Test: Rock Machine Blizzard 90 – Parádne enduro za dobrú cenu na  27.5“ kolesách

Test: Rock Machine Blizzard 90 – Parádne enduro za dobrú cenu na 27.5“ kolesách

Rok 2015 nám klope na dvere a nové modely bicyklov sa presúvajú z výstavných pódií do terénu na prvé testy. Rock Machine som pred približne desiatimi rokmi pri mojich začiatkoch aktívnej horskej cyklistiky vnímal dosť intenzívne, kamarátovi, ktorý si kúpil jeden z vtedajších modelov som ticho závidel. Po rokoch musím priznať, že RM takmer úplne zmizol z môjho zorného poľa až do minulého mesiaca, kedy sa mi na test dostala enduro novinka v podobe modelu Blizzard 90 na 27.5“ kolesách.

90-ka je najvyšším modelom pre sezónu 2015, okrem nej sa môžete v budúcom roku tešiť aj na 70-ku a 50-ku vo veľkostiach 27.5“ aj 29“. V katalógu RM som objavil aj model 30, 50 aj 70 na 29“, v ponuke dovozcu pre SR (SLOGER-EU, s.r.o.) nájdete všetky uvedené modely k dispozícii už od januára 2015. Aj keď Blizzard 29“ nepatrí medzi čistokrvné enduro modely, vo veľkostiach 29“ so zdvihmi 120/120 skôr nájde uplatnenie pri XC jazdení. Všestranná orientácia Blizzadru odráža smerovanie vývoja Rock Machine, keď pre sezónu 2015 v ponuke nenájdeme DH modely, ktoré má aspoň z časti nahradiť práve Blizzard.

27.5-ka verzie 50 začína s cenou na úrovni 1499€, pri mnou testovanej 90-ke sa zastaví na €2099, čo je veru príjemná cenová politika, ktorá má predpoklady na to, aby žala úspech.
Presné špecifikácie a informácie o rade Blizzard na kolesách 27,5" sa dozviete na http://www.rockmachine.us/cz/kolekce/edge-series/blizzard-27/

Rock Machine
Keď som prvýkrát uvidel na korbe kuriérskeho auta krabicu s bicyklom, zľakol som sa, čo za monštrum mi to prikvitne do práčovne. Balík svojimi rozmermi vyzeral tak, ako keby v ňom bol bicykel kompletne zložený. Po otvorení sa predpoklad potvrdil, kolesá nahodené, sedlovka nahodená, jedine riadítka s predstavcom bolo potrebné dať na svoje miesto a upevniť. Nie, že by som toho v živote videl už nejak extra veľa, spôsob balenia ma ale jednoducho dostal . Okrem nahodenia riadítok stačilo už len dofúknuť tlmič a bike bol pripravený na jazdenie. Takto sú však balené len testovacie biky, sériové balenie je samozrejme štandartné ako u väčšiny značiek...


Samozrejme ihneď po vytiahnutí biku som sa pustil do skúmania komponentov. Komponenty Blizzarda predstavujú rôznorodý mix, ktorý spolu ladí takmer dokonale.



Továrenský Alu rám disponuje tuhou zadnou stavbou, nízkym pomerom prepákovania, systémami Floating Pivot Suspension (FPS- virtuálny čap) a Smart link. Rám sa ozaj vydaril, spoločne s tlmičom Rock Shox Monarch RT3 a vidlicou Rock Shox Revelation so 140 mm zdvihom a ovládaním na riaditkách šliape bicykel ako hodinky. Kľuky Shimano XT Hollowtech II osadené na strede Shimano SM-BB70 ponúkajú možnosť šliapať do 38 alebo 24 zubového prevodníka za pomoci prešmykača Shimano SLX. Vzadu sekunduje kazeta Shimano HG50 s prehadzovačkou Shimano XT DGS. Radenie zabezpečuje Shimano XT I-spec Rapid Fire. Akurát reťaz FSA CN-910 Drive Link kazí dominanciu Shimana v systéme pohonu a riadenia.


