Test: Ghost Riot LC 6 – XC mašina s vyšším zdvihom alebo ...?

Test: Ghost Riot LC 6 – XC mašina s vyšším zdvihom alebo ...?

Bicykel od nemeckého výrobcu Ghost som mal v rukách 2-3 roky dozadu a celkom som sa potešil správe, že je na ceste Riot LC 6. Na nete som checkol výbavu tejto mašinky a nedočkavo čakal na kuriéra, nech môžeme spolu vyraziť do terénu. Najviac som sa z celého bicykla tešil na zadný tlmič od firmy Cane Creek, ktorý som predtým ešte nejazdil.

Dizajn, rám, geometria a osadenie


Model LC 6 je najchudobnejší vo výbave v rodine Riot, ale to vôbec nevadí, keďže komponentovo je podľa mňa na tom veľmi dobre. Rám je karbónový s označením UHM/HM a bicykel má celkovú váhu 12,3 kg (údaj priamo na stránke výrobcu).



Rám celej rady Riot je v čiernej matnej farbe s farebnými doplnkami a nápismi, LC 6 je typický svojou žiarivou modrou farbou. Na mňa veľmi zapôsobila pekne dizajnovo zvládnutá hlavová trubka so vstupmi pre vnútorné vedenie bowdenov a logom Ghost. Zadná stavba má špeciálne uchytenie zadnej brzdy, kde jedna strana je uchytená okolo osky a druhá kolmo na rám. Bolo to navrhnuté kvôli menšiemu tlaku na zadný trojuholník rámu a toto uchytenie by malo eliminovať aj nepríjemné zvuky kotúča pri nevycentrovanom prasiatku brzdy.



67-stupňový hlavový uhol bol zachovaný, akurát bol zmenený zdvih prednej vidlice zo 130 mm na 150 mm. Bike má teraz 150 mm vpredu a 130 mm vzadu. Zadné odpruženie s patentovaným Riot Linkom je na pocit také, že cítite, ako keby toho zdvihu vzadu bolo oveľa viac a tlmič dostať nadoraz je naozaj problém, pretože približne v posledných 20% zdvihu prichádza do hry páka ukrytá v ráme, ktorá pridáva v tejto poslednej fáze veľkú progresivitu.

Z komponentov by som vyzdvihol vidlicu RockShox Pike RC Dual Air s možnosťou zmeny zdvihu 120/150 mm, tlmič Cane Creek Double Inline, ktorému sa špeciálne venujem v ďalšej časti, Shimano XT v prevodoch, základné brzdy Shimano Deore, teleskopická sedlovka KindShock. Pre úplnosť ešte uvediem aj cenu, ktorá je stanovená na 3 999 €.

Celé vybavenie, ako aj geometrie všetkých veľkostí, si môžete pozrieť priamo v nasledujúcich tabuľkách.





Tlmič Cane Creek Double Inline – ladiť, zapisovať a ešte raz ladiť


Model Riot je osadený tlmičom od firmy Cane Creek. Tlmič je špecifický tým, že má veľa možností nastavení - od pomalej kompresie, po rýchlu kompresiu a ešte aj páčku Climb Switch (niečo v štýle pro-pedal). Páčka Climb nesvedčí plné uzamknutie tlmiča, ale len utlmenie pri pedálovaní. Jazdec, ktorý je naučený na pro-pedal ju bude používať, ale z testovania som zistil, že to pri Riot-ovi nie je ani potrebné. Systém odpruženia je tu navrhnutý tak, že pohupávanie pri pedálovaní nie je skoro vôbec cítiť. Páčka nefunguje len v 2 polohách (otvorené-uzavreté), ale v celej škále a podľa toho mení utlmenie pomalej kompresie a odskoku. Nastavenie kompresií sa nerobí cez klasické kolieska, ktoré pootočíte aj rukou, ale je potrebný imbusový kľúč, ktorým sa nastavujú jednotlivé polohy po kliknutiach.

