Čistenie a mazanie - základ, ktorý zvládne každý

Poznáte ten pocit, keď poumývate bicykel, všetko namažete a zostanete sa naň pozerať ešte ďalších 10 minút s úsmevom? Trochu vám k nemu pomôžeme a pridáme niekoľko tipov na vhodné doplnky.

FORCE čistič na brzdy - 10,79 €

FORCE čistič na brzdy, Čistenie a mazanie
Čisté brzdové kotúče znamenajú v prvom rade bezpečnosť. Ako vieme, na cestách nebýva iba voda, ale aj rôzne mastnoty a ďalšie nečistoty, ktoré môžu značne znížiť brzdný účinok. No nielen pri jazde, ale aj pri bežnej údržbe sa môže stať, že nám na kotúč kvapne trochu maziva. Riešením, ktoré sa oplatí mať poruke, ktoré si hravo poradí s olejmi, brzdovými kvapalinami a ďalšími nečistotami, je napríklad čistič bŕzd od FORCE. Odporúčaná cena tohto produktu je 11,89 €. Nájdete ho v MTBIKER shope.

Weldtite DeLuxe sada - 36,99 €

Weldtite DeLuxe sada
Cez zimu je dôležité chrániť svoj bicykel pred blatom, snehom, soľou a inými nečistotami. Ideálnym prostriedkom je Rapid Ceramic Shield, ktorý vytvára ochrannú vrstvu, a tak sa nečistoty nebudú na rám toľko lepiť. Sám Cepo ho testoval v tomto videu. V sade dostanete naviac prostriedok na umytie bicykla spolu s mäkkou kefou a dvoma handričkami z mikrovlákna. Týmto budete mať všetko potrebné na umytie bicykla a ostane tak dlhšie čistý. MOC je 36,99 € na MTBIKER shope.

Vortex Go Clean - 4,99 €

Vortex Go Clean
Pri čistení čistiacim prípravkom často odstránime iba tú najhrubšiu špinu, no veľmi tenká vrstva mastnoty takmer vždy na povrchu ostane. Platí to hlavne pri umývaní pohonu bicykla. Samozrejme, nechcená mastnota na kotúči bŕzd či na ráfiku vie spôsobiť aj oveľa väčšie škody. Je dobré mať poruke odmasťovač, akým je GO CLEAN. Je vysokoúčinný, rýchlo sa odparuje, čím zanechá povrch ihneď suchý a bez špiny a mastnoty. MOC je 9,49 € a nájdete ho na našom MTBIKER shope.

Muc-Off Indoor Training Kit V2 - 56,99 €

Muc-Off Indoor Training Kit V2
Hovorí sa, že „kto maže, ten jede“, ale treba dodať aj to, že „čistota je pol života“. Platí to aj pri tréningu na trenažéri. Sada obsahuje Sweat Protect, ktorý bráni korózii najmä od kvapkajúceho potu, antibakteriálny čistič Chamois Cream, ktorý sa bude hodiť na dlhé zimné večery v sedle, C3 keramické mazivo na reťaz a handričku z mikrovlákna. To všetko je zabalené v peknej taške. MOC je 59,99 € v MTBIKER shope.

Effetto Mariposa Allpine Extra - 14,90 €

Effetto Mariposa Allpine Extra
Švajčiarska značka, ktorá sa zaoberá hlavne produktmi určenými na bezdušové systémy a opravné sady. V ich portfóliu produktov ale nájdete tiež čistič reťaze Allpine Extra. Čítate dobre, Allpine, nehovorí o Alpách, ale o použití borovicového oleja ako účinnej zložky tohto odmasťovača. Tým sa stáva aj biologicky odbúrateľným. Je ideálny na prípravu reťaze pred voskovaním. Svojím zložením je tiež vhodný na odmastenie brzdových kotúčov. Nájdete ho za 19,90 € na MTBIKER shope.

Park Tool PT-PPL-1 - 7,69 €

Park Tool PT-PPL-1
Vodoodolná vazelína, ktorá chráni pred koróziou, by nemala chýbať v žiadnom servisom kufríku cyklistu, ktorý sa o svoj bicykel vzorne stará. Je určená na mazanie ložísk zadnej stavby - v prípade celoodpruženého bicykla, je veľmi vhodná na mazanie ložísk hlavového zloženia alebo stredového zloženia. Vhodná je takisto na ložiská nábojov kolies. Vazelína PT-PPL 1 znižuje trenie a opotrebenie a chráni pred prienikom vlhkosti, čím bráni tvorbe korózie. MOC je 8,50 € a nájdete ju na našom MTBIKER shope.

Brunox RockShox Deo - 5,70 €

Brunox RockShox Deo
Maslový chod pruženia, ktoré „vyžehlí“ každú malú nerovnosť. To je hneď iný pocit. Samozrejme, je to v prvom rade o správnom nastavení pruženia, no aj takéto malé detaily, ako použitie oleja na klzné plochy, dokáže jazdu zlepšiť. A nielen to. Jeho použitím čistíme a chránime guferá, teda tesnenia. Nakoniec, odporúča ho aj gigant vo výrobe pružiacich elementov - RockShox, ako ideálny prostriedok na servis tlmičov a vidlíc. MOC 100 ml spreja je 6,29 €. Nájdete ho v MTBIKER shope.

Weldtite PURE Wet Lube - 6,99 €

Weldtite PURE Wet Lube, Čistenie a mazanie
Samotný názov produktu prezrádza, že ide o olej do vlhkých, mokrých a blatistých podmienok, čo je v podstate práve v tomto období ideál. Ďalšia časť názvu - PURE - znamená olej na prírodnej báze, čím budete chrániť životné prostredie. Ako produkt fungoval a v akých podmienkach sa dá využiť, kde sú jeho výhody či negatíva, vám najlepšie priblíži náš Imro v redakčnom teste produktov Weldtite. MOC oleja PURE Wet Lube je 6,99 €. Nájdete ho v MTBIKER shope.

Viac „cyklokozmetiky“, aby bol bicykel stále pripravený na dobrodružstvo, nájdete na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: archív redakcie

Umyť a namazať - základ starostlivosti o bicykel PR článok

Umyť a namazať - základ starostlivosti o bicykel

Správne prostriedky na čistenie bicykla a mazivo dokážu výrazne stíšiť jazdu, predĺžiť životnosť komponentov a vo výsledku ušetriť za servis. Prinášame niekoľko tipov.
Pohon a radenie – očisti, namaž, upgradni PR článok

Pohon a radenie – očisti, namaž, upgradni

Medzi „spotrebáky“ na bicykli patria aj rôzne časti pohonu, niektoré vydržia kratšie, iné dlhšie. Prinášame niekoľko tipov, po ktorých môžete siahnuť.
Náradie na servis doma aj v teréne PR článok

Náradie na servis doma aj v teréne

Či už plánuješ robiť servis bicykla doma, alebo neplánovane v teréne, polovicou úspechu je výbava. Tá rozhodne, či to bude hotové raz-dva, alebo „trápenka“ na niekoľko desiatok minút.