Zdroj: Velits.net

Portugalčan Rui Costa sa stal víťazom sobotňajšej 8. etapy cyklistických pretekov Tour de France, ktorá viedla z Aigurande do Super-Besse Sancy a merala 189 km. Dvadsaťštyriročný jazdec tímu Movistar dosiahol premiérový triumf na Tour v kariére vďaka úniku, v ktorom bol prakticky od úvodu etapy.

Na druhom mieste prišiel do cieľa s odstupom 12 sekúnd Belgičan Philippe Gilbert, tretí skončil Austrálčan Cadel Evans, ktorý sa napokon nedostal do žltého dresu lídra pretekov. Nór Thor Hushovd dokázal s jazdcom BMC udržať krok a stále má jednosekundový náskok v celkovom poradí. Tretí je s odstupom 4 sekúnd Fränk Schleck.
Výborný výkon podal v prvej kopcovitej etape 98. ročníka Slovák Peter Velits, ktorý prišiel do cieľa na 5. mieste a celkovo je ôsmy. Na Hushovda stráca 13 sekúnd.
Hneď po sobotňajšom štarte sa do úniku vydala deviatka cyklistov, ktorá vydržala vpredu vyše 150 km. Asi 30 km pred cieľom prišli náročnejšie stúpania a deviatka sa začala deliť. Vpredu ostala štvorica Tejay Van Garderen, Rui Costa, Cyril Gauthier a Christophe Riblon. Prenásledovať ich začal Kazach Alexander Vinokurov, ktorý chcel dosiahnuť etapový triumf. Necelých 6 km pred métou nastúpil Costa a postupne sa vzdialil všetkým súperom. V hlavnej skupine sa držal zo všetkých síl Hushovd. V osempercentnom cieľovom stúpaní hlavná skupina pohltila Vinokurova, na Costu však už nestačila. "Je to niečo neuveriteľné. Stále tomu nemôžem uveriť. Som neuveriteľné šťastný. Dnešná etapa ma stála veľmi veľa síl a som rád, že mi môj pokus vyšiel," povedal v prvej televíznej reakcii Rui Costa, ktorý vybojoval pre Portugalsko desiate víťazstvo v histórii na Tour.

Výsledky - Tour de France 2011:

8. etapa (Aigurande - Super-Besse Sancy, 190 km): 1. Rui Costa (Portug.) Movistar 4:36:46 h, 2. Philippe Gilbert (Belg.) Omega Pharma-Lotto +12 s, 3. Cadel Evans (Aus.) BMC, 4. Samuel Sánchez (Šp.) Euskaltel-Euskadi, 5. Peter Velits (SR) HTC-Highroad, 6. Dries Devenyns (Belg.) Quickstep, 7. Damiano Cunego (Tal.) Lampre - ISD, 8. Alberto Contador (Šp.) Saxo Bank Sungard, 9. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek, 10. Fränk Schleck (Lux.) Leopard Trek všetci +15
Poradie po 8. etape: 1. Thor Hushovd (Nór.) Garmin-Cervelo 33:06:28 h, 2. Cadel Evans (Aus.) BMC +1 s, 3. Fränk Schleck (Lux.) Leopard Trek +4, 4. Andreas Klöden (Nem.) RadioShack +10, 5. Jakob Fuglsang (Dán.) Leopard Trek +12, 6. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek +12, 7. Tony Martin (SR) HTC-Highroad +13, 8. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +13, 9. David Millar (V. Brit.) Garmin-Cervelo +19, 10. Philippe Gilbert (Belg.) Omega Pharma Lotto +30

Američan Horner odstúpil z Tour de France
AIGURANDE 9. júla (SITA, Reuters) - Americký cyklista Chris Horner z tímu RadioShack odstúpil v sobotu z prestížnych pretekov Tour de France. Rozhodol sa tak, pretože sa nedokázal dôkladne zotaviť z pádu v piatkovej 7. etape. Skúsený 39-ročný jazdec, ktorý pred rokom obsadil v celkovej klasifikácii TdF 10. miesto, v piatok spadol približne 40 kilometrov pred cieľom a údajne bol aj krátko v bezvedomí. Etapu dokončil s viac ako trinásťminútovým mankom na víťazného Brita Marka Cavendisha.

