Test: Bike GRAND CANYON CF SL 8.9 - Pretekár, ktorý posunie vaše schopnosti vpred
Začiatkom apríla sa mi naskytla možnosť zajazdiť si na veľmi slušne vybavenom karbónovom biku GRAND CANYON CF SL 8.9 s váhou pod 10 kg. Nakoľko aprílové počasie sa ešte bláznilo, zažili sme spolu počas dvoch týždňov sneh, blato, vodu a nakoniec aj suché prašné singláče. Bike to všetko zvládol na jednotku, ale poďme pekne postupne.
Canyon v obchode nekúpite, pretože je to výhradne „eshop“, kde si objednáte bike, ktorý vám príde v krabici domov. Obchádza tak jeden predajný reťazec a vďaka tomu môže ponúkať lepšiu cenu. Ako som čítal príspevky na fóre a komentáre pod článkami, ktoré sme publikovali na MTBIKER o bikoch Canyon, kupujúci majú s touto formou predaja veľmi pozitívne skúsenosti. Bike doniesol kuriér v neporušenej krabici, ktorá má naozaj štýl.Marketingovému oddeleniu za toto dávam palec hore, pretože ešte nevidíte bike a už začína robiť dojem. Krabicu rozbalíte raz dva a podobne rýchlo trvá aj poskladanie biku. Žiaden problém a môže sa vyraziť na prvú jazdu.
Súčasťou zásielky je aj pumpa na prednú vidlicu, momentový kľúč s rôznymi nadstavcami, zdrsňujúca pasta pre karbónové komponenty, TLR ventily a rôzne ďalšie užitočné príslušenstvo.
Prvá jazda a posledný sneh
S chalaniskami sem vyrazili z Piešťan cez Výtoky na Jelenie Jamy, kde som sa oddelil a pokračoval smerom na Marhát (Považský Inovec), aby som stihol ešte posledný sneh (na dolniakoch), pretože denné teploty dávali tušiť, že o pár dní bude fuč.Video: Po zjazde z Marhátu
Geometria a výbava GRAND CANYON CF SL 8.9
Canyon komponenty
Canyon komponentami sú rýchloupínak, predstavec a riadítká, ktoré pekne dopĺňajú celkový dizajn.Riadiace ústrojenstvo
Rada Shimano Deore XT je spoľahlivá a presná. Počas takmer 250 km pomerne agresívneho jazdenia som nemusel nič dolaďovať a jazdil som s nastavením ešte „z krabice“. 2x10 nie je tak sexi a trendy ako 1x11, ale to mi vôbec nevadí. Predné dvojkolečko je 24-38 a vzadu si budete kútiť 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36.Za zmienku ešte stojí, že prešmykač je navarkový a vkusne začlenený do rámu. Radenie je bez ukazovateľov, čo mne osobne vôbec nevadí, ale môžu sa ešte nájsť jedinci, ktorí si na túto maličkosť potrpia .
Brzdy stíhajú na vode, snehu, blate aj v prachu
Brzdy nie sú rady XT, ale Formula R1 TFRA, čo je dobrá voľba. Zaberali spoľahlivo, ale je pravda, že v mojom okolí Piešťan, kde som jazdil, žiadny extrémny a dlhý zjazd nie je a tak sa mi ich úplne rozžeraviť nepodarilo . Myslím technický zošup s prevýšením aspoň 600m, kde by mohli dostať zabrať a ukázať sa, ako budú pracovať pekne rozpálené .
