Biky fóristov: Mišo Petrovič a jeho bike príbeh

Ahojte, volám sa Mišo, slovenčina mi nikdy nešla najlepšie, literatúra ma nikdy extra nebavila a aj napriek tomu som zmaturoval na jednotku (buďte si istý, že nieste prvý kto tomu nedokáže uveriť) preto ma ospravedlňte ak v článku nájdete nejakú chybu. Po prečítaní drashovho článku o jeho bajku som si povedal že, by som mohol napísať niečo podobné aj ja, tak prajem príjemné a dúfam že aj zaujímavé čítanie.

Keď som mal tri roky prvý krát som sadol na bicykel, v Pezinskom zámockom parku, na svoj nádherný zelený bicykel s kolesami veľkosti 16“. Bola to taká detská obdoba klasickej “skladačky“. Z nejakého dodnes mne neznámeho dôvodu som sa potom pár rokov nebicykloval a môj ďalší bicykel bol už so zadnou prehadzovačkou a kolesami veľkosti 24“, kedže som sa predtým nejakú tú dobu nebicykloval, zabudol som alebo som sa len bál, držať rovnováhu a tatino ma musel znovu učiť bicyklovať sa. Vždy som rástol prirýchlo a preto po 2 rokoch prišiel čas na dospelácky bicykel. Rodičia mi kúpili Olpran Spider nádhernej tmavomodrej farby. Vtedy ešte Olpran nebol to čo teraz a ja som mal na hodných pár rokov super bicykel. Spolu s rodičmi som na ňom pojazdil okolie Štiavnice, Ružomberka, Liptovskej Mary a Olomouca a bicykel po technickej stránke ani raz nesklamal.
Až na konci deviateho ročníka som došiel za rodičmi, že by som chcel nový celoodpružený bicykel... Rodičia s kúpou súhlasili ale pod podmienkou, že si jednu tretinu ceny bicykla doložím zo svojich peňazí a dodali, že toto je posledný bicykel ktorý mi kupujú. Po pár mesiacoch hľadania sme sa s maminou posadili k počítaču a začali porovnávať zopár bicyklov, ktoré sme pri hľadaní zaradili do užšieho výberu. V tej dobe som si vedel opraviť defekt a to je asi tak všetko, takže aj porovnávanie kvality jednotlivých bicyklov spočívalo hlavne v tom, že tento je krajší ako henten a tento už nemá tú pružinku na zadnom tlmiči, ako to majú lacné bicykle, poprípade prehadzovačky na tomto sú síce rovnakej značky, ale majú vyššie číslo ako prehadzovačky na druhom bicykli... " title=" Nakoniec som si vybral Mongoose Othero comp 09, keďže môj vysnívaný Giant Yukon FX3 s pekným (rozumej vzduchovým) tlmičom sa vypredal.

Mongoose Othero comp 09
V prvom ročníku na gymnáziu som v triede spoznal ďalších chalanov čo sa radi bicyklovali a začali sme spolu chodiť na cyklovýlety do Malých Karpát. Po jednom z týchto výletov som ako vždy zamkol bicykel v miestnosti na bicykle v našej bytovke v domnení , že za vchodovými dverami na čip a ďalšími dvomi zamknutými dverami je bicykel zámkom zamknutý o ďalšie bicykle dostatočne v bezpečí. OMYL!!! Na druhý ďeň som ráno vychystaný zišiel dolu, že sa idem previezť niekde po okolí, vojdem do miestnosti a bicykel nikde, zámok nikde. Ukradli mi bicykel ! S plačom som zavolal tatinovy, aby došiel dole ,že mi ukradli bicykel, on cestou zavolal na políciu, tí po príchode všetko zdokumentovali, pofotili, s tatinom šli na stanicu a všeličo pospisovali. V tej dobe som prvý krát pričuchol k cestnej cyklistike, kedže ma jazdenie bavilo a nevedel som si predstaviť, že by som mal byť úplne bez jazdenia tak som si požičal tatinov cesťáčik Dema Vittaro, jediný použitelný bicykel, čo sme doma mali. Bike mal ešte staré páčkové radenie na ráme, ktoré veľmi rado stálo v ceste môjmu kolenu, keď som šlapal v stoji a sem tam sa teda stalo, že som si kolenom v kopci zaradil najťažší prevod... och toľká radosť :/
Ale napriek tomu som sa každý deň šiel previezť na Pezinskú Babu a cez prázdniny zase zo Žarnovice na Hodrušský tajch schladiť sa v príjemne chladnej vode. Zároveň sa vtedy naplno ukázalo ako veľmi ma cyklistika baví, celé leto som prebrigádoval (zistil som aké ťažké je nakladať balíky do kamióna v ktorom je skoro 50°C a čo je to chodiť po 10-tej v noci na bicykli domov totálne unavený po celodennej brigáde), všetky peniaze čo som za nasledujúci rok dostal som si odkladal a po vianociach som mal konečne dosť peňazí na bicykel, ktorého obrázok mi každý deň dodával silu vydržať na tej brigáde a šetriť peniaze. Nastal čas minúť moje vlastné peniaze na prvý mnou zaplatený bicykel, Haibike Impact RX 2011. Bol osadený sadou Shimano SLX, tlmičom Fox RP2 a vidlicou RS Recon Gold RL.

