Nová značka Peaty´s - keď biker začne vyrábať

Steve Peat, viacnásobný víťaz svetového pohára v downhille, si rozšíril svoje pôsobisko zo zjazdových tratí do sveta obchodu a vytvoril naozaj zaujímavú značku.

Pod značkou Peaty´s nájdete množstvo čistiacich prostriedkov, mazacích olejov ale napríklad aj bezdušové ventilky a servisné kity na prestavbu na „bezdušáky”. So značkou som sa stretla vďaka sade na umývanie, ktorú som aj testovala a pri tejto príležitosti som sa pozrela aj na ďalšie produkty. Túto značku čoskoro uvidíte aj v našej ponuke, tak vám zopár produktov, čo ma zaujali, priblížim.

Sada bezdušových ventilkov Peaty’s MK2

Bezdušové ventilky MK2 sú z ľahkej a odolnej hliníkovej zliatiny a sú kompatibilné takmer so všetkými bezdušovými systémami od cesty, cez kros, gravel, MTB, až po enduro a DH. Ventilky ponúkajú jedinečný, univerzálny koncept v podobe vyústenia v tvare X. Do kríža riešené kanáliky umožňujú prechod vzduchu a tmelu aj v prípade, že vložka vo vnútri plášťa sedí priamo na ventilku. Ďalším, naozaj premysleným riešením sú čiapočky. Jedna má funkciu kľúča na vnútorný ventilok a druhú možno v prípade núdze použiť ako centrovací kľúč pre 3,4 mm niple.

A keďže chcel výrobca ulahodiť každému vkusu, ventilky sa predávajú v 12 rôznych farebných prevedeniach a troch dĺžkach. Ich cena sa pohybuje okolo 28 €. Pozrieť si ich môžete na stránke dodávateľa.

Peaty´s bezdušový tmel

Bikerov, čo jazdia bezduše, tiež poteší tmel na báze latexu, ktorým možno bez problémov hustiť plášte s CO2. Tmel obsahuje drobné doštičky, ktoré sľubujú zalepenie dier až do veľkosti 6 mm. Tmel sa navyše „nezgrcáva” a z pneumatík sa ľahko vymýva. Bonusom pri tomto produkte sú inhibítory korózie, ktoré ochránia ráfiky a plášte pred predčasnou degradáciou.

Ak chcete spraviť niečo dobré pre planétu, poteší fakt, že rovnako ako ostatné produkty tejto značky, je aj tmel biologicky odbúrateľný. Viac si o ňom môžete prečítať na stránke dodávateľa, kde nájdete aj rôzne predstavovacie videá.

Univerzálny sprej PT17

Na jednej strane uvoľňuje koróziu a chráni pred jej ďalším vznikom, na strane druhej maže a odvádza vlhkosť, no a komu to nestačí, pomáha aj znižovať priľnavosť nečistôt. Využiť sa dá teda na každej časti bicykla. Ochránite ním pohonné časti, reťaz, no krásne priľne aj na rám, kde po rovnomernom nanesení vytvorí ochrannú vrstvu. Ďalšie čistenie tak bude zas o niečo jednoduchšie. Bezpečne ho možno použiť na všetky materiály od kovu, cez gumy a plasty, až po karbón. Tento sprej som aj sama testovala, takže vám poviem, ako to aj reálne funguje spolu so sadou na umývanie. Produkt nájdete na stránke dodávateľa.

Darčekový balíček Peaty’s Wash Degrease Lubricate

V darčekovom balíčku Peaty’s Wash Degrease Lubricate nájdete spolu 1 l aktívnej peny LoamFoam, ktorú možno bezpečne použiť na všetky povrchy, vrátane karbónu, na brzdové kotúče a doštičky, 500 ml odmasťovača Foaming Drivetrain Degreaser a 120 ml maziva LinkLube. Špecialitou tohto maziva je unikátne zloženie z voskov a olejov. Tekutina sa dostane do každej štrbiny reťaze a pri používaní navyše vymýva piesok a nečistoty spomedzi nitov. Ďalšia údržba reťaze sa tak stáva výrazne jednoduchšou.

Jedna sada už u mňa doma plní svoj účel a tak by som vám pridala pár osobných pocitov z nej. Úprimne musím povedať, že s penou som sa musela najprv skamarátiť. Od iných značiek som zvyknutá na väčší rozptyl rozprašovača. Len čo som si však nastavila správny užívateľský mód, očistu biku som si normálne užívala. Pena plní svoju úlohu a krásne vonia. Čistenie s ňou bolo naozaj jednoduché, nenechávala mi na ráme „bordel”, všetka špina išla pekne hneď dolu.

Na druhej strane, odmasťovač ma presviedčať nemusel. Reálne si poradil aj so zanedbanou kazetou, čo je pri eko produktoch občas problematickejšie. No a olej? Je to vlastne kombinácia olejov a voskov. Spolu vytvárajú unikátnu zmes, ktorá odpudzuje vlhkosť a špinu. Po nanesení na reťaz tak okrem iného aj vytláča nečistoty spomedzi článkov.

Čistiace prostriedky či mazivo sa u žiadneho bikera nikdy nestratia. Všetky produkty značky Peaty’s sú navyše biologicky odbúrateľné, teda okrem toho, že sú veľmi praktické a účinné, potešia aj takouto pridanou hodnotou. Takáto sada sa pohybuje v cene okolo 31 € a všetky produkty si môžete pozrieť na stránke dodávateľa.

Keď sa do výroby obuje niekto z praxe, je to proste vidieť. A rovnaký názor má aj Peaty, ktorý to sám pekne vystihuje v slogane: „By riders, for riders”.