Predná vidlica RockShox SID XX World Cup 29
Pracovala jedna báseň a pre pohodlie majiteľa je uvedené psi podľa váhy na nálepke na konci ľavej nohy. Mne osobne odporúčané hodnoty sedeli, či už som išiel v mierne plusových teplotách 4°C alebo aj v príjemných 20°C. Už pri malých nerovnostiach svižne reaguje. Vidla je veľmi rýchla a nerovnosti žehlí excelentne. Zdvih je 100 mm a na XC alebo aj náročnejšie jazdenie je to ideálne v kombinácií s kolesami 29". Výborná vychytávka je uzamykanie vidlice priamo z riadítok. Túto vecičku mám aj na vlastnom biku a jediná nevýhoda pri tejto vymoženosti spočíva v jazdcovi, pretože nie vždy si to každý uvedomí po prechode do zjazdu a aj odomkne .Kolesá, náboje, plášte
Poctivo natrénovanú silu, ktorú vám táto mašinka pomôže zefektívniť vďaka výbornej váhe a spoľahlivému radeniu by bola škoda pokaziť pri prenose sily medzi kolesami a povrchom zeme. Plášte Continental X-King RaceSport aj napriek tomu, že majú rozmer 2,2 palca sú rýchle s vynikajúcou schopnosťou zbavovať sa kadejakého typu blata. Ráfiky sú tubeless ready a to DT Swiss XR 1501 Spline ONE. Zadná pevná os je výborná X12, vpredu taktiež pevná os, ale typu QR 15 mm a spolu zaisťujú výbornú tuhosť.Zmysel pre detail
Zaujala ma karbónová štruktúra pri uchytení košíka na hlavnej rámovej trubke, vystúpené logo na predstavci, ako aj ochrana proti nárazu riadítok o rám. Taktiež je fajn, že miesta, kde sa šúchajú lanká o rám už boli ochránené nálepkami a na lankách bola taktiež ochranná fólia pre jemnejšie šúchanie. Rýchloupínak pre sedlovku taktiež potešil, nie každý karbónový rám ho má... Obdobne bol hneď na biku poriadny chránič rámu pred reťazou.
29er – s vetrom o závod
S mojou výškou 171 cm a veľkosťou rámu M, som nezaznamenal žiadne komplikácie, ako smerom hore tak ani dole kopcom. Citeľná je však zmena ťažiska smerom nahor, čo sa prejavuje vo veľmi ostrých, technických stúpaniach a taktiež opačne, v strmých a technických zjazdoch. Táto téma vyvoláva však občas zbytočné vášne a za mňa môžem povedať, že 29er je aj na moju výšku úplne okay.Sneh, blato, blato, blato a nakoniec aj sucho s prachom
Ako som už vyššie spomínal, podarilo sa mi najazdiť takmer 250 km a nemal som žiadny technický problém. Všetko fungovalo spoľahlivo, vďaka nízkej váhe a tuhosti bike priamo nabáda, aby ste to vyskúšali vždy o kúsok rýchlejšie.Je to pekný kus prepracovaného stroja, s ktorým vďaka jeho vlastnostiam môžete posunúť vlastné schopnosti a zážitky o kúsok dopredu. Mňa svojim čarom dostal a nechal som sa v dobrom zblbnúť. Užil som si s ním kus riadnej zábavy (alebo skôr divočiny ) a vyskúšal, čo spraví 1 kg dole a trošku lepšia výbava oproti môjmu vlastnému biku s kolesami 27,5" a rámom 16,5". Rozdiel bol cítiť a kto má možnosť zaplatiť tento stroj, určite nebude ľutovať pustené euráče.
Plusy
- Zmysel pre detail – ochrana nárazu riadítok do rámu, navarkový prešmykač a množstvo ďalších maličkostí.
- Vidlica
- Výbava
- Váha 9,9kg
- Doplnové vybavenie: náradie, pumpa, ...
Mínusy
- Sedlo je dosť tvrdé, ale nakoniec som si tuším aj zvykol .
- Hadička k zadnej brzde vedená po spodnej rámovej trubke sa nedáva z dôvodu lepšej servisovateľnosti do vnútra rámu, čo je fajn z pohľadu servisu, ale vizuálne to na tak peknom a čistom dizajne trošku nehrá, ale každopádne chápem praktickosť tohto rozhodnutia.
Záver
Svojimi parametrami je bike predurčený na rýchle jazdenie a svoje papierové predpoklady vie aj naplniť. Jazdcovi dáva bike lepšie možnosti, ako si naplno vychutnať zážitok z jazdy a posunúť svoje schopnosti vďaka svojej tuhosti, váhe a dobrej vidlici o level vyššie.Cena €2599
Za kvalitu sa platí, ale v rámci svojej kategórie je jeho cena dobrá. Podrobnejšie informácie ako aj ďalšie verzie Grand Canyon CF SL si môžete pozrieť na https://www.canyon.com/sk/mountainbikes/bike.html?b=3647PS: PS ako PhotoShooting
Nestíhačka pred samospúšťou...
Komentáre Zobraziť komentáre (9)