Bike
Keď mi ho kuriér doručil bolo vonku síce ešte stále pod nulou a všade sneh ale ani to ma neodradilo hneď na druhý deň, vysadnúť naň a ísť sa previezť na vrch Somár. Bicykel ma úžasné vzduchové odpruženie v predu aj v zadu krásne pohlcovalo nerovnosti, a ja som jazdil a jazdil stále so širokým úsmevom na tvári. Skúsil som si aj prvý MTB maratón a môžem povedať, že sa mi to veľmi zapáčilo. Postupom času som zistil ,že ľahší bajk je rýchlejší. A začal som svoj vysnívaný horák vylepšovať. Hlavná zmena bol asi prechod z SLX na XT, ostatné zmeny boli skôr kozmetické. Takéto zmeny si ale vyžadovali veľa peňazí, a preto som skúsil či by som stíhal popri škole brigádovať celý rok. Ukázalo sa, že to dokážem stíhať a počas tretieho ročníka nastali veľké prestavby, na začiatku tretieho ročníka som si vyskladal vlastný cesťák na ráme českej firmy Spyder s karbónovou vidlicou, zadnou stavbou a sade campagnolo Veloce, pričom som dokázal podliezť mnou stanovený strop 1000€ zrhuba o 80€.

Cesťák
Zároveň som predal rám a kolesá z môjho haibiku a kúpil karbónový rám anglickej značky ON ONE. Bol to model Whippet, na ktorom jazdí aj anglická reprezentantka, ktorá na ňom vyhrala svetový pohár v XC, v bazári na MTBiker.sk som objavil kolesá na dt swiss 240s nábojoch s bezdušovými ráfikmi ZTR Crest, kedže som na ne nemal dosť peňazí, zobral som ich od chalana na splátky polku ceny som mu zaplatil hneď a nechal mi jedno koleso plus sme podpísali zmluvu a o mesiac som mu zaplatil za druhé koleso. Tak vzniklo moje posledné MTB s váhou tesne nad 10kg, komplet na sade shimano XT.

Horák
Keď som ho skladal nemohol som to vedieť, ale postupom času som si začal uvedomovať, že oveľa viac ma to láka k cestnej cyklistike. Kedže ma veľmi baví skladať bicykle od šróbika až po finálny výsledok, predal som cesťák aj horák a od kamaráta (Her Daniel) som kúpil necelú sezónu jazdenú rámovú sadu Strada RR2, z cesťáku mi zostali kolesá Mavic Cosmic, ku ktorým som sa dostal cez ďalšieho kamaráta, od ktorého som ich mal za veľmi príjemnú cenu. Postupne som poobjednával ostatné komponenty tak, aby bicykel ako celok pekne ladil. Posledná a hlavná časť bolo vybrať „pohon“. Zásadná otázka: „ Zostanem pri Campe alebo prejdem na Shimano, Ultegra alebo Chorus?“ Ťažké rozhodovanie. Cenovo to bolo podobné, campu som už jazdil a vyhovovala mi preto to vyzeralo tak, že to nakoniec bude Chorus. Nakoniec ma ale kamarát Tomasmen presvedčil, nech kúpim novu 11 rýchlostnú ultegru. Predajnú cenu mala lacnejšiu ako Ultegra 2013 aj ako Chorus, čo hralo v jej prospech, plus som mal výhodu nákupu cez našu predajňu s ešte lepšou cenou, ale stále som váhal, že či radšej nezobrať ten chorus, kedže som Shimano držal v rukách len raz a nebol som si istý, že mi naozaj bude vyhovovať. Po pár dňoch moju dilemu vyriešil email z Oslian, v ktorom oznamovali, že v danom týždni majú 10% zľavu na všetok objednaný tovar, to už znamenalo bezkonkurenčnú cenu Ultegry, ktorá sa dostala len trochu nad bežnú cenu sady Shimano 105. A takto som sa vlastne dopracoval k môjmu terajšiemu bicyklu, ktorý už nehodlám tak skoro meniť, pretože je to môj vysnívaný bicykel, skvele mi pasuje geometria aj veľkosť rámu a som s ním plne spokojný.

