Author Panda Maratón - doplnené

Tak najskôr ja, snáď sa pripojí aj Mihi, napíšem pár odstavcov o tomto ročníku
tradične prvého veľkého MTB maratónu na Slovensku a tým pádom prvej možnosti zmerať
si sily s ostatnými bikermi. Počasie vyšlo na jednotku, organizačné pochybenia
som žiadne nezaznamenal, k trati asi majú majitelia tvrdších rámov výhrady,
ale celkovo vynikajúci maratón...

Tak poďme pekne po poriadku...

Najskôr pár odkazov

Výsledky AP Maratónu
Menšia fotogaléria k akcii
Väčšia fotogaléria k akcii od Mihiho - DOPLNENÉ
Apmaraton.sk

Piatok trinásteho

icture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3035.jpg")">moje š. čísloOsobne mám tento dátum rád, piatok trinásteho je i deň môjho narodenia, takže nejaké povery mi v hlave nelietajú. Možno aj preto to bol bezproblémový deň, až na to, že som precenil veľkosť batožinového priestoru "môjho" auta a musel montovať nový nosič, čo si vyžiadalo hodinku a pol námahy. Ale prišli sme v poriadku, okolo ôsmej večer, do Topolčianok, kde príchod k areálu nebol nijak označený, ale to som si ešte pamätal. Na celej veľkej trávnatej ploche bol 1 stan, 2 obytné vozy a 2 altánky. Zjavne skoro všetci plánujú príchod v sobotu. Tie 2 altánky poväčšine patrili chalanom z nemenovaného konkurenčného webu " title=", ktorí urobili menšiu grilovačku. Po nejakom tom prípitku, chipsoch a pár rozhovoroch som sa o pol dvanástej (asi) vybral spať do blízko-postaveného stanu (čo bol problém, keďže chlapci akosi nešli jazdiť a tak robili asi do piatej rána live-music 3 metre od stanu). Z tohto titulu som bol fest nevyspatý a celú vinu za môj strašný čas hádžem na nich " title="

Sobota

icture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3040.jpg")">štartPo výdatných raňajkách (horalka a banán + kofola) som si chcel prehodiť plášte. Len som si akosi doma zabudol UST ventilky a tak som jazdil na starých 1.85 slickoch, na ktorých som "trénoval" na ceste. Čo už... Horší bol kotúč, ktorý spôsobil, že po zatočení kolesa sa po pol otočke samo zastavilo. A keď sa zahrial, bolo horšie... Nič to, čo to... Štart bikerov na dlhú trať som nestihol, ale ten vlastný našťastie áno... Foťáčik som odovzdal kamarátke, ktorá sa odobrala opačným smerom a nafotila pár snímkov. Na štarte som mal tep 140, čo bolo zmesou jemného rozohriatia cestou na štart, výdatných raňajok, nevyspatosti, nervozity a myšlienky, prečo som vôbec poriadne netrénoval...

icture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3045.jpg")">štart 2Odštartované bolo presne o desiatej, vydali sme sa na trasu... Nejak sa mi zdalo, že som moc vzadu, tak som sa snažil hnať dopredu, troška sa držať s čelom. To sa mi darilo za cenu 190 tepov. Kameňom úrazu bol kotúč, ktorý mi nedovolil ísť viac ako 35. Za normálnych okolností točím pri takom prevode 45. Kde ostatní sedeli a viezli sa, ja som šlapal ťažké prevody a nestačil som im. Proste to brzdilo... Takže som sa pekne uhnal a už pri prvej občerstvovačke som cítil, že je zle. A aj to prišlo, po vyšprintovanej lúke, začali ma chytať kŕče, najskôr do lýtka, potom do stehien. V momente ako som sa narovnal, aby som troška odľahčil krížom, kŕč v stehne. O nervy. Nejakým spôsobom som sa kymácal smerom k cielu.

icture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3101.jpg")">Taká malá haluzPotom som ešte niekde v okolí Jedlových Kostolian chytil halúzku do plášťa. Nemal som psychické sily ju z plášťa vytiahnuť, tak som išiel ďalej. Dobre som urobil. V cieli som to vytiahol a pssssssssssss. Duša prázdna. Bomba. Čas vyše 3 hodiny, strach a hrôza... Toľko subjektivity.

Zhodnotenie

- organizácia na jednotku, ako som spomínal, nezaznamenal som slabé miesto...

- trať je, hmmm, ako to povedať pekne, vytrasená. Viem, na čo som bral Comp S 2.00 plášte, ale nakoniec som to musel ísť na 1.85 slickoch, na tvrdo. Stúpania sú znesiteľné. Ale zjazdy, už hneď prvý, množstvo kameňov, veľa bikerov prerazilo, nebezpečný, nie je moc kde predbiehať, boleli ma články prstov od držania rajdov a brzdenia... Nehovorím o zjazde z Inovca do Jedľových Kostolian - pred asfaltkou. Bolo ich tam mnoho, všetky kamenité, zázrakom som neprerazil... Kamarátovi sa nezdalo (má 2.1 gumy, na mäkko), ale mňa strašne iritovali stopy od traktorov, ktoré boli všade. Vibroval mi celý bike a ja s ním. Troška bola sranda na hrebeňovkách - tie blatité miesta, dosť šmykľavé, ale prijateľné... Pohoda. Celkovo trať dobrá, možno trocha technickejšie zjazdy a menej kostitrasúce...

icture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3049.jpg")">Dlhá traťicture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3083.jpg")">Panorámaicture("gallery/apmaraton_2005/cervo/img_3086.jpg")">Na krátkej

- počasie: úžasné! Objednané: 20 stupňov, polooblačno. Paráda

- účasť: čakal som možno viac, ale aj tak to vyzeralo masovo. Aj bolo... Presný počet neviem...