Test: Bike GRAND CANYON CF SL 8.9 - Pretekár, ktorý posunie vaše schopnosti vpred

Test: Bike GRAND CANYON CF SL 8.9 - Pretekár, ktorý posunie vaše schopnosti vpred

Začiatkom apríla sa mi naskytla možnosť zajazdiť si na veľmi slušne vybavenom karbónovom biku GRAND CANYON CF SL 8.9 s váhou pod 10 kg. Nakoľko aprílové počasie sa ešte bláznilo, zažili sme spolu počas dvoch týždňov sneh, blato, vodu a nakoniec aj suché prašné singláče. Bike to všetko zvládol na jednotku, ale poďme pekne postupne.

Canyon v obchode nekúpite, pretože je to výhradne „eshop“, kde si objednáte bike, ktorý vám príde v krabici domov. Obchádza tak jeden predajný reťazec a vďaka tomu môže ponúkať lepšiu cenu. Ako som čítal príspevky na fóre a komentáre pod článkami, ktoré sme publikovali na MTBIKER o bikoch Canyon, kupujúci majú s touto formou predaja veľmi pozitívne skúsenosti. Bike doniesol kuriér v neporušenej krabici, ktorá má naozaj štýl.


Marketingovému oddeleniu za toto dávam palec hore, pretože ešte nevidíte bike a už začína robiť dojem. Krabicu rozbalíte raz dva a podobne rýchlo trvá aj poskladanie biku. Žiaden problém a môže sa vyraziť na prvú jazdu.


Súčasťou zásielky je aj pumpa na prednú vidlicu, momentový kľúč s rôznymi nadstavcami, zdrsňujúca pasta pre karbónové komponenty, TLR ventily a rôzne ďalšie užitočné príslušenstvo.


Prvá jazda a posledný sneh

S chalaniskami sem vyrazili z Piešťan cez Výtoky na Jelenie Jamy, kde som sa oddelil a pokračoval smerom na Marhát (Považský Inovec), aby som stihol ešte posledný sneh (na dolniakoch), pretože denné teploty dávali tušiť, že o pár dní bude fuč.



Video: Po zjazde z Marhátu


Geometria a výbava GRAND CANYON CF SL 8.9



Canyon komponenty

Canyon komponentami sú rýchloupínak, predstavec a riadítká, ktoré pekne dopĺňajú celkový dizajn.


Riadiace ústrojenstvo

Rada Shimano Deore XT je spoľahlivá a presná. Počas takmer 250 km pomerne agresívneho jazdenia som nemusel nič dolaďovať a jazdil som s nastavením ešte „z krabice“. 2x10 nie je tak sexi a trendy ako 1x11, ale to mi vôbec nevadí. Predné dvojkolečko je 24-38 a vzadu si budete kútiť 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36.


Za zmienku ešte stojí, že prešmykač je navarkový a vkusne začlenený do rámu. Radenie je bez ukazovateľov, čo mne osobne vôbec nevadí, ale môžu sa ešte nájsť jedinci, ktorí si na túto maličkosť potrpia .

Brzdy stíhajú na vode, snehu, blate aj v prachu



Brzdy nie sú rady XT, ale Formula R1 TFRA, čo je dobrá voľba. Zaberali spoľahlivo, ale je pravda, že v mojom okolí Piešťan, kde som jazdil, žiadny extrémny a dlhý zjazd nie je a tak sa mi ich úplne rozžeraviť nepodarilo . Myslím technický zošup s prevýšením aspoň 600m, kde by mohli dostať zabrať a ukázať sa, ako budú pracovať pekne rozpálené .

Predná vidlica RockShox SID XX World Cup 29

Pracovala jedna báseň a pre pohodlie majiteľa je uvedené psi podľa váhy na nálepke na konci ľavej nohy. Mne osobne odporúčané hodnoty sedeli, či už som išiel v mierne plusových teplotách 4°C alebo aj v príjemných 20°C. Už pri malých nerovnostiach svižne reaguje. Vidla je veľmi rýchla a nerovnosti žehlí excelentne. Zdvih je 100 mm a na XC alebo aj náročnejšie jazdenie je to ideálne v kombinácií s kolesami 29". Výborná vychytávka je uzamykanie vidlice priamo z riadítok. Túto vecičku mám aj na vlastnom biku a jediná nevýhoda pri tejto vymoženosti spočíva v jazdcovi, pretože nie vždy si to každý uvedomí po prechode do zjazdu a aj odomkne .



