Test: Kellys URC 90 - top model v kolekcii cestných karbónových bicyklov domácej značky Kellys
Na test tohto bicykla som sa veľmi tešil, a to aj napriek tomu, že predpoveď počasia vôbec nevyzerala optimisticky.Preto som mal možnosť bicykel vyskúšať ako za mokra, tak aj za sucha, čo však testovaniu iba prospelo.
Nový Kellys URC 90 pôsobí na mňa v porovnaní s jeho predchodcom decentnejším, elegantnejším a ľahším dojmom. No aj napriek svojmu štíhlejšiemu vzhľadu, sa vlastnosti samotného rámu posunuli znova o kus vpred. Rám je nielen ľahší, ale aj aerodynamickejší a tuhší a stále dostatočne pohodlný tam, kde je pohodlie žiadané. Samotný rám je vyrobený z prvotriednych materiálov a karbónové vlákna sú od rovnakého dodávateľa, ktorý ich dodáva aj pre americký Boeing.Všestranný rám
Ak sa zameriame na rám, tak už pri samotnom návrhu nového URCéčka bol kladený dôraz na jeho aerodynamické vlastnosti, vyššiu torznú tuhosť a zvýšený komfort. Preto naozaj nie je ľahké a asi ani možné tento rám jednoznačne zaškatuľkovať do niektorej z troch kategórií ako je Endurance, Performance alebo Aero. Tento rám ma z každého to hlavné. Mohlo by sa zdať, že ak sa niekto snaží robiť viac vecí naraz, tak nikdy nič nebude urobené poriadne a tak dobre ako keby sa sústredil a zameral len na jednu vec. Musím povedať, že Kellysu sa podarilo skĺbiť všetky tri kategórie do jedného rámu a z každého dokázali vyťažiť to najpodstatnejšie. Preto výsledným produktom je rám, ktorý dokáže osloviť akokoľvek zameraného nadšenca cestnej cyklistiky.Kellys URC 90 je možné si zakúpiť v 3 veľkostiach, a to S, M a L. Ja meriam 188 cm, a teda som logicky volil veľkosť L. Aj keď som mal z počiatku obavy, či mi predsa len L-ko nebude malé, keďže sa jedná o rám vo veľkosti 56 cm a bežne na moju výšku jazdím 58-60 cm rámy. Nakoniec mi ale L-ko bolo akurát a dokonca ešte s riadnou rezervou na sedlovke. Pri tejto veľkosti rámu je použitá 400 mm sedlovka a podľa Kellysu je vhodný pre postavy s výškou 182-192 cm. Lanká a bowdeny sú vedené vnútrom a na rám je možne osadiť ako mechanickú, tak aj elektronickú sadu. Vo veľkosti L váži cca 900 g. Celý bike, ako je na foto, má bez pedálov veľmi priaznivú hmotnosť, a to cca 7,3 kg.
Geometria
Špecifikácie
Výborný v technických zjazdoch
Z čoho som bol skutočne milo prekvapený, bolo to, s akou ľahkosťou sa bicykel ovláda v technických zjazdoch. Skúšal som ho na Jankovom vŕšku, kde sú skutočne dosť strmé a zavreté zákruty a keď to porovnám s inými bicyklami, na ktorých som tento zjazd išiel, tak na Kellyse som síce mal "až" druhý najlepší osobný čas, no tentokrát to bolo na mokrej ceste. Preto verím, že za sucha by som tam určite s Kellysom dal osobák . A keď už spomínam mokrú cestu, musím pochváliť výber plášťov. Na bicykli sú plášte Mavic Yksion Pro Powerlink, ktoré výborne držia, čo som mal možnosť dostatočne odskúšať. Plášte sú nahodené na nových Alu kolesách Mavic Ksyrium Elite, kde výrobca udáva hmotnosť 1 550 g za pár (bez plášťov).Možno ste si už na fotkách stihli všimnúť, že nové URCéčko má zadnú brzdu umiestnenú pod stredom bicykla. Na bicykli s takto umiestnenou zadnou brzdou som sedel po prvýkrát a v kombinácii s vodou na ceste som mal obavy, ako bude brzda vyzerať po jazde, ale hlavne, ako bude brzdiť počas jazdy. Znova musím uznať, že to bolo neopodstatnené. Ako je možné vidieť na fotkách po jazde, tak špina sa paradoxne viac chytala na miesto rámu, kde býva brzda umiestnená tradične, a teda z vrchu na horných vzperách sedlovej trubky. Naopak, brzda umiestnená pod stredom ostala bez výraznejšieho zašpinenia a určite bola takto čistejšia a lepšie chránená pred nečistotami, ako by to bolo v prípade klasického uchytenia.
