Kliknutím prejdeš na
skprofibike.sk
Reklama
Príbeh o tom, ako sme postavili unikátny 20

Príbeh o tom, ako sme postavili unikátny 20" detský bicykel (1. časť): Zaľúbili sme sa do ocele

38 komentárov

mondzo 27.10.2016 35 fotografií   Detsky Horska Cyklistika Deti Slovensko

Písal sa koniec roka 2014. Po letnej sezóne prišiel čas na výber 20” detského bicykla. A tu začína náš, viac ako dvojročný príbeh o tom, kam sme to dotiahli. V prvej časti sa zameriam na to, ako to celé začalo a ako sme prišli k vlastnému rámu a zaľúbili sa do ocele.

 

Ako a prečo to celé začalo?


Naši dvaja synátori s nami jazdia už od malička (mladší od 3 mesiacov a starší od 8 mesiacov). Začali sme v cyklovozíku (fantastická vec, keď sú deti ešte malé a veľa pospia, neskôr sa to začne točiť viac okolo vašej trpezlivosti, koľko s nimi vydržíte a ako ich motivujete a zabavíte ). Neskôr prišlo na rad odrážadlo, ktoré dnes pozná asi každé dieťa (moji chalani sa vybláznia na odrážadlách dokonca ešte aj teraz) a vlečná tyč so 16-tkovým hotrock-om. Avšak zo 16-tkových kolies starší rýchlo vyrástol. Chuť spoznávať terén už po vlastných (a prenechanie zostavy pre mladšieho) má prinútili hľadať bicykel veľkosti 20”. A ja som sa do toho pustil s radosťou.

Torp Story Param 01

Dlhé noci za monitorom


O bicykli som mal ako takú predstavu. Na začiatok som skúšal hľadať niečo používané. Hlavne, aby mal vzduchovú odpruženú vidlicu a dobrý rám, keďže jazdíme prevažne v teréne. Ostatné veci som bral tak, že ich časom môžem vymeniť, prípadne vyrobiť vlastné. Veľa času som strávil na rôznych cyklistických fórach a svoju úlohu zohral aj ujo Google. Fóristi v tom čase dosť chválili bike Kona Makena a mne sa podarilo nájsť jeden kúsok na Ebay v UK za dobrú cenu (ak sa dobre pamätám, s dopravou to bolo okolo 130 libier).

Po komunikácii s predajcom a uistení, že bike má vzduchovú vidlicu, som neváhal a kúpil ho. Sklamanie prišlo po vybalení, keď som zistil, že vidlica nie je vzduchová, ale pružinová. Ani hmotnosť nebola taká, ako ju predávajúci prezentoval. Nezostalo mi nič iné, len to prehltnúť a ísť ďalej. Povedal som si, že všetko zlé je na niečo dobré a chalanom sa bicykel páčil.

Torp Story Param 02

Začal som teda zháňat kontakt, cez koho by bolo možné kúpiť vzduchovú vidlicu pre 20” detský bicykel. Cez jedno anglické fórum som sa k nemu dostal a bol to nakoniec hlavný importér Spinner vidlíc pre Európu. A práve riešenie tejto vidlice bolo spúšťačom kolotoča s komponentami.

Kolotoč s komponentami


Úlohou bolo znížiť váhu a zabezpečiť väčší komfort pre drobcov. Na začiatku sme veľa vecí kupovali cez inzeráty tu v mtbiker bazári, prípadne cez nemecký a anglický Ebay, postupne cez veľkoobchody hlavne na Slovensku a v Čechách. Bola to taká zábavka, pretože sa dalo pozháňať veľa vecí za lacný peniaz a v 90% prípadoch dokonca aj funkčných . Tých komponentov, ako napr. rôzne tvary brzdových páčok, hlavových zložení, rôznych dĺžok predstavcov, riadítok a stredových zložení, sediel, pedálov, gripov, laniek, bowdenov, podložiek atď. bolo naozaj veľa, vymenovať všetko ani nie je možné. Ešte teraz máme garáž zatrepanú rôznymi škatuľami s komponentami (ak by mal niekto záujem, tak píšte ). Na pretriedenie zatiaľ nebolo času a človek nikdy nevie, čo z toho sa ešte môže hodiť.

