zdrsnenie alebo protišmyková plocha.



Najväčšie emócie vzbudzuje určite veľký skok na najľahší prevod. Mne osobne prechod zo 42z na 52z neprišiel až taký problematický, ako prechod z 52z na 42z, kde je celkom kumšt dostať sa na optimálnu kadenciu. 520-percentný rozsah je však skvelý a myslím, že bude plne dostačujúci aj pre rekreačného cyklistu, ktorý nebude mať problém nahradiť touto sadou napríklad dvojprevodník s desiatimi kvaltami. Hoci ja by som sám seba neradil k hobíkom a rekreačným cyklistom, tak 52z „vyprošťovák” mi často padol vhod, najmä v strmých stojkách, kde som si mohol šliapať kadenčne a na pohodu.



Nakoľko som nemal možnosť sadu testovať dlhodobo, nerád by som sa vyjadroval k jej životnosti, no počas testovacích dvoch týždňov som nezaznamenal žiadne poruchy, nežiadúce rozštelovanie, vôľu v čape prehadzovačky a podobne. Trochu ma prekvapila hlučnosť novej kazety a mierne „kostrbatý” chod na 12z pastorku. Predpokladám, že toto je však otázka času, než sa obrúsia hranky a potom už to bude obdobné ako na X01 kazete, na ktorej mám natočené niečo cez 2 tisíc km. Nezaznamenal som ani žiadne problémy s ohnutými zubami na kazete, ktoré používatelia minulej generácie zvykli konzultovať na cyklofórach. Vyzerá, že v tomto ohľade si sramáci zobrali kritiku k srdcu a zapracovali aj na týchto detailoch, aj keď viacerí z nás možno čakali aj niečo viac.

Plusy


  • aktuálne najväčší možný rozsah spomedzi jednorýchlostných sád
  • hladké preraďovanie (aj v ťahu)
  • reťaz nespadne pri pretočení vzad na najľahšom pastorku
  • spätná kompatibilita šaltra s 10-50z kazetami

Mínusy


  • veľký skok medzi 42z a 52z pastorkom
  • vyššia hlučnosť novej kazety




Zhrnutie


Nové GX-ko je z môjho pohľadu dobre spracovaná sada, ktorá ponúka aktuálne najväčší možný rozsah prevodov a nové grafické spracovanie jej rozhodne pristane. Kované kľuky s hliníkovou DUB osou ponúkajú výbornú tuhosť a stred s vylepšenou životnosťou. Ak používate aj nejaký iný set kolies s 12-rýchlostnou kazetou s rozsahom 10-50z, tak bude všetko fungovať ako má. Tí z vás, ktorí však dúfali, že starší pohon up-gradujú len o kazetu s 52z pastorkom, budú však asi sklamaní. Hoci to fungovať môže, SRAM to oficiálne neodporúča a v praxi môže dôjsť k poškodeniu prehadzovača.



Ak však hľadáte spoľahlivé a presné radenie, ktoré nebude mať tvrdý a hlučný prejav a zároveň požadujete maximálny rozsah, nové GX-ko bude pre vás určite správna voľba. Rovnako, pokiaľ nechcete utrácať zbytočne viac peňazí, než je potreba, tak táto sada je ten správny ekonomicky rozumný stred v ponuke tohto výrobcu.

Kompletné formácie o tejto sade nájdete na tomto odkaze.


Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

mrshadow60 01.10.2020 (21:17)

18


Novu sadu GX neviem posudit, ale stara vobec nie je dobra. Shimano ju roztrhalo na kusy.

Zadna kazeta 10*50 xg 1275 ma vyrobnu chybu a lupka 3 a 4 prevod oproti shimanu za 95€ stala 170€. Na shimane 4 najmensie pastorky vymenis samostatne za par eur, na srame bez sance a vyhodis 170€ za celu kazetu. Sram pri radeni v tahu striela ako z dela, shimano radi xx krat lepsie. Shimano ma odrazovanie po 2, sram nema. Sram ma biedne odstupnovanie a pri novej sade je to este horsie 42 a 52 je uz velky skok.

Ako pisem, novu GX sadu neviem posudit, ale ak neodtranili aspon to lupkanie na kazete a mizerne radenie v tahu, tak je to taky isty smejd ako sada 10*50.

