Pozvánka: MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria pokračuje v Drozdove

„Tichá voda brehy myje” - presne toto mi ako prvé napadne pri spomienke na bikepark Drozdovo. Malé stredisko s veľkým potenciálom. Na malom území veľa zábavy. Takto by som ešte mohol pokračovať.

A prečo to vlastne píšem? Pretože ubehol ďalší rok a v kalendári podujatí sa nezadržateľne blíži dátum 18. jún, kedy sa opäť všetci súťaženiachtiví enduromanici stretneme práve tu, neďaleko Novej Bane.

Kvalitná lokalita

V pláne je totiž ďalšie, v poradí druhé kolo Hornonitrianskej Enduro Série. Aj keď je toto stredisko pomerne malé a mladé, stihlo sa tu vybudovať už niekoľko naozaj kvalitných trailov. Preplietajú sa pomedzi seba na úpätí Pohronského Inovca a každý z dokopy siedmich trailov rozličnej náročnosti je dlhý približne 800 metrov. Minulý rok mala táto lokalita v rámci HES premiéru, a v reportáži nášho kolegu Fera ste sa mohli dozvedieť, ako to tam prebiehalo.

V sobotu a nedeľu 18. a 19. 06. budú pre nás pretekárov dôležité najmä 4 z nich, ktoré treba zdolať do úspešného konca. Nepochybujem o tom, že domáci trailbuilderi nenechali nič na náhodu a všetky RS ponúknu naozaj silný zážitok z jazdy.

Sobotný tréning

Ak nemáte radi prekvapenia a jazdíte radšej na istotu, príďte už v sobotu, kedy začína voľný tréning od 10:00. V rovnakom čase bude taktiež spustená registrácia, kde sa môžete evidovať do 17tej. Pre tých, ktorí si chcú naozaj poctivo zamakať, vedú výšľapové chodníčky až priamo hore k trailom. K dispozícii bude ale aj poma na vývoz k tratiam v cene 10 € na celý deň a tak si môžete jednotlivé RS naozaj dobre „načítať" a ušetriť sily na nedeľné preteky.

Drozdovčania si pre nás na sobotu nachystali ešte jednu zaujímavú chuťovku - akýsi Jump do airbagu, kde si všetci trúfalí jazdci vyskúšajú svoje zručnosti s bicyklom vo vzduchu. Buďte však ostražití a nepreceňujte sa, nakoľko tréning aj skoky do „vaku" sú v sobotu bez zabezpečenia RZP. Takisto pre pretekárov mladších ako 18 rokov je potrebný súhlas rodičov, prípadne ich zástupcov, ako to už býva zvykom.

Po výdatnom dni strávenom na dôkladne upravených tratiach je možnosť „zložiť sa" a „zakempiť” priamo v areáli na malej lúčke alebo pre tých náročnejších, túžiacich po väčšom komforte zabookovať izbu v penzióne priamo pri vleku. Tu si môžete takisto po celý víkend dopriať, čo vám hrdlo ráči, od výdatných raňajok po sýtu večeru.

Pre vás, ktorí sa sem už z akýchkoľvek dôvodov dostavíte až v nedeľu, bude spustená registrácia od 7:30 do 9:30. Štartovné za preteky je stanovené na 20 €. O 9:30 sa stretneme s domácimi borcami na takzvanom „riders meetingu”, kde sa dozvieme všetko potrebné pre hladký dojazd do cieľa. Po krátkom upozornení, kde a na čo si dať pozor, je naplánovaný štart na desiatu hodinu.

Kategórie

1. Muži
  2. Ženy
  3. Juniori do 18 rokov
  4. Ebike

MTBIKER shop podporuje komunitu

Akcia je zastrešená podporou MTBIKER shopu a tak si buďte istí, že účasť v tombole, ktorá sa odohrá krátko po pretekoch, sa istotne vyplatí. Tombola bude losovaná ešte pred vyhlásením výsledkov, na ktoré si počkáme približne hodinku po dojazde posledného pretekára do cieľa. Okrem toho sa môžete tešiť na vyskúšanie produktov od SiS a v neposlednom rade máte možnosť opraviť si základné mechanické poruchy v servise, kde MTBIKER shop poskytol vybavenie.

Hornonitriansku Enduro Sériu, ako jednu z mála akcií tohto druhu na Slovensku, rozhodne odporúčam a pozývam všetkých, ktorí majú chuť užiť si víkend plný zábavy na trailoch. Rekreanti, hobíci aj hrotiči s pretekárskymi ambíciami, všetci ste vítaní a víkend 18. - 19. 06. si určite nenechajte ujsť.