Torp Story Param 04

Postupne Kona Makena faceliftovala. Ako prvé bola vymenená vidlica, ľahšie vypletené kolesá a plášte. Otočné radenie sme menili za páčkové 9-rýchlostné od modelu X5 s čísielkami cez model X7 až po X9. Prehadzovač sme skúšali so stredným aj krátkym ramienkom a zadný orech tiež okúsil niekoľko typov kaziet s rôznymi rozsahmi. Z Anglicka sa nám vtedy podarilo zohnať sériové 125 mm kľuky s 30-zubovým prevodníkom a celkom kvalitné detské sedlá VELO za dobrý peniaz. Ako darček mi sestra doniesla z USA špeciálne skrátené kľuky SRAM a tak sme to odkukali a začali skracovať kľuky SRAM u nás (pôvodné anglické kľuky totiž boli s 5 pavúkom a vhodné skôr pre cestné použitie). Niektoré komponenty sme zháňali zo sveta BMX, napr. rôzne malé tvary brzdových páčok, pedále, gripy. Dalo by sa povedať, že postupom času zostal z pôvodnej Makeny len rám a všetko ostatné sme vymenili. Váhovo sme oproti sériovke dokázali klesnúť o viac ako 700 g.

Torp Story Param 08

Po každej zmene nasledovalo testovanie. Určite mi dáte za pravdu, že s deťmi sa pracuje oveľa ťažšie ako s dospelými. Dôležité bolo sledovať ich z každého uhla a pýtať sa jednoduché otázky. My sme to riešili aj tak, že sme menili komponenty po nociach v garáži s tým, že sme im to nepovedali a následne druhý deň čakali na reakciu. Vždy nás potešilo, keď sa ma malý opýtal, že či má svoju vidlicu alebo prečo sa mi tak ťažšie / ľahšie šlape, prípadne čo má so sedlom atď. Z toho sa dali vydedukovať výsledky a selektovať veci. Bol to naozaj ťažký boj, ktorý si vyžadoval neskutočnú trpezlivosť. Som však presvedčený, že sme to zvládli.

Torp Story Param 03

Áno, musím priznať aj fakt, že i keď to na jednej strane bola zábava, na druhej strane sme niekedy boli v koncoch a mal som chuť to celé nechať tak a skončiť s tým. Hlavne vtedy, ak sa niektorá vec začala mnohonásobne komplikovať (výroba, dodacia lehota, kvalita), prišla predražená cenová ponuka alebo zistenie, že otestovaný komponent sa prestáva vyrábať. Ale ak ste rodič, určite mi dáte za pravdu, že deti vám dodajú neskutočnú energiu a keď som zišiel dole do garáže a pozrel sa na to, čo sme zatiaľ dosiahli, tak som si vždy povedal, že musíme pokračovať a skúsiť to dotiahnúť do konca. A samozrejme netreba zabudnúť na neskutočnú podporu od manželky, rodiny a kamarátov, ktorí v tom boli so mnou.

Ako to bolo s rámom z Číny?


Keďže som bol pozitívne naladený zo všetkých zmien, ktoré sme spravili na Kone a vyladený bicykel jazdil a vyzeral oveľa lepšie, začal som sa pohrávať s myšlienkou výmeny celého rámu. Na jednej strane by sme ušetrili ďalšie gramy na hmotnosti a na druhej strane by sme mali inú geometriu a dizajn.