Kolesá, náboje, plášte

Poctivo natrénovanú silu, ktorú vám táto mašinka pomôže zefektívniť vďaka výbornej váhe a spoľahlivému radeniu by bola škoda pokaziť pri prenose sily medzi kolesami a povrchom zeme. Plášte Continental X-King RaceSport aj napriek tomu, že majú rozmer 2,2 palca sú rýchle s vynikajúcou schopnosťou zbavovať sa kadejakého typu blata. Ráfiky sú tubeless ready a to DT Swiss XR 1501 Spline ONE. Zadná pevná os je výborná X12, vpredu taktiež pevná os, ale typu QR 15 mm a spolu zaisťujú výbornú tuhosť.


Zmysel pre detail


Zaujala ma karbónová štruktúra pri uchytení košíka na hlavnej rámovej trubke, vystúpené logo na predstavci, ako aj ochrana proti nárazu riadítok o rám. Taktiež je fajn, že miesta, kde sa šúchajú lanká o rám už boli ochránené nálepkami a na lankách bola taktiež ochranná fólia pre jemnejšie šúchanie. Rýchloupínak pre sedlovku taktiež potešil, nie každý karbónový rám ho má... Obdobne bol hneď na biku poriadny chránič rámu pred reťazou.

29er – s vetrom o závod

S mojou výškou 171 cm a veľkosťou rámu M, som nezaznamenal žiadne komplikácie, ako smerom hore tak ani dole kopcom. Citeľná je však zmena ťažiska smerom nahor, čo sa prejavuje vo veľmi ostrých, technických stúpaniach a taktiež opačne, v strmých a technických zjazdoch. Táto téma vyvoláva však občas zbytočné vášne a za mňa môžem povedať, že 29er je aj na moju výšku úplne okay.


Sneh, blato, blato, blato a nakoniec aj sucho s prachom

Ako som už vyššie spomínal, podarilo sa mi najazdiť takmer 250 km a nemal som žiadny technický problém. Všetko fungovalo spoľahlivo, vďaka nízkej váhe a tuhosti bike priamo nabáda, aby ste to vyskúšali vždy o kúsok rýchlejšie.




Je to pekný kus prepracovaného stroja, s ktorým vďaka jeho vlastnostiam môžete posunúť vlastné schopnosti a zážitky o kúsok dopredu. Mňa svojim čarom dostal a nechal som sa v dobrom zblbnúť. Užil som si s ním kus riadnej zábavy (alebo skôr divočiny ) a vyskúšal, čo spraví 1 kg dole a trošku lepšia výbava oproti môjmu vlastnému biku s kolesami 27,5" a rámom 16,5". Rozdiel bol cítiť a kto má možnosť zaplatiť tento stroj, určite nebude ľutovať pustené euráče.

Plusy

  • Zmysel pre detail – ochrana nárazu riadítok do rámu, navarkový prešmykač a množstvo ďalších maličkostí.
  • Vidlica
  • Výbava
  • Váha 9,9kg
  • Doplnové vybavenie: náradie, pumpa, ...

Mínusy

  • Sedlo je dosť tvrdé, ale nakoniec som si tuším aj zvykol .
  • Hadička k zadnej brzde vedená po spodnej rámovej trubke sa nedáva z dôvodu lepšej servisovateľnosti do vnútra rámu, čo je fajn z pohľadu servisu, ale vizuálne to na tak peknom a čistom dizajne trošku nehrá, ale každopádne chápem praktickosť tohto rozhodnutia.

Záver

Svojimi parametrami je bike predurčený na rýchle jazdenie a svoje papierové predpoklady vie aj naplniť. Jazdcovi dáva bike lepšie možnosti, ako si naplno vychutnať zážitok z jazdy a posunúť svoje schopnosti vďaka svojej tuhosti, váhe a dobrej vidlici o level vyššie.

Cena €2599

Za kvalitu sa platí, ale v rámci svojej kategórie je jeho cena dobrá. Podrobnejšie informácie ako aj ďalšie verzie Grand Canyon CF SL si môžete pozrieť na https://www.canyon.com/sk/mountainbikes/bike.html?b=3647

PS: PS ako PhotoShooting


Nestíhačka pred samospúšťou...


info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Test: VAUDE Kuro - funkčné posolstvo nielen do terénu

Test: VAUDE Kuro - funkčné posolstvo nielen do terénu

Poď sa pozrieť na časť kolekcie oblečenia od výrobcu VAUDE, vhodnej do nastávajúcich podmienok. Ako funguje oblečenie z recyklátu, keď teplota stúpa? Čo všetko ponúka?
Pozvánka: Škoda Slovenský raj – uži si preteky s bohatou tradíciou

Pozvánka: Škoda Slovenský raj – uži si preteky s bohatou tradíciou

Ďalšie preteky série 11. ročníka Škoda Bike Open Tour pokračujú v Slovenskom raji a my pri tom nesmieme chýbať.
keyboard_arrow_up