Stred dub mi po 300km zacal praskat ako chvost strkaca.

Mozno ma niekto inu skusenost, ja som za tie peniaze maximalne nespokojny a ked GX zoderiem, tak to vymenim cele za shimano a so Sramom som navzdy skoncil.

 
Davac mrshadow60 01.10.2020 (23:12)

0


Tvoj komentár pripomina katastrofický film, ale v podstate s Tebou suhlasim.

 
mrshadow60 Davac 02.10.2020 (00:53)

2


kamos ma tu istu kazetu XG 1275 v kombinacii s NX zvyskom a deto... lupkanie na 3-4 pastorku, katasrofalne radenie v tahu, ani s tym plastom , s ktorym sa nastavuje b skrutka to nenastavis...
za tie peniaze je to srot.. na forach to potvrdilo dalsich 20 ludi...

XT je oproti GX ako mercedes oproti renaultu, co sa tyka jazdenia..akurat cena rovnaka., vaha rovnaka,

 
cicero mrshadow60 02.10.2020 (07:45)

1


Tiež mám podobnú skúsenosť. Na GX kazete som to nastavoval všetkými možnými prostriedkami aj tú plastovú mierku som použil a nič.
Nakoniec som si prečítal, že treba pilníkom zbrúsiť jeden zub resp. nejako ho "napraviť hrubou silou".
Až po tejto procedúre reťaz prestala nadskakovať.
A to platíme za takúto kazetu plnú čiastku, keď je tam evidentne výrobná chyba.

 
bimjeam cicero 02.10.2020 (07:51)

0


Buď som mal šťastie na kus, alebo na tejto 52z verzii už túto chybu odstránili. Zuby na starej GX kazete som rovnal aj ja, aby to chodilo normálne

 
bimjeam Davac 02.10.2020 (07:50)

2


To "lupkanie" som na tejto novej kazete vôbec nezaznamenal. Na 1275-ke som už mal tú česť rovnať zuby šrobovákom, aby to ostalo ticho. Radenie v ťahu mi však prišlo úplne OK. Čakal som, že to v porovnaní so Shimanom bude o dosť horšie a nebolo. A pritom som to cielene skúšal aj v strmom kopci a v stoji s nízkou kadenciou.

 
mrshadow60 bimjeam 02.10.2020 (12:18)

0


Dakujem za info, skusim aj ja pozret nejake video, ktore zuby si krive. Shimano XT kazeta bez problemov a xg 1275 za 2x taku cenu srot a uz som cital ze aj niektore pg 1230 k sade NX maju tiez krive zuby.

 
MikeSV mrshadow60 02.10.2020 (09:49)

2


Presne toto som chcel vediet, ako su na tom tie DUB stredy. Pukanie po 300km pre mna neakceptovatelne, to by som stale rozoberal. Plus tie problemy s kazetou a saltrom. Takze za mna dakujem a aj nadalej sa budem vyhybat sramu oblukom.

 
svacoma MikeSV 02.10.2020 (12:05)

0


Jazdim DUB uz druhym rokom a nemam ziadny problem, servis minimalny ba co po roku som to rozobral a loziska ako nove. A to niesom vobec fanusikom pressfitu ale toto ma prekvapilo. Treba to asi spravne nahodit aj s lepidlom na to urcenym a nebude to pukat

 
mrshadow60 svacoma 02.10.2020 (12:24)

0


To mas fajn, vzdy je tam ale nejake % poruchy a dalsi kamarat to mal s praskanim rovnako ako ja. Po sezone to dam spravit a uvidim co dalsi rok, mam to v zaruke. Ja som mal smolu, ze mi praskalo aj v hlave, to mi premazali a pohoda. Pri umyvani si davam dobry pozor, jednoducho v servise povedali, ze je to tak 10% luci, co im to robi uz do 500km po kupe bajku

 
svacoma mrshadow60 02.10.2020 (16:45)

1


Tak to nasere potom, treba fakt tie nove bajky vzdy rozobrat namazat a zlozit cim dalej sa mi to len potvrdzuje

 
bimjeam MikeSV 02.10.2020 (17:21)

0


Ja som tiež menil GXP press-fit za DUB a zatiaľ bez výhrad. Alu misky vyzerajú byteľnejšie, dával som to len do vazelínou namazaného domčeka a bez akéhokoľvek pukania už niekoľko mesiacov

 
jurajjj mrshadow60 02.10.2020 (16:58)

