Unboxing: BULLS Sonic EVO TR1 - objavuj a zabávaj sa

Slušná výbava, dobrý výkon, poriadny dojazd a zaujímavý dizajn sú často kritériá, ktoré pri kúpe e-biku zvažujeme. Spĺňa ich aj tento trailový BULLS Sonic EVO?

Rám s vyberateľnou batériou a vnútorným vedením bowdenov disponuje zdvihom 120 mm. Identicky je na tom aj vidlica. Výkon zastrešuje motor Bosch Performance Line CX. Prevodový systém s desiatimi rýchlosťami je v réžii dodávateľa Shimano. O korigovanie rýchlosti sa postarajú výkonné 4-piestové brzdy TRP. Sonic EVO sa vyrába vo veľkostiach od S po XXL a my si teraz jeden kus poskladáme.

Špecifikácia

• Motor: Bosch Performance CX BES3 (max. rýchlosť 25 km/h, krútiaci moment 85 Nm)
  • Batéria: Bosch PowerTube, kapacita: 750 Wh
  • Rám: Sonic aluminium
  • Vidlica: BULLS Lytro 34 Air LOR, zdvih: 120 mm
  • Tlmič: SR Suntour Edge Plus R, zdvih: 120 mm
  • Radenie: Shimano Deore RD-M5120, 10-rýchlostné
  • Kľuky: Samox, prevodník: 36 zubov
  • Brzdy: TRP Slate Evo, kotúče: TR203-45, centerlock, priemer 203/203 mm
  • Ráfiky: Rodi Tryp 30
  • Plášte: Schwalbe Smart Sam 29x2,25”
  • Sedlovka: Limotec Alpha 1, teleskopická, zdvih: S - 100 mm, M - 125 mm, L/XL - 150 mm
  • Sedlo: Prologo Proxim 400 Wide
  • Predstavec: BULLS The Frog, priemer: 35 mm, dĺžka: 35 mm
  • Riadidlá: Sport-SL CCS

Geometria

BULLS Sonic EVO TR1
Ak by si niesol televízor takýchto rozmerov, bol by si mimoriadne opatrný. Preto BULLS používa psychologický ťah v podobe zobrazenia televízora na svojich krabiciach. Musíme dodať, že ide o poriadny „kus” krabice. Je to z dôvodu, že tento výrobca nenecháva nič na náhodu a svojím prístupom dáva zákazníkom čo najmenšiu šancu, že sa pri skladaní niečo poškodí. Preto celé skladanie zahŕňa v podstate iba montáž kokpitu.

Keď už sme ho spomenuli, poďme sa naň pozrieť. Riadidlá sú široké 740 mm, vyrobené zo zliatiny AL 7050. Tvoria pár s predstavcom dlhým 35 mm, čo je aj priemer oboch komponentov. Označené sú logami BULLS, takže ide o produkty vlastnej konštrukcie. Na riadidlách nájdeme okrem tradičných komponentov aj slot pre uchytenie predného svetla, ktoré, bohužiaľ, nie je súčasťou balenia.

Na vrchnom kryte hlavového zloženia tiež nájdeme uchytenie pre LCD zobrazovaciu jednotku alebo smartfón a ovládanie elektromotora. Príslušenstvo k elektrobicyklom s pohonom Bosch nájdete aj na našom MTBIKER shope.

BULLS Sonic EVO TR1

Pohon bicykla pochádza od výrobcu Bosch. Ide o motor Bosch Performance Line CX osadný 36-zubovým prevodníkom a kovanými kľukami BULLS. Motor čerpá energiu zo 750 Wh batérie Bosch PowerTube. Tá je ukrytá v spodnej rámovej rúre a je vyberateľná. Systém uzamykania/otvárania krytu batérie je na kľúč.

Bosch Performance CX BES3Bosch PowerTube 750

Elektrickému pohonu sekunduje aj mechanický - 10-rýchlostný. Tvorí ho prehadzovačka Shimano Deore RD-M5120, ktorá presúva reťaz po kazete Deore s rozsahom 11 - 46 zubov, čo je dostatočný rozsah na pokorenie väčšiny stúpaní. Z rovnakej sady pochádza aj 10-rýchlostná reťaz. Kľuky, nesúce logo výrobcu, sme už spomínali vyššie, keďže sú súčasťou elektromotora. Radenie sa ovláda klasicky, páčkou z riadidiel, umiestnenej na pravej strane, nakoľko na ľavej je ovládanie systému elektromotora a páčka ovládania teleskopickej sedlovky.