Torp Story alloy frame 20

Otvoril som Alibabu a začali opäť dni za monitorom. Oslovil som pár výrobcov a na základe odpovedí som vybral jedného a objednal na skúšku pár katalógových kúskov. Netrvalo dlho a rámy boli v garáži. Na prvý pohľad vôbec nevyzerali zle. Prišli v surovom stave (moja požiadavka), takže nasledovalo striekanie a skladanie. Všetko išlo hladko, až na dve veci. Mali sme problém s reťazovou linkou a lisovaním hlavového zloženia. Reťazovú linku nie a nie doladiť (rôzne dĺžky stredových osiek, podložky...) až som sa nakoniec jedného večera pustil do detailného merania rámu a zistil som, že bola zadná stavba pozváraná nesúmerne a nesedela ani s oficiálnym výkresom. Problém, ktorý sme riešili, aj neriešili. Ponaučenie teda znie, ak budete niekedy objednávať z ďalekého sveta, treba byť opatrný a pripravte sa aj na takéto situácie. Lebo nie je ľahké sadnúť do auta a ísť ten rám otrieskať niekomu o hlavu . My sme si po tejto skúsenosti povedali, dovidenia ďaleký východ, otvorili sme program BikeCad (https://www.bikecad.ca/), začali kresliť vlastný rám a hľadať, kto by ho dal u nás na Slovensku dokopy. A táto negatívna skúsenosť s rámom nám dala myšlienku orientovať sa aj v iných komponentoch skôr na domácich výrobcov.

A preto sme sa zaľúbili do ocele


V BikeCad-e sme mali niekoľko návrhov, kde sme sa snažili o progresívnejšiu geometriu (predĺžený predný rámový trojuholník, položenejší hlavový uhol, skrátená zadná stavba, špeciálne ohnuté trubky kvôli košíku na fľašu) a zároveň, aby bol dizajn pútavý aj na pohľad.

Torp Story Param 05

Na začiatku som oslovil p. Čaprnku, ktorý mi dodal postupne tri oceľové rámy. Medzi nimi sme dolaďovali a testovali. Kvalita práce bola fajn, problém bol však miestami v komunikácii a dodacej lehote. Ak riešite jeden rám, naozaj odporúčam, no v našej situácii sme sa začali obzerať po inej firme, keďže sme sa pomaly začali pohrávať s myšlienkou predaja.

Torp Story Param 06

A tak som sa dostal ku chalanom z DevilWork-u, konkrétne Vlado Hučko (super chalanisko, ktorý sa naozaj vyzná a vie poradiť), s ktorým sme po niekoľkých osobných stretnutiach a pár desiatok mailov finálne doladili jeden z mojich návrhov. Upravovali sme ešte rám tak, aby sme znížili výšku hornej rámovej trubky (standover height), aby sme tam zmestili košík na fľašu, skracovali sme zadnú stavbu, dolaďovali hlavový uhol ako aj uhol sedlovky a neskutočne veľa ďalších drobností. A čoskoro bol v garáži finálny prototyp a doslova sme pri ňom slintali, pretože v reáli a v porovnaní s nákresom v BikeCad-e vyzeral fantasticky a ja som cítil, že sme spravili neskutočný krok vpred.

Torp Story Param 07

Najprv sme sa pri oceli obávali toho, že ten rám bude neskutočne ťažký. To asi ako prvé napadne každého. Avšak finálna váha, v porovnaní s hliníkovým rámom z ďalekého východu, sa líšila len o cca 250g, čo nie je veľa. Postupom času sme prišli na to, že oceľ má viac výhod ako nevýhod. Oveľa lepšie sa s ňou pracuje, je pružnejšia a tým pádom lepšie absorbuje vibrácie v teréne a je priam nezničiteľná! A práve preto sme si ju zamilovali a dúfam, že aj vy.

Pokračovanie v 2. časti


V týchto pár riadkoch som Vám chcel aspoň trochu priblížiť začiatok nášho projektu. V druhej časti prezradím ako sme ladili a vylepšovali jednotlivé komponenty pre finálny model TORP Bite.

Prosba


Ak ste to dočítali až sem, venujte prosím ešte 5 minút vašeho času a pomôžte nám vyplniť krátky dotazník k detským bicyklom. Vopred veľká vďaka.

