Test: Prilba GIRO FATHOM - S hlavou v bezpečí aj pohodlne

Test: Prilba GIRO FATHOM - S hlavou v bezpečí aj pohodlne

019 komentárov

slavo 29.07.2015 10 fotografií   Prilba Technika Vybava Bezpecnost Horska Cyklistika Test

Zdravie je to najcennejšie – počuli sme to už toľkokrát, že sa z toho stalo úplné klišé a často zabúdame, že je to naozaj pravda. Pri páde okrem komponentov, prípadne rámu môžeme poškodiť aj niečo oveľa cennejšie a to samého seba. Odreniny, prípadne zlomeniny sú ešte tie prijateľnejšie zranenia, ale čo ak v zjazde trafíte strom alebo zle doskočíte a buchnete si hlavu? Možných scenárov je neúrekom, často aj v meste. Vďaka firme Progress cycle, ktorá je dovozcom značky GIRO pre Slovensko a Česko (ako aj Camelbak, GIANT, LIV a ďalších) sme mali možnosť realizovať dlhodobý test jednej z najlepších MTB prilieb do GIRO. Ako sedí na hlave, ako funguje odvetranie aj konštrukčné vlastnosti si môžete bližšie pozrieť na nasledujúcich riadkoch.

 



Krásny a hlavne funkčný dizajn


Dizajn je vec vkusu, ale na túto prilbu som počul od kamarátov a známych iba pochvalu. Má krásny športový výraz a spolu s otvormi, ktorých je až 23. Prilba bola vyvíjaná vo veternom tuneli, takže pochybnosti o jej parádne odladenej aerodynamike vôbec nemôžu nastať. Osvedčila sa mi aj vo veľmi teplých dňoch a hlavne pri zjazdoch pomáha trošku schladiť hlavu. Šilt sa dá jednoducho odopnúť, ale túto možnosť okrem vyskúšania vybratia som už nikdy nevyužil a jazdím neustále so šiltom.

Mäkké výstielky sú doslova minimalistické, ale pritom účinné. Prilba na hlave dobre sedí a po čase si na ňu tak zvyknete, že ju už vôbec nebudete nevnímať. Jej hmotnosť je príjemných 279 gramov vrátane šiltu.



Prilba GIRO FATHOM má momentálne najlepší upínací systém GIROs názvom Roc Loc 5. Je podobne ako výstelky minimalistický a rovnako účinný. Príjemne sedí a nastaviť si pohodlné usadenie prilby na hlavu je rýchlovka. Navyše Roc Loc 5 je oproti predchádzajúcej generácii Roc Loc 4 až o 40% ľahší.





http://foto.mtbiker.sk/Technika/2015/Recenzia_Prilba_GIRO_FATHOM/02.jpg

Na výber je z viacerých variant – prečo práve biela?


Môj pôvodný zámer bolo mať čiernu prilbu, pretože je to univerzálna farba, ktorá najviac pasuje s môjmu prevažne čiernemu biku. Nakoniec som od čiernej upustil a prešiel na bielu, pretože biela odráža najviac svetla a tým pádom v nej bude cez leto aj najpríjemnejšie. Každopádne máte na výber ešte z čiernej, červenej a čierno zelenej.



Veľkosti sú tri. S (51-55 cm), M (55-59 cm) a L (59-63 cm). Testovaná prilba je M a aj keď spadám cca do strednej veľkosti odporúčaného rozmeru, padla mi výborne. Už spomínaný systém Roc Loc 5 sa postará o jednoduché a rýchle nastavenie presného rozmeru.



Bezpečnosť


Prilba je vyrobená technológiou In-mold, ktorá spočíva v tom, že do škrupiny a výstuh uzavrených vo forme sa strekne pod tlakom penový EPS polystirén. Ich spojenie vystuží oblasti ventilačných otvorov a rebier. Výsledkom je kompaktná, jednotná, ľahká, bezpečná a odolná prilba.



Kvalitné spracovanie preverené konármi


Počas jazdenia sa „bežne stáva“, že trafíte konárik alebo priam konár prilbou. Mne sa to taktiež stalo párkrát. Viackrát s menším konárikom, ale raz pri skoku cez prekážku, kedy som pozeral na zem a nie pred sebe, som trafil poriadny suchý konár, ktorý sa zlomil spolu s peknou zvukovou šupou. Prilba však zostala bez jediného škrabancu.