0


S tým DUB stredom presne to isté. cca po 400km pukanie, ložisko v háji. Vymenené za nové, zatiaľ drží ...

 
mrshadow60 jurajjj 02.10.2020 (18:51)

0


Tak vidim, ze nie som sam, aj posramotena kazeta aj pukajuci stred, toto moc sramu body nepridava a vidim, preco viac ludi preferuje shimano...XT povacsine vsade chvalia, GX uz tak nie.

 
mrshadow60 mrshadow60 02.10.2020 (18:53)

0


Nejdem sa radsej vyjadrovat k brzdam, mam sicle len SLX ka ale som spokojny, kamos ma Level TL a uz menil platnicky zakliaty sram..

 
bimjeam mrshadow60 03.10.2020 (09:05)

0


Level TL sa mierne povedané moc nepodarili, v tom sa zhodneme myslím viacerí 🙂

 
desertfremen 02.10.2020 (09:08)

9


....Ja vlastne rozmýšľam čo bolo na dvojprevodníku na MTB zlé? Nemuseli sa jazdiť také obludné kazety ako cirkulárka a odstupňovanie bolo jemnejšie (2x10 alebo 2x11)

 
MikeSV desertfremen 02.10.2020 (09:56)

7


Ja som teraz po dvoch bikoch na 1x11 presiel na 2x11. Neplanoval som to, proste sa to tak vyvinulo 😊 a nemozem si vynachvalit. Prevodov dostatok v kazdej situacii. Predtym som na systeme 1x11 mal kazetu 11-46 a to odstupnovanie tiez nebolo nic extra (slx kazeta), hore bol velky skok. Tuna skok zo 42 na 52 si neviem ani predstavit. Ze sa dvojplacka nenosi mam s prepacenim u zadnice. 😊

 
masto MikeSV 02.10.2020 (15:06)

0


Za mňa - zlé nič no keď to teraz porovnávam tak už do dvojprevodníka asi nepôjdem. Hodnotenie jednoplacky
+menej káblovania, ľahšia, menej blata na prevodníku, paradoxne menej radenie so strieľaním reťaze a "radenie španiela". Veci ktorých som sa bál pri prechode na 1x12 sa potvrdili len čiastočne. Predný prevodník a neopotrebúva nejako tragicky, reťaz má slušnú výdrž.
Snáď jediné čo mi vadí je že to GXko čo mám je citlivé na údržbu, zoradenie a nečistoty. Odkrútiť na tom pretekovú 50ku v ťažkom blatistom teréne je nadľudský výkon a občas blbne zhadzovanie z veľkej píly. Určite v budúcnosti pôjdem do shimana.

 
MikeSV masto 02.10.2020 (15:44)

1


Mne vlastne na jednoplacke ani nejak nic nevadilo a dokazal som pri beznom jazdeni ozeliet aj tazky a lahky prevod. No po prechode na 2x11 sa mi prave zda, ze radim menej. Jednoducho ked pride velky kopec, zhodim vpredu na malu pilu a hned mam lahsi prevod. Nasledne vzadu uz len doladim podla potreby o 1-2 pastorky. V zasade ale nevidim problem ani v jednom systeme a nemam problem ich striedat. Kazdy ma nejake vyhody. Co sa vahy tyka tak ten prevodnik zas moc nevazi a aspon nemusi byt vzadu taka obria kazeta.

 
mrshadow60 masto 02.10.2020 (16:32)

0


Pouzivam castrol olej na retaze motoriek a je to pecka, po nastriekani na retaz bajku zatuhne a drzi aj vo vode a blate..nechyta to vobec bordel.. Kludne spravim 150 az 200km na jeden nastrek. Navyse jedna plechovka za 6, 7 eur vydrzi celu sezonu aj viac. Odporucam. Videl som video od sterba kola a od vtedy nic ine na retaz nepouzivam.