Krátky dotazník k detským bicyklom

V prípade záujmu môžete navštíviť aj našu www stránku http://www.torpbikes.com, kde nájdete bližšie info ako aj špecifikáciu bicykla a prípadne sa môžete prihlásiť na odber noviniek (nebojte, spamovať nebudeme ).
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Detské bicykle)

Komentáre

SlavoF 27.10.2016 (18:44)

Tak ja drzim palce tiez, ale za mna nezdielam ani jeho nazor a myslim ze dieta za ten cas co dorastie do a vyrastie z bicykla danej velkosti , nedokaze vyuzit kvality ake sa boly popisane v clanku. Jednou z mala exelentnych vlastnosti na detskych bicykloch by som videl vo VAHE.
Akoze pevny ram, ktory sa nezlame na polovicu, brzdy ktore brzdia, a kolesa ktore sa tocia a nemaju osmicky myslim ze su samozrejme.
Jednoducho od dietata je tazke pozadovat aby preslo za den 100km. A tych 5 km prejde aj na "standardnom biku. Ak dorastie asppon na Mkovy ram s 26" kol. tam by som sa uz potom "zhavil".
Je to moj nazor ale ako pisem na zaciatku prajem hodne vela deti a este bohatsich rodicov.

 
mondzo SlavoF 31.10.2016 (08:55)

ano, ako pises, 5km prejde aj na standard biku, ale ak s nimi jazdis 20-40km a v terene, tak ten standard biku mu stacit asi nebude, pripadne to bude pre to dieta skor trapenie ako zabava . A tu je ten rozdiel, pre koho je Torp urceny.

 
SlavoF mondzo 31.10.2016 (12:07)

tak ved hej, ja som nepovedal ze je to zly bike alebo ze ten projekt je nanic. Pisal som to zo svojho pohladu a tak to treba brat. Ja osobne DH nejazdim a enduro tiez nemusim. Mam 3 bicykle ktore jazdim a ani jeden nema ZIADNU odpruzenu cast. Ani prednu vidlu ani zadnu stavbu, ani sedlovku...proste nic. Zatial som presiel vsetko co som chcel a to nie len po asfalte a verim ze prejdem aj to co " trufam si odhadnut" 90% z tohot serveru neprejde. Ale nato sa este potrebujem vela ucit, a zabavat sa s bikom. / myslim na cyklotrial / Nato sluzi to modre "cudo" co mam v profile pri bikoch. Co vsetko vedia / ak vedia/ ludia s tym urobit a vsetko bez akeho kolvek odpruzenia!!!!
Jednoducho ja preferujem vahu a odpruzenie nepotrebujem. Co sa neda prejst to treba preskocit!

 
mondzo SlavoF 31.10.2016 (16:03)

Diky, za cyklotrial palec hore, tiez s drobcami do toho troska zabrdame, hlavne kvoli technike a tomu co popisujes. Nakazil nas (myslim to v dobrom) NovoCK Trial klub Lucenec s neskutocnym pristupom a pracou s detmi pod vedenim pistaDX

 
simecek 27.10.2016 (18:03)

Obdivuhodna snaha. Ano, komercne detske a juniorske bicykle su jednoducho katastrofa. Drzim palce.

 
Obree 27.10.2016 (19:01)

Klobúk dole pred touto prácou ale odpružená vidlica na 20” detský bicykel určite nepatrí.

