Test: Kellys Desire  70 – 29-palcový elegán šitý ženám na mieru

Ak si ešte spomínate na aprílový test pluskového Gibona, tak súčasne v tom istom období mala na test zapožičaný model Kellys Desire 70 aj moja ctená polovička.

O tom, ako prebiehalo toto radostné zoznámenie a bolestivé lúčenie, sa môžete dočítať v nasledujúcom článku.

Bicykle orientované na ženskú časť populácie nie sú v dnešnej dobe žiadnou raritou. Väčšina veľkých výrobcov dávno pochopila, že proporcie a požiadavky žien sú mierne odlišné a z toho dôvodu ponúka viacero modelov ušitých ženám doslova na mieru. Slovenský Kellys nie je v tomto ohľade žiadnou výnimkou a jedným z takýchto modelov je 29-palcové HT-čko pod označením Desire 70, ktorý okrem atraktívneho zovňajšku ponúka aj rozumne vyvážený mix komponentov, vzhľadom na zameranie pre dámy.


Moderný rám, ktorý ide s dobou

Základom bicykla je už na prvý pohľad precízne spracovaný rám, ktorý je zvarený z hydroformingom tvarovaných štíhlych trubiek, ktoré sú navyše pre dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti trikrát zoslabované. Krátka tapered hlavová trubka dodáva rámu potrebnú tuhosť v oblasti riadenia pri zachovaní možnosti športovejšieho posedu. Štíhle horné vzpery zadnej stavby naopak napomáhajú pohlcovaniu drobných nárazov a vibrácií. Elegantne riešené prvky ako vnútorné vedenie bowdenov, postmount úchyt strmeňa zadnej brzdy umiestnený vnútri trojuholníka zadnej stavby napovedajú, že pri dizajnovaní tohto rámu niekto skutočne premýšľal a snažil sa šetriť gramy na každom rohu.

Funkčné prvky ako diery na dva košíky, úchyt na integrovaný stojan do zadnej stavby alebo návarky na blatník a nosič, sú tiež príjemnou vymoženosťou, pokiaľ by ste sa rozhodli z bicykla urobiť expedičný stroj, alebo naň umiestniť detskú sedačku. Toto všetko sa Kellysu navyše podarilo zaodieť do veľmi vkusného a zároveň decentného dizajnového hávu, kde kombinácia farebného prevedenia matného kovového lesku s blankytnou modrou v reáli vyzerá naozaj luxusne.


Dômyselný komponentový mix

Na pozícii predného odpruženia sa síce nachádza vzduchová vidlica RockShox Recon TK, no funkčnosťou a výkonom je porovnateľná s drahšou Rebou. Rovnako ako u vyšších modelov, je tu prítomná 15-milimetrová maxle oska a 1,5“ tapered krk, napovedajúci o ukážkovej tuhosti. Možnosť utiahnutia kompresie páčkou z korunky pravej nohy zasa dáva možnosť pritvrdiť chod až do úplného uzamknutia.

O spoľahlivé zastavenie sa starajú síce základné hydraulické kotúčové brzdy Shimano, no vzhľadom na fyziognómiu priemernej ženy, sú nadmieru účinné a zároveň pomáhajú udržať cenovku bicykla v rozumnej hladine. Rozbehnutú priateľku alebo manželku o hmotnosti vrecka cementu zastavia na pár metroch s veľmi slušným prehľadom .


Podobne možno pochváliť aj výber komponentov pohonného systému, ktorý je mixom sád deore a XT, ktorej zástupcom je prehadzovač. Dvojprevodníkové kľuky deore ponúkajú dvojicu prevodníkov s 36 a 22 zubami v kombinácii s desaťrýchlostnou kazetou 11-36z, čo je na 29er dostatok rozsahu na každú situáciu. Radenie je rovnako z rady deore a okrem spoľahlivého chodu a možnosti odraďovania obomi smermi disponuje ukazovateľmi, čo je z môjho pohľadu tiež plus, vzhľadom na určenie biku.

Radenie na prevodníkoch citeľne uľahčuje prítomnosť nového prešmykača typu side-swing, čo si pochvaľovala aj moja priateľka, bez toho, aby tušila, čo to ten side-swing vlastne je a že tam vôbec nejaký má. Pocitovo jej veľmi sadlo aj sedlo Diversa s otvorom, na ktoré si nesťažovala ani po dvoch hodinách jazdy. Tuhosť 29-palcových kolies vypletených na nábojoch Novatec podčiarkuje nielen použitie pevnej osky na strane prednej vidlice, ale aj 12-milimetrová pevná os v zadnej stavbe. 2,1-palcové plášte Rapid Rob z dielne Schwalbe majú univerzálny vzor dezénu, ktorý dobre odvaľuje a ani pri nahustení na nižší tlak nie sú na asfalte hlučné.


Vyladené detaily

Zvyšné nepohyblivé komponenty ako sedlovka, riadidlá, predstavec a gripy nesú logo vlastnej značky KLS a sú rovnako ako sedlo vkusne farebne zladené s rámom bicykla. Za spomenutie rozhodne stojí aj filozofia proporčného osádzania jednotlivých komponentov, čo preložené do praxe znamená asi toľko, že od veľkosti rámu sa odvíja aj dĺžka komponentov ako sú riadidlá, sedlovka, predstavec a kľuky.

Rám je dostupný vo veľkostiach S, M a L a v prípade S-kového rámu dostanete bicykel osadený 70 mm predstavcom, 170 mm kľukami, 620 mm riadidlami a 350 mm sedlovkou. Okrem toho, že bike pôsobí prirodzenejšie, sa to pozitívne odzrkadlí aj na výslednej ergonómii a v neposlednom rade aj na nižšej hmotnosti bicykla. Bicykle veľkosti M a L sú dodávané s kľukami v dĺžke 175 mm a sedlovkou v dĺžke 400 mm. Šírka riadidiel je pre veľkosť M 640 mm a pre veľkosť L 660 mm. Obdobná situácia nastáva v prípade predstavca, kde pri M-