Nová sezóna MTB akcií a Slovensko tiež boduje v olympijskej kvalifikácii

V novej sezóne horskej cyklistiky čakajú cyklistov mnohé podujatia v rámci viacerých disciplín – séria deviatich pretekov v MTB XCO (cross country) i desať kôl v MTB XCM (MTB maratón). Pre deti, ktoré cyklistiku zatiaľ chápu ako príjemne strávený voľný čas, je pripravená séria podujatí s názvom „Detská Tour Petra Sagana,“

„Popularita horskej cyklistiky sa rýchlo rozšírila medzi všetky vekové kategórie. So zvyšujúcim sa počtom účastníkov podujatí rastie samozrejme i konkurencia medzi nimi,“ vyjadril spokojnosť so zvyšujúcim sa záujmom o súťaže MTB Peter Privara, prezident SZC. „Veríme, že i z tejto sezóny vzídu nové talenty tohto krásneho športu,“ dodáva.

Jednotlivé kolá MTB XCO pretekov budú prebiehať s nasledujúcim harmonogramom:
19.4 (Turčianske Teplice), 24.4 (Bratislava), 5.7 (Smolenice), 11.7 (Košice), 18.7 (Dohňany), 26.7 (Drozdovo), 6.8 (Donovaly), 23.8 (Ružomberok) a finále pretekov XCO sa uskutoční 26.9 v Udiči.

Program maratónov vyzerá takto: 18.4 (Sv. Jur), 16.5 (Udiča), 30.5 (Levoča), 13.6 (BA Karlova Ves), 20.6 (Súľov), 4.7 (Dolný Kubín), 25.7 (Stupava), 14.-16.8 (Svit – Tatry), 5.9 (Hrabušice) a sezóna končí 19.9 v Košiciach. Všetky informácie i propozície sa nachádzajú na stránke Slovenského zväzu cyklistiky.

Slovensko tiež boduje v olympijskej kvalifikácii

„Aktuálne patrí našej krajine v tomto rebríčku 11. priečka, čo znamená dve miestenky na OH v Riu 2016. Naši horskí cyklisti – Michal a František Lami, či Martin Haring, sa pravidelne umiestňujú na pódiách svetových podujatí. Michalovi Lamimu v súčasnosti patrí 14. miesto v UCI rankingu MTB XCO,“ povedal Ján Žilovec, predseda komisie pre horskú cyklistiku a zároveň viceprezident SZC. „Kvalifikácia je dvojročný, finančne i fyzicky náročný proces. Sme sklamaní z prístupu SOV, ktorý našim cyklistom ani čiastočne neuhrádza náklady spojené s kvalifikačnými pretekmi. Podmienky, v akých sa pripravujú na reprezentáciu krajiny sa ani zďaleka nepribližujú podmienkam zahraničných pretekárov v TOP 30,“ dodáva.