Cena: 145,95 € a bližšie informácie ako aj dostupnosti jednotlivých prevedení si môžete pozrieť na http://eshop.progresscycle.sk/detailsklk.aspx?sklk_id=R4T2000101

Plus


  • Výborné vetranie
  • Upínací systém Roc Loc 5 a výborné "sedenie"
  • Kvalitné prevedenie a vysokú stupeň ochrany
  • Hmotnosť: 279g

Mínus


  • Prilba sa mi veľmi pozdávala, takže tu nemám čo uviesť.




Záver


Prilba GIRO FATHOM v sebe skĺbila všetky dôležité funkcie, ktoré má mať poriadna MTB prilba. Od výborného odvetrania, ktoré zabezpečuje 23 otvorov cez pohodlný minimalistický systém upínania až po kvalitnú a pevnú škrupinu, ktorá v prípade nárazu dokáže ochrániť hlavu. Športový výraz prilby dobre dotvára jej kvalitné povrchové spracovanie, ktoré sa neoškiera pri (pomerne častom) triafaní vetvičiek a konárov v zjazdoch.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

martin 123 30.07.2015 (08:21)

3


150eur za kus tvrdeneho polystirenu ? trosku chora cena

 
N/A 29.07.2015 (17:03)

1


mne na nej chýba sieťka proti hmyzu ... už som 2x zažil pichnutie včely/osy do hlavy, keď mi vletela vetracím otvorom ... odkedy mám prilbu so sieťkou, tak som to už našťastie nezažil ... ináč vyzerá fakt na dobrú prilbu

 
danasv N/A 30.07.2015 (09:51)

0


sieťka na takejto prilbe by bola ako blatníky na ProTour cesťáku prilba je skvelá jazdím ju už od minulej jesene. no a cena pre niektorých privysoká, no vieš čo máš na hlave a keď už nebodaj človek padne, určite nemusí mať s takouto prilbou strach, ako s inými pochybnými prilbami za skvelú cenu

 
N/A danasv 30.07.2015 (10:16)

0


sieťka je skôr otázkou osobných preferencií. Na svojej prilbe ju mám odoberateľnú.

 
katko 30.07.2015 (15:30)

1


ten "polystirén" trošku bije do očí

 
hurmikak 29.07.2015 (19:50)

0


145 eur? Vyborna cena. Pre nejakeho privatizera. Je pre nu nejaky dovod?

 
Bade 29.07.2015 (20:24)

0


prilbu v rovnakej kvalite kupis za polovicnu cenu. priplaca sa aj za dizajn a omacku okolo.

 
b-fri 29.07.2015 (22:06)

0


dizajn pekny...no bohuzial ci je prilba taka ci onaka, pokial nejde o "integralu" je celkova ucinnost prilieb v "baliku vsetkych moznych realnych padov a narazov" menej ako 10 percent...a to rovnako u prilieb z tesca za 15 eur aj v tomto pripade....vysvetlenie..cykl.prilby kryju hornu cast hlavy...co z toho plynie? pokial clovek nema supermanovske reflexy a pri kazdom moznom pade nenastavi "supervhodne" svoju hlavu voci kazdej prekazke alebo pokial mu na hlavu nespadne auto ci meteorit, tak cely zvysok hlavy je stale odkryty a nechraneny

 
Yperit b-fri 29.07.2015 (22:33)

0


Tých 10 % je z nejakého výskumu (daj link pls), či si si to iba vycucal z prsta? :-P A ani s tým porovnaním no name a značkových prilieb nesúhlasím (https://www.youtube.com/watch?v=HMOAu4LFnE4)
Anyway, princíp neintegrálky nie je v tom, aby si sa nezranil, ale aby si prežil. Možno si vybiješ polku zubov a zlomíš sánku, no mozog by si mal mať chránený.

 
b-fri Yperit 29.07.2015 (22:46)

0


nie nie...to cislo je len "strelene"...mas pravdu, ze prilba chrani hlavu z vrchnej casti - teda ten mozog ...no kedze je to na hornej casti hlavy a ak clovek s bikom pada tak bud dopredu alebo nadol...video by bolo fajn adekvatne typu prilby, kedze tieto celohlavove maju hrubsiu skrupinu ako tieto lahke bikove ..co sa tyka pevnosti skrupiny - samozrejme, ze rozdiel medzi tescovou srandou a kvalitnou prilbou z povrchom z kevlaru ci aspon uhlika a pod. prip. aj vratane materialu D3O je ..vacsina bohuzial, vratane tejto, ma akurat trochu pevnejsi plast, co pri naraze - ako vravis - smerujucom na mozog, ked uz na to reagujeme - moc efekt nema..je to ale moj subjektivny pocit z fotiek, takze to nemusi byt pravda...netliacham to ale len tak..materialmi sa zaoberam x rokov, som priem.dizajner a vzdy pozeram na veci z "extremnejsich" uhlov ....marketing je ale marketing

 
b-fri Yperit 29.07.2015 (22:53)

