Pozvánka: Považský MTB Špeciál - neváhaj navštíviť Sverepec

Ak si váhal alebo si len nemal čas prísť si vyskúšať prvý ročník Považského MTB Špeciálu, tak máš ešte stále možnosť.

Po úspešnom prvom kole v Jasenici, kde štartovalo niečo cez sto dospelých pretekárov a necelých dvesto detí, v nedeľu 25. júna štartuje druhé kolo vo Sverepci. Tu bude zároveň aj finále tohto mini seriálu, kde sa budú naviac odovzdávať putovné poháre pre celkového víťaza ako v mužskej, tak aj v ženskej kategórii. V porovnaní s Jasenicou bude trať o niečo menej náročná. Na trati vás čaká mnoho zaujímavých miest, prejazdov a pekných výhľadov.

Považský MTB Špeciál - neváhaj navštíviť SverepecPovažský MTB Špeciál - neváhaj navštíviť Sverepec

Novinky v druhom kole

... prišlo ďalšie nové podujatie, ktoré spestrí tohtoročný kalendár.
Novinkou oproti prvému kolu je kategória Tourist open, v ktorej sa jazdí len jeden okruh. Táto kategória je určená pre rekreačných jazdcov od 18 rokov, ktorí si chcú skúsiť trať a necítia sa na klasické preteky. Online registrácia prebieha na stránke activeprocess.sk, kde sa môžete zaregistrovať za zvýhodnenú cenu alebo priamo v deň pretekov od 07:00 do 9:00.

Považský MTB Špeciál - neváhaj navštíviť Sverepec

Zázemie pretekov a program

Harmonogram počas celého dňa je pestrý, takže rozhodne sa nebudete nudiť ani vy, ani vaše deti. Počas celého dňa bude pripravené chutné občerstvenie. O hudobnú zábavu sa postará kapela Zopár dôvodov. Taktiež sa môžete tešiť na exhibičné vystúpenie Mareka Danižíka, samozrejme, na čom inom, ako na biku. Pre deti budú vrátane pretekov pripravené skákacie hrady, maľovanie na tvár, maskoti, cukrová vata a balóny. Keďže cieľom organizátorov je motivovať k pretekom aj tých najmenších, pre každé dieťa majú pripravenú účastnícku medailu. Na záver dňa vás čaká bohatá tombola. Celým dňom vás bude opäť sprevádzať Ľuboš Dupkala.

Preteky v Jasenici z pohľadu Jaroslava Štvrteckého

Oblasť Horného Považia sa mi vždy spájala s Považsko-Strážovským pohárom, kde som veľmi rád chodieval jazdiť. Tento región sa mi veľmi páči. Považský MTB špeciál som začal registrovať na sociálnych sieťach, či už na MTBIKER alebo na iných stránkach, kde bola informovanosť pomerne veľká. Považský MTB špeciál som v prvom rade vnímal ako nasledovníka spomínaného Považsko-Strážovského pohára aj napriek tomu, že tieto dve podujatia nemajú nič spoločné. Tieto preteky nie sú klasický maratón ani cross country, takže ma to aj potešilo, že prišlo niečo nové, čo sa trochu podobá na cross country, keďže som jeho odchovancom.

Považský MTB Špeciál - neváhaj navštíviť Sverepec
Bol som rád, že prišlo ďalšie nové podujatie, ktoré spestrí tohtoročný kalendár a ktoré mám pomerne blízko. Samozrejme, bol som zvedavý a nevedel som, čo očakávať od prvého ročníka. Keď som sa dozvedel, že podujatie moderuje Ľuboš Dupkala, niečo mi napovedalo, že toto podujatie bude dobré. Pri prezeraní propozícií mi bolo jasné, že si to budeme musieť riadne odmakať. Po príchode na miesto som bol milo prekvapený. Organizácia bola naozaj dobrá, o hladký chod sa staralo množstvo organizátorov, ktorí boli asi všade. Všetko išlo načas a podľa harmonogramu.

Zázemie pretekov vyzeralo super. Zaujímavou vsuvkou a oživením bol prejazd cez náves kamiónu, na ktorom si organizátori dali záležať. Takýto druh spestrenia na trati vítam a hlavne, keď je takéto niečo v cieli, je to dobré aj pre oko diváka. V zázemí nechýbalo nič, práve naopak, bolo tam všetko potrebné. Páčilo sa mi, že pre deti bol pripravený bohatý program vrátane pretekov. Určite si viem predstaviť takto stráviť sobotu s celou rodinou, kde si okrem pretekov užijete pripravený program. Trať bola pomerne náročná, pekná, rozmanitá a veľmi dobre značená, jednoducho k tomu niet čo dodať. Už teraz sa teším, čo si pripravili pre nás organizátori vo Sverepci. Za seba môžem odkázať všetkým bikerom, ktorí neboli v Jasenici: „Neváhajte a príďte si zajazdiť do Sverepca, určite to bude stáť za to.“

Veríme, že trochu motivácie od absolventa pretekov pomohlo a viac informácií nájdete na stránke organizátora alebo na Facebook stránke. Tak neváhajte a vyskúšajte atmosféru pretekov s bohatým programom pre celú rodinu v Strážovských vrchoch.