 
Davac desertfremen 02.10.2020 (15:16)

0


V blate vzdy trpnem ci mi presmykac nezhodi retaz. Na 1x sa mi najviac nepacia tie dlhe prehadzovacky. Radsej mam kratsie ramienka.

 
bimjeam Davac 02.10.2020 (17:25)

1


XTR-ko má aj GS ramienko, ale len pre 45z kazety.

 
masto 01.10.2020 (20:07)

7


Trocha mi uniká pointa rozsahu .... ja jazdím na mojich horákoch 2x10, 1x11, 1x12 ..... 2x10 - rozsah super no dvojplacka sa už nenosí, 1x11 kompromis buď chýba ťažký alebo ľahký prevod, 1x12 celkom fajn ale 42-50 je veľká diera. Na jednom v stúpaní lomím kľuky na druho točím ako ventilátor. Myslel som že s 52kou sa posunú aj ostatné pastorky čo sa neudialo. Je to škoda bol by veľký problém tam pichnúť 46 ?

 
tomasspura 01.10.2020 (23:04)

4


za menej penazi, pekne XT a je to . GX uz nikdy

 
iceman 01.10.2020 (20:37)

2


Už pôvodný skok 42-50 na staršom Eagle je dosť katastrofa, ale 42-52... celé zle. To nemohli pri horných 3-4 pastorkoch upraviť odstupňovanie tak, aby tam ten mega skok nebol?

 
FiLus iceman 01.10.2020 (20:51)

17


Nemohli... To by bolo veľa roboty, jednoduchšie je predsa vymeniť iba jeden pastorok....

 
tomaskasanicky 02.10.2020 (06:57)

2


Zaujimave "ovoniavanie ". Ja by som sa chcel opytat:
- ci isto su kluky frezovane, lebo vacsinov sa robia kovanim za studna tieto preliaciny
- ci padanie reteze pri toceni nesuvisi viac s chain line ako ma prevodnik s kazetou ( zalezi od ramu a kolesa ), Jazdim 11-42 pritom rozdahu to bola vzdy otaza odladit polohu prevodnika a kazety

 
frantisek.stolar tomaskasanicky 02.10.2020 (07:05)

0


Katalog pise : "forged aluminum GX Eagle DUB crankset " cize ano mas pravdu niesu frezovane.

 
bimjeam tomaskasanicky 02.10.2020 (07:58)

1


Kľuky sú výkovok, mašinou budú obrábané iba miesta kontaktu (osa, pedál, prevodník a pod.)
Padanie pri točení vzad určite záleží aj od reťazovej linky a dĺžky zadnej stavby, veľkosti prevodníka aj pastorka. Každopádne mám pocit, že väčší priemer pastorka tomu trochu pomáha, rovnako vo fotogalérii vidieť aj to, že niektoré zuby 52z pastorku sú profilované z vonkajšej strany podobne ako narrow-wide prevodníky, práve preto, aby to nepadalo

 
tomaskasanicky bimjeam 02.10.2020 (08:00)

1


jasne chapem dik pisal si :"Spomínané kľuky nie sú duté, ale majú vo vnútornej strane vyfrézované veľké otvory," a to som sa pytal tie asi nebudu frezovane ale vykovok

 
bimjeam tomaskasanicky 02.10.2020 (09:01)

1


tak, ako vravíš

 
vladoNM 01.10.2020 (19:42)

1


Kazeta vizuálne pekný otras. Ten skok na najváčší pastorok je brutálny. Malo to vôbe zmysel?

 
RoboNM vladoNM 01.10.2020 (20:12)

7


Zmysel to bude mať pre tých čo chcú byť rýchlejší na rovine a to tak že pôvodné napr. 10-50×32 nahradia touto 10-52 ale x34, získaš ťažšie prevody na rovinu pri ako tak zachovanom najlahšom prevode do kopca, samozrejme je to každému na zváženie

 
FiLus 01.10.2020 (20:56)

1


"reťaz nespadne pri pretočení vzad na najľahšom pastorku" ako neviem kde bola chyba ale stačilo že som pretočil maximalne stvrt otáčky a reťaz začala zliezat o 3 pastorky nižšie... Opakovane

 
bimjeam FiLus 02.10.2020 (07:59)

0


Na identickom pohone?

