Trek Domane 5.2 - ideálny spoločník na slovenské cesty?

Trek Domane 5.2 - ideálny spoločník na slovenské cesty?

Redakčný test Treku Domane 5.2. Tajná zbraň vyrobená za účelom porážať súperov na jarných klasikách je dostupná širokej verejnosti. Ako sa správa tento bike a či je naozaj ideálnym spoločníkom na naše cesty, ktoré často pripomínajú legendárne úseky na Paris – Roubaix si môžete prečítať v tomto článku



Slovné spojenie pohodlie a tuhosť v zábere mi pri cestných bicykloch nikdy nešlo dokopy a preto som bol veľmi zvedavý ako sa podarilo tieto dve protichodné vlastnosti vtesnať do jedného rámu firme Trek v modeloch Domane. Práve na modeli Domane toho roku obhájil prvenstvo v preteku Paris-Roubaix Fabien Cancellara a na ktorom inom preteku sú práve maximálne pohodlie a tuhosť žiadanejšie ako tu. Bicykel sme mali možnosť testovať vo verzii 5.2, ide teda o model s karbónovým rámom 500 Series OCLV Carbon, osadený kompletnou sadou Shimano Ultegra, kolesami Bontrager Race Tubeless Ready a doplnkami taktiež pod taktovkou Bontrageru.



Rám spolu s vidlicou si určite zaslúži trochu viac pozornosti a preto aspoň pár technických detailov. Systém Isospeed je tým čo robí robí tento rám zaujímavým a výnimočným, je to veľmi zjednodušene nahradenie pevného spojenia hornej rámovej trubky a sedlovej trubky čapom s ložiskami, čo umožňuje sedlovke pohyb, ktorý sa stará o jazdcove pohodlie. Nielen rám, ale aj vidlica má svojím väčším prehnutím a sploštením stĺpika zaistiť lepšie pohlcovanie vibrácií. Zaujímavosťou vidlice je tiež opačné prehnutie pätiek. Toto všetko sú prvky zaisťujúce pohodlie, no netreba zabúdať aj na tuhosť. Pri pohľade na masívnu spodnú rámovú trubku so stredom BB90, je jasné že bicykel pôjde aj slušne za pedálom. Samozrejmosťou je tappered hlavovú trubka, vedenie laniek vnútrom rámu a detail ktorý až takým štandardom nie je - integrovaný snímač DouTrap v zadnej stavbe. No a ako to teda všetko funguje?



Po nasadnutí na testovaný model je jasné že nie len technické riešenia ale aj geometria je zameraná na pohodlie jazdca - posed je skrátka kratší. Nie je to však vôbec na škodu a samozrejme nie je žiadny problém si posed doladiť podľa svojich potrieb. Na svoje si teda prídu aj športovo zameraní jazdci.
Keďže slovenské cesty od tých na Paris - Roubaix nemajú ďaleko, ba na niektorých úsekoch ich s prehľadom tromfnú tak nebol problém otestovať pohodlie rámu na maximum. A je naozaj neuveriteľné. Rám tak skvele tlmí vibrácie až som sa pristihol pri tom ako náročky prechádzam úsekmi, ktorým sa na svojom obľúbenom okruhu oblúkom vyhýbam. Rozpráskaný asfalt, série neskutočne ulepených dier po zime...to všetko preletíte a váš zadok a tom nebude vedieť, nie je to však celoodpružený horský bicykel a preto som samozrejme musel sem tam, kľučkovať medzi jamami ťažšieho kalibru. Tu sa prejaví ďalšia z charakteristických vlastností tohto stroja a tou je ovládateľnosť. Aj napriek položenejšej vidlici nie je lenivý zmeniť smer a reaguje veľmi dobre na jazdcove podnety. O pohodlie rúk sa stará celkom hrubá omotávka, ktorá zaistí spolu z vidlicou nadštandardné pohodlie a skvele tak dopĺňa vlastnosti rámu.



Musím sa znova vrátiť k Paris - Roubaix pretože to sa po 254km na rozbitých cestách tento rok rozhodlo v špurte na dráhovom ovále - tu si bol Fabien určite istý svojím bicyklom a mohol tak využiť sily, ktoré mu Domane ušetrilo na dlažobných kockách a iných "zábavkách". Rám je príkladne tuhý a každé jedno šliapnutie do pedálov sa maximálne pretaví na pohyb vpred. K tomu pomáhajú aj zapletené sety Bontrager Race spolu s plášťami Bontrager S3 v šírke 25mm. K funkcii sady Ultegra od Shimana ťažko niečo dodať, je to skrátka vysoký štandard a nie je jej čo vytknúť. Ako celok hodnotím bicykel na jednotku, má čo ponúknuť naozaj širokému spektru jazdcov, od víkendových bojovníkov ktorý ocenia pohodlie tohto stroja a chcú si maximálne užiť jazdu krajinou až po pretekárov ktorých prekvapí svojou príkladnou reakciu na pedál a pohodlie budú mať ako tajnú zbraň, ktorá v podobe ušetrenej energie môže pomôcť k lepšiemu výsledku.

Bicykel do testu zapožičala KCK Oslany
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up1thumb_down comments 3 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Cyklistické oblečenie Tactic - nohavice na hodiny jazdenia

Test: Cyklistické oblečenie Tactic - nohavice na hodiny jazdenia

Podarilo sa španielskej značke z Girony vyrobiť najlepšie nohavice, aké som jazdil? Čo môže byť lepšie na drese, keď stojí o tretinu viacej, ako lacnejší model?
Cyklistika a dioptrie - možnosti ako si zabezpečiť ostrý zrak na bicykli

Cyklistika a dioptrie - možnosti ako si zabezpečiť ostrý zrak na bicykli

Dioptrické okuliare síce v bežnom živote vyzerajú štýlovo, avšak na bicykli s nimi môžete mať problém. Na to, aké možnosti ponúka trh pre "okuliarnikov", sa pozrieme v tomto článku.
Test: Panaracer Gravelking SS - rýchly a odolný

Test: Panaracer Gravelking SS - rýchly a odolný

Často sa stretávam s názorom, že gravel je na asfalte veľmi pomalý, keďže má širšie gumy s agresívnejším vzorom. No dá sa to veľmi rýchlo vyriešiť nahodením nejakých "slikov". Prvý výjazd mimo asfalt vás však donúti zamyslieť sa.
keyboard_arrow_up