Cookson sa stal novým prezidentom UCI

Brit Brian Cookson sa stal novým prezidentom Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI). Vo voľbách na kongrese vo Florencii dostal nadpolovičnú väčšinu hlasov od 42 delegátov - voliteľov. Vo funkcii nahradil Pata McQuaida, Ír vládol UCI od roku 2006. Cookson vyhral voľby proti McQuaidovi pomerom 24:18.

Voľba nového prezidenta UCI sa konala vo veľmi búrlivej atmosfére. Doterajší šéf Pat McQuaid sa nechcel ľahko vzdať svojho postu, o ktorý sa usiloval aj Cookson. McQuaida v snahe získať prezidentský post nepodporovala domovská írska federácia a ani švajčiarska, keďže v tejto krajine má trvalé bydlisko. Podľa článku 51.1 nemôže kandidát ísť do volieb bez podpory materskej federácie. McQuaida navrhli Malajzia a Thajsko a delegáti - volitelia vrátane prezidenta Slovenského zväzu cyklistiky Petra Privaru hlasovali, či sa zmenia stanovy federácie a umožnia kandidovať aj Írovi. Hlasovanie sa skončilo pomerom 21:21, na zmenu bola potrebná nadpolovičná väčšina hlasov.

McQuaid sa naďalej pokúšal o prezidentský post, keďže federácie z Malajzie a Thajska tvrdili, že je ich čestným členom. V zákulisí v Palazzo Vecchio sa viedli dlhé diskusie a napokon sa rozhodlo o novom prezidentovi, keďže sa našla diera v stanovách. "Myslím si, že už sme sa dosť hádali. Navrhujem, aby sme prešli priamo k voľbám," povedal Cookson a po ďalšej pol hodine sa skončilo po dvoch funkčných obdobiach panovanie McQuaida.

Zvolenie nového prezidenta vyvolalo veľký potlesk delegátov. "Je to pre mňa obrovská česť. Chcem sa poďakovať za dôveru. Kampaň bola dosť tvrdá, ale skutočná práca sa začína až teraz. Vyzývam svetovú cyklistickú komunitu k jednote. Náš šport poskytuje svetu veľký potenciál. V nasledujúcich štyroch rokoch podľa toho nasmerujem naše aktivity," povedal krátko po zvolení Cookson, ktorý sľubuje nový štýl práce vedenia svetovej cyklistiky.

"Rád by som poďakoval Patovi za jeho významný prínos pre svetovú cyklistiku. Želám mu všetko dobré v jeho nasledujúcej ceste," povedal Cookson. Doterajší šéf UCI Pat McQuaid zachoval pokoj a pokračoval vo vedení kongresu bez zbytočných emócií. "Blahoželám Brianovi. A teraz prejdeme k bodu jedenásť," povedal delegátom po voľbách McQuaid.

Šesťdesiatdvaročný Cookson bol doteraz šéfom Britskej cyklistickej federácie, ktorú viedol od roku 1997. V minulosti sa cyklistike aktívne venoval, neskôr pripravoval rôzne podujatia v tomto športe.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Historické rebríčkové maximá P. Sagana i Slovenska

Peter Sagan je v koncoročnom rebríčku Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) na štvrtom mieste. Dvadsaťtriročný Žilinčan skončil v renkingu najvyššie v kariére a dosiahol najlepšie umiestnenie Slováka v záverečnom hodnotení.
Podľa šéfa SZC nemá prezident UCI v Európe silnú pozíciu

Prezident Slovenského zväzu cyklistiky (SZC) Peter Privara bude na kongrese Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) jedným z európskych voličov nového prezidenta. Európa má štrnásť hlasov, jeden z nich patrí aj šéfovi slovenskej cyklistiky. V súčasnosti sú známi dvaja kandidáti, doterajšieho prezidenta UCI Pata McQuaida vyzýva Brit Brian Cookson. Kandidatúra McQuiada je v súčasnosti otázna. Doterajšieho šéfa svetovej cyklistiky odmietla podporiť jeho domovská írska národná federácia. Podporu jeho kandidatúre stiahlo aj Švajčiarsko, kde McQuaid v súčasnosti žije.
LeMond chce byť prezidentom UCI

Trojnásobný víťaz Tour de France Greg LeMond sa bude uchádzať o post prezidenta Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI). LeMond sa chce pokúsiť očistiť cyklistiku z tieňa dopingu. "Som pripravený bojovať na budúci rok o post prezidenta UCI. Požiadali ma o to viacerí a moja odpoveď znela áno," uviedol pre francúzsky denník Le Monde LeMond.