Kliknutím prejdeš na
www.giant-bicycles.com
Reklama
Príbeh o tom, ako sme postavili unikátny 20

Príbeh o tom, ako sme postavili unikátny 20" detský bicykel (2. časť). Ako sme ladili TORP Bite

45 komentárov

mondzo 13.11.2016 53 fotografií   Detsky Horska Cyklistika Deti Slovensko

Ak sa vám zapáčila 1. časť príbehu, tak určite nevynecháte toto pokračovanie, v ktorom aspoň na pár riadkoch popíšeme dolaďovanie niektorých dôležitých komponentov na detskom bicykli a snáď si odnesiete aj zopár užitočných rád.

 

Pri detských bicykloch je niekoľko dôležitých vecí, na ktoré by mal rodič pri výbere klásť dôraz. Určite je toho viac ako spomenieme, a preto budeme radi, ak sa aj v diskusii pod článkom podelíte o svoje skúsenosti, ako ste prípadne vy bojovali s výberom, kúpou, prerábkou (tuningom).

Detské kľuky


Nechceme síce hádzať všetkých výrobcov do jedného vreca, ale veľké percento si s týmto neláme hlavu a detské bicykle osadia dlhými kľukami, ktoré vôbec nie sú vhodné pre deti. Je pravda, že zohnať krátke kľuky nie je vôbec jednoduché. Avšak pre výrobcov by to problém nemal byť. Ak sú totiž kľuky príliš dlhé (a hlavne pri nižšie položenom sedle, ktoré často pri deťoch vidím, pretože sú naučené, aby zo sedu dotiahli na zem => chyba rodičia!) dochádza k situácii, že keď je pedál v najvrchnejšej polohe, tak dieťa má nohu v kolene až moc ohnutú a má ju vysoko. To po prvé nemusí dobre vplývať na ich vývoj a po druhé je pre nich ťažšie (neprirodzené) zašliapnúť opäť z tejto polohy do pedálov (vyskúšajte si to na svojom bicyki).

Torp Story Param 01

My sme skúšali rôznu dĺžku kľúk a ako výsledok dlhodobejšieho testovania sme zvolili práve 125 mm ako najoptimálnejšiu dĺžku na celú dobu užívania 20” bicykla. Jednoduchý vzorec na výpočet dĺžky kľúk je asi 10% z výšky dieťaťa, takže ak by sme chceli ísť do dokonalosti, ideálne by bolo začať s dĺžkou 110-115 mm a končiť niekde pri 130-135 mm (výchadzam z našej skúsenosti, kde šikovnejšie dieťa začne jazdiť na 20” bicykli pri výške 110 mm a končí pri 130-135 mm).

Torp Story Param 03

Začínali sme s originálnymi 125 mm kľukami od jedného anglického distribútora. Tie však boli 5-pavúkové a teda skôr vhodné pre cestné použitie s 5-dierovými prevodníkmi, no na začiatok to plne postačovalo. Následne sme sa dostali ku špeciálne skracovaným dospeláckym MTB kľukám, ktoré mi doniesla sestra priamo z USA. A tak sme začali skracovať kľuky SRAM S600 (120, 125, 130 mm, vďaka za pomoc a trpezlivosť Janovi ). Tieto sme používali a testovali nejakú dobu. Tento rok sme sa však cez môjho známeho dostali k firme AJ Components z Lučenca (špecialisti na CNC obrábanie). Fantastický prístup Aďa a Števa, s ktorými sme počas leta dali hlavy dokopy a výsledkom tohto celého boli CNC opracované nádherné detské kľuky a prevodníky, však posúďte podľa obrázkov. Kľuky majú štandardne rozteč BCD64, avšak s možnosťou adaptéra a zväčšenia rozteče na BCD104. Ušetrili sme ďalšie desiatky gramov na váhe, pretože kľuky vážia bez adaptéra 281 g a samotný adaptér 41 g. S Q-faktorom (vzdialenosť kľúk od osy bicykla) sme sa dostali na 164 mm, ale pracujeme ešte na verzii so 140 mm, kde by sme chceli maximálne eliminovať rozostup nôh (jednoducho povedané, aby nohy dieťaťa nerobili striešku).

Torp Story Param 04

Vzduchová vidlica


Veľa detských bicyklov, hlavne tých lacnejších, je osadených pružinovou vidlicou, ktorá skôr pridáva na hmotnosti a nie na funkčnosti. Práve prednedávnom sme tu na fóre v téme "Vaše vysnívané bicykle pre deti" riešili , či je vôbec odpružená vidlica na 20” bicykel potrebná. Zhrniem to asi tak, že ak jazdíte s dieťaťom v teréne, funkčná odpružená vidlica by nemala chýbať. Mám doma bicykel Isla s pevnou vidlicou, a aj TORP-a s odpruženou. Väčšinou si synátori vybrali ten s odpruženou vidlicou, ale ak sme išli len na asfaltový cyklochodník, vyhrával Isla s pevnou.

