Biky fóristov: Dano5 a Yeti

Medzi návštevníkmi MTBiker.sk a hlavne aj medzi fóristami sa nájde množstvo zaujímavých a krásnych bikov. Určite stojí za to dozvedieť sa o nich viac. V tomto článku predstavuje Dano5 svoj čierny Yeti.

Najprv krátke predstavenie značky:
Yeti cycles,jednu z najväčších kultových značiek založil v roku 1984 John Parker-motocyklový závodník, ktorý po ťažkom úraze hľadal zmysel života. Spoločníci boli kamoši Eric a Chris Hertingový a legendárny Frank „The Welder” Wadelton. Za týmovú farbu „Desert Turquoise” môže Johnova žena Linda, dodnes je aspoň kúsok na rámoch aj najnovších modelov. Prvé bicykle opustili dielne Yeti cycles na prelome rokov 1984/1985 v Agoura Hills v Kalifornii. V tej dobe sa na vývoji podieľalo veľa legiend ako napr: Tinker Juarez, John Tomac, Deaton a další. Rok 1991 bol v znamení sťahovania, ako prvá MTB firma sa presťahovala do centra horskej cyklistiky Durango v Colorade. Ďalšia dôležitá zmena sa udiala v roku 2001, keď ju odkúpilo pre seba niekolko zamestnancov, nadšených bikerov, ktorý úspešne vedú túto malú firmu dodnes. Momentálne sídli Yeti cycles v meste Golden, Colorado a v roku 2014 oslávi značka 30-te výročie vzniku.

Teraz predstavenie jedného z TOP modelov značky,Yeti SB 66 carbon.
Tento bike bol testovaný-ladený 2 roky,keďže nemal meno, tak sa medzi testovacími jazdcami začal nazývať super bike, také vraj bolo nadšenie zo správania systému pruženia v teréne. Takže z toho vznikla skratka SB, v čísle 66 sú zakódované údaje o velkosti kolies a zdvihu zadnej stavby, teda prvá 6 znamená velkosť kolies 26" druhá 6 zdvih zadnej stavby 6" (152 mm), systém pruženia sa nazýva Switch Technology. Môžem potvrdiť, že naozaj funguje-zadná stavba sa pri šlapaní z otvoreným tlmičom po asfaltke nepohupuje ani trochu, v teréne je primerane aktívna. Nie je to najväčšia žehlička na svete, ale o to konštruktérom ani nešlo, pruženie je maximálne efektívne, v zjazde platí-čím rýchlejšie, tým lepšie.

Yety
Rám je komplet UD karbón, môj vo velkosti L vážil s tlmičom cca 2750 gramov -sú aj lahšie rámy s týmto zdvihom, ale tu šlo zasa o to, aby niečo vydržal, na tomto ráme je možné vyskladať bike od Trail/AM po Enduro, záleží ako si ho kto osadí.
Ja som ho po zvážení pre a proti objednal ako kompletku, ak by som ho staval podla seba, väčšinu komponentov by som dal podobne, po asi cca 3 mesiacoch som vymenil kolesá-pôvodné DT swiss x 1600 nahradili Mavic Crossmax ST.

Po niečo viac ako roku jazdenia nelutujem ani cent z nemalej nadobúdacej ceny, je to bike, ktorým sa plnia sny bikerov, každú jazdu si užívam - tá charizma kultovej značky je tam, priam akoby ju bolo cítiť na dotyk.

V rámci predstavovania bikov fóristov sme už dávnejšie predstavili: HELLBOY22 a jeho KGB Fidel a Turbiho Klein.

Ak máš aj ty zaujímavý bike, ktorý stojí za predstavenie, budeme radi ak nám dáš vedieť na redakcia@mtbiker.sk Nemusí to byť iba drahý profi bike, ale kľudne môže mať zaujímavý design, výbavu, netradičnú značku, históriu...
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Keď sa stavia retro sen - Yeti Cycles ARC 1992

Video: Keď sa stavia retro sen - Yeti Cycles ARC 1992

Ak máme vysnívaný model, väčšinou mierime niekam do súčasnej ponuky. Ale tento kúsok môže byť výnimka...
Biky fóristov: Ako sa stavia sen, Dudov sen

Biky fóristov: Ako sa stavia sen, Dudov sen

Jedného krásneho letného rána som na Bielom Kríži stretol Igora z VeloCity, ktorý sa ma mimochodom spýtal, kedy sa chystám ten svoj historický kus biku vymeniť za nový.
Biky fóristov: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Biky fóristov: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Po rokoch nastal čas na zmenu. Môj zadok dlhé roky spoznával stredovek a povedal dosť. Kúpa nového biku je vždy veda, takáto chvíľa predsa len neprichádza často. Každá skúsenosť vtedy môže pomôcť, tak možno nejakú hodnotu prinesú aj tie moje.
keyboard_arrow_up