Zdroj: mathosh

Na prelome augusta a septembra sa uskutočnil v nemeckom meste Friedrichshafen 21. ročník jednej z najväčších cyklistických výstav sveta. Počas štyroch dní výstavu navštívilo približne 64000 návštevníkov z 97 krajín. MTBiker bol pri tom a v najbližších dňoch vám budeme prinášať fotogalérie a články z tejto výstavy.

Tune

Tento nemecký výrobca si svoju originalitu a exkluzivitu udržiava nie len nespočetným množstvom farieb a parametrami ale tiež spôsobom prezentácie - stánok s klobásami a inými mäsovými výrobkami pútal pozornosť na prvý pohľad a nutno dodať že na nič podobné sme už nenarazili.

Olympijsky tuning

To že sa fantázii a možnostiam medze nekladú a najmä nie ak ide o olympiádu bolo vidieť na stánku Feltu. Gripy vyskladané do národných farieb boli premysleným detailom, prevedenie a rez trochu zaostával ale na funkčnosť to nemá vplyv.

gripy
Sram GripShift

Sram na svojom stánku prezentoval okrem noviniek aj spomienku do minulosti v podobe niekoľkých retro modelov veľmi obľúbeného GripShift-u v rôznych zberatelsky cenných prevedeniach. Bolo teda možné vidieť zaujimavý kontrast medzi budúcnosťou a nie dávnou minulosťou.

Sram
Týmové biky

Výrobcovia na svojich stánkoch okrem sériových modelov ukazovali aj týmové stroje. V tomto prípade ide o bike Nina Schurtera ktorý má prechode na Sram XX1 akosi ... o dieru naviac.

scott
27,5/650B

Je priam prekvapujúce ako rýchlo si našiel tento nový rozmer kolies miesto na trhu. Približne pred rokom sa o ňom iba šuškalo ako o tajnej zbrani na olympijsku sezónu a dnes ,pár dní po OH to vyzerá akoby tu bol roky.

650b
Osvetlenie

Niektoré prezentácie pripomínali skôr diskotéku alebo kolotoče no po prižmúrení oka bolo vidieť veľmi zaújimavé riešenia - nie len čo sa výkonu ale aj integrácie týka. V tomto prípade ide o riešenie ktoré prináša mnoho výhod- blikačku máte vždy pri sebe a len tak sa nestratí.

blikačka
Rohloff

Strojárovo srdce zaplesalo pri pohľade na stánok tohto výrobcu nábojov. Rez tela umožňoval bližší pohľad na stále nie veľmi rozšírený náboj ktorý si bolo možné prezrieť v rôznych farebných prevedeniach.

rohloff
Oceľ prežíva

V pretlaku karbónu a hliníku pôsobia tenké ocelové trubky trochu archaicky no určite výnimočne. Fanúšikovia ocele si na Eurobiku prišli na svoje. Modely niekoľkých výrobcov a záujem návštevníkov iba dokazoval že ocel ešte nepatrí do starého železa.

ocel
FM bike

Taliansky výrobca preukázal svoju precíznosť a schopnosť pracovať s karbónom na celopevnom HTz vlastnej produkcie. Uchytenie predstavca ktoré sa vymyká štandardom bolo rozhodne originálne.

FM
Bicykel ako módny doplnok

Mnoho výrobcov dokazovalo že bike nemusí slúžiť iba na šport ale aj ako štýlový doplnok . Kvetinky , farby , vzory, doplnky - zo širokej ponuky by si vybrali určite aj náročný a možnosť zladiť sa do najmenších detailov je neskutočná.

nosic

[Foto na úvode: mathosh]

mathosh

RIDE UPHILL 2016 - čo najrýchlejšie na Pleše

V sobotu 24. 9. 2016 sme zavŕšili letnú cyklistickú sezónu v pretekársko-guľášovo-cykloturistickom duchu. Pod názvom RIDE UPHILL 2016 sme zorganizovali preteky do vrchu a nadviazali sme tak na tradíciu jesenných pretekov “Čo najrýchlejšie na Pleše”.
Reportáž: EuroBike 2015 – Nové trendy a prvé dojmy

Minulý týždeň sme boli spolu s Červom a chalanmi z ProCycling (Bianchi) dva dni na EuroBiku, kde bolo toho vidieť až až. Medzi hlavné tredy patrilo značné rozšírenie kotúčových bŕzd na cestných bicykloch, 27,5+ pri MTB bikoch a širšia ponuka elektrobikov, kde pohon prezentovalo viacero výrobcov vrátane spoločnosti Shimano. Do popredia sa dostávajú aj cestné bicykle vhodné do náročnejšieho terénu, ktorým predpokladám slušný úspech.
Reportáž: KELLYS GREEN BIKE TOUR 2015

V sobotu 22.8.2015 je počasie po predchádzajúcich horúčavách takmer ideálne, tak prečo sa nepopreháňať po Malých Karpatoch. Vravím si aj s kamarátom “pome ho ta“. Trošku sme si privstali, aby sme chytili dobré miesto na parkovanie a na ostatné sme sa už spoliehali, že bude prebiehať ako pri predchádzajúcich 7. ročníkoch. Nemýlili sme sa. Prívetivé zázemie, rýchla registrácia a  príjemná štartová atmosféra. Organizátori pripravili 34 a 75 kilometrovú trať, nezabudli ani na detský pretek a 34 kilometrovou traťou potešili aj elektrobikerov.