Zvyšok komponentov ponúka pestrejší prehľad výrobcov. Okrem reťaze sa so značkou FSA stretneme aj pri hlavovom zložení Orbit. Predstavec patrí Truativu Stilo, riaditká ONE Sport SL 31.8mm low rised majú šírku 620mm. Teleskopická sedlovka KIND SHOCK s vnútorným vedením polohuje sedlo WTB Volt.
Kolesá sú postavené na nábojoch ONE Race Ultralight a ráfikoch Weinmann DiscBull. Obuté sú do Nobby Nicov od Schwalbe.
Ako tak pozerám na výpočet komponentov, zabudol som na brzdy Shimano BR-M615 so 180 mm kotúčmi.

Jazda



Jesenné počasie aj keď na prelome novembra a decembra s teplotou blízko nule nelákalo k extra dlhým výjazdom, čosi sme ale predsa len zvládli. Moje kroky, teda kolesá, viedli klasicky do trailov v Slanských vrchoch, kde Blizzard rozhodne patrí. Aby vznikli aj nejaké tie pekné fotky do galérie, nasmerovali sme si to k Zámutovským skalám a ďalej na Javorovú, kde sa sem tam objavil nejaký ten sneh. Počas prvých metrov po rovine som sa zoznamoval s bicyklom a hral som sa páčkami, ktorých má bike habadej. Nastavenie tlmiča, lock vidlice, ovládanie sedlovky, samozrejme bolo potrebné vyskúšať aj radenie. Všetko šlo ako malo, akurát ovládaniu sedlovky, na ktoré som nebol zvyknutý som musel prichádzať na chuť o troška dlhšie. Po viac menej rovinatom úvode prišli na rad kopce, kde to Blizzardu celkom šlo. S nastavením tlmiča na šliapanie a locknutou vidlou nebolo pri šliapaní cítiť žiadne pohupovanie. Tuhosť rámu sa prejavila pri ostrejšom šliapaní zo sedla, kde bolo cítiť vynikajúci záber pri zrýchlení. Šliapania do strmákov som si s Blizzardom až tak veľa neužil, po pár kilometroch prišlo na rad nevyhnutné tlačenie a potom už len mierny stupáčik po asfalte.

Sneh
Prišlo na rad zopár záberov, kde rock mašinka ukázala svoju fotogenickosť. Výrazná žltá farba sa vynímala v lesoch s jesenným nádychom a mrázom na chrbte. Celkovo na mňa bike pôsobil vizuálne príjemným dojmom, kombinácia žltej farby s modrými a čiernymi prvkami sa nie len mne veľmi páčila.


Pri chate Javorová prišlo na dlho očakávaný dlhý singel až do Rudlova, ktorý vinikajúco poslúžil na otestovanie schopností Blizzarda pri jazde z kopca. Otvoriť tlmič, otvoriť vidlu, sedadlo dole a mohlo sa vyraziť. Kamenistý terén už na prvých metroch ukázal vynikajúce žehliace schopnosti biku. Kombináciou 27,5“ kolies a dobre postaveného rámu som prejazdy väčšími či malými kameňmi a prekážkami takmer nevnímal. Síce nasledujúca veta môže odznieť ako čistý marketing a reklama, ozaj vystihuje môj pocit z jazdy. Chod Blizzarda hodnotím ako najhladší z pomedzi bikov, ktoré som mal možnosť doteraz jazdiť.

Tlmič
Brzdy
Ovládanie bicykla hodnotím taktiež ako výborné, krátky predstavec poskytuje plnú kontrolu nad smerom bicykla a aj v strmých pasážach sa dá bike dobre ovládať. Pri rovinatejších úsekoch som sa nebál pustiť si to bez bŕzd a užívať si rýchlosť. To sa mi nakoniec troška vyplatilo, nakoľko v nižších polohách nemrzlo, resp. rozmrzlo a tak blato s lístim nerobili práve dobrotu. Po prvom miernom vybočení zo stopy na lístie a menšom pokĺznutí predného kolesa som to ešte ustál. Trocha som spomalil a sústredil sa na technickejšiu jazdu v strednej rýchlosti. Plášte sa ale pomaly úplne obalili blatom a istota pri jazde bola zrazu fuč. Začalo to šmýkať a ja som si zanadával na zimu – nezimu. Po niekoľko sto metroch však prišiel na rad trocha tvrdší terén, kde sa plášte pekne očistili a bol som späť v hre. To sa už ale blížil koniec trailu a úzka cestička medzi stromami s takmer priamym smerom nabádala posledný krát si to poriadne pustiť v teréne. Samozrejme som výzvu prijal a pustil to bez bŕzd. Všetko šlo parádne až do momentu, keď som po esíčku mierne vybočil zo stopy, koleso ušlo a ja som letel. V prvej stotine a bolesti na stehne som to videl na zlomenú nohu, samozrejme to ale bol iba prvý katastrofický scenár a po chvíli som to rozchodil a šiel sa pozrieť na miesto činu. Maličký kopček ukrytý pod lístim a stopa kolesa ako sa šmýka po jeho hrane. Nič to, trail končil o 20 metrov, bike celý a nepoškriabaný v lístí, ja s menšou bolesťou v nohe ale s úsmevom na tvári po dobrej jazde a peknom lete . Rád by som dal tento pád a aj predchádzajúce šmýkanie za vinu plášťom, december je ale december a asi ťažko by to bolo lepšie s iným sériovým obutím.

