Test: Prilba Alpina Anzana Tocsen - maximálne bezpečie v každej situácii

Je to irónia, že práve keď prestanem na pretekoch padať, mi do rúk, respektíve na hlavu, príde prilba so senzorom na detekciu pádov? Táto myšlienka však nemala dlhú platnosť, s prilbou totiž prišli späť aj pády.

A celé to začalo tak pekne nevinne. Prišiel balík a v ňom krásna biela AM prilba. Vybrala som ju z krabice a dala na nabíjačku. Toto je fakt vtipný moment poukazujúci na dobu, keď už aj prilby máme na baterky. A že sú pre mňa takéto vychytávky novinkou, počas nabíjania ma čakalo podrobné čítanie návodu, inštalácia potrebnej appky a už len netrpezlivé vyčkávanie na prvú jazdu.


Samozrejme, prilbu som najprv skúšala doma. Búchanie o gauč mi teraz príde veľmi komické, ale ozaj som čakala, že senzor sa spustí. A on nič. Nasledovalo búchanie o ruku. Nič. Tak to vzal do rúk Marek, riadne si ňou šľahol do ruky a prilba hneď začala pípať. Senzor nie je ani zďaleka tak citlivý, ako som čakala. Treba sa teda riadne „trepnúť", aby sa spustilo hlásenie, čo eliminuje rôzne falošné signály.

Pre tých, čo ešte s týmto výdobytkom modernej doby nemajú žiadne skúsenosti: Pri prilbách so senzorom značky Tocsen treba mať nainštalovanú originál appku nielen v mobile hrdého nositeľa vylepšenej prilby, ale aj v mobile vášho emergency kontaktu. Appka vo vašom mobile totiž komunikuje s appkou v mobile vášho potenciálneho záchrancu. Mobil treba mať pri sebe, zapnutý bluetooth a pred jazdou si vždy appku s prilbou spárovať. Inak sa môžete trieskať doslova aj obrazne hlava-nehlava a žiadnej pomoci sa vám cez ňu nedostane.


V teréne

Po testovaní „nasucho” prišla skúška vonku. Popravde, mojím cieľom bolo tak trošku vydesiť Mareka, keďže o skúške nevedel a v tej dobe bol akurát v práci . Škodoradostne som sa chystala omlátiť o zem. Pud sebazáchovy mi však v tomto prípade veľmi nepomohol. Ako som už písala, chce to vážne šupu a tú si nikto do hlavy nedá dobrovoľne.

Po pár trápnych pokusoch prišlo na rad búchanie hlavy (samozrejme v prilbe) o kovový stĺpik. Potrebnú silu som však nedosiahla, Marekovu ochotu záchrany života som neotestovala, ak ma však pri tom niekto videl, možno som ho aspoň pobavila.


A potom prišli preteky, blato a adrenalín. No a na približne 30. kilometri v Hornom Srní nastal pád. Konečne. Dobre viem, že to môže znieť divne, ale nebolo mi všetko jedno. Pád bol však presne taký, aký som potrebovala. Riadna šupa do hlavy. Trafila som sa priamo do temena a od Snežnice ´18 som bolestivejší pád ešte nezažila. Pomaly som ho predýchala. Prilba však nepípala. „Čo je? Veď to bola poriadna sila!" čudovala sa v duchu. Bola, lenže ja blbec som si zabudla vziať mobil.

Poučenie: mobil majte VŽDY so sebou. Či už so senzorom alebo bez neho, predsa len nikdy nevieme, kedy budeme potrebovať zavolať pomoc. Alebo niekto iný bude potrebovať tú našu.


Svojím krutým pádom som aspoň otestovala prilbu ako takú. A vážne sa na ňu padá pohodlne . Výhodou AM prilieb oproti XC je predĺžená ochrana zadnej časti hlavy. A keďže som sa šľahla práve do nej, som rada, že nepoužívam čistokrvnú XC-čkársku výbavu.

Čím si ma získala

Okrem toho sa mne osobne dosť páči aj po estetickej stránke. Nosí sa pohodlne. Šilt je síce pevný, no vo výhľade nezavadzia. Prilba je tiež vybavená sieťkou proti hmyzu a dá sa k nej dokúpiť originál blikačka. Či už len tak pre srandu alebo ak sa vyžívate v maximálnej bezpečnosti.


Vrátim sa ešte k senzoru Toscen. Využíva technológiu Bluetooth Low Energy, čo predlžuje výdrž batérie na 3 mesiace bežného používania. V prípade pádu funguje tak, že vášmu emergency kontaktu pošle nielen správu o páde, ale aj vašu GPS polohu. Tú tiež posiela všetkým užívateľom aplikácie, ktorí sa nachádzajú v blízkosti.


Technické parametre

  • Senzor Tocsen integrovaný do nastavovacieho kolieska
  • Systém Run Ergo Pro pomáha prispôsobiť prilbu na rôzne tvary hlavy
  • Funkcia Custom Fit umožní čo najpohodlnejšie upraviť polohu mechaniky nastavovania
  • Vonkajší plášť je z vysokopevnostných a ľahkých materiálov


Prilba má tiež:

  • 22 ventilačných otvorov,
  • sieťku proti hmyzu na predných otvoroch,
  • šilt proti slnku v prednej časti,
  • antibakteriálne a umývateľné polstrovanie.

Dostupná je v dvoch veľkostných prevedeniach: M 52- 57 cm, L 57 - 61 cm a kúpiť si ju môžete v troch farbách aj na MTBIKER shope.

V cene cca 111 € tak môžete získať kvalitnú prilbu s veľkým benefitom v podobe neustálej kontroly nad vlastnou bezpečnosťou.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: OAKLEY ARO 3 – vrchársky model z Ameriky

Test: OAKLEY ARO 3 – vrchársky model z Ameriky

Značka OAKLEY sa preslávila svojou optikou, ale venuje sa aj ochrane hlavy...
Test: KLS Dare II – trailová krásavica so slovenskými koreňmi

Test: KLS Dare II – trailová krásavica so slovenskými koreňmi

Hľadáte ideálneho spoločníka, ktorý vám pri trailových dobrodružstvách spoľahlivo ochráni hlavu? Trailová prilba DARE II od slovenského výrobcu Kellys je skvelou voľbou.
Test: Prilba Giro Aries Spherical - chráni, vetrá a dobre sedí

Test: Prilba Giro Aries Spherical - chráni, vetrá a dobre sedí

Čo vie tradičný výrobca prilieb Giro vylepšiť na top modeli prilby, keď je cieľom najmä ochrana, ale dôležité je aj vetranie, hmotnosť a praktickosť?
keyboard_arrow_up