 
FiLus bimjeam 02.10.2020 (08:19)

4


Iba kľuky boli iné, včera mi prišiel nový bike s týmto pohonom stačilo mi tento zázrak vyskúšať na stojane a hneď to šlo preč...

 
mseco 02.10.2020 (10:16)

1


Po prečítaní článku som si pomyslel " super". Po prečítaní komentárov " a do p... Tu sa pekne ukazuje placebo efekt nového výrobku

 
bimjeam mseco 02.10.2020 (11:14)

1


väčšina ľudí v komentároch ale popisuje problémy kazety z predchádzajúcej generácie (10-50z). Na to treba dávať bacha a nezamieňať si to. Ja osobne som sa za tie dva týždne nestretol s tým, že by to zle radilo alebo zuby pastorkov chytali o reťaz. Myslím si, že v tomto ohľade už na tej kazete vychytali muchy. Akurát to bolo hlučnejšie ako Shimano kazety so shimano reťazami. Do určitej miery to určite bolo spôsobené aj úplne novým pohonom. Samozrejme, ideál by bolo odjazdiť na tom celú sezónu a až potom referovať, ale túto možnosť som nemal

 
motopalic 02.10.2020 (13:21)

1


Tiež môžem s určitosťou povedať. Že moj bajk je posledny bajk ktory mam na srame. Shimano pozitív 😎

 
motorik 02.10.2020 (18:36)

1


KCNC vyrába kazetu 9-52 už niekoľko rokov a s omnoho lepším odstupňovaním. 9-10-12-15-18-22-26-30-34-40-46-52

 
bimjeam motorik 02.10.2020 (18:42)

0


 
mrshadow60 motorik 03.10.2020 (22:06)

0


to su tie hlinikove pastorky. na tej kcnc kazete som to videl asi na 5 kusoch, lebo tam su tie hlinikove pastorky az 4 ci kolko, uplne katastrofalna kazeta.

 
blavatraffic 01.10.2020 (20:25)

0


bimjeamMna zaujal tvoj postreh, ze kazeta je hlucnejsia ako sme boli zvyknuty pri Sram-e. To som si vsimol aj ja na mojej novej duhovej kazete, ze je pocutelne hlucnejsia a robustnejsia ako starsie modely...a aj tak akosi roboticky radi...nie tak hladko a jemne ako som bol zvyknuty.

 
GaliPet 02.10.2020 (08:47)

0


Pre ten skok z 42 na 52 ostanem zatiaľ verný 42-50 a počkám si na 1X13 (Campagnolo ho už má)

 
Tecka 02.10.2020 (09:31)

0


Odlahcenie na klukach nie je frezovane. Su to odlievane kluky.

 
zdenomitklein 02.10.2020 (09:46)

0


...tiez 1x12, a nespadne ti retaz

Gear Gear ratio
1 1 : 0.697 = 1.433
2 1 : 0.851 = 1.174
3 1 : 1.000 = 1
4 1 : 1.179 = 0.848
5 1 : 1.333 = 0.750
6 1 : 1.481 = 0.675
7 1 : 1.612 = 0.620
8 1 : 1.766 = 0.566
9 1 : 1.915 = 0.522
10 1 : 2.061 = 0.485
11 1 : 2.217 = 0.451
12 1 : 2.364 = 0.423

https://www.mtbiker.sk/bazar/kolesa-a-rafiky/vypletene-kolesa/cestne-kolesa/427787/28-koleso-sachs-elan-12.html

 
slavco2019 02.10.2020 (13:35)

0


Zacnite na sebe makat😀

 
dodes 04.10.2020 (10:18)

0


U 2x12 shimana je dost blbo vymyslena radiaca packa presmykovaca. Je to namiesto dvojpacky len jednopacka ktora funguje "cestnym sram systemom". Na prve zatlacenie palcom zaradi velky prevodnik, na druhe zatlacenie palcom sa odradi na maly. Odradovat tu istu packu na maly prevodnik sa da aj ukazovakom.
Spätná kompatibilita so starsimi dvojpackovymi radeniami mi nie je znama

 
romanca 04.10.2020 (13:05)

0


hm, ked to tak citam... mam fulla a na nom 3x9 sram x9, je to uz starsi bike. dost som z toho prevodu nestastny, vzdy sa to po case rozhasi. co by som potreboval, ak by som to chcel prehodit na nejay shimano xt 2x11? kompletne vsetko vymenit? asi zacnem sledovat bazar, co to niekto nebude chciet predat

 
phercek 01.10.2020 (18:19)

-4


Aktualne najvacsi rozsah prevodov ma isto Shimano 2x12 sada ktora ma rozsah 623%.
A to je stale menej ako moje 2x10 s rozsahom 634%. A radsej ani nespomeniem este vacsie rozsahy niektorych 3x10 systemov.

