Tip na výlet: Po rodnom kraji Ľudovíta Štúra a Alexandra Dubčeka alias pohodové kopčeky v okolí Uhrovca

Južná časť Strážovských vrchov neďaleko Bánoviec nad Bebravou skrýva viacero zaujímavých cestičiek, ktoré sme sa spolu s double rozhodli preskúmať. Našťastie sme mali aj zopár tipov od fóristov znalých miestne pomery, tak sme išli na istotu.

Uhrovec - rodný dom

V centre obce sa nachádza sprístupnený rodný dom spolu s expozíciou o Štúrovi aj Dubčekovi. Pani je tam milá, porozpráva aj rôzne zaujímavosti a vstupné bolo tuším 50c. Vo vnútri sa nemohlo fotografovať a aj keď som neposlúchol, radšej sem fotky dávať nebudem. Každopádne ako taká mini zástavka to môže byť zaujímavý bod na trase.

Dedinky skrývajú množstvo zaujímavých detailov, len keby sa mi chce kvôli tomu vždy aj zastavovať a odfotiť ich. Parkovali sme v Uhrovci, pričom ďalej po asfaltke sme pokračovali ešte pár km už na bikoch do obce Kšinná. Tam sme zamierili do hôr, pričom sme nešli priamo po zelenej TZ, ale zvážnicou, ktorá nás doviedla na zelenú TZ a následne na hrebeň, kde už bola červená TZ.

Na hrebeň vedie široká lesná cesta, ktorá pomaly stúpa hore a až v poslednej časti naberie riadny sklon. Cestou sa však už ukazujú aj okolité scenérie, takže to nie je iba o "nudnej" ceste lesom.

Výstup na Čierny vrch veru nebol zadarmo

Cestou na Rokoš sa ukazovali pekné výhľady, túto trasu ale každopádne neodporúčam. Popadané stromy, šikmý svah a zlý podklad nedávali veľa šancí na pohodové šliapanie.

Pamätníček pod Rokošom

Pohľad smerom na Nováky

Po modrej TZ na hrad Uhrovec

Zjazd je celkom rýchly a popri plote ponúkne pár technických pasáži, ktoré potešili. Každopádne po zjazde nasleduje ešte cca 15 min stúpania širokou lesnou cestou na hrad.

Na hrade je aj zhovorčivý správca, ktorý nám porozprával veľa o histórii, rekonštrukcii a množstvo ďalších zaujímavosti. Predávajú tam aj malé občerstvenie ako horalky, džús či nealko pivko.

Z hradu je to už iba dole, kde dobre uživíte celoodpružený bike s teleskopickou sedlovkou. S mojim HT-čkom (EXPLOSION 70 od Rock Machine) a vysokou sedlovkou to nebolo ideálne, ale aspoň som ocenil fakt, že v batohu nosím multikľúč.

Dole sme ešte stihli pekný západ slnka...

Druhý prieskumný výlet nás zaviedol do obce Krásna Ves, kde sme mali naplánované dva okruhy, pričom prvý smerom na obec Trebichava s prechodom kopca po cca zelenej TZ na Podlužany. V týchto lokalitách sa nachádza aj ochranné pásmo, preto je dobré si vhodne zvoliť trasu, aby príroda aj ochranári zostali nepoškodení. Každopádne jazdenie je to luxusné, aj keď to má iba pár km.

Vyrážame smer Trebichava

Za obcou už konečne v lese, ktorý má tie správne jesenné farby.

Záverečné časti stúpania už dávajú pekne zabrať...

To sa ale dobre testuje takýto podarený bike GIANT Trance 27.5 2 LTD .

Po luxusnom zjazde sme narazili aj na takýto pekný dub, ktorý mal cca 325 rokov a obvod kmeňa 433 cm.

Bukovinska skala

Po zjazde do obce Podlužany sme si to namierili do Krásnej Vsi a cez Podlužany po žltej TZ hore na Veľké lúky. Cesta je široká s príjemným sklonom, takže výškové metre naberáme celkom svižne a ani sa extra nepotíme.

V záverečnej časti ideme už po asfaltke, ktorá nás privedie na Veľké lúky. Stadiaľ je to už iba kúsok na Bukovinskú skalu, ktorá ponúka takýto výhľad. Vpravo bolo akurát Slnko, ale ak by tam nebolo, videli by sme toho oveľa viac .

Z Bukovinskej skaly do Krásnej Vsi je parádny zjazd po modrej TZ, určite si ho dajte, keď budete mať cestu okolo, na celoodpruženom biku je to jedna veľká paráda.

Prieskum nových lokalít je vždy pre mňa dobrodružstvo. Nepoznám terén ani čo bude za najbližšou zákrutou a preto je to ten správny bike adrenalín, z ktorého sa teším ešte dlho po príchode domov. Okolie Uhrovca nesklamalo a na tieto výjazdy budem rád spomínať aj odporúčať.
Páči sa ti tento článok? thumb_up28thumb_down comments 12 komentárov report_problem