Riadítka
Pri zhrnutí pocitov z jazdy sa musím vrátiť k dvom komponentom. Prvým z nich je sedlovka. Ako už bolo spomenuté, je teleskopická a ozaj výrazne pomôže vychutnať si jazdu na maximum. Za pochvalu stojí aj jej vnútorné vedenie, keď hadička od riadenia vstupuje do rámovej sedlovej trubky blízko stredu. V cenovej hladine Blizzardu je vnútorné vedenie hadičky sedlovky príjemným prekvapením. Vrátiť sa musím aj k brzdám, ktoré na 180 mm kotúčoch nemali absolútny problém. Viac komentáru myslím netreba. Zámerne som v teste nevenoval zvýšenú pozornosť kolesám o veľkosti 27,5", nakoľko ich už radím medzi klasiku a nemyslím, že sa pri nich treba obzvlášť zastavovať. Rozhodne o nich už bolo popísané dosť a opakovať tú istú pesničku dozaista nie je potrebné.

S bicyklom okrem spomínaného výjazdu som absolvoval pre pracovné povinnosti a mizerné počasie už len rozlúčkovú jazdu po okolí, ktorá ma utvrdila vo vynikajúcich jazdných vlastnostiach Blizzarda. Aby však mašina nestála iba u mňa v práčovni, absolvovala výjazd s kolegami z klubu BTVT a tí veru taktiež na bike chválou nešetrili. Rock Machine Blizzard si nás jednoducho získal.

Plus

  • cena
  • vnútorné vedenie hadičky sedlovky
  • vynikajúci rám a systém tlmenia FPS = hladký chod
  • výborné ovládanie

Mínus

  • hlučnosť zadného orecha pri voľnobehu
  • viac ozaj nič zlého nenachádzam

Bike

Zhrnutie

Rock Machine Blizzard 90 s cenou ľahko nad €2000 sa určite zaradí medzi obľúbené modely enduro bicyklov. Vynikajúcim pomerom ceny a výkonu presvedčí, že za kvalitný bicykel na traily netreba utratiť horibilné sumy. Výbava strednej triedy ponúka fungujúcu kombináciu komponentov s dobre postaveným rámom. Ovládaniu taktiež nemožno nič vytknúť. Jazdu s ním som si užil aj napriek nie najlepším poveternostným podmienkam a terénom. S udávanou váhou od 13,9 kg vo veľkosti S sa radí do priemeru Enduro bikov. Ak sa obzriem za chvíľami strávenými s Blizzardom, nenachádzam žiadnu podstatnú vec, ktorú by som mu mohol vytknúť.
A na úplny záver odkaz na stránky výrobcu: http://www.rockmachine.us/cz/kolekce/edge-series/blizzard-27/blizzard-90-27.html


info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Boo_boo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Rock Machine Gravelride INT e700 Di2 - pre koho je vlastne určený?

Test: Rock Machine Gravelride INT e700 Di2 - pre koho je vlastne určený?

Z času na čas mi pod ruku príde bicykel, ktorému ťažko priradiť cieľovú skupinu. Gravelride nebol výnimkou – našiel napokon svoje zaradenie?
Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Sú softshellové nohavice Virt II skutočne natoľko univerzálne ako vyzerajú? Aký typ cyklistu ich ocení najviac?
Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Jeden bicykel a dvoje kolies? Recept na viac zábavy, ale nezabudnite aj na ďalšie detaily.
keyboard_arrow_up