Co sa tyka rozsahov tak zavedenie 1x12 systemov bol vyrazny krok spat.

 
RoboNM phercek 01.10.2020 (18:56)

11


Píše sa o rozsahu jednoprevodníka a nie 2x, 3x... a či sú 1x krok vpred alebo vzad už boli napísané terabajty diskusií 😁 ...škoda sa vyjadrovať, jazdi si čo ti vyhovuje 👍

 
milos21 RoboNM 01.10.2020 (21:11)

1


A ani to neplatí, už dlhšie je tu Garbaruk s rovnakým rozsahom a lepším odstupňovaním. Potom myslím, že existuje kazeta ktorá začína 9z pastorkom, či aj tá mená dokonca väčší rozsah ako tento SRAM...

 
tomaskasanicky milos21 02.10.2020 (06:58)

0


Jo ale to je campo gravelove 13spd kazeta

 
phercek RoboNM 01.10.2020 (23:23)

1


Aj ked sa pise iba o jednoprevodnikoch tak sa pise zle. KCNC kazeta 9-52 ma rozsah 578%.

 
bimjeam phercek 02.10.2020 (08:59)

1


...videl som ju aj pod názvom NOW 8 technology, tipujem, že aj ZTTO čoskoro pridá na aliexpress podobnú kazetu. Technicky máš pravdu, ale myslel som, že sa tu bavíme o serióznych kazetách, nie o nejakých čínskych maloserióvkach, ktoré v reáli ani na biku neuvidíš, lebo si to druhýkrát nikto nikdy nekúpi. Tých 5 alu pastorkov na tej KCNC kazete prežije tak jeden blatový maratón po druhú občerstvovačku.

 
phercek bimjeam 02.10.2020 (09:29)

0


To som nevedel, ale podla for mas pravdu!
Ten dural na nej je asi dost mizerny. Bolo by dobre v buducsnosti spomenut v clanku alternativy co vypadaju lepsie, ale v praxy su to smejdy. Vypada to, ze preradenie pod zatazou je pre KCNC priam "smrtelne".
https://www.bike-forum.cz/forum/zkusenosti-s-kazetou-kcnc-xdrive-9-52t-12sp

Ja sam som ju nepouzil tak neviem. Pre mna osobne su vsetky 1x12 systemy zatial nezaujimave lebo pravidelne pouzivam vacise rozsahy ako 1x12 poskytuje.

 
eso-peso bimjeam 02.10.2020 (13:58)

0


Rotor 1x13 520% je neseriozny?

 
bimjeam eso-peso 02.10.2020 (14:15)

0


na rotor kazetu potrebuješ špeci náboj. Cena kazety je mám pocit cez 350€, 13spd reťaz netuším, či fachá aj s konvenčnými N/W prevodníkmi.

 
eso-peso bimjeam 02.10.2020 (14:19)

0


Keď dnes ľudia ochotne platia 2-3 litre skladačom (schválne nepíšem výrobcom bicyklov) za čínsky rám tak nevidím dôvod vyraďovať sadu za 2500 euro

 
fko07 phercek 01.10.2020 (21:29)

0


Ja mám NX Eage 11-50 a 32z prevodník a na bežné jazdenie / krátke trasy je to OK, ale na dlhšie výjazdy je to málo. Tam už pociťujem, že by to chcelo jemnejšie odstupňovanie a nejaký ešte ľahší a ešte ťažší prevod.

 
mrshadow60 fko07 01.10.2020 (21:44)

1


sram ma zle odstupnovanie, na lahkych prevodoch moc velke skoky.. shimano 10-51 je pravidelnejsie odstupnovana a je to rozdiel. 2*10 to sice neni ale citit je to dost.

 
palo14 phercek 01.10.2020 (22:15)

0


Sranda, ze ju skoro nikto nenasadzuje na novych bikoch. WTF?

 
bimjeam palo14 02.10.2020 (10:10)

0


 
palo14 bimjeam 02.10.2020 (11:18)

1


Dost neprehladne zanorenie, ja som reagoval na 2x12 pohon A ten som aj myslel

 
bimjeam palo14 02.10.2020 (11:33)

0


Aha, to som nepostrehol. Máš pravdu, 2x12 nedáva skoro nikto, asi preto, že o to ani nie je moc záujem.

 
phercek palo14 02.10.2020 (11:35)

1


Vacsina ludi asi jazdi iba specificke trasy, ktore nemaju aj kopcovite aj rovinate useky zaroven. Takze im stacia bia pomale alebo iba rychle prevody a potom nepotrebuju taky rozsah a usetria trocha hmotnosti na presmykaci a prevodniku.

