Biky fóristov: Dano5 a Yeti
Medzi návštevníkmi MTBiker.sk a hlavne aj medzi fóristami sa nájde množstvo zaujímavých a krásnych bikov. Určite stojí za to dozvedieť sa o nich viac. V tomto článku predstavuje Dano5 svoj čierny Yeti.
Najprv krátke predstavenie značky:Yeti cycles,jednu z najväčších kultových značiek založil v roku 1984 John Parker-motocyklový závodník, ktorý po ťažkom úraze hľadal zmysel života. Spoločníci boli kamoši Eric a Chris Hertingový a legendárny Frank „The Welder” Wadelton. Za týmovú farbu „Desert Turquoise” môže Johnova žena Linda, dodnes je aspoň kúsok na rámoch aj najnovších modelov. Prvé bicykle opustili dielne Yeti cycles na prelome rokov 1984/1985 v Agoura Hills v Kalifornii. V tej dobe sa na vývoji podieľalo veľa legiend ako napr: Tinker Juarez, John Tomac, Deaton a další. Rok 1991 bol v znamení sťahovania, ako prvá MTB firma sa presťahovala do centra horskej cyklistiky Durango v Colorade. Ďalšia dôležitá zmena sa udiala v roku 2001, keď ju odkúpilo pre seba niekolko zamestnancov, nadšených bikerov, ktorý úspešne vedú túto malú firmu dodnes. Momentálne sídli Yeti cycles v meste Golden, Colorado a v roku 2014 oslávi značka 30-te výročie vzniku.
Teraz predstavenie jedného z TOP modelov značky,Yeti SB 66 carbon.
Tento bike bol testovaný-ladený 2 roky,keďže nemal meno, tak sa medzi testovacími jazdcami začal nazývať super bike, také vraj bolo nadšenie zo správania systému pruženia v teréne. Takže z toho vznikla skratka SB, v čísle 66 sú zakódované údaje o velkosti kolies a zdvihu zadnej stavby, teda prvá 6 znamená velkosť kolies 26" druhá 6 zdvih zadnej stavby 6" (152 mm), systém pruženia sa nazýva Switch Technology. Môžem potvrdiť, že naozaj funguje-zadná stavba sa pri šlapaní z otvoreným tlmičom po asfaltke nepohupuje ani trochu, v teréne je primerane aktívna. Nie je to najväčšia žehlička na svete, ale o to konštruktérom ani nešlo, pruženie je maximálne efektívne, v zjazde platí-čím rýchlejšie, tým lepšie.
Rám je komplet UD karbón, môj vo velkosti L vážil s tlmičom cca 2750 gramov -sú aj lahšie rámy s týmto zdvihom, ale tu šlo zasa o to, aby niečo vydržal, na tomto ráme je možné vyskladať bike od Trail/AM po Enduro, záleží ako si ho kto osadí.
Ja som ho po zvážení pre a proti objednal ako kompletku, ak by som ho staval podla seba, väčšinu komponentov by som dal podobne, po asi cca 3 mesiacoch som vymenil kolesá-pôvodné DT swiss x 1600 nahradili Mavic Crossmax ST.
Po niečo viac ako roku jazdenia nelutujem ani cent z nemalej nadobúdacej ceny, je to bike, ktorým sa plnia sny bikerov, každú jazdu si užívam - tá charizma kultovej značky je tam, priam akoby ju bolo cítiť na dotyk.
V rámci predstavovania bikov fóristov sme už dávnejšie predstavili: HELLBOY22 a jeho KGB Fidel a Turbiho Klein.
Ak máš aj ty zaujímavý bike, ktorý stojí za predstavenie, budeme radi ak nám dáš vedieť na redakcia@mtbiker.sk Nemusí to byť iba drahý profi bike, ale kľudne môže mať zaujímavý design, výbavu, netradičnú značku, históriu...
Komentáre Zobraziť komentáre (20)