 
ARB 27.10.2016 (19:01)

No autor si mohol ušetriť trochu trablov a pozrieť na Ghostíka. Už v 2014tom bol detský bike na 20" kolesách s kotúčovkami myslím že dokonca hydraulickými a vidlou či vzduchovou už neviem ale mali sme to na predajni za nejakých cca. 450éčiek, názov už neviem sú to už dva roky.

 
hugo 27.10.2016 (23:00)

Ako otec dvoch chlapcov ktorí si prešli bicyklami vo veľkosti 20,vidím tento počin ako útok na peňaženku lepšie situovaných rodičov. Jediné plus je použitie kotúčových bŕzd. Na trhu je výber myslím si dostatočný,decká jazdili na Spešli a na Schwinne. Nezdá sa že by boli v tej dobe nespokojný . Na čom asi jazdil Peter Sagan a kde je teraz.

 
quidoo 27.10.2016 (18:12)

Perfektny clanok, chcem viac

 
Polo 28.10.2016 (07:26)

uz o nom bolo pisane aj na mtbs.cz
http://mtbs.cz/clanek/torp-bite-20-slovak-hand-made/kategorie/preview#.WBLhYtV96Uk

 
Cykloturista 27.10.2016 (18:33)

Ja som si s Mondzom vymenil pár správ a stretol som ho osobne aj s rodinkou na pretekoch. Získal som tak veľa rád a informácií pre nový bicykle nášmu synovi. Držím palce s torp bikmi.

 
matko001 27.10.2016 (20:07)

Či patrí, alebo nepatrí je záležitosťou určenia. Toto nieje bicykel na asfalt okolo domu a sem odpružená Vidlica určite patrí.

Syn mal dva 20" bicykle naraz, tak viem porovnať. Jeden bol s odpruženou vidlicou a druhý bez. Obidva mali svoj význam a v teréne nebolo o čom - aj super ťažká pružinová vidla mala úspech

 
Obree matko001 27.10.2016 (20:50)

Ešte raz musím oponovať, prešiel som si všetkými odvetviami cyklistiky vrátene dráhy či cyklokrosu a syn mal vzdy kvalitné biky ale vidlu dostal až na 26"

 
matko001 Obree 27.10.2016 (21:34)

Skúšal bicykle s odpruženou vidlicou? Prečo ju nechcel? Vadila mu niečím? Bola ťažká? Alebo iný dôvod?

My sme mali tie bicykle naraz. Mohol si vybrať čo chcel. Okolo domu a do školy to vyhrávala pevná vidlica. Do terénu zase odpružená.
Nikdy som sa ho nepýtal že prečo. Proste si tak tie bicykle bral.

 
mondzo matko001 31.10.2016 (08:46)

Tiez zdielam podobny nazor, mam doma aj Isla Bikes s pevnou vidlicou a takisto ine s odpruzenou vidlicou. Isla bol fajn na pevny podklad (vacsinou cyklochodnik), do terenu taktiez si vybral vzdy ten bicykel s odpruzenou. Isla proste v terene s tou lahkou vahou pod nim neskutocne poskakovala/odskakovala, vadili mu kratke/uzke riaditka, uzke plaste, malo prevodov do kopca a stazoval sa aj na chybajuce kotuc. brzdy. Vsetko zalezi aj od toho, aka odpruzena vidlica tam je a ci funguje.

 
Joko2 27.10.2016 (20:07)

Najdôležitejšia pre detský bicykel je hmotnosť. Najlepšie tak do 7 kg.
A kľudne pevná vidla a večkové brzdy. Niečo také robí Early Rider v UK ale len do 16" Pri 20" už hmotnosť uteká k 9,35 (mech. kotučovky, odpružená predná vidla,) ale len 3 prevody. Cena pod 800€

 
mondzo Joko2 31.10.2016 (08:51)

Nezdielam nazor, ze vaha je najdolezitejsia. Je to jedna z veci, na ktoru treba tiez pozerat, ale porovnavat ju aj s dalsimi vecami na bicykli. Ano na preteky mat co najlahsie, ale ten lahky bicykel pod tymi detmi neskutocne poskakuje. Moj starsi jazdil na DTPS aj Povazsku cykloligu a jazdil na upravovanom TORPe s vahou cez 11kg (ma ta par specialit, ktore na vahe pridali) a nemal problem jazdiit vzdy na dobre umiestnenia (DTPS start vacsinou z druhej polovice a umiestnenie tak do 10. miesta, nejazdili sme kazde kolo) povazska cykloliga celkovo 4. miesto.