Spinner 300 Air OS

My sme od začiatku išli za tým, že TORP musí byť osadený vzduchovou vidlicou, kde máte minimálne možnosť zmeny tlaku podľa hmotnosti dieťaťa, prípadne terénu. Tých možností pre 20” bicykle nie je veľa, preto sme zobrali do rúk Spinner Grind Air (28 mm nohy) a neskôr Spinner 300 OS Air (30 mm nohy) a snažili sa z nej vyťažiť maximum. Do modelu Grind sme navrhli aj vlastnú patrónu, avšak kvôli jej výrobnej cene sme to zatiaľ “odložili do šuplíka” a používame RockShox patrónu. Veľká vďaka patrí hlavne Mirovi (http://lapierre.mtbiker.sk), ktorý si celý proces tuningu odpruženia zobral pod palec a spravil neskutočnú robotu.



Vidlica je kompletne rozobratá, má presne vymedzené vnútorné púzdra, dorobili sme do nej patrónu s možnosťou nastavenia odskoku a pohrávame sa ešte s vhodnou tvrdosťou negatívnej pružiny, ktorá taktiež vylepšuje odtrh/citlivosť vidlice. Pri skladaní používame kvalitné mazivá a oleje, aby sa minimalizovalo trenie, a to dotvára celkový výsledok úprav. Môžeme povedať, že oproti sériovým kusom je výrazne citlivejšia = má lepší odtrh, čo je veľkým prínosom pre deti a ich nízku hmotnosť. Navyše ponúkame nastavenie rýchlosti odskoku (návratu) vidlice, zabezpečujúce kultivovaný chod bez spätných rázov od prirýchlo sa rozťahujúcej vidlice.

Radenie, prevody, ich počet a rozsah


Pri výbere bicykla je dôležitý aj dostatočný rozsah prevodov. Stretávali sme sa práve s tým, že deti pri kopčekoch už nemali kde radiť, zoskakovali z bicykla a tlačili. Áno, záleží od toho, kde bude daný bike využívaný, ale do terénu predný 36-zubový prevodník proste nepatrí, minimálne nie na detský bicykel.

Torp Story Param 06

Taktiež sme na KONE začínali s 36-timi zubami vpredu, ale postupom času sme cez 32 a 30 zubov skončili pri 28-zubovom prevodníku a 10-rýchlostnej kazete (11-36z). Starší mi tak bez pomoci dokázal šľapať do kopcov v teréne a na asfaltových rovinkách dokázal ísť 25 km/h, čo sa nám zdá ako plne postačujúce.

S firmou AJ Components sme vyrobili nádherný 28-zubový a 30-zubový NW prevodník (prevedenie úzky-široký zub). 28smička váži 42 g a 30tka 28 g. Pri použití nami navrhnutých kľúk je však možné prevod upraviť podľa potreby prevodníkom od 22 zubov až po 38 zubov (pri použití adaptéra).

Torp Story Param 05

Otázkou tiež bolo, či použiť gripshift (otočné radenie) alebo páčkové radenie. Všimli sme si, že dieťa sa dokáže veľmi rýchlo medzi nimi adaptovať a po chvíľke vedelo radiť, či už na jednom alebo druhom systéme bez problémov. Pri gripshifte sme však videli problém v tom, že radenie je robustné a menšia detská ruka ho nevedela poriadne uchopiť, nie to ešte s ním otočiť a preradiť. A ešte jednu vec, niekedy pri posunutí ruky na gripoch alebo brzdení sa im nechtiac podarilo aj preradiť. Páčkové radenie teda vyhrávalo, nazasahuje do priestoru gripov a dieťa viete od malička učiť ktorým palcom brzdiť a ktorým radiť. Vybrali sme SRAM systém, pri ktorom páčky radenia sú bližšie pri sebe a viete ho na riadítkach pootočiť. A priznávam sa, som zaťažený na značku SRAM . Deti sme na začiatku veľmi rýchlo naučili preraďovať pokrikom "dlhá alebo krátka páčka", neskôr už len pokrikom "preraď si", až sa naučili preraďovať samé podľa potreby hore alebo dole. A nie je na škodu k pokriku pridať ešte "nezabudni palec na brzdovú páčku" .