Oceňujem všetky tieto možnosti nastavenia tlmiča, ale povedzme si to na rovinu. Pre bežného jazdca, ktorý sa tejto problematike moc nevenuje, to bude problematické a väčšinou bude jazdiť s nastavením priamo od predajcu alebo odporúčanom nastavení podľa stránky výrobcu tlmiča (tu je možné nájsť nastavenie priamo podľa bicykla a modelu, v čase testu v ponuke Riot pre rok 2016 ešte nebol). Pre ostatných to však na druhej strane bude neskutočná zábavka.



Ja som sa za tú krátku chvíľu testu pokúšal hrať s tlakom v tlmiči (rôzny sag) a taktiež s čiastočným ladením kompresií. Dospel som síce k nastaveniu, ktoré mi asi najviac vyhovovalo, ale aj tak si myslím, že by to chcelo ešte nejaký čas na tip-top vyladenie. Jediná vec, ktorá mi celkom prekážala a je to možno aj subjektívnym pocitom, bola slabšia citlivosť tlmiča pri maličkých prekážkach. Na rozdiel od tohto, v strednej časti zdvihu už pracoval bravúrne a tlmič chodil presne toľko, koľko bolo potreba. Dostať ho nadoraz sa mi nepodarilo, ale za to môže aj spomínaný systém Riot Link, ktorý pocitovo dodáva ešte pár mm naviac. Pokiaľ vás ale výsostne baví ladenie, zapisovanie údajov počas výjazdu a následné vyhodnocovanie, tak ste na správnej stope, pretože vzorec alebo appka, či niečo iné na správne nastavenie neexistuje, teda okrem vašich skúseností, preferencií a pocitov.







Čím viac jazdenia, tým viac zábavy


Po prvom výjazde som musel mierne upravovať posed. Riot prišiel vo veľkosti L, takže by to mal byť ideál na moju 185 cm výšku, ale zdal sa mi až moc dlhý. Posun sedla smerom dopredu však všetko vyriešil. Riadítka so svojou dĺžkou 760 mm boli akurát a nemenil by som ich ani za kratšie, ani za dlhšie. Vidlica RockShox Pike RC Dual Air má možnosť meniť zdvih medzi 150/120 mm a ja som toto využíval hlavne pri asfaltových výšľapoch, prípadne, ak som sa chcel geometriou priblížiť viac k XC, zmeniť agresívnejší-položenejší posed a byť o niečo rýchlejší. Riot celkom dobre akceleruje a pohupávanie pri pedálovaní nie je cítiť, takže na páčku Climb som neskôr už ani nepomyslel. Spomínal som už citlivosť zadného tlmiča na menšie prekážky, toto mi troška prekážalo a ani pri rôznych nastaveniach a tlakoch som toto nedokázal eliminovať. Je to ale subjektívny pocit a vychádzam aj z poznatkov testovania iných bicyklov. Bicykel je osadený Shimanom XT s 2x11, takže prevodov je dostatok. Keďže som zvyknutý na Sram 1x11, dosť často som zabúdal na páčku existujúceho prešmykača.







