Reportáž: Detská tour Petra Sagana medzi lietadlami

Premiérovo sa Detská tour Petra Sagana uskutočnila v Martine. A nielen to, po prvýkrát sme súťažili na letisku.

To síce napovedá, že trať bola rovinatá, ale organizátori ju „natočili“ ako na cyklokrose, takže stále to bolo brzda – plyn a získavali hlavne cyklisti, ktorí nemajú problém s plynulým prechádzaním zákrut.

Počasie deťom žičí

V piatok organizátori, ktorí stavali trať, do nitky zmokli a predpoveď počasia na sobotu bola ešte nepriaznivejšia. Od rána dážď, dážď a len dážď. To, že opäť nepršalo (nespadla ani kvapka vody), ani nemusíme spomínať. Tých daždivých Detských tour za 9 rokov by sme vedeli spočítať na palcoch jednej ruky. Našťastie.

Ale poďme pekne k súťaži…

Nesúťažná Baby je vždy milým začiatkom podujatia a niektorí na odrážadlách to pekne „vypeckovali“.

Zaujímavé a pestré to bolo aj medzi Mikro chlapcami, veď na štart sa postavilo 54 cyklistov. Prekvapivo zvíťazil nováčik Filip Hlavatý z neďalekých Turian a my veríme, že Filip príde aj na ďalšie kolá a zabojuje aj o celkový žltý dres v súťaži. U dievčat to prekvapenie nebolo a s obrovským náskokom zvíťazila maďarská bikerka Milli Sophia Jóny zo Superior MTB Racing team.

Úlohu favorita potvrdil u Mili chlapcov Jakub Roštár z Proefekt Košice, ktorý zvíťazil s malým náskokom pred konkurenciou. Jakuba napodobnila klubová kamarátka Elena Rusková a je vidieť, že na východe sa práci s mládežou venujú. V kategórii Mini chlapci opäť tvorili preteky maďarskí bikeri. Najviac síl mal v cieli Peter Patrik Andráš z tímu Superior MTB Racing team.

Ella Trochanová z tímu XC Bikers Trenčín „pretavila“ skúsenosti z Detskej tour na ďalšie zlato. U mladších žiakov to bol najtesnejší dojazd pretekov, veď o víťazovi rozhodla až cieľová fotografia. O prvenstvo bojovali Sebastián Trnka z Cyklistickej Tour a Dušan Dário Lukáč z ŠK Topoľčianky. Úspešnejší bol prvý menovaný a zapísal si po striebre v Budmericiach tohtoročný premiérový triumf.

U dievčat si víťazstvo v dobrej konkurencii vybojovala Sofia Matiesková z Velosvet Prievidza. U starších žiakov to bol od začiatku súboj Šichta – Húsenica – Stano. Nakoniec klubovú prevahu využil cyklista ŠK Topoľčianky Martin Stano a s miernym náskokom zvíťazil pred Michalom Šichtom. Medzi dievčatami to bola dominancia klubu Cyklistická Tour, veď pódium obsadili všetky tri miesta. Zvíťazila Karolína Bortelová.

U rodičov dcéru Sofiu napodobnil Peter Matieska z Velosvet Prievidza a zvíťazil v konkurencii mužov. Najväčšia favoritka medzi ženami - Martina Šichtová hneď po štarte roztrhla reťaz a tak sa otvorila cesta k víťazstvu Ivane Nikhazyovej z Proefekt Košice.

Detská tour Petra Sagana pokračuje už tento víkend v sobotu 14. mája v Demänová Rezort. Tešíme sa na všetkých fanúšikov cyklistiky, veď bicyklovať je zábava!