Cesťák
Prvá jazda na ňom bola úžasná každým zašliapnutím do pedálov a bicykel neskutočne zrýchľoval. O nejakom krútení rámu pri šliapaní v stoji, ktoré som pri duralovom Spyderi pociťoval pri každom šlapnutí do pedála sa nedá hovoriť. Radenie je presné a neskutočne rýchle. Ale už aj tento bicykel si prešiel od jeho vzniku pár zmenamy. Prvou boli riadítka, karbónové kombo bolo síce super pohodlné a krásne žehlilo nerovnosti, ale pri šliapaní v stoji sa mierne ohýbalo a pri špurte to bolo ešte výraznejšie a to sa mi trochu nepáčilo. Takže namiesto toho som nahodil hliníkové barany od Spešlu, ktoré so zvyškom bajku spája najľahší predstavec aký firma FSA vyrába, FSA energy s dĺžkou 110mm.

Svetlo
Tak isto som vymenil aj sedlo, repliku tioga spider pod názvom vertu, nahradilo sedlo your air. Moju záľubu v dierovaných plastových sedlách už asi poznáte, a tak keď sa ma jedného dňa kamarátka spýtala či nechcem sedlo your air za polovičnú cenu, pretože jej nesadlo a potrebuje sa ho zbaviť, ja som okamžite súhlasil.

Sedlo
Posledná vec ,ktorú som zmenil bola omotávka, toto bola čisto len grafická úprava, zmenil som bielu omotávku za čiernu, čo minimálne z pohľadu môjho a pár ďalších ľudí bol dobrý krok. Tá čierna sa tam hodí proste viac. V takejto podobe je bicykel už pár mesiacov a mňa neuveriteľne baví každá jedna jazda na ňom.

Dúfam, že som vás neunudil k smrti a aspoň niektorá časť článku vás upútala. Budem rád ak sa niekto ďalší odhodlá napísať niečo o svojom bicykli, pretože Drashov článok sa čítal naozaj super a ja si rád prečítam niečo pekné o ďalšom bicykli. Prajem vám veľa šťastných kilometrov bez nehôd a a bez defektov a hlavne nezabúdajte, že cyklistika má byť aj zábava a relax, nie len bezhlavé dupanie do pedálov " title="
Bike
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Biky fóristov: Fondriest TF2 1.0

Biky fóristov: Fondriest TF2 1.0

Väčšina z nás, čo sme z kategórie MTB pozitív, sa k cestnému bicyklu dopracujeme zväčša tak, že si tzv. cesťák zadovážime len ako doplnok k horskému bicyklu so zámerom naháňania prvých jarných kilometrov. Prípadne ide len o uspokojenie potreby pohybu na dvoch kolesách, ak sú v teréne nevhodné podmienky.
Biky fóristov: Ako sa stavia sen, Dudov sen

Biky fóristov: Ako sa stavia sen, Dudov sen

Jedného krásneho letného rána som na Bielom Kríži stretol Igora z VeloCity, ktorý sa ma mimochodom spýtal, kedy sa chystám ten svoj historický kus biku vymeniť za nový.
Biky fóristov: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Biky fóristov: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Po rokoch nastal čas na zmenu. Môj zadok dlhé roky spoznával stredovek a povedal dosť. Kúpa nového biku je vždy veda, takáto chvíľa predsa len neprichádza často. Každá skúsenosť vtedy môže pomôcť, tak možno nejakú hodnotu prinesú aj tie moje.
keyboard_arrow_up