BULLS Sonic EVO TR1

To, že na zábavu a objavovanie veľa netreba, je známa vec a platí to aj pre elektrobicykle. Mnoho výrobcov stavia elektrobicykle na vyššie zdvihy. BULLS však postavil model Sonic EVO TR 1 na 120 mm zdvih vpredu aj vzadu a na bežné jazdenie terénom je to plne postačujúce. Nakoniec aj pri celoodpružených bicykloch bez elektropohonu, určených na moderné cross-country, je takýto zdvih aktuálnym trendom.

Vpredu nám zdvih zabezpečuje vzduchová vidlica BULLS Lytro s 34 mm vnútornými nohami. Vzadu spracúva 120 mm zdvih zadnej stavby tlmič SR Suntour Edge Plus. Dôležitejšia je skôr celková geometria rámu. Stabilitu v zjazde vám zaručí 66° hlavový uhol. Ku celkovej stabilite a lepšej manipulácii s bicyklom, najmä dole kopcom, prispieva aj teleskopická sedlovka Limotec Alpha 1 so zdvihom 150 mm.

BULLS Lytro 34 Air LOR 120 mmSR Suntour Edge Plus R 120 mm

Sonic EVO TR1 stojí na kolesách vypletených na nábojoch Shimano HB-400/FH-400 s pevnými osami „boostových“ rozmerov. Obuté sú v plášťoch Schwalbe Smart Sam 29x2,25”. Rýchlosť môžete krotiť 4-piestovými brzdami TRP Slate Evo, ktoré majú medzi bikermi veľmi pozitívnu odozvu. Spolupracujú s 203 mm kotúčmi vpredu aj vzadu.

BULLS Sonic EVO TR1 unboxing
BULLS Sonic EVO TR1

Poskladaný bicykel váži vo veľkosti L 26,25 kg. Lak je vyhotovený v matnej modrej farbe nazvanej „Pro Blue“. V tejto farbe sú doladené aj polepy na vidlici a tlmiči. Zvyšok dopĺňa čierna, teda nápisy a decentná grafika a, samozrejme, komponenty. Na oživenie celkového dizajnu výrobca použil plášte s hnedou bočnicou.

Rám je tiež chránený, zospodu dolnej rámovej rúrky vidíme veľký chránič, ktorý okrem rúrky chráni aj motor. Rameno zadnej stavby pod reťazou je takisto ošetrené gumovým chráničom.

BULLS Sonic EVO TR1BULLS Sonic EVO TR1

Čo stojí určite za zmienku, je zadné svetlo. Kým predné svetlo súčasťou balenia nie je, zadné svetlo súčasťou rámu je. Teda rovno dve zadné svetlá, umiestnené na konci zadnej stavby, ktoré pôsobia efektne, ale sú aj efektívne a vy tak máte vždy tento bezpečnostný prvok k dispozícii.

Fotogaléria

BULLS Sonic EVO TR1BULLS Sonic EVO TR1
BULLS Sonic EVO TR1 unboxingBULLS Sonic EVO TR1

BULLS Sonic EVO TR1 je cenovo dostupný základný model pre pokročilejšiu jazdu v teréne. Moderná geometria a zdvihy vám dovolia jazdiť väčšinu horských terénov a ľahších trailov. Pritom sa môžete spoľahnúť na výkonný motor Bosch a dostatočnú kapacitu batérie. Odporúčaná cena bicykla je 4 999 € a nájdete ho v našom MTBIKER shope.

Využi služby MTBIKER – Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok, v MTBIKER Bratislava a v MTBIKER Žilina máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave, Žiline alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.
Zdroj fotografií: archív redakcie
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
redakcia

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Po ročnej odmlke sa ku mne dostal konečne bike na test. A rozhodne nie nejaký obyčajný.
Marin 2024 - celoodpružené stroje vytvorené pre zábavu PR článok

Marin 2024 - celoodpružené stroje vytvorené pre zábavu

Ak hľadáš celoodpružený bicykel alebo elektrobicykel, určite nevynechaj ponuku značky Marin. Prekvapia nás v roku 2024 niečím novým alebo zaujímavým? Poď to zistiť.
Unboxing: Giant Trance X E+ 3 – výkonný a zábavný ebike

Zažite rýchlosť v stúpaniach a úsmev na tvári dolu trailom. Pokojne aj niekoľkokrát po sebe. Dostatok výkonu a jazda plná zábavy sú hlavné rysy modelu Trance X E+ 3.