Pohon a radenie – očisti, namaž, upgradni

Medzi „spotrebáky“ na bicykli patria aj rôzne časti pohonu, niektoré vydržia kratšie, iné dlhšie. Prinášame niekoľko tipov, po ktorých môžete siahnuť.

microSHIFT ADVENT X – 34,99 €

microSHIFT ADVENT X
10-rýchlostná kazeta Advent X CS-H104 síce nepatrí medzi najľahšie, no všetko je kompenzované jej masívnosťou a výdržou. Jednotlivé pastorky sú vyhotovené z kalenej ocele a predstavujú to „pravé orechové“ aj pre elektrobicykle. Tie zaťažujú bežné kazety vysokým krútiacim momentom, tu je to prispôsobené materiálom i konštrukciou. Rozsah 11 – 48 zubov je dostatočný na rýchlu jazdu nadol i zdolanie náročných stúpaní. MOC kazety je 44,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Tatze Link – 106 €

Tatze Link
Pedále Tatze Link v sebe kombinujú neobvykle nízku hmotnosť, kompaktné rozmery a vysokú stabilitu pri jazde. Tú zabezpečuje 10 pinov na každej strane pedálu, ku ktorým možno dodatočne inštalovať 4 ďalšie. Vďaka mimoriadne tenkej konštrukcii je znížené riziko nechceného zavadenia pedálom o zem. Otvorená konštrukcia pedálu zas bráni zanášaniu blatom. Vysoká životnosť je docielená aj použitím kvalitných guľôčkových ložísk. MOC pedálov je 145 € a nájdeš ich na našom MTBIKER shope.

Effetto Mariposa Flowerpower – 10,99 €

Effetto Mariposa Flowerpower
Mazivo na reťaz, Flowerpower Wax, je založené na čisto biologickej báze. Slnečnicový vosk je odolný voči vode za každých podmienok. Navyše neškodí životnému prostrediu, keďže je úplne biologicky odbúrateľný. Nenájdeš v ňom PTFE, grafén či sulfidy. Po aplikácii tvorí pevnú vrstvu, a tak znižuje trenie a hlučnosť reťaze a zároveň predlžuje životnosť celého pohonu. Významným plusom je i to, že sa ľahko čistí z oblečenia. Jeho MOC je 13,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Vortex Go Clean – 4,99 €

Vortex Go Clean
Odmasťovač Vortex Go Clean je typický svojou univerzálnosťou, keďže je možné ho aplikovať na ktorúkoľvek súčiastku bicykla vrátane brzdových kotúčov či pohonu. Keďže sa rýchlo odparuje, zanecháva čistený povrch suchý a pripravený na ďalšie čistenie. Vďaka štruktúre aerosólu sa dostane presne do miesta určenia a tým, že je hnaný oxidom uhličitým, nespôsobuje koróziu povrchov. MOC 400 ml balenia je 9,49 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

microSHIFT Advent RD – 25,99 €

microSHIFT Advent RD
9-rýchlostná prehadzovačka perspektívneho výrobcu microSHIFT bola vyvíjaná tak, aby sa zavďačila širokému spektru bikerov. Funguje spoľahlivo s dvoj- aj trojprevodníkom a dokáže zvládnuť kazetu až so 46 zubami. Radenie je svižné vďaka patentovanej konštrukcii pre odolnejšie a silnejšie radenie v teréne. Využíva systém priamejšieho vedenia lanka, ktorý eliminuje oneskorenie. MOC prehadzovačky je 64,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

KMC X 10-73 – 24,90 €

KMC X 10-73
114-článková reťaz KMC X 10-73 je určená pre 10-rýchlostné systémy, pričom sa netreba obávať kompatibility – zvládne spoluprácu so Shimanom, SRAM-om i Campagnolom. Spája sa jednoducho za pomoci rýchlospojky. Vďaka technológii X-bridge je zaručený hladký posun po kazete. Jednou z najväčších výhod je jej ľahkosť, ktorá je dosiahnutá použitím špeciálnej ocele. Výsledná hmotnosť je tak 268 gramov. Jej MOC je 24,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

absoluteBLACK GRAPHENwax – 29,99 €

absoluteBLACK GRAPHENwax
Voskovanie reťaze miesto jej mazania získava čoraz viac na popularite a absoluteBLACK kráča s dobou. Výhodou ich vosku GRAPHENwax® je najmä dlhá životnosť. Po úprave reťaze znižuje trenie v suchom i vlhkom prostredí, na ceste i v teréne. Jeho chemický vzorec spôsobuje, že netrpí problémami, ako je drolenie, štiepenie či zanechávanie stôp. V jednom balení sa nachádzajú štyri „mydielka“, jeho MOC je 29,99 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Weldtite sada kief – 9,79 €

Weldtite sada kief
Čistenie bicykla a pohonu nemusí byť vôbec žiadna veda – stačí správny nástroj. Sada dvoch kief od Weldtite slúži na zbavenie sa nečistôt a poskytuje pohodlný a stabilný úchop aj keď budeš mať mokré ruky. Prvá multifunkčná kefa slúži na čistenie reťaze, kazety a ostatných častí prevodového systému. Druhou kužeľovitou kefou zas vyčistíš ostatok bicykla, nedostupné miesta či kolesá. MOC tohto setu je 12,09 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Garmin Rally XC 100 – 549 €

Garmin Rally XC 100
Pedále Garmin Rally XC 100 so svojím nášľapným systémom neposkytujú len oporu a zlepšenie techniky šliapania. V ľavom pedáli je totiž zabudovaný wattmeter, fungujúci za pomoci piezoelektrických snímačov po obvode osky. Po pripojení pomocou rozhrania ANT+, resp. Bluetooth sa dostaneš nielen k svojmu výkonu, ale i kadencii, prípadne sa s nimi dá absolvovať FTP test. MOC jednostranného wattmetra je 699,90 € a pedále nájdeš na našom MTBIKER shope.

Ďalšie komponenty či cyklokozmetiku pre čistý a tichý pohon nájdeš na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: archív redakcie

Náradie na servis doma aj v teréne PR článok

Náradie na servis doma aj v teréne

Či už plánuješ robiť servis bicykla doma, alebo neplánovane v teréne, polovicou úspechu je výbava. Tá rozhodne, či to bude hotové raz-dva, alebo „trápenka“ na niekoľko desiatok minút.
Umyť a namazať - základ starostlivosti o bicykel PR článok

Umyť a namazať - základ starostlivosti o bicykel

Správne prostriedky na čistenie bicykla a mazivo dokážu výrazne stíšiť jazdu, predĺžiť životnosť komponentov a vo výsledku ušetriť za servis. Prinášame niekoľko tipov.
Výbava do náročných podmienok - bez problémov v snehu aj blate PR článok

Výbava do náročných podmienok - bez problémov v snehu aj blate

Počasie si z nás robí posledné týždne dobrý deň a zažívame bláznivé podmienky – sneh, dážď aj blato. Akú výbavu zvoliť do takéhoto počasia?