Canyon – zaujímavé novinky z Eurobiku

Canyon patrí medzi tých, ktorí zďaleka nespia na vavrínoch, pretože neustále inovuje svoje produkty a nebojí sa prísť aj s niečím novým a nezvyčajným. A kde inde tieto novinky predstaviť, ako práve na výstave Eurobike a my boli sme pri tom.

Eurobike patrí medzi akcie, na ktorých mnohé svetoznáme značky predstavujú trendy a hlavne najväčšie novinky na budúcu sezónu. V tomto smere Canyon rozhodne nezaváhal a predstavil tu viacero zaujímavých modelov a inovácií.

Canyon Sender - nová DH mašina

Pravdepodobne najhorúcejšou novinkou z dielne Canyon je nekompromisná DH mašina Sender, na vývoji ktorej sa podieľal aj Fabien Barel. Na tomto modeli pracovali od roku 2014 a výsledok rozhodne stojí za tú námahu.

Odladený Sender už v produkčných farbách a výbave


Prototyp so snímačmi počas vývoja je uvedený ako titulná fotografia článku.

Predný rámový trojuholník je vyrobený kompletne z karbónu, ale čo je zaujímavé, ten nie je použitý primárne za účelom minimálnej váhy. Konštruktéri ho zvolili najmä vďaka jeho pevnosti a schopnosti pohlcovať nepríjemné drobné vibrácie. Najviac namáhané miesta sú samozrejme maximálne spevnené. Zadná stavba zostala pritom verná hliníku z rady 6066 T6. Veľký dôraz sa kládol najmä na kinematiku odpruženia, kedy sa pri jej navrhovaní inžinieri inšpirovali motokrosom – celý systém nesie názov MX Link a pracuje so vzduchovým tlmičom. Chod zadnej stavby sa dá rozdeliť v podstate na 3 fázy. V prvej je dôležitá maximálna citlivosť (údajne podobná ako pri použití pružinového tlmiča), v druhej stabilita a v tretej progresivita, ktorá príde vhod pri dopadoch tých najväčších skokov.


Na biku je taktiež možné doladiť geometriu. Či už v rámci hlavového uhla, kde sa dá pomocou excentrického hlavového zloženia zvoliť uhol 62, 63 prípadne 64 stupňov. Taktiež je možná úprava dĺžky zadnej stavby. Tam, kde požadujeme maximálnu obratnosť, môžeme zvoliť krátke 430 mm nastavenie a všade tam, kde ide o maximálnu rýchlosť a stabilitu, až 466 mm.


Canyon Disconnect systém

So zjazdom ešte súvisí pomerne zaujímavý koncept s názvom Disconnect. Čo sa za ním skrýva?


Celé to stojí na myšlienke, že zadné pruženie funguje ďaleko lepšie a citlivejšie, pokiaľ nie je ovplyvnené ťahom reťaze (tzv. pedal kick). Hlavný princíp spočíva v tom, že počas väčšiny času DH jazdy bude voľnobeh v akcii a jazdec môže pedálovať, ale keď príde do náročnej sekcie, ktorá pedálovanie nevyžaduje, môže jednoduchým stlačením páčky vypnúť voľnobeh – bude teda točiť akoby naprázdno. Výsledkom toho bude oveľa citlivejšie pruženie, čo môže pri takých extrémoch ako sú napr. preteky, výrazne pomôcť. Odstráni sa týmto aj hrozba roztrhnutia reťaze, čo sa stáva vo sveťáku aj teraz. Ako to celé funguje, najlepšie vidno v krátkom videu.


Už stálicou sú trailové a AM biky


Spectral 140 mm



Neuron 110 mm alebo 120 mm na kolesách 29"


HT Exceed - s víťaznou DNA



Zaujímavá ochrana proti pretočeniu riadítok, ktorá zabraňuje škrknutiu alebo až poškodeniu rámu. Toto riešenie má Canyon patentované, preto ho neuvidíte pri konkurenčných značkách, ktoré sú nútené prichádzať s iným a menej elegantným riešením.