Top komponenty
Za výber komponentov musím Kellys taktiež pochváliť. Riadidlá s predstavcom a sedlovkou sú zastúpené top karbónovými komponentmi od Ritchey, a to konkrétne rad World Championschip Series, teda so skratkou WCS. Riadidlá su široké 440 mm a sú s kompaktným oblúkom. Predstavec meria 110 mm (pri L-kovom ráme). Na 400 mm dlhej sedlovke je osadené kvalitné sedlo Fi´zi:k Arione R5. Omotávka na riadidlách je taktiež Fi´zi:k, a to konkrétne Microtex bar tape. Na bicykli je komplet elektronická sada Shimano Ultegra Di2, komplet rozpis komponentov si môžete prečítať nižšie. K tejto sade asi ani netreba toho moc písať, v podstate sa okrem ceny až tak zásadne nelíši od top sady Dura Ace. Počas testu s ňou nebol žiaden problém. Na bicykli sú osadené kompaktné prevodníky 50-34 v kombinácií s kazetou v rozsahu 11-28. Jedná sa o skutočne výborne zvolené prevody, ideálne ako na dlhé rovinky, tak aj na prudšie stúpania. Osobne som bol za tieto prevody a hlavne za kompaktné prevodníky skutočne vďačný a cestou na Jankov vŕšok som využil asi komplet rozsah . Pri ráme vo veľkosti L sú kľuky v dĺžke 175 mm. Na menších rámoch sú usadené 172.5 mm dlhé kľuky.Trocha kritiky
Aby som len nechválil, spomeniem, čo mi na bicykli trochu prekážalo. Všetko sú to veci ľahko riešiteľné. Niektoré možno ešte pred kúpou, iné až po kúpe, čo si ale vyžaduje ďalšie investície.Prvá vec, ktorá ma dosť zaskočila, bola šírka sedla Arione R5. So sedlom je to ako s topánkami, buď vám sadnú, alebo nie. Výrobca Fi´zi:k rozdeľuje sedlá podľa šírky do troch hlavných kategórií: Snake, Chameleon a Bull. Všetko to závisí od toho, ako ste ohybný v páse. Sedlo Arione R5 spadá do kategórie Snake, a teda je určené pre maximálne ohybných ľudí, ktorí nemajú problém sa pri predklone dotknúť zeme aspoň prstami na rukách. Osobne s týmto problém nemám, ale s čím ho mám, je práve samotná šírka sedla. Keďže som testoval bicykel vo veľkosti L, skutočne by som tu nečakal sedlo o šírke len 132 mm. Predsa len, vyšší ľudia, ktorým je bicykel vo veľkosti L určený, majú zväčša sedacie kosti od seba viac vzdialené, a preto sedlo v šírke cca 140-143 mm by bolo isto vhodnejšie. To platí aj v prípade výbornej ohybnosti jazdca v páse. Na sedle sa mi aj napriek tomu pozdáva jeho dĺžka, takže počas jazdy je možne podľa potreby sa dostatočne posúvať.
Posledný postreh je veľkosť hlavovej trubky. Tá je pri veľkosti L vysoká len 165 mm. Samé o sebe to problém nie je, ale ten nastáva, ak meriate povedzme 188+ a vyslovene nepožadujete agresívny posed s nízko položenými riadidlami a nemáte radi veľa podložiek pod predstavcom, čiže tzv. komín. Je to ale jediná a našťastie pre drvivú väčšinu cyklistov bezvýznamná chybička krásy na tomto, ináč veľmi podarenom cestom bicykli.
Aby som teraz po kritike znova vyzdvihol ako podarený tento bicykel je, dovolil som si ho odfotiť s mojimi karbónovými kolesami. Ako sa vraví po česky, že "kola ďelaj kola", tak pri tomto bicykli to rozhodne platí.
Plusy:
- Plášte.
- Ovládateľnosť v technických zjazdoch.
- Elektronické radenie.
- Nízka hmotnosť.
Mínusy:
- Užšie sedlo.
- Menšia výška hlavovej trubky.
Komentáre Zobraziť komentáre (22)