Wiggins na operáciu kľúčnej kosti
AIGURANDE 9.júla (SITA, Reuters) - Britský cyklista Bradley Wiggins, ktorý spadol v piatkovej siedmej etape Tour de France, sa podľa vedenia jeho tímu Sky podrobí operácii ľavej kľúčnej kosti a na bicykel by sa mal vrátiť do desiatich dní. "Operovať ho budú v sobotu, ide o zlomeninu ľavej kľúčnej kosti, " oznámil športový riaditeľ tímu Sky Sean Yates pred štartom sobotňajšej ôsmej etapy.
Wiggins, ktorý bol jedným z ašpirantov na stupne víťazov na tohtoročnej Tour de France, sa najbližšie predstaví na španielskej Vuelte alebo na pretekoch Okolo Veľkej Británie, v septembri ho potom čakajú majstrovstvá sveta.

P. Velits tretíkrát piaty, zatiaľ veľmi spokojný
SUPER BESSE SANCY 9. júla (SITA) - Slovenský cyklista Peter Velits sa pohybuje na Tour de France zatiaľ medzi najlepšími, v sobotňajšej 8. etape z Aigurande do Super-Besse Sancy (189 km) obsadil 5. miesto. Jazdec tímu HTC-Highroad je celkovo po úvodnej kopcovitej etape 98. ročníka ôsmy, na Nóra Thora Hushovda stráca iba 13 sekúnd. Velits skončil na Tour štvrtýkrát v etape v najlepšej desiatke, predtým sa mu to podarilo trikrát v roku 2009. Piatu priečku na starej dáme obsadil už tretíkrát, raz bol siedmy.
"Som spokojný. Dnešná etapa nebola najťažšia, ale nebola ani jednoduchá. Mali sme prvé kopce, bola to stredne-ťažká etapa. Celý deň sa mi išlo veľmi dobre. V závere nastúpil z našej skupiny Cunego, potom nikto. Rozhodol som sa to vyskúšať, ale už keď som predbiehal Taliana, bolo mi jasné, že mám za sebou ďalších ľudí. Na páske ma preskočili ešte Evans so Sanchezom, nebol som ďaleko od pódia," povedal po dojazde pre agentúru SITA Peter Velits.
Dvadsaťšesťročný cyklista je prvým Slovákom v elitnej desiatke na Tour de France. S jeho vystúpením počas prvého týždňa pretekov vládne v tíme HTC-Highroad spokojnosť. Zoskupenie, ktoré je registrované v USA, má v najlepšej desiatke dvoch jazdcov, okrem Velitsa aj Tonyho Martina, jeho člen Mark Cavendish vyhral dve etapy a v sobotu bol v dlhom úniku Tejay van Garderen, ktorý si vybojoval dres pre najlepšieho vrchára.
"Sme maximálne spokojní. Zatiaľ je to bez chyby, je nás vidieť. Aj vedenie tímu nás zatiaľ chváli," povedal Peter Velits. V nedeľu je na programe 9. etape z Issoire do Saint Flour, ktorá meria 208 km. Na jej trase je osem horských prémií nižších kategórií. "Bude o trochu ťažšia ako dnešná. Určite však pre cyklistov z popredných priečok bude pokojnejšia, keďže záverečný kopec nie je náročná. Je možné, že opäť odíde skupina a príde až do cieľa," popísal pre SITA Peter Velits.

Gallopin obviňuje organizátorov zo zlého výberu ciest
AIGURANDE 9. júla (SITA, AFP) - Športový riaditeľ cyklistického tímu RadioShack Alain Gallopin kritizuje organizátorov za výber ciest v prvom týždni Tour de France, ktoré mali na svedomí viacero zranení. Medzi zranenými sú aj dvaja kľúčoví jazdci zoskupenia RadioShack Janez Brajkovič a Chris Horner, ktorí museli pre zranenia, ktoré utrpeli po pádoch, z pretekov odstúpiť. Gallopin tvrdí, že za početné zranenia môžu úzke cesty. "Počul som viacerých, ako spochybňujú výber ciest pre tieto preteky," povedal Francúz.
Piatkový hromadný pád vysvetlil: "Fúka bočný vietor a keď sa pelotón dostal do časti, kde cestu zakrývajú stromy, všetci zrazu zabrali a snažili sa získať pre seba lepšiu pozíciu. Preto vznikol pád."

[Foto na úvode: Velits.net]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.