Endurance CF SLX

Pod heslom „choose to ride“ sa skrýva zaujímavý bicykel, takpovediac na všetko. Nie je problém na ňom absolvovať rýchly švih, celodenný výjazd a nezľakne sa ani nejakej šotoliny a horšej cesty. Všetko teda záleží len od vášho výberu – preto aj ten slogan.



Vďaka nasadeniu kotúčových bŕzd, ľahkých kolies a 28 mm plášťov, je jeho použitie skutočne veľmi univerzálne. Hlavnou devízou je pohodlnejšia geometria a tiež rám, ktorý vďaka upraveným vzperám veľmi dobre pohlcuje drobné vibrácie. Dlhé výjazdy budú vďaka tomu ešte o niečo príjemnejšie, no keď bude treba skutočne zabrať, môžete sa spoľahnúť na maximálnu odozvu v prenose sily.

Nairo Quintana a Movistar Team jazdí Canyon

Kotúčové brzdy sa v profi pelotóne ešte neudomácnili, ale pre hobby jazdenie ponúkajú iba výhody. Momentálne kotúčové brzdy na cestných bicykloch UCI pozastavila, ale je len otázkou času, kedy s testovaním opäť začne a v akých typoch pretekov (alebo úrovní) ich uvidíme najbližšie.




Dostupný a pritom výborne osadený triatlonový špeciál



Svetový rekord na triatlone za 7:35:39

Nemecký jazden Jan Frodeno ho vytvoril tento rok a bicyklovú časť zvládol za 4:08:07. Proste Canyon testujú športovci po celom svete pri rôznych disciplínach a dosahujú na nich tie najlepšie umiestnenia.


Urban a city



Veľmi zaujímavým konceptom, ktorý sa stal teraz realitou, je model Commuter. Cieľom bolo vytvoriť bicykel, ktorý sa ideálne hodí do mesta a na pohodové výlety za spoznávaním okolia. Samozrejme, tomu je prispôsobená geometria, no bicykel ma stále poriadny „šmrnc“. Hlavnou devízou je najmä kombinácia štýlu a pomerne vysokej bezúdržbovosti.


Za týmto účelom bol tento model osadený v najvyššej verzii prevodovkou Shimano Alfine s 11 rýchlosťami a hlavne klinovým remeňom. Takže žiadny olej a nachytané nečistoty po pár výjazdoch. Klinový remeň taktiež vydrží skoro „večne“. Navyše ponúkne aj dokonale tichý chod.



Veľmi zaujímavo je ladený aj kokpit vrátane predstavca. Bicykel má totiž v prednej časti zabudované svetlo, ktoré s ním tvorí akoby jeden celok. Podobne je riešené osvetlenie aj v zadnej časti. Teda žiadne trčiace káble a nikdy sa nestane, že svetlo zostane doma, keď ho človek najviac potrebuje.

Trendy a inovácie

Ako vidno, Canyon sa postupne zaraďuje medzi značky, ktorú udávajú trend a neboja sa inovácií. Niektoré koncepty sa možno neuchytia, niektoré naopak môžu otvoriť ďalšie možnosti. Každopádne, to sa dopredu nikdy nevie a len skutočne silné spoločnosti môžu raziť podobný prístup – a práve medzi ne sa táto nemecká značka už určite zaradila. Ďalšie novinky a podrobnejšie špecifikácie nájdete aj v slovenčine na http://www.canyon.com/sk
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (3. časť)

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (3. časť)

Finálna časť série o Eurobiku sa povenuje najmä dvojkolesovým tátošom – či už na vlastný alebo elektrický pohon.
Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (2. časť)

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (2. časť)

Najväčšia cyklistická exhibícia na svete priniesla množstvo noviniek – medzi iným aj na poli rôznych komponentov a doplnkov.
Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Ak by som mal tromi slovami opísať tohtoročný Eurobike, tak samotný nadpis článku všetko pekne vystihol.
keyboard_arrow_up