Zdroj: Copenhagen2011.dk

Francúz Pierre-Henri Lecuisinier sa stal v dánskom Rudersdale na predmestí Kodane novým majstrom sveta v cestnej cyklistike juniorov. V dramatickom finiši sobotňajších predpoludňajších pretekov odsunul na ďalšie pódiové priečky Belgičana Martijna Degreveho a Holanďana Stevena Lammertinka. Osemnásťročný talent Lecuisinier potvrdil úlohu jedného z favoritov, tento rok vyhral už aj majstrovstvá Európy.

Slovenskí cyklisti mali smolu, keď doplatili na hromadný pád v poslednom deviatom okruhu, ktorý rozdelil pelotón na viacero častí. Najlepšie zo Slovákov skončil Mário Daško, ktorý za víťazom na 110. mieste zaostal o 2:34 min. "Škoda, mohol som byť aj lepšie. Po páde sa pelotón rozdelil, museli sme zastaviť, vznikla medzera a už sa to nedalo dobehnúť. Dovtedy sa mi išlo dobre, trúfal som si prísť do cieľa v hlavnej skupine," povedal po pretekoch Daško. Ľuboš Malovec a Erik Baška boli v čase pádu na čele pelotónu. "V zjazde po prejazde cieľom ôsmeho okruhu spadli vedľa nás dvaja jazdci, ktorí nás vytlačili do ochranného plota a išli sme na zem aj my. Bola to smola. Boli sme vtedy v popredí, trúfali sme si bojovať o dobré pozície. Som veľmi sklamaný," uviedol Malovec, ktorý skončil 119. Erika Bašku klasifikovali na 123. priečke.

Výsledky - MS v cestnej cyklistike v Kodani:

Preteky juniorov (126 km): 1. Pierre-Henri Lecuisinier (Fr.) 2:48:58 h, 2. Martijn Degreve (Belg.), 3. Steven Lammertink (Hol.) obaja rovnaký čas ako víťaz, 4. Florian Senechal (Fr.), 5. Rick Zabel (Nem.), 6. Roman Ivlev (Rus.) všetci +3 s, ... 110. Mário Daško +2:34 min, 119. Ľuboš Malovec +4:21, 123. Erik Baška (všetci SR) +4:48.

Bronziniová obhájila ženský titul
Talianka Giorgia Bronziniová obhájila v Rudersdale na predmestí Kodane titul majsterky sveta v cyklistike. Dvadsaťosemročná rodáčka z Piacenzy sa presadila v špurte pelotónu rovnako ako pred rokom v austrálskom Geelongu pred Holanďankou Marianne Vosovou, tretia finišovala v pretekoch na 140 km Ina Teutenbergová z Nemecka. Bronziniová je po Švédke Susanne Ljungskogovej, Holanďanke Leontien van Moorselovej, Francúzke Jeannie Longovej a Ruske Anne Konkinovej len piatou ženou, ktorá získala titul na dvoch šampionátoch po sebe.

O osude ženských pretekov na 140 km sa rozhodovalo podľa očakávaného scenára až v ich samotnom závere. Počas úvodných 9 okruhov síce pelotón pustil niekoľko cyklistiek do úniku, ale najdôležitejšie momenty prišli na posledných 14 km. V hromadnom špurte potvrdila svoje kvality Bronziniová a tešila sa z prvenstva.

Výsledky - MS v cyklistike v Kodani:

Ženy (140 km): 1. Giorgia Bronziniová (Tal.) 3:21:28 h, 2. Marianne Vosová (Hol.), 3. Ina Teutenbergová (Nem.), 4. Nicole Cooková (V. Brit.), 5. Julia Martisovová (Rus.), 6. Chloe Hoskingová (Aus.) všetky čas ako víťazka

Medzi mužmi do 23 rokov titul pre Démara
Francúz Arnaud Démare bude mať možnosť počas nasledujúceho roka nosiť na pretekoch nádejí do 23 rokov dúhový dres majstra sveta, ktorý si vybojoval v piatkových popoludňajších pretekoch s hromadným štartom na 168 km v Kodani. Dvadsaťročná nádej tímu FDJ sa presadila v hromadnom špurte kategórie mužov do 23 rokov pred krajanom Adrienom Petitom, bronz si vybojoval Brit Andrew Fenn. Francúzi si skvele naplánovali záverečnú koncovku, v ktorej slávili úspech. Na štrnásťkilometrovom okruhu na predmestí Kodane v Rudersdale sa jazdilo v chladnom a veternom počasí. Démare má vo svojej zbierke už dva veľké úspechy. V roku 2009 bol bronzový na európskom šampionáte juniorov a o rok neskôr obsadil rovnakú pozíciu na kontinentálnych majstrovstvách mužov do 23 rokov.

Výsledky - MS v cyklistike v Kodani:

Muži do 23 rokov (168 km): 1. Arnaud Démare 3:52:16 h, 2. Adrien Petit (obaja Fr.), 3. Andrew Fenn (V. Brit.), 4. Rudiger Selig (Nem.), 5. Marco Haller (Rak.), 6. Filippo Fortin (Tal.) všetci čas ako víťaz

Garnerová šampiónkou medzi juniorkami
Britka Lucy Garnerová sa stala majsterkou sveta v cestnej cyklistike v pretekoch s hromadným štartom junioriek. Premiérový dúhový dres získala talentovaná cyklistka na predmestí Kodane v Rudersdale v hromadnom špurte pelotónu, keď predstihla Belgičanku Jessy Druytsovú a domácu nádej Christinu Siggardovú.

Výsledky - MS v cestnej cyklistike v Kodani:

Juniorky (70 km): 1. Lucy Garnerová (V. Brit.) 1:46:17 h, 2. Jessy Druytsová (Belg.), 3. Christina Siggaardová (Dán.), 4. Manon Souyrisová (Fr.), 5. Christina Perchtoldová (Rak.), 6. Lisa Küllmerová (Nem.) všetky čas ako víťazka

[Foto na úvode: Copenhagen2011.dk]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.