A aby som nezabudol na ľahké radenie. Skúšali sme lanká a bowdeny rôznych výrobcov. Pokiaľ nahodíte nové lanko + bowden a dobre premažete, všetko sa zdá byť OK. Problém nastával časom, kedy sa chod lanka zhoršuje a je potrebný servisný zásah, prípadne výmena. My sme tento defekt eliminovali použitím kvalitného Sram Slickwire radiaceho setu, ktorý má špeciálne nerezové lanko a bowden (+ špeciálne koncovky, ktoré chránia proti zatekaniu a špine). Dlhodobé testovanie ukázalo, že ani časom nebolo treba lanko meniť a radenie si zachovalo ľahký chod.

Brzdy


Otázku, aký typ bŕzd pre 20” detský bicykel a či sú potrebné a vhodné kotúčové brzdy, sme riešili taktiež na fóre. My sme za to, že áno, pokiaľ jazdíte s deťmi v teréne technickejšie úseky aj zjazdy. Ale vo všeobecnosti k brzdám na detský bicykel:

  • brzdová páčka by mala mať možnosť nastavenia vzdialenosti od riadítok
  • brzdová páčka by mala byť menšieho tvaru, vhodná pre detskú ruku (deti však niekedy brzdia aj 4 prstami, tu je vhodné ich učiť brzdiť maximálne 2 prstami)
  • brzdová páčka by mala mať ľahký chod (pri mechanických brzdách odporúčam časté premazanie, prípadne zainvestovať do kvalitnejšieho setu lanka a bowdenu)

Prešli sme si aj V-éčkami, aj mechanickými kotúčovými a aj hydraulickými. Áno, V-brzdy sú fajn, ak sú dobre nastavené, páčka má ľahký chod a tvar. Avšak my sme sa pri testovaní stretávali s problémom, že sa drobci sťažovali hlavne pri zjazdoch na bolesť palcov a museli sme často oddychovať (a verte mi, tento problém sme neriešili len my). Keďže postupom času sa toto opakovalo častejšie, začali sme sa obzerať po kotúčových brzdách.

Torp Story Param 07

Najprv sme objednali asi najlepšie mechanické kotúčové brzdy na trhu, Avid BB7 v spojení s páčkami Avid Speed Dial 7 a použili Jagwire brzdový set (lanko a bowden). Fantastický set, ktorý na jednom prototype jazdíme doteraz. Palec hore dávame hlavne za jednoduché nastavenie prasiatka a brzdových doštičiek voči kotúču, možnosť nastavenia chodu páčky (ostrejšie, jemnejšie), celkový účinok bŕzd a ľahký chod lanka Jagwire. Avšak je to stále mechanika.

Torp Story Param 08

Nakoniec sme skončili pri hydraulických brzdách Avid DB1 (podľa posledných informácií sa však už nebudú vyrábať a budeme ich meniť za model DB3). Páčka má ideálny tvar, ľahké stlačenie, dostatočný brzdný účinok a čo bolo hlavné, reakcie z testovaní na ne boli pozitívne. Bolesť palcov a časté prestávky boli odvtedy minulosťou.

Ostatné komponenty


Ladiť sme sa snažili aj ďalšie komponenty a môžeme povedať, že pre detský segment to vôbec nie je jednoduché (hlavne pri veľkosti 20”). Napr. už len nájsť detské pedále v prevedení “menšia platforma s pinmi” bol problém, ktorý sme vyriešili len pár týždňov dozadu. Ďalej môžeme spomenúť problém nájsť krátke 250 mm sedlovky s 0 mm offsetom. Našťastie sú už na ceste karbónové 250 mm sedlovky. Riešili sme aj ideálnu dĺžku riadítok (560, 580, 600 mm) a predstavca, výber detského sedla, špeciálne duté stredové osky typu štvorhran apod. Niečo sa Vám proste podarí vyriešiť na prvýkrát a s ďalším komponentom bojujete aj niekoľko mesiacov.

Detské pedále platformy s pinmi

Veľká vďaka testerom


Bez nich by to nešlo. Hlavne s mojimi dvoma drobcami, s ktorými sme spolu najazdili niekoľko stoviek km a stáli pri celom projekte od začiatku. Práca to nebola jednoduchá, ale myslím, že sme to zvládli a dôkazom toho je finálny model. Najlepší je asi môj starší 6-ročný synátor, ktorý sa ma už pravidelne pýta, či som niečo nové neobjednal, aby sme mohli ísť testovať.