No a potom isto bude aj skupina ludi ktora podlahla iba marketingu ktory oslavuje iba 1x12 a podla ktoreho je vsetko ostatne zastarale. Z tohoto hladiska iba treba pockat par rokov. Marketing rychlo zacne znova propagovat nieco ine. Bude to 1x13 alebo spat 2x12 alebo proste cokolvek ine, aby sa odlisili od starych modelov a mohli predavat nove.

 
palo14 phercek 02.10.2020 (13:06)

0


Potom pridu, aha tento bike ma 36 rychlosti

 
the-redsox phercek 02.10.2020 (14:06)

0


2-placky sa na MTB uz nikdy nevratia, podobne ani 26"" kolesa, V-brzdy, rohy atd.....

 
palo14 the-redsox 02.10.2020 (21:41)

0


Nevratia? Vsak Shimano ma 2x12 XTR. Nezda sa mi teda, ze by odisli... A vies od kedy su jednoprevodniky a 29" kolesa? Za ten cas ta 2-placka mala dost casu odist.

 
eso-peso phercek 02.10.2020 (15:14)

1


Ja jazdim vsetko. Prudke kopce aj dlhe roviny. Na starom biku som mal este 3x9. Na novom shimano 1x12 32z a som velice spokojny. Jedine co z casu na cas chyba je prevod do vacsej rychlosti. Ale takych asflatovych alebo kvalitnych lucnych/lesnych zjazodv je minimum kde by som sa nebal slapat co to da. Takze ked si porovnam, ze si asi v 0.001% najazdenych kilometroch hovorim, ze by som bol rad aj za vacsi rozsah ale musel by som menit za pridanu vahu, servis a hlavne hlucnost tak som naozaj spokojny. Este vzdy mam moznost zmeni prednu pilu za 34 pripadne 36 zubov. Takze v tomto pripade to naozaj nie je marketing (aj ked vela veci v cyklistike je premarketingovanych).

 
hansol710 eso-peso 03.10.2020 (09:03)

-2


Hej 0.001 percenta, takže keď prejdes 10 000km tak úsekov kde by sa hodili ťažší prevod je 109 metrov hej ani dobré môj, si si teda nechodil ozaj všetko lebo rovinaté úseky alebo chrbát vo vetra a prevod ako 34x11 je slabí a 32bani nehovorím, toto je do terénu a nie Uni ako náhrada napr tých 3x9

 
vmikusik hansol710 03.10.2020 (19:33)

1


Pokiaľ netočíš kadencie ako môj dedko, tak 34/11 ti umožňuje isť cca 40km/h a to nie je rýchlosť, ktorou by sa na širokých plášťoch bežne jazdili roviny. Na rovine ťa to môže obmedzovať možno pri šprintoch.

 
romanca vmikusik 04.10.2020 (13:02)

0


ake kadencie jazdi tvoj dedko?

 
motorik palo14 02.10.2020 (21:40)

0


jeden som našiel. ale aj výrobcovia na rámoch už prestávajú ponúkať možnosť úchytu na prešmyk. škoda. https://www.cube.eu/sk/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-race-greynorange-2x12-2020/

 
palo14 motorik 03.10.2020 (11:46)

0


Tie uchyty robia, aj tento to ma. Len je nejak zakryty klukou ale pekne vidis kde vystupuje kabel k presmyku (cierna zaslepka) https://www.cube.eu/sk/2020/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-sl-greybluengreen-2020/

 
motorik palo14 03.10.2020 (16:26)

0


to je 2x11 my tu rozoberame 2x12

 
motorik palo14 03.10.2020 (16:27)

0


Tak na HT su, ale na full to už prestávajú robiť

 
Pridaj komentár