Test: Uvex Revolt Mips - ak sa neviete rozhodnúť

Kvalita, nové technológie a jednoduchosť v rámci konvertibilných prilieb. Tieto slová by mohli definovať novinku od Uvexu – model Revolt.

Konvertibilné prilby sú výborné pre jazdcov, ktorí často menia podmienky. Pre výšľap a celodenný výlet si jednoducho dajú chránič brady dole. Pred zjazdom a počas jazdy napríklad v bikeparku si naopak chránič brady nasadia. Teda namiesto dvoch prilieb im stačí jedna.

prilba Uvex Revolt Mips

Nie je to prvýkrát

Uvex nie je žiaden nováčik. Pred rokmi vyvinula značka prilbu Jakkyl HDE, ktorá bola tiež konvertibilná, čiže jednoducho „rozoberacia". Fungovala na princípe dvoch šraub, ktoré musel jazdec pootočiť, aby zložil prednú časť prilby chrániacu bradu. Toto bola minulosť, dnes je to inak.



Nový princíp demontovania

Jediné, čo jej chýba, je certifikácia pre DH prilby, čo dúfam, že časom tiež príde.
Prilba Revolt má demontovanie prednej časti úplne iné. Šrauby, ktoré mal jej predchodca, by ste hľadali márne. Revolt má v prednej časti chrániča tlačidlo napojené na háčiky, ktorými sa chránič brady pripína k samotnej prilbe. Je to veľmi jednoduché riešenie, no má svoje muchy. O tom si však povieme trochu neskôr.

Uvex Revolt Mips

Vyhotovenie prilby a technológie

Prilba sa vyrába pomocou technológie inmould, čo znamená, že EPS (vnútorná vrstva prilby) sa vtlačí do polykarbónovej škrupiny. Medzi výstelkami prilby a jej vnútornou vrstvou nájdeme MIPS (zvyčajne žltej farby). Táto technológia sa čoraz viac využíva v „mountainbikovom" priemysle, pričom jej cieľom je znížiť riziko poranenia mozgu, ktoré môže byť spôsobené rotačným pohybom pri náraze.

IAS system: je skratka, ktorá znamená, že prilba sa dá nastaviť pre rôzny tvary hlavy. Prilba sa vyrába v dvoch veľkostiach a to 52 - 57 cm a 57 - 61 cm. Flexshield je šilt, ktorý je dostatočne ohybný a zároveň odolný voči nárazu. Znižuje sa tým riziko, že sa zlomí, čím pri páde prispieva k bezpečnosti.

Uvex Revolt Mips

Test v praxi - výšľap

Prvý test prilby prebehol na dvojhodinovom výjazde. Samozrejme, prilbu som si nasadil už rozloženú, keďže ma čakal výšľap. Musím uznať, že už takto som sa v nej cítil bezpečne, pretože siahala až k spodnej časti lebky k záhlavnej kosti a rovnako zakrývala aj uši. Je pravda, že pri výšľape je menej pohodlná ako klasická prilba, ktorá uši nezakrýva.

prilba Uvex Revolt Mips
Ako som pri výšľape kritizoval ušnú vypchávku, tu som zistil, že je tam z dôvodu komfortu, aby prilba perfektne sedela na hlave pri zjazde.
Spočiatku som si myslel, že v prilbe horšie počujem, ale neskôr som zistil, že je to fakt. Pod ušami sa nachádza výstelka, ktorá presahuje cez ucho. V normálnej teplote by to nebol problém, no prilbu som testoval aj na pretekoch Blinduro Léto, kde teplota presahovala 30 stupňov. Pri 3 - 5 hodinovom neustálom nosení prilby som mal ušné výstelky totálne prepotené a cítil som sa (keď to preženiem), akoby som mal na sebe čiapku. Na druhej strane, prilba veľmi dobre sedí na hlave a asi má táto výstelka aj svoje plusy. Po konci výšľapu som si chcel nasadiť prednú časť prilby „naslepo", no po pár minútach trápenia som si ju založil a chránič brady som si namontoval tak. Takto som to robil stále, pretože to inak nešlo.