Testovanie TORP prototypov

Posledné mesiace je testovaných niekoľko finálnych prototypov (testeri určite napíšu svoje poznatky do diskusie). Zbierame tak veľmi cennú spätnú väzbu a drobnosti ešte dolaďujeme. Čo nás najviac teší je fakt, že reakcie chodia veľmi pozitívne a malí torpíci po skončení testovania nechcú vrátiť TORP-a späť .

Torp Story Param 09

Finálny bicykel TORP Bite


Ak ste náš príbeh dočítali až tu, dovolil by som si predstaviť náš finálny detský horský bicykel TORP Bite. Pýši sa unikátnym dizajnom v limetkovej farbe a je vyrobený s láskou na Slovensku. Na prvom mieste u nás nebola váha bicykla, ale postaviť bicykel na zábavu a užiť si s ním terén naplno (Bite Your Ride = Zahryzni sa do terénu). A sme presvedčení, že sme to zvládli veľmi dobre.

Rám je postavený na oceli 4130 CrMo AH, kde sme predĺžili predný trojuholník, znížili hornú rámovú trubku (nižší standover height), položili hlavový uhol a skrátili zadnú stavbu. Docielili sme tak progresívnejšiu geometriu bicykla. Trubky sú špeciálne ohnuté s cieľom získať priestor na košík a fľašu a samozrejme zatraktívniť celkový vzhľad. Oceľ je pevná a zároveň pružná, lepšie absorbuje vibrácie a ľahko sa s ňou pracuje.

Torp Story Param 10

Kompletnú špecifikáciu bicykla nájdete nižšie (alebo na http://www.torpbikes.com). Vypichli by sme hlavne upravenú vzduchovú vidlicu Spinner 300 OS Air s dorobenou patrónou a možnosťou nastavenia odskoku, ktorá je oveľa citlivejšia ako sériová. Vyrobili sme špeciálne kľuky s roztečou BCD64, ktoré budú osadené 28 zubovým NW prevodníkom, ktorý spolupracuje s 11-36 zubovou kazetou a tým sme dali deťom dostatočný rozsah prevodov a hlavne možnosť šľapať do kopcov. K ľahkému radeniu napomáha špeciálny set lanka a bowdenu Sram Slickwire.

Torp Story Param 11

Kolesá sú od firmy RemerX osadené ľahkými plášťami od Rubena/Mitas. Set kolies je naozaj ľahký a napomáha tak deťom ľahšie akcelerovať. A kotúčové brzdy sú pod taktovkou Avid DB3 (podľa aktuálnych informácii sa verzia DB1 už vyrábať nebude) s možnosťou nastavenia vzdialenosti páčky od riadítok.

Našim cieľom bolo vyrobiť ten najlepší a najfunkčnejší 20" detský bicykel. Nerobili sme preto kompromisy ohľadom kvality. Toto odráža i cena, ktorú sme dokázali stlačiť na 999€.

Plány do budúcna


Plánov a nápadov, či v hlave alebo už aj na papieri, je niekoľko. Všetko bude záležať na tom, ako sa posunieme s modelom TORP Bite. Určite máme ešte priestor na zníženie váhy ako aj ďalšie laborovanie s komponentami. Avšak na toto všetko bude potrebný opäť nejaký ten časový priestor a v neposlednom rade aj financie. Dôležité však je, že chuť máme a testovací jazdci sú už teraz pripravení .

Určite by sme však budúci rok chceli zriadiť pár pointov, kde by bolo možné bicykel vidieť, prípadne si naň sadnúť a otestovať. Či sa už bude jednať o kamenné predajne, prípadne sa stretneme na cyklistických podujatiach.

TORP Bite na Detskej Tour Petra Sagana v Súlove

A nechcem prezrádzať viac, ale čoskoro sa chceme pustiť minimálne do 24” prototypu. Už len z toho dôvodu, že moj starší syn si svojou výškou pýta presedlať. Avšak o tom niekedy nabudúce.

Prosba


Ak ste náhodou ešte nevyplnili dotazník a máte pár (max. 5) minút času, kliknite prosím na Krátky dotazník k detským bicyklom. Ďakujeme.

A ak nechcete zmeškať žiadnu novinku, dátum, akciu, pridajte sa do našeho newslettera na http://www.torpbikes.com alebo nás like-nite na facebooku (https://www.facebook.com/torpbikes/).

A na záver...


