Dainese posúva limity

PR článok

Tirolský muž Marcus Max Stöckl sa vo svojich 42 rokoch postavil tvárou v tvár novej výzve – prekonať rýchlostný rekord na bicykli. Aby sme boli presní, prekonať svoj vlastný rekord, ktorého hodnota bola 164,95 km/h. Zobral svoj dvadsaťčlenný tím a vyrazili do púšte Atacama v Čile. Holá krajina, ktorá toho okrem skál a štrku moc bežnému turistovi neponúka, je ideálnym miestom na realizáciu Maxovho cieľa, pretože je tu dokonalý svah, priaznivý tlak vzduchu a dosažiteľné miesto štartu.

Max sa venuje horským bicyklom už 20 rokov, no zhruba posledných sedemnásť je posadnutý rýchlosťou. Svahy zdoláva vo futuristickej prilbe a červenej kombinéze, pod ktorou sa ukrýva airbagová vesta od Dainese s označeným D-air. Na rukách vidieť rukavice Driftec Gloves v modrej farbe, ktoré neboli voči sériovým nijako upravované.

Markus o svojom bicykli povedal: „Je to stále bicykel, žiadna motorka s motorom. Všetky diely sú komerčne dostupné, žiadne špeciály. Pripravovali sme sa na tento deň dva roky. Bolo to celé veľmi emotívne.“ Cesta dlhá 11-tisíc kilometrov z Rakúska do púšte stála za námahu. Max prekonal svetový rekord, ktorého nová hodnota je 167,6 km/h.

Video z rekordu

Okrem prekonania svetového rekordu je tu aj ďalší dôležitý medzník. Po prvýkrát bol v cyklistike použitý pre ochranu tela jazdca chránič fungujúci na princípe airbagu. V Dainese tento systém vyvinuli ako prví, neustále ho zdokonaľujú a od prvotného využitia pre ochranu pretekárov MotoGP sa za roky zdokonaľovania D-air presunul z pretekárskeho okruhu už aj do bežnej cestnej premávky, používajú ho tiež poprední lyžiari v disciplíne zjazdu, rýchlostní lyžiari a práve teraz urobil oficiálne aj svoj prvý krok v cyklistike.

Video z veterného tunela

Video: Pokus o rekord na legendárnom White Rim MTB Trail play_arrow

Video: Pokus o rekord na legendárnom White Rim MTB Trail

Pozrite si pekne spracované video o pokuse zlomiť rekord na ikonickom okruhu v Amerike. Inak nepripomína vám tento chlapík tak trochu Freddieho Mercuryho?
Test: Dainese Trailknit PRO-Armor - ochrana na trailoch

Keď som si minulý rok zlomil rameno, tak ma ani tak netrápilo, že nemôžem jazdiť, ako skôr stratené sebavedomie. Vedel som, že potrebujem nejaký chránič, aby som sa nebál spadnúť, pretože všetci vieme – kto nepadá, ten nenapreduje.
TEST: DAINESE High Gravity 1 – šokujúco iný, prekvapivo dobrý

Talianskeho čerta som si veľmi obľúbil, lebo ich produkty nielen dobre vyzerajú, ale sú aj funkčné a premyslené. Keď však prišiel na test tento dres, určený primárne na gravity disciplíny, tak som naň chvíľu pozeral, či sa nepomýlili a neposlali mi niečo na cestný bike.