O prednej vidlici Pike, pri ktorej je možnosť nastavovania len nízkorýchlostnej kompresie a odskoku, sa nebudem rozpisovať. Myslím si, že je to momentálne jedna z najlepších vidlíc na trhu, ktorú som asi jazdil. Jazdím ju aj na svojom bicykli, takže som sa nemusel hrať s jej nastavením a šliapala na jednotku. Ak sa s Riotom dostanete na hrebeňový chodníček a následne ho pustíte zjazdom, tak tu začína zábava. Riot bol veľmi dobre ovládateľný, bol som si v zjazdoch sebavedomejší a o to viac, že som sa dokázal pri každej ďalšej jazde zrýchľovať. Tu už nemám čo vyčítať zadnému pruženiu, ktoré žehlí nerovnosti a ide presne do zdvihu, aký potrebuje a vôbec nezaostáva, i keď má o 20 mm zdvihu menej. Bol som milo prekvapený účinnosťou modelu bŕzd Shimano Deore so 180 mm kotúčmi, ktoré vôbec nesklamali v porovnaní s vyššími modelmi SLX alebo XT. Pohodlné páčky, modulácia a dokonca ideálna vzdialenosť od riadítok pre môj ukazovák. Teleskopická sedlovka je už neodmysliteľnou súčasťou výbavy tejto kategórie bicyklov a možnosť zastavenia v akejkoľvek polohe ocení nejeden vlastník. Bezdušovky Schwalbe Nobby Nic vpredu so šírkou 2,35" a vzadu 2,25" si poradili aj s mokrými povrchmi a blatom, ale excelovali hlavne v zákrutách. Jedna vec, ktorú som pozoroval v porovnaní s inými testovacími kúskami od konkurencie bola, že ťažšie sa mi s Riotom išlo do výšky, do skokov. Chcelo by to ešte asi viac času sa s ním skamarátiť.





Ghost AMR Riot






Plusy

  • tlmič Cane Creek Double Inline – hlavne pre toho, kto rád ladí, ladí a ladí...
  • vidlica RockShox Pike RC Dual Air – 120/150 mm
  • Shimano XT vo výbave – presné radenie
  • 2x11 prevodov


Mínusy

  • citlivosť tlmiča - zadnej stavby na menšie prekážky – subjektívne zaradenie


Nenechá sa zahanbiť ani v ťažšom teréne


S Riotom LC 6 by som sa nehanbil postaviť ani na štart XC maratónu a ani na ľahšie enduro preteky. So svojou geometriou a možnosťou zmeny zdvihu na 120 mm sa dostanete k položenejšiemu posedu a viete tak byť o niečo rýchlejší. Naopak, so 150 mm zdvihom a perfektnou prácou zadného tlmiča sa nenechá zahanbiť na trailovom chodníčku a ani pri ľahšom endure, i keď samozrejme čistokrvný enduro bike to nie je. Preto, ak hľadáte rýchly bike, ktorý sa ale nebojí ťažšieho terénu, určite by ste nemali vo svojom zozname vynechať práve Ghost Riot.

Doporučená cena je určená na úrovni 3 999 € a ďalšie informácie o testovanom biku si môžete pozrieť na
http://www.ghost-bikes.com/bikes-2016/bike-detail/5304/. Biky Ghost budete môcť vidieť a vyskúšať aj počas tohto víkendu na BikeFeste v Kálnici.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up7thumb_down comments 12 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Novinky od Ghost: charizmatický Riot a celoodpružený Lector FS

Novinky od Ghost: charizmatický Riot a celoodpružený Lector FS

Či už obľubujete trailové jazdenie, enduro alebo fandíte maratónu a XC, potešujúcou novinou je predstavenie zásadných celoodpružených modelov od Ghost pre rok 2021.
Test: Ghost Nirvana Tour Universal – dostupný a všestranný hardtail

Test: Ghost Nirvana Tour Universal – dostupný a všestranný hardtail

Hľadáte dostupný bicykel s prijateľnou cenovkou, spoľahlivými komponentami a príťažlivým dizajnom? Mne z tohto zadania vyšiel výsledok v podobe Nirvana Tour pre rok 2020.
Test: Ghost SLAMR 4.9 - odolný pracant do ťažkého lesného terénu

Test: Ghost SLAMR 4.9 - odolný pracant do ťažkého lesného terénu

Chuť jazdiť v náročnom teréne nás nabáda k výberu stroja, ktorý znesie všetko, na čo si len pomyslíme alebo kam nás lesná cesta zavedie. „Duch“ SLAMR prichádza s cieľom do bodky splniť tieto, ale aj náročnejšie požiadavky.
keyboard_arrow_up