Ono aj pri Torp-e, ak by sme vymenili odpruzenu vidlicu za pevnu (z cca 1700g na 500g), kotucove za V-ecka a pripadne este dalsie diesatky gramov nahnat na dalsich komponentoch, dostali by sme sa mozno niekde na 8.5kg, ale to nebol nas ciel.

 
Sesulak 27.10.2016 (20:41)

Komentare nejde, neda sa, vyrastie z toho... Predstavte si, ze ste ten maly chalan a vozite sa na takomto bajku. Ved ja by som bol v siedmom nebi A cena? Ked su ludia schopni vyvalit za telefony 800€, ktore su za rok stare a je to obycajny spotrebak, tak ta radost v ociach syna/dcery urcite za to stoji.

 
petho 27.10.2016 (21:43)

hm.. neviem načo mame na našich dospelackych bicykloch odpružene nielen vidly ale aj zadne stavby, hydraulicke brzdy, lockouty, droppery, spd-cka a ine vychytavk... ked sa uplne perfektne da jazdit bez toho vsetkeho a mat z toho radost... Co tym chcem povedat? nema zmysel polemizovat o tom, ci ma alebo nema byt na detskom bicykli odpružena vidla alebo hydraulicke brzdy... Ja za seba a za svoje tri deti mozem povedat - a presli sme si od neodpruzenych bicyklov az po 20" odpruzene s hydraulickymi brzdami - je je to neskutocny rozdiel v komforte a hlavne v bezpečnosti.... samozrejme zavisi na tom, čo je naplńou... ak ide o "preteky" tak samozrejme ti tam nechyba ani odpruzena vidla ani hydry - na decko mozes vrieskat aj bez tychto veci ... ale podla vlastnych skusenosti viem ze je neskutocny rozdiel absolvovat skutocnu turu v tere na odpruzenom bicykli s funkcnym vybavenim - bez ohladu na to, ci ide o dospeleho alebo o dieta.

 
fluider 28.10.2016 (07:08)

Je obdivuhodné, koľko času a energie tomu projektu autor vložil a že to s tým dotiahol nielen k funkčnému kusu pre syna, ale nabral odvahu ísť aj do rizika a skúsiť to komerčne využiť, čo je správne, keď už tomu venoval toľko času.
Myslím si, ale, že kotúčové brzdy sú tam zbytočné, pretože decko ich nevyťaží a keď už, tak určite nie DOT, ale minerálne brzdy. Odpruženú vidlicu by som tiež asi radšej nahradil pevnou, alebo HeadShock vidlicou od SR Suntour ak by sa dala. Fakt by som si pozrel, či tá vzduchovka je dostatočne citlivá pre dieťa, keď ich nevedia spraviť citlivé ani pre 80kg dospelého.
Geometria aj dizajn rámu sú inak vydarené.

 
matko001 fluider 28.10.2016 (08:55)

Podľa zahraničných recenzií sú tie Spinner citlivé už pri 15kg jazdcovi.

 
mondzo matko001 31.10.2016 (08:03)

No ja by som doplnil, ze my sme Spinner-a este upravovlali, ale o tom popisem viac v 2. casti. Seriova Spinner je sice fajn (robi sa verzia s 28 nohami s 50mm zdvihom a s 30 nohami s 80mm zdvihom). Avsak ta seriovka skor pruzi, ale netlmi, cize ma efekt spatneho kopania do ruk. Skusali/skusame z tej Spinner dostat maximum, co sa da, aby bola viac citlivejsia oproti serii a aj tlmila, nie len pruzila .

