Predstavenie: SRAM Eagle Powertrain – AXS presah do sveta e-bikov
Čistý kokpit a okamžitá odozva radenia. To najlepšie z najlepšieho od americkej firmy SRAM sa po novom dostane už aj na e-biky.
Jeden displej vládne všetkým
Mozgom celého systému je displej, ktorý úzko spolupracuje s aplikáciou AXS. U e-bikov, resp. SL e-bikov sme boli zvyknutí na veľký displej, ktorý síce zobrazoval dostatok údajov, no veľakrát pôsobil ako rušivý element vzhľadu bicykla.Motor vznikol v spolupráci s firmou Brose a poskytuje výkon 680 W a maximálny krútiaci moment 90 Nm.
Na druhej strane, jednoduchý displej na ráme bicykla poskytoval len málo informácií o stave batérie či úrovni podpory. SRAM vzal to najlepšie z oboch možností a priniesol plne farebný displej, umiestnený v ráme a ochránený sklom Gorilla Glass. Zobrazuje nielen „šťavu“ v batérii, ale i úroveň podpory a takisto nastavenia automatického radenia pod názvom Auto Shift.
Cyklistický šiesty zmysel
Automatické radenie vo svete e-bikov nie je síce úplnou novinkou, no v ponuke amerického koncernu SRAM by ste ho doteraz hľadali márne. Spĺňa všetko, čo by ste pravdepodobne od takéhoto systému čakali – citlivú reakciu pri šliapaní, nezávislý pohyb prevodníka pri preradzovaní, ktorý zabezpečuje možnosť radenia aj bez šliapania či možnosť prispôsobenia celého systému prostredníctvom mobilnej aplikácie.Popri konfigurácii radenia sa tu nastavuje napríklad aj kadencia, pri ktorej má už systém preradiť či parametre jednotlivých stupňov podpory. Tie sú dva – Range a Rally. Kým Range je uspôsobený na dlhšie trasy či menej náročný terén, Rally poskytuje maximálny výkon pri kratších jazdách.
Okrem jazdenie ponúka systém aj tzv. „Push“ mód – podporu elektromotora do 6 km/h pri tlačení do kopca.
Miesto, kde sa spoľahlivosť stretáva s inováciou
Na bezdrôtové radenie AXS sme si už časom zvykli, no v nedávnej dobe podstúpilo výrazný prerod. Dvojtlačidlové ovládače sú aj súčasťou novej e-bike sady Powertrain a plnia multifunkčnú úlohu – od nastavenia radenia, voľby režimu podpory, ovládania teleskopickej sedlovky, až po radenie samotné.Motor vznikol v spolupráci s firmou Brose a poskytuje v peaku výkon až 680 W a maximálny krútiaci moment 90 Nm. Vo svojej triede má poskytnúť najlepší pomer odvodu tepla a straty výkonu zásluhou použitých materiálov s tepelnou rezistenciou, prirodzený pocit pri šliapaní a tichý chod. Je napájaný buďto kompaktnou 630 Wh batériou (3,1 kg) pri rámoch s otvorenou konštrukciou alebo 720 Wh batériou (4,1 kg) v prípade batérie integrovanej v ráme. V prípade použitia dodatočnej kabeláže (tzv. extension cord) je možné z centrálnej batérie napájať aj zadný prehadzovač. Systém je kompatibilný aj s 250 Wh batériovým extendérom, ktorý sa umiestňuje miesto košíka na bidón. Ak by vás zaujímalo, čo sa stane, keď sa vám podarí vybiť batériu, tak aj po jej vybití našťastie ponúka dostatok napätia, ktoré dokáže napájať svetlá a radenie po dobu dvoch hodín čistej jazdy.
SRAM Eagle Powertrain dokáže vzbudiť záujem najmä kompatibilitou celého systému a čistým vzhľadom. Pod svoj patronát berie naraz napájanie, radenie i ovládanie teleskopickej sedlovky, čo je bezpochyby krok vpred oproti konkurencii. Navyše, kombináciou s inovovaným radením Eagle Transmission patrí medzi výnimočne robustné systémy, čo je na poli horskej cyklistiky cenná vlastnosť.