1


..napr. - kvoli cene..nerozumiem preco v tejto cenovej kategorii nemozu mat prilby vlozku z materialu D3O ..je to sice novy material, no par rokov uz ma, nie je to "vyrobok NASA za cenu z NASA" a pokial si 0,5cm hruby kus tohto materialu prilozis na hlavu, mozes sa po nej aj udriet kladivom plnou silou....proste marketing funguje sposobom, ze aj bezpecnost ma urcite cenove urovne...a pokial chces vyuzit co je dnes uz bezne k dispozicii a chces mat na "100percent" istotu...tak si za to bohuzial firma vypyta nenormalnu cenu, aj ked vyr. naklady su zanedbatelne

 
b-fri Yperit 29.07.2015 (22:58)

0


..a este napr. dodam..ak ma ist o lebku..mozog a pod. a plochu prilby, ktorou priryva tu cast hlavy..tak mimo zatylku, kde je mensie percento moznosti zranenia v tomto pripade, pripadaju okrem cela a hornej-prednej casti lebky, na dost nebezpecnu cast prave spanky..co pri vacsine prilieb, aj tejto, cez tuto cast prechadza prave telo prilby a na tu cast je aj "vyosene"..kvoli dizajnu, tvaru ci uchyteniu remienka a pod. ..no pri pade prade ta cast bude posobit velkym tlakom presne na slabe miesto v lebke, kedze nema treti bod uchytenia, len dve horne

 
lto Yperit 30.07.2015 (08:35)

0


Ak padnes dopredu na tvar, tato prilba ti nepomoze nijak, este ti silt rozseka tvar. V tom lepsom pripade budes mat zlomeny nos, sanku a dalsie, v tom horsom zomries. Pri pade na bok ti tato prilba nechrani sluchy, co je najcitlivejsia cast hlavy. Takze nie, ak zle padnes tato prilba ti nepomoze prezit. Ale je lepsie ako nic, to je fakt.

Inak nic proti XC prilbam, ale ako uz pisali ostatni, je to len lahka ochrana na bezne ucely. Lepsie prilby maju dobry tvar, slusne zapinanie (okrem DODO Fox Flux) , lahke a dobre odvetranie. Za cenu do tych 100e, co uz i tak je brutalna cena za kusok vytvrdeneho polystyrenu, ktory je treba menit aspon raz za 5-6 rokov. Integrala na motorku stoji menej 145e je zly vtip, kedze to vyraba cinan za 2e.

 
Yperit lto 30.07.2015 (09:12)

0


Máte pravdu obaja.

"Klasická" prilba nie je všeliek, ale je to to najlepšie, čo tu pre "bežnú" ochranu máme. Písal som i ja, že sa ti tvár môže rozflákať (zranenia, neohrozujúce život), no mozog by si mal mať chránený (zranenia, ohrozujúce život). Spánky sú samostatná kapitola, tam je to naozaj o šťastí, aký kameň trafíš...

Keď si nasadím klasickú prilbu, neznamená, že nezomrem/nezraním sa, znamená len to, že mám o čosi väčšiu šancu prežiť pád. Možno so zadrôtovanou čeľusťou, zlomeným nosom, prepichnutým lícom a dorezaný ako po prvom holení, no mám väčšiu šancu prežiť A pri takých veľkých pádoch už zväčša "treba" i ochranu trupu/chrbtice.

Cenu testovanej prilby ani nekomentujem

 
Lavega 30.07.2015 (08:27)

0


Nechcem rypať ale 145eur??? To je zlý vtip.

 
martin 123 Lavega 30.07.2015 (08:56)

0


prilba pre bezneho slovaka

 
jjsan 30.07.2015 (10:02)

0


mam rudy projectu za 158 a som mega spokojny. za kvalitu si rad priplatim. mam aj ine pribly ale pohodlnost pribly je mega. stava sa mi ze ju hladat a mam ju na hlave...

 
palo14 30.07.2015 (11:24)

0


To je pre profikov, bezne staci lacnejsia podla mna. Alebo na posing je dobra (ze nato mam a citit sa zato dobre)

 
martin 123 30.07.2015 (12:55)

0


Tu je to skor nieco ako BMW , platis vacsiu cast za znacku a nie kvalitu

 
Pridaj komentár