Unboxing: BMC URS ONE - malý zdvih, no veľký potenciál

Hľadáte kombináciu vzrušujúcej jazdy, zábavy, výkonu a pohodlia? Vašej pozornosti by určite nemal uniknúť tento gravel. Čo robí tento švajčiarsky „štrkolet“ výnimočným?

Ľahký a minimalistický systém odpruženia zadnej stavby je hlavným prvkom, ktorý zaujme ako prvý. Hneď po ňom je to agresívna gravelová geometria, ktorá zahŕňa 70-stupňový hlavový uhol. Na výrobu rámu BMC použilo špičkové prémiové uhlíkové vlákna URS z vlastnej dielne. Samozrejme, rám poskytuje dostatok priestoru pre uchytenie príslušenstva na bikepacking aj vnútorné vedenie bowdenov. Vyrába sa vo veľkosti S, M, L a XL. Veľkosť M si predstavíme v dnešnom unboxingu.

Špecifikácia

• Rám: URS Premium Carbon, Micro Travel Technológia, Tuned Compliance Concept Gravel, Gravel+ Geometria, vnútrom vedená kabeláž, úchyty na blatníky a nosič, PressFit 86 stred, Flat Mount úchyt brzdy, 12x142 mm pevná os
  • Vidlica: URS Premium Carbon with Tuned Compliance Concept Gravel, vnútorné vedenie bowdenu brzdy a kábla od dynama, úchyt na blatník, Flat Mount úchyt brzdy, 12x100 mm pevná os
  • Kľuky: SRAM Rival 1, 40 zubov
  • Kazeta: SRAM PG 1130 APEX, rozsah 11 - 42 zubov
  • Reťaz: SRAM Rival 11-rýchlostná
  • Prehadzovačka: SRAM Rival 1, dlhé ramienko
  • Radenie: SRAM Rival 1 HRD
  • Brzdy: SRAM Rival HRD-A1 Centerline kotúče (180/160 mm)
  • Riadidlá: Easton EA50 AX

Geometria

Geometria rámu BMC URS ONE

Unboxing

Krabica nápadne prezrádza, s kým máme tú česť. Aj keď plastové obaly by tu byť nemuseli.

Kvalitná krabica a dôkladne zabalený bicykel poskytujú bezpečnosť pri preprave

Vo vnútri sa nachádza aj malá krabička s príslušenstvom, doplnkami a manuálmi.

Príslušenstvo pribalené k bicyklu BMC URS ONE
Ako prvú namontujeme sedlovku, nech je bicykel za čo upnúť do montážneho stojana. Sedlovka URS Premium Carbon D-Shaped je, ako názov prezrádza, karbónová, má v priereze tvar písmena D a vyrába ju samotné BMC. Rovnako zaujímavé je aj riešenie upínania - namiesto objímky tu nájdete integrovaný zámok sedlovky zospodu hornej rámovej rúrky.

Sedlovka má integrovaný zámok na spodnej straneJe tvarovaná do písmena „D“

Pokračujeme riadidlami Easton EA50 AX, širokými 420 mm, a predstavcom BMC MSM02 s dĺžkou 70 mm. Keďže na riadidlách nie je omotávka, toto bude naša ďalšia úloha.

Montáž riadidiel…... zahŕňa aj aplikáciu omotávky

Poslednou úlohou je montáž brzdového kotúča na predné koleso a následne montáž samotného kolesa do vidlice.

SRAM Centerline 180 mm SRAM Centerline 180 mm

„Švajčiar“ je týmto pripravený na váženie. Vo veľkosti M je jeho hmotnosť 8,85 kg.

Hmotnosť BMC URS ONE je 8,85 kg, veľkosť M

BMC URS ONE v dnešnom unboxingu má farebné vyhotovenie pod názvom speckle grey/neon red. V skutočnosti to znamená sivú farbu s bielymi a čiernymi bodkami na celom ráme, ktorý je doplnený neónovo červenými nohami vidlice z vnútornej strany a so svetlomodrou pravou vonkajšou stranou, ktorej sekunduje ľavá vo farbe rámu. Nápisy a logá sú v rovnakom červenom odtieni, ako aj vidlica.

Sivá farba je oživená čiernymi a bielymi škvrnami... dopĺňajú ich výrazné červené nápisy

Samotný rám je vybavený systémom MTT - teda Micro Travel Technology. V praxi to znamená pridaný 10 mm zdvih či pruženie do zadnej stavby v podobe špeciálneho elastoméru XCell. Ten má samotnou hrúbkou kontrolovaný odskok. Jeho správnu funkčnosť, podľa BMC, môžeme očakávať pri teplotách od -20 °C do 80 °C. Výrobca garantuje funkčnosť minimálne na 10 rokov.

Špeciálny elastomér XCell…... dáva zadnej stavbe „zdvih“ 10 mm

Jedenásťrýchlostný pohon je v réžii SRAM-u a ide o sadu Rival 1. Prehadzovačka spolupracuje s kazetou PG 1130 APEX s rozsahom 11 - 42 zubov.

title=SRAM PG 1130 APEX 11-42

Kľuky Rival 1 sú osadené 40-zubovým prevodníkom. Maximálna veľkosť prevodníka povolená výrobcom je 48 zubov.

SRAM APEX 1 40T
Brzdy sú od identického dodávateľa a z rovnakého radu ako pohon. Spolupracujú s kotúčmi so 180 mm vpredu a 160 mm vzadu. Uchytávajú sa na náboje pomocou matice Center Lock.

SRAM APEX HRD-A1SRAM APEX HRD-A1

Kolesá na tomto bicykli pochádzajú zo Švajčiarska, rovnako ako samotný bicykel. To znamená výrobcu DT Swiss. Ráfiky sú označené ako C1850 SPLINE s vnútornou šírkou 23 mm. Otáčajú sa na nábojoch 370 Spline Disc a obuté sú do plášťov WTB Raddler so šírkou 40 mm.

WTB RaddlerDT Swiss 370 Spline

Postupne nám príbúdajú aj gravelové a bikepackingové akcie. Táto kategória sa začína objavovať aj pri niektorých, doteraz čisto MTB pretekoch. Ak máte súťažné ambície a hľadáte rýchly a pohodlný bicykel, ktorý vám dodá aj pohodlie, určite nevynechajte vo svojom zozname kandidátov aj BMC URS ONE. Jeho odporúčaná MOC je 3 799 € a nájdete ho na našom MTBIKER eshope. Ak vašu veľkosť zrovna nemáme, môžete využiť wishlist a my vás o jej dostupnosti budeme včas informovať.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok a v MTBIKER Bratislava máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Z hľadiska aktuálnej situácie si dovozca vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov. Za rozdiely sa ospravedlňujeme. Je to jediná možnosť, ako vám v aktuálnej sezóne ponúknuť bicykle.
Zdroj fotografií: archív redakcie MTBIKER
redakcia

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbónový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobrežná časť Kalifornie, plná štrkových ciest, výhľadov na oceán aj na známy most Golden Gate. Tento karbónový gravel je poctou tomuto miestu.
Unboxing: Titici ALL-IN - aj hliník môže byť exkluzívny

Hľadáš niečo, čo nemajú všetci, niečo, s čím budeš vytŕčať z davu? Ak máš rád ručnú prácu a ceníš si netuctový prístup k technológiám, pozri sa na tento gravel.
Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - pretekársky „štrkolet“

Tento bicykel bol vyvinutý a postavený s jediným hlavným účelom - aby bol tým najrýchlejším bicyklom na nespevnených cestách. Podarilo sa v BMC tento cieľ naplniť?