Ak máte deti, nájdite si čas a venujte sa im, športujte a jazdite. A ak zatiaľ nemáte, tak športujte, jazdite a rozmýšlajte nad nimi, TORP čaká už teraz. Bite your ride...
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Detské bicykle)

Komentáre

maugggly 14.11.2016 (06:39)

Ako naučím svoje dieťa brzdiť palcom?

 
neverican maugggly 14.11.2016 (07:27)

To bude asi preklep ako aj v tejto vete " 28smička váži 42 g a 30tka 28 g ". Inak pred výrobcom klobúk dole.
Otázka na výrobcu: Je možné si vyrábať vlastné prevodníky (napr.CNC strojmi), nakoľko žijem v tom že to majú výrobcovia patentované ?

 
mondzo neverican 14.11.2016 (08:40)

Ahoj, nie, pri vahach je spravny udaj. Zial na 28smicku ide toho mäsa viac, a teda vazi viac. Tato 28smicka a aj 30tka je prototyp, ktory testujeme, hlavne vysku, sirku zubov, lahsie cistenie, budeme upravovat dizajn a dalsie veci, Co sa tyka patentu, tak urcite casom ano, ale kym si to nevychytame (mame rozrobenu odladenu verziu), tak to nebude. Ukaz mi ale vyrobcov (nie tych najvacsich hracov), ktory maju patent?

maugggly - snad sa nejdeme hrat na slovicka, vacsina asi pochopi, ako to bolo myslene, ja ucim deti co najviac casu mat pripraveny prst (max 2) na brzd. packach.

 
TurboHobik 16.11.2016 (14:59)

Dovolim si trochu polaborovat nad mottom/sloganom: "Bite Your Ride = Zahryzni sa do terénu". Ten preklad nie je spravny. Myslim, ze viem, co sa tu chce komunikovat, ale v anglictine to nesedi. Bite Your Ride = Pohryz svoj bicykel/cestovny prostiedok. Preklad, ktory by lepsie vystihol slovenske znenie by mohol byt "Bite Into Your Ride".

 
mailer 13.11.2016 (18:47)

Ten bajk je super, ale kedze dietatu je to tak na max 2-3 roky, potom sa to neda predat dalej za primeranu cenu, skratka malo ludi oceni skutocnu hodnotu. Mam 2 deti (6 a 8 rokov) a zazil som svoje pri predavani veci ci uz kociky alebo male bicykle.

 
SlavoF 19.11.2016 (17:18)

Celkovo z mojho pohladu by som to zhrnul takto: ak vidim ze dieta ma zaujem a talent a hlavne na "starom" povodnom deckom biku robi paradne kusky https://www.youtube.com/watch?v=ljXBBtIonDE ako ma notocene pistaDX tak by som kludne zainvestoval aj par tisic eur. Na jazdenie po lesnych chodnikoch a cyklochodnikoch cez víkendy a aj to len v lete nato staci dietatu a aj dospelemu standard za par stoviek.

 
FEDERER 13.11.2016 (17:26)

Obdivujem takýchto manuálne šikovných ľudí

 
Tecka 13.11.2016 (17:56)

Už sa teším keď ho budem môcť kúpiť synovi. Aj keď to ešte nejaký ten rôčik potrvá.

 
maros1974 13.11.2016 (19:16)

zda sa mi to kapku drahe... inak super, fakt premakane. Ked si predstavim ze som vahal pri kupe 20" biku v hliniku s klinovym jednoprevodom co stal iba 500e, tak teraz mam pocit ze by som ss do toho obchodu mal vratit a ten bike uchmatnut. Viem ze torp toho ponuka ovela viac, moje deti vsak nemaju tolko priestoru odjazdit si castov prirode, skor v meste a na sidlisku a v tskom prostredi to asi moc nevyuziju, chrobak vsak ostal nasadeny.

 
Lapierre maros1974 13.11.2016 (21:15)

Ak by si chcel deti ťahať viac do lesa, tak tam je bike s klinovým jednoprevodom v hliníku úplne mimo. Tu je myslené na viacero vecí od geometrie, cez komponenty až po to odpruženie, čo pri jazde v teréne pocíti dieťa rovnako ako Ty. Rozhodne to za tú cenu nie je bike pre každé dieťa, na druhú stranu pre budúceho pretekára resp. fanatického bikera v raste to rozhodne význam má.

 
double Lapierre 13.11.2016 (21:23)

to ano len takých deti je minimum v raste sa dietatu venujes vo vsetkom musís ho naucit bicyklovat korculovat lyzovat kreslit pocitat atd, len malokotre dieta ti vydrzi robit len jednu vec castejsie, 3 roky ubehnu ako voda a nemyslim si ze natom bicykli strávi tolko casu aby sa to oplatilo. naviac treba samozrejme mat aj huzevnatych rodicov. Ale ked ludia vrazaju peniaze do hocicoho aj menej uzitocnejsieho a ked je niekto velmi zanietený pre bicykel tak ma moznost kupit nieco vynimocne.