Chránič brady – montáž/demontáž

Namontovať si späť chránič brady je jednoduché, no chce to cvik. Najprv som chránič zachytil o dva kovové háčiky a potom zasunul dnu. Jednoduchý postup, ibaže jazdec musí byť pri tomto úkone veľmi zodpovedný a opatrný, pretože párkrát sa mi stalo, že som nenamontoval chránič úplne. Vždy sa teda treba uistiť, že systém cvakol a drží. Ako som spomínal vyššie, v mojom prípade bola montáž možná iba vtedy, keď som prilbu nemal na hlave.

Demontáž chrániča brady je naozaj jednoduchá. Stačí stlačiť tlačidlo na konci chrániča a je vonku. Veľmi rýchle a jednoduché.

Zjazd

Musím sa priznať, nebol som veľký fanúšik konvertibilných prilieb. Rovnako musím však povedať, že pri teste obstála veľmi dobre. Jediné, čo jej chýba, je certifikácia pre DH prilby, čo dúfam, že časom tiež príde. Prilba pri zjazde pôsobí pevným dojmom, čo potvrdila aj situácia, keď som v nej jazdil tri dni v bikeparku Petzen.

Uvex Revolt Mips v zjazde
Prilba je veľmi priedušná, vzduch vám prúdi neustále okolo hlavy a akonáhle idete dlhší trail, alebo je počas trailu výšľap, príde vám to veľmi vhod. O to viac v lete pri vysokých teplotách. Ako som pri výšľape kritizoval ušnú vypchávku, tu som zistil, že je tam z dôvodu komfortu, aby prilba perfektne sedela na hlave pri zjazde. Testovanie produktov beriem vážne, prilby nie sú výnimka, no nedovolil som si padnúť na hlavu. Osobne si myslím, že by obstála veľmi dobre.

Pre koho je prilba určená?

Ešte pred zhrnutím dodám, že sa mi podarilo otestovať ju aj na náročných pretekoch Blinduro Léto, ktoré boli ako stvorené pre túto prilbu. Výšľapy boli celkom dlhé a prilba bola počas transferov a výšľapov povinná a museli ste ju mať celý čas na hlave. Šliapať 1 - 2 hodiny 4x za deň s „fullface" prilbou by asi nebolo ideálne. Pred štartom som nasadil chránič brady a išiel som na to. V tomto prípade som na prilbu Uvex Revolt nedal dopustiť. Pre koho je teda určená?

Pre bikerov, ktorí by sa nevedeli rozhodnúť, či si pre občasné jazdy na ťažších trailoch potrebujú kúpiť „fullface" prilbu, no na druhej strane jazdia často jednoduché traily a celodenné výjazdy, kde by im bola zbytočná. Uvex pridáva k baleniu aj „záslepky", aby sa vám do nacvakacieho systému nedostali nečistoty pri dlhšom používaní prilby v „klasickom" režime. Prilbu však neodporúčam jazdcom, ktorí chcú jazdiť dole kopcom „bomby", hnať sa za každou sekundou a jazdiť v extrémnych podmienkach a extrémnych rýchlostiach. Hlavne, keď nemá DH certifikáciu.

Prilbu Uvex Revolt Mips nájdete u nás v MTBIKER shope od 296 €. V ponuke je aj model bez Mips od 299 € a rôzne farebné verzie.
Zdroj fotografií: archív autora
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
tomasmartinak 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Vedeli ste, že štatisticky sa dá predchádzať až 80 % výjazdom vrtuľníka k zranenému cyklistovi v bikeparkoch? Viac v teste prilby, ktorá s tým veľmi úzko súvisí...
Test: Dainese Linea 01 MIPS - najľahšia DH full face prilba?

Test: Dainese Linea 01 MIPS - najľahšia DH full face prilba?

Celotvárová alebo full face prilba musí bezpochyby spĺňať tie najnáročnejšie bezpečnostné kritériá. Kto by ale čakal vo full face prilbe taký prievan?
Test: ABUS HiDrop – pekná prilba, ktorá sa osvedčila

Test: ABUS HiDrop – pekná prilba, ktorá sa osvedčila

ABUS sa v mojom ponímaní preslávil výrobou cyklistických zámkov. Avšak v portfóliu nájdete aj iné výrobky a v neposlednom rade aj kvalitné prilby.
keyboard_arrow_up