Pozvánka: Mesiac júl v pretekárskom tempe

Po mesiacoch individuálnych tréningov si všetci s veľkou chuťou užijeme tohtoročné leto. Či už ako pretekári, alebo diváci.

Pozrime sa na to, čo nás čaká v mesiaci júl, aby sme si vedeli vybrať, pretože niektoré akcie sa konajú v rovnaký deň.

Okolo Domaše – 03. 07. 2021

Začiatok letnej cyklistickej sezóny môžete zahájiť síce nesúťažne, ale napriek tomu na skutočne veľkom cyklistickom podujatí. Okolo Domaše sa teší veľkej popularite, o čom svedčí každoročná účasť viac ako tisíc cyklistov všetkých vekových kategórií. Trať je vedená v okolí vodnej nádrže a každý účastník, ktorý dôjde do cieľa, získava medailu, ktorá mu bude túto príjemnú udalosť pripomínať. Po celej dĺžke trate je naplánovaných niekoľko občerstvení. Viacej informácií nájdete na tomto odkaze.

ŠKODA Slovenský raj – 03. 07. 2021

ŠKODA BIKE OPEN TOUR začala už koncom júna v Topoľčiankach a druhé kolo sa bude konať v krásnom prostredí Slovenského raja. Toto miesto už tradične láka množstvo pretekárov spolu s ich rodinnými príslušníkmi, aby tu strávili príjemný víkend plný adrenalínu, súťaženia ale aj príjemnej atmosféry, dobrého gulášu či halušiek. Súťažné kategórie sú rozšírené aj pre majiteľov elektro ako aj gravel bicyklov. Podrobné informácie nájdete tomto odkaze.

Novohradský pedál – 04. 07. 2021

Novohradský pedál je známy svojou dobrou organizáciou a skvelou atmosférou na každom ročníku. Veríme, že podobné to bude aj tento rok. Štartuje sa na Mestskom kúpalisku v Lučenci. V jedenástich kategóriách si určite nájdete svoje miesto či už s ohľadom na vek alebo na svoju fyzickú prípravu. Zaujímavosťou sú kategórie FAMILY a E-BIKE25. V kategórii FAMILY sa môže zapojiť dospelý s dieťaťom a v kategórii E-BIKE25 sa myslelo aj na majiteľov čoraz viac populárnych bicyklov. Samozrejme v každej kategórii vás čakajú ceny pre víťazov a nebude chýbať ani tombola. Informácie o akcii nájdete na tomto odkaze.

2. kolo Slovenský pohár Downhill – 04. 07. 2021

Chcete preveriť svoje zručnosti po každej stránke? Potom práve táto akcia je určená pre vás. Všetci, ktorí majú radi rýchle a technické úseky, skoky a triky, tak určite príďte. Druhé kolo sa bude konať vo Veľkej Rači – Oščadnici, kde je trať kratšia, ale o to viac technickejšia a dostatočne rýchla. Registrácia a tréningy budú už v sobotu, ale hlavný súťažný deň sa koná v nedeľu 4. júla 2021. Viac informácií nájdete na stránkach organizátora.

MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria – Partizánske – 04. 07. 2021

Občianske združenie Hornonitrianske stopy už niekoľko rokov usilovne buduje traily v okolí Hornej Nitry, ktoré vedú cez zaujímavú prírodu v širšom okolí Bojnického zámku. Navyše organizujú aj Enduro sériu, ktorá sa koná aj na spriatelených trailoch. Prvé kolo sa odjazdilo v Drozdove a v júli sa pretekári stretnú v Partizánskom. Veľkou výhodou je, že tieto preteky nie sú určené len pre skúsených a ostrieľaných jazdcov, ale možnosť majú aj cyklisti, ktorí si chcú vyskúšať ako také preteky fungujú. Majú možnosť zmerať si sily s tými najlepšími. Podrobné informácie o akcii sú k dispozícii na tomto odkaze.

Ondavský cyklomaratón – 10. 07. 2021

Vybrať si môžete dve trasy podľa chuti a toho, ako ste na tom s kondíciou. GREEN je dlhšia trasa 35 km, ktorá vedie cez lesy a lúky a samozrejme je vhodná najmä pre dobre trénovaných cyklistov na horských bicykloch. Trasa BLUE má dĺžku 18 km a je prevažne cestná s krátkym lesným terénom. Dobrou správou je, že cyklomaratón je realizovaný v rámci projektu Karpatské výhľady a vďaka tomu neplatíte žiadne štartovné. Viacej informácií získate na tomto odkaze.

Smolnícky MTB maratón - 10. 07. 2021

Prvý ročník maratónu sa konal v roku 2015 a odvtedy si už získal svojich fanúšikov. Kataster obce Smolník patrí do najlesnatejšieho okresu v rámci Slovenskej republiky, takže určite si užijete nádherné prostredie a poriadne sa nadýchate čerstvého vzduchu. Štart aj cieľ je na Smolníckom tajchu, čo je umelá nádrž vybudovaná ešte za čias Márie Terézie. Nebude chýbať ani kultúrny program v podobe koncertu kapely Heľenine oči alebo Tomáša Bezdedu. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.

4. Detská Tour Petra Sagana - 18. 07. 2021

Malý Slavkov je miesto konania už štvrtého kola tohtoročnej Detskej Tour Petra Sagana. Po úspešných troch kolách, ktoré sa konali v Žiline, Šamoríne a v Topoľčiankach, si teraz deti zmerajú sily na tratiach v Malom Slavkove pod Tatrami. Súťažiť budú deti od 4 do 14 rokov a samozrejme všetky vekové kategórie majú svoje špeciálne upravené trate. Zaujímavou je aj kategória pre rodičov. Okrem zdravého súťaženia a zábavy bude lákadlom aj nová pamätná minca Petra Sagana. Podrobné informácie nájdete na tomto odkaze.

3. kolo Slovenský pohár Downhill – 18. 07. 2021

Aj tretie kolo SPDH sa bude konať ešte v mesiaci júl a tentokrát sa bude jazdiť v rezorte Vrátna. O trati je známe, že nie je veľmi náročná, ale ak počasie nebude priať podobne ako minulý rok, problémy na rozmočenej trati budú mať aj tí najskúsenejší jazdci. Určite si nenechajte ujsť príležitosť zajazdiť si tu a získať cenné body. Aj tu budú preteky prebiehať klasicky v nedeľu, ale prípravy a tréningy začínajú v sobotu a niektorí jazdci sú na mieste už od piatku. Pre bližšie informácie navštívte stránku organizátora.

Jaklofski bicigeľ – 24. 07. 2021

Jaklofski bicigeľ má už jedenásťročnú tradíciu a na to, že začínal ako maratón najmä pre hobíkov v rámci regiónu, sa postupne vypracoval až na celoslovenskú úroveň. Jaklovce sú malá obec pod Volovskými vrchmi, ale ponúka naozaj parádne preteky. K dispozícii sú tri trate – Dlhá trať 70 km, Stredná trať 41,5 km a Krátka trať 27,5 km. Jazdí sa v poctivých kopcoch, takže ak si chcete poriadne zmerať sily, začnite trénovať. Bližšie informácie nájdete na stránkach obce.

Všetky väčšie či menšie akcie, ktoré sa konajú či už vo vašom okolí, alebo na celom Slovensku, nájdete v našom kalendári, ktorý pravidelne aktualizujeme, takže ho nezabudnite sledovať, aby ste mali všetky potrebné informácie.

Okolo Domaše

calendar_today 03.07.2021
label Cykloturistika
place RO Domaša - Dobrá (Slovensko)