 
Lapierre double 13.11.2016 (21:28)

Tomu rozumiem a súhlasím, avšak nie je možné porovnávať dve neporovnateľné veci. Cena je síce na detské biky vyššia ale vzhľadom na osadené komponenty a všetky detaily určite nie je prehnaná.

 
Sarinator Lapierre 15.11.2016 (08:20)

Urcite ma tu hodnotu to je bez debaty. No cena niejej vyssia cena je vysoka to je tiez bez debaty

 
will double 13.11.2016 (21:53)

A presne to to je. Ten bike je v tejto kategorii nieco vynimocne.
Keby kazdy kupoval len to, co sa vyplati, vela mercedesov,bmw ani ferari by po cestach nebehalo. A Tesla by sa nam v mysli stale spajala iba s Oravou.

 
matko001 maros1974 13.11.2016 (22:08)

Sa bojíš aby ti na Cerovke vlastné deti neutekali?

Sme to už pár krát na fóre rozoberali. Toto nieje bike na jazdenie okolo domu, ale pre niekoho kto trávi pravidelne víkendy v lese a chce nechať deti ísť dalej.

 
will 13.11.2016 (21:04)

Je uzasne citat o niecom takomto co vznika u nas. Chalani, klobuk dolu pred vami. Pokracujte v tomto a vydrzte. Je to uzasny produkt a urcite nejakych zakaznikov najdete. A nebojte sa aj vacsich rozmerov. Najma v 26" je teraz diera ako svet - produkt mate, mozete to vyuzit.

Este nieco pre zvysok citatelov: Viem, ze cena sa moze zdat vysoka, ale chapte,ze je to kusova vyroba a taky bike 200 eur stat nemoze.

 
Cykloturista 13.11.2016 (21:09)

Ja tiez fandim a drzim palce, hoci je to mimo mojej financej moznosti , ale rady a inspiracie su uzasne.

 
cipo11 13.11.2016 (21:39)

U nás bude asi ťažšie predajný, ale na západ od nás by mohol zaujať podstatne viac. Biking tam má inú tradíciu a rodičia ocenia kvalitný bike pre svoje dietky.

 
Kaper cipo11 14.11.2016 (08:51)

Hlavne na zapad od Nas rodicia maju prijem na to,aby to ocenili.

 
petho 14.11.2016 (09:10)

ja mam 2 6-rocnych bikerov. ked som im pred dvoma rokmi chcel kupit 20" - nebolo velmi na vyber... ano islabike a podobne lahucke vychytavky boli aj vtedy. ale to su bicykle na cyklochodniky... my sme 95% v terene... takze som upravoval: nove kolesa (lebo kotuce), nove brzdy, nova vidlica (lebo povodna nefunkcna), nove radenie, kazeta, retaz, prevodnik, kluky, predstavec a riaditka (co zostalo povodne? - len ram vlastne... lebo este aj rafiky a plaste sme menili)... takze keby som mal vtedy taketo nieco tak nevaham.... testovali sme TORP a moje decka boli nadsene, z mojej strany: hlavne vyborna geometria.... to je alfa a omega... komponentova skladba uz potom zavisi na tom, co a kolko sa bude jazdit.. osobne by som uvital 2 alebo mozno 3 rozne levely....
A este k cene.... mne osobne to pride trochu pokrytecke ked si otec nema problem kupit bajk povedzme za 3-4 tisicky a decku sa mu zda 1000 vela... ano je to na tri roky povedzme ale pri jednoduchej matematike 1000 EUR/3 roky by otcovi bajk za 3-4 tisicky mal vydrzat na 9-12 rokov... a to - priznajme si - je vyrazne daleko od reality (a to ani nehovorim o tom,ze priebezne sa do bajku vrazaju dalsie prachy (rezate/kazety/plaste/bowdeny, atd atd)....

 
double petho 14.11.2016 (09:36)

neviem ako ty ale ja nepoznam moc slobodných s bikom za 3-4tis nieto ešte otcov.

 
harsik 14.11.2016 (09:39)

Za prve musim napisat ... klobuk dole, ani si nechcem predstavit co to muselo zozrat casu a penazi a dufam, ze sa vam to vrati.

Momentalne som v procese vyberu biku pre 5 rocneho syna. Situacia s 20" bicyklami je doslova zufala, najst aspon trochu slusny bike je prakticky nemozne. Vacsinou same tazitka a ked uz nieco slusne najdem, tak nevyskusatelne, pripadne osadene s nejakou blbostou, ktoru bude treba urcite menit (priklad za vsetky je 36 zubov vpredu - ruky, nohy za to lamat). Takisto viem, ze 100% musia byt na biku kotuce a tie ma zufalo malo 20" bikov. Viem ako maly trpi v dlhsich zjazdoch na Vckovych brzdach, jednoducho mi nedokaze dostatocne dlho drzat stlacenu packu.

