Test: Plášte Vredestein Black Panther Xtreme - vhodné do náročného terénu a blata

Značka Vredestein je určite viac známa motoristickým fanúšikom ako bikerom. Avšak plášte Vredestein ponúkajú vysoký štandard kvality aj pre bikerov, ako napr. - väčšina plášťov ponúka vyššie TPI, všetky plášte sú konštruované s ochranou proti defektu, všetky plášte určené pre rekreáciu a dopravu majú štandardne reflexné boky. Zo začiatku som bol aj ja nedôverčivý k tejto značke, ale po prvej jazde na traily všetky tieto obavy opadli.

Plášte do testu venovala firma SK Profi Bike, konkrétne som si vybral typ Black Panther Xtreme, ktorý je určený primárne na mokrý povrch a pre all-mountain jazdenie a stojí približne 40 € za kus. Na niektoré modely práve prebieha aj akcia a môžete ich získať už za menej ako 33 €. Viac sa dozviete na http://skprofibike.sk/vredestein/mtb-plaste/plast-black-panther-xtreme

Špecifikácia

27.5x2.20 645 120 TLR – skladací
29x2.20 625 120 Skladací
29x2.20 655 120 TLR – skladací

Významnou vlastnosťou každého plášťa je TPI. Čo to vlastne znamená? TPI, čiže Tread per inch, je počet vlákien na palec. Platí teda, čím vyššie TPI, tým je plášť pevnejší, rýchlejší (menší valivý odpor). Ďalšími prednosťami týchto plášťov sú použité technológie TriComp X Technology a Basic Protection. Technológia TriComp X kombinuje tri zmesi gumy, ktoré sú použité na strednej a bočnej časti dezénu, čiže plášte zaručujú rozdielnu charakteristiku tvrdosti na hranách a na strednej časti behúňa. Táto technológia použitá na plášťoch sľubuje výbornú priľnavosťou a dlhú životnosť plášťa. Basic Protection je technológia ochrany proti defektu integrovaná do behúňa plášťa.

Použitie plášťov

• Asfalt
  • Blato
  • Suchý a tvrdý povrch
  • Suchý a voľný povrch
  • Suchý a hrubý povrch
  • Mokrý a hrubý povrch

Testovanie

Jazdený bol rozmer 26 x 2.20 so skladacou kevlarovou pätkou. Vo väčšine prípadov test prebiehal na mokrom až blatistom povrchu, avšak ani asfaltu sa plášť nevyhol. Vredestein Black Panther Xtreme bol testovaný počas jedného mesiaca, pričom ho mám obutý ešte aj teraz. Plášte som skúšal na lokálnych trailoch v okolí Holíča, na XC výjazdoch po Morave a najmä na trati Slovenského pohára XC v Zlatníckej doline. Prvé, čo som si všimol bolo, že na asfalte sa plášte odvaľovali horšie. Je to spôsobené tým, že majú hrubé výstupky v strednej časti plášťa. Pozitívnou vecou bolo aspoň to, že neboli na asfaltovom povrchu hlučné.

Každopádne plášte predviedli svoje kúzlo, keď sa dostali do lesa na trail a konečne si to mierili dole kopcom. Výraznejšie výstupky v strede plášťa mali pozitívny vplyv pri brzdení, vďaka čomu lepšie dobrzdíte aj poriadne strmáky. Black Panther Xtreme predvádzajú to najlepšie pri agresívnych prejazdoch zákrutami aj klopenkami. Za touto vlastnosťou stoja pevné bočné výstupky, na ktoré sa môžete naozaj spoľahnúť. Páčilo sa mi, ako plášte skvelo držali pri prechode z jednej klopenky do druhej.

Občas sa mi stávalo u iných plášťov s kevlarovou pätkou, že v zákrutách sa vedia deformovať, hlavne na zadnom kolese. S Vredestein plášťami som taký pocit nemal a cítil som istotu, že sú na svojom mieste a pevne v zákrute držia. Uvidíme, aká bude miera opotrebenia pri takejto úrovni priliehavosti a hlavne pri dlhodobejšom a intenzívnejšom jazdení. Tieto plášte zo seba vydajú maximum na najťažších trailoch a v náročných úsekoch, a pritom nevážia veľa, čiže vás nebudú brzdiť ak narazíte na stúpavé pasáže. Jednoducho, tieto plášte milujú, keď do nich jazdec tlačí až na hranice svojich možností.

Trakcia pri stúpaní v technickom teréne bola dosť dobrá. Black Panther Xtreme držal stále svoju stopu, v blativejšom teréne sa mi nestalo, že by sa mi plášť podšmykol. V čom ma tento plášť najviac prekvapil, bola samočistiaca schopnosť. V blatistom teréne stále držal záber a vďaka skvele samočistiacej schopnosti som nemal na zadnej gume klasický blatistí 10 kilový balvan.

Hodnotenie

• Výkon:
  • Hmotnosť:
  • Rýchlosť odvalovania:
  • Samočistiaca schopnosť:
  • Grip (hlavne mokrom teréne):

Záver

Plášte Black Panther Xtreme ponúkajú výbornú samočistiacu schopnosť v blativejšom teréne a veľmi istý záber. Pri jazde na mňa pôsobili veľmi pevne a odolne, čo mi zvýšilo dôveru pri prechádzaní klopeniek, neodklopených zákrut a strmákov. Odporučil by som tento plášť všeobecne tým, ktorí jazdia v mokrejších terénoch, ako aj trail jazdcom, alebo XC-čkárom, ktorí radi tlačia na svoje limity v rôznych terénoch. Vredestein Black Panther Xtreme by som videl ako vhodnú alternatívu na prechodné obdobia, čiže na jar a jeseň, kedy povrch býva mokrejší, vlhší až extrémne blatistý.