 
reactor 28.10.2016 (13:12)

moj cerstvo 8 rocny prcek s tohtorocnym najzdom 1750 km sa uz nevie dockat fullky, ktoru na 24kach nerobia. Tym chcem povedat, ze ked decko jazdi prevazne teren v kopcoch, tak aj odpruzena vidla aj kotucovky su velmi uzitocnymi pomockami. Akurat, ze dvihaju hmotnost bajku. Nezavidim 26 kg prckovi tahat na bajku o polovici svojej hmotnosti, preto by som tiez prijal aj 24ky v lahsom prevedeni vo full vybave.

 
matko001 reactor 28.10.2016 (13:16)

V téme o vysnívaných bikoch je link naar 13,5" fulloch - možno by si tam našiel niečo pre malého.

 
reactor matko001 28.10.2016 (13:32)

dik. kuknem

 
mondzo reactor 31.10.2016 (08:26)

Ono toto je zase vec nazoru, co chceme. Osobne si myslim, ze full este ani na 24" nie je vhodny. Nie kvoli vyssej vahe, ale skor kvoli tomu, ze nie je podla mna dobre posadit dieta na full a nech bicykel za neho vsetko urobi. Nech sa naucia ten bicykel ovladat v terene na HT a odpruzit/pracovat nohami (najlepsi zadny tlmic, postavit sa zo sedla atd.). Ak tieto zaklady zvladnu a neskor presadnu na full, tak to bude 2x plus .

 
ypsilonq 28.10.2016 (16:46)

drzim palce - vyborny projekt, ale stale je to tak na polceste k detskemu bicyklu postavenemu pre deti. Ram vyzera velmi fajn, ocel ako material, tiez vhodnejsia ako hlinik. Hydr. brzdy su velke plus.
co uz je menej fajn, su prilis dlhe kluky, hmotnost (vy by ste asi nechceli jazdit na bajku ktory ma cca 1/3 vasej hmotnosti)
Cena je diskutabilna zalezitost. Sumy ktore si za "detske" bicykle pytaju ine znacky nie su nizke. navyse vacsinou je to len supertazky ram, ohadzany najlacnejsimi komponentami urcenymi pre dospelacke bicykle.

 
matko001 ypsilonq 28.10.2016 (18:57)

Čo to znamená príliš dlhé? A aké sú akurát? Teraz tam boli 125mm, čo podľa mňa dlhé rozhodne nieje.

Keby som bral váhu priemerného dospelého 80kg a 5 ročného dieťaťa 20kg, tak by pri zachovaní pomeru váhy mal detský bicykel vážiť cca 3kg.

To je absolútne nereálne. Dá sa urobiť super ľahký uhlíkový, ale vzhľadom na odhadované množstvo predaných kusov by náklady na jeden kus boli úplne mimo.

Treba si vybrať medzi pohodlím ľahkého bicykla a pohodlím odpruženého bicykla.

 
ypsilonq matko001 29.10.2016 (00:17)

k dlzke kluk:
http://bikedynamics.co.uk/FitGuidecranks.htm
bod 2. pozri si tie uhly (pri dlhsich klukach viac trpia klby)
a k tej hmotnosti. urcite sa da urobit bezpecny detsky bicykel okolo 3-4kg.
je to mozne technicky, brzda su iba pociatocne naklady a ich navratnost.

 
matko001 ypsilonq 29.10.2016 (00:41)

Technicky možné- dajme tomu. Ale dostali by sme sa s cenou určite cez 3000€, reálne niekde k 5000€. Nepoznám nikoho kto by dal takéto peniaze za bicykel pre dieťa.

Narýchlo som si prešiel ten článok. Bod 2 hovorí o zdravotných rizikách.
Ale pozrel som si to aj ďalej. Deti na 20" bicykloch majú vo všeobecnosti od 125 do 145 cm. Keď si pozrieš krivky a text, tak najnižšie hodnoty má 9,5% výšky. To je od 119 do 138mm. Reálne si podľa ostatných grafov myslím, že by to číslo malo byť mierne vyššie. A 125mm do tohoto rozsahu pekne zapadá.

 
mondzo matko001 31.10.2016 (08:34)

Ono kluky, ano, mozno mas aj pravdu. Na Torpe sa da zacat uz od 110cm (ak je dieta sikovne) a jazdit az do 135-140cm (starsi ma 135cm teraz a jazdi este aj na Torp-e). Vseobecne tak 10% vysky dietata by mali mat kluky, ale vobec nie je chyba, ak aj starsi jazdia na kratsich klukach, nestraca sa ziadna efektivita. 125 mm z dlhodobeho testovania sa nam zdalo ako najidealnejsie a nebudeme to menit, i ked na poziadavku vieme osadit aj kratsie/dlhsie kluky.

Ono co je najvacsi problem pri rodicoch je to, ze ucia deti nasadat aj zosadat na/z bicykla zo sedla. A teda sedlo im totalne znizia a pri slapani maju neskutocne pokrcene nohy kvoli nizkemu sedlu a vacsinou to skonci pri tom, ze kluky su dlhe a moc ohybaju v kolene i ked problem je hlavne v nespravnej vyske sedla.

 
rrrrvvvv 29.10.2016 (09:17)

Ja som 6 rocnemu synovi 120 cm postaval na 26" palcovych kolesach a 13" HT Specialized rame celkom slusny XC bajk (jednoprevodnik, 80mm RS SID vidla, 155mm SRAM NX kluky). Hmotnost pod 10kg. Hned sme ho sli vyskusat na Skoda stupavsky maraton na najkratsiu 25km trat. On je v pohode dat do 50km na terene denne na nom. Myslim, ze pred tymto vekom je zbytocne stavat specialne bajky. Pred tym sme mali standardny 20" Superior bajk - aj na nom brazdil Karpaty (tak do 15 km). Pravda je, ze detske bycikle su extremne zbytocne tazke.

 
mondzo rrrrvvvv 31.10.2016 (08:39)

To znie ako celkom zaujimavy projekt, vies mi poslat nejake foto toho biku, pripadne aj s malym? 120 cm a 26" kolesa a 155 mm kluky mi nejde celkom dokopy, ale kedze to jazdite, moze to byt celkom zaujimave. Ono vsetko sa da, aj prizmurit oko nad niecim drahsim (komponenty), ak clovek stava jeden bicykel special.

 
matko001 mondzo 05.11.2016 (18:24)

Rrrrvvvv: tak to si bol ty koho som sa pýtal na Bike a aj som si ošahal, keď ste ho nakladali?

Vyzeral ako malá raketa - fakt krásny, plus komplet premyslený.

Ešte nepovedal, že tam má nahodený ovál

 
Tibusz 31.10.2016 (21:59)

Tatínko si svoje pohnútky a kreativitu vyžíva na synovi , a ešte to aj zhadzuje na jeho že vraj požiadavky Tiež som staval 20"bike synovi , zo štandardných komponentov je to skoro nemožné , geometria rámov a dľžka kľúk ....ale to tu už bolo popísané . A pomenoval si to úplne presne s tým nasadaním a nastavením sedla...ja takým ľuďom vždy hovorím že cyklista nie je bežec a nie je prvoradé aby noha dočiahla na zem zo sedla .
Výsledok Tvojho snaženia vyzerá super , gratulujem , a prajem veľa úspechov !!!!

 
petho 28.10.2016 (09:24)

Musim potvrdit, spinnery funguju aj pri mojich 16-kilovych dvojickach... a hydraulicke brzdy su pre deti ktore jazdia v terene nevyhnutnost...
"utok na penazenku" haha.. a tie bicykle co si kupuju dospelaci za 3-4-5+ tisic EUR to nie je utok na penazenku?
ja sa tesim ze vznikol projekt, ktory prinasa rozsirenie spektra... ani my si vsetci nekupujeme najdrahsie bicykle, ale nejako nas nerozculuje ze existuju...
ja si myslim ze si to trh najde.

 
hugo petho 28.10.2016 (14:49)

Množsto predaných bicyklov ukáže správnosť tejto cesty.

 
Pridaj komentár