Torp by bola vyborna volba, ale ten liter je pred polovickou neobhajitelny . Inak nerozmyslate nad tym, ze by si objednavajuci mohol niektore veci objednat custom. Napr. ak by som strasnou nahodou isiel do Torp-u (zatajenie koncorocnej odmeny, tak si viem predstavit zmenit niektore veci. Napr. vzhladom na to kde jazdime si myslim, ze 30z vpredu by bolo pre nas lepsie. Dalej to 10kolecko vzadu sa mi zda byt trochu moc (ale mozno by si maly zvykol a dokazal ho vyuzivat cele). A teoreticky si viem predstavit aj pevnu vidlu.

 
majovajo 14.11.2016 (11:31)

Preco ste nesli do hydraulickych Vckovych brzd? Chapem vyhody kotucovych ale pre jednoduchost by to nebolo lepsie?

 
pistaDX majovajo 14.11.2016 (11:39)

ake hydraulicke Vcka mas konkretne na mysli ?, dakujem

 
majovajo pistaDX 14.11.2016 (12:37)

Magura napr.? Cena okolo 100€. Samozrejme myslim to ako upgrade lankovych. Takze len kvoli dlhym zjazdom, z ktorych bolia ruky.

 
matko001 majovajo 14.11.2016 (12:54)

Mysli hydraulicke rafikove, ktore maju svoje vyhody - napriklad ze sa daju naplnit vodou a odvzdusnovat v umyvadle, pripadne nepotrebuju nove kolesa pri prechode z V-brzd. Ale maju aj svoje nevyhody a ked je finalna cena porovnatelna s kotucmi, tak nieje o com.

 
matko001 14.11.2016 (11:35)

Moja skúsenosť- na ráfik sa nalepí piesok a už to nebrzdí. Malý jazdil iba V-čka, ale dobre nastavené a v suchu nemal problém, ale stačilo aby bolo trochu mokro a už to nebolo ono.

 
coloc 14.11.2016 (11:40)

Tento článok ma zaujal, lebo mám 8 ročného chalana, ktorý trénuje v miestnom klube. 2 roky jazdil na 20" Meride dakar 620. Bajk nebol zlý, ale napr. odpr. vidla tam bola podľa mňa len pre efekt. Takisto padala reťaz občas. Počet prevodov by aj stačil -7, ale nechápem prečo všetky tieto bicykle majú viackoliečko (14-28) a nie kazetu 11-28. Niektoré dokonca používjú až 36z prevodník???(Merida32), pričom s kazetou by stačil aj 30,28zNW. Pre malého chapca sú viac potrebné ľahšie prevody. Na vianoce dostane 24" ale ten som musel "vylepšiť".

 
N/A 14.11.2016 (11:55)

Z mojej strany velky obdiv ze si mal tolko energie a chuti sa tomu venovat.....

ALE z toho co vidim pri predaji detskych bicyklov u nas na ptedajni viem ze 99% ludi sa skrabe na hlave ci kupit bicykel za 250-380€ (uz to sa im zda vela)

A taktiez je dost problem aby to dietatu vydrzalo viac ako 2 roky .... ludia co sa k nam pravidelne vracaju odkedy kupili 12" bicyklik... sa vravaju v intervale 1,5-2roky najcastejsie.....maloktore deti rastu tak pomaly ze by im ten bajk vydrzal aj tretiu sezonu

A teda vyvalit na max 2 sezony 1000€ za bajk po ktorom budu nasledovat minimalne dva dalsie.... uff budete mat hodne uzko specifikovanu klientelu....

 
matko001 N/A 14.11.2016 (13:04)

Na jednej strane mas pravdu, na druhej si treba uvedomit aka je zostatkova hodnota a za kolko sa ten bike neskor preda s tym ze vacsina ludi ma dve deti, takze ostava dlhsie doma.

Tento bike je podla vyrobcu pre deti od 110 do 135 cm, co je pri mediane grafu rastu dietata pre Slovensko od 4.5 roku do 8.5 roku. (tu v NL mame trochu ine grafy )
Tolko teoria.

V praxi sa opakujem, ale treba si uvedomit komu je ten bicyklik urceny. Rodicov ktori chcu jazdit pravidelne pribuda a fakt to nieje na jazdenie okolo domu a na hradzu, ale do lesa na traily. A urcite nieje primarne na detske zavody.

 
pistaDX matko001 14.11.2016 (13:14)

matko001 ma predbehol

 
N/A matko001 19.11.2016 (23:56)

tomu ani sám neveríš že 20palcový bicykel vydrží 4 roky jednému dieťaťu...vieš ako šialene dlhá by musela byť sedlovka....

vidím to v predajni pravidelne... z 20" na 24" presedlávajú najčastejšie už po 2 sezónach....

 
pistaDX N/A 14.11.2016 (13:13)

uzko specifikovanu klientelu....
ano, je to napisane uz v clanku medzi riadkami. jedna sa o detsky S P E C I A L pre min. dve kategorie rodicov.: kupia si ho ti, ktori na to maju a aj ti, ktori tomu rozumeju, maju napr. dve deti a vedia pocitat. nebudem sa zaradovat ani do jednej skupiny, no mam dvoch malych jazdcov a nevaham starsiemu kupit kvalitnu drahsiu hracku. u bajku viem, ze ho prezije min. dve sezony, ten mladsi mu ho uz driape z ruk a dalsi rodicia sa dotazuju, kedy sa ho budeme zbavovat. tolko o cene, ocakaval som ale viac technickych dotazov a komentarov

 
matko001 pistaDX 14.11.2016 (13:33)

Som čakal, že sa vyjadríš prečo Magura ráfikové brzdy nie.

A k tým technickým otázkam- každý ktorého to zaujíma si pozrie tému vysnívaných bikoch pre deti a tuší koľká bije. Tam sme rozoberali veľa vecí ktoré sú zároveň doplnené v článkoch, takže na pc otázok nieje priestor

 
Sarinator pistaDX 15.11.2016 (08:30)

No je to to co ludi najviac zaskoci nemozes sa divit, ono 1000e je hranica pre rodicovsky bike pre entuziastu . Mne sa naozaj paci i ked osobne by som siel do neodpruzenej vidly a hlinikoveho ramu. Ako si pisal je to len 250g no problem je ze dieta v tom veku ma kolo 20kg-30kg a tak vo vysedku kilecko je strasne vela. Kazdopadne je to len moj osobny pohlad neznevazujem Vasu pracu ci rozhodnutie naopak vazim si to .

 
N/A pistaDX 20.11.2016 (00:16)

wau ten tvoj drobec to dáva ako kráľ :O

 
mondzo 15.11.2016 (15:08)

ok, co by ste povedali na "predajny model", ktorym si kupite detsky bike (napr. TORP) a po odjazdeni ho mozete vratit za urcitu hodnotu? Pisem vseobecne, ale fungovalo by to stylom, ze poslete bike spat na inspekciu a podla toho, ako on bolo starane (v akom stave je, hodnotilo by sa podla stanovenych bodov), tak by sa vam vratila urcita cast z kupnej ceny, pripadne dostanete kupon na nakup napr. vacsieho/vyssieho modelu (24", 26")? Ako to znie?

 
TurboHobik mondzo 16.11.2016 (14:45)

To by ma pravdepodobne presvedcilo dat do toho tie prachy!

 
TurboHobik TurboHobik 16.11.2016 (14:47)

A ked nad tym rozmyslam, tak taky "vrateny" bicykel by sa predaval dalej za lepsiu cenu, nie?

 
mondzo TurboHobik 20.11.2016 (12:05)

presne tak ako pises, tie vratene po servise/repase by isli dalej

 
Cykloturista 15.11.2016 (15:24)

Ja keď som kupoval pre malého WOOM 3 bicykel, tak výrobca mal presne niečo takéto, teraz to neviem narýchlo na ich webe nájsť. Ale presne o toto išlo, kúpiš si bicykel u nich, alebo ich dodávateľov a po sezóne keď budeš prechádzať na vyšší model tak môžeš pôvodný u nich vrátiť, bloček si musíš odložiť, a oni ti vyplatia nejakú čiastku nie na ruku ale vo forme zľavy z nového vyššieho modelu.
Takto si držia klientov.

 
matko001 Cykloturista 15.11.2016 (15:48)

Asi myslíš toto: http:// www.woombikes.com/products/upcycle

 
Cykloturista 15.11.2016 (16:40)

To je ono, vďaka.

 
Duri6 01.08.2017 (08:41)

Chystam sa malemu skladat 16 bajk kde si prosim ta zohnal dutu stredevu osku na stvorhran ??? Dakujem popripade nejkadalsie strasnky na zaujimave komponenty. Dkaujem pekne nech sa Vam dari super projekt kluky budem tiez riesit cnc skracovanim .

 
mondzo 06.08.2017 (21:55)

Duri6 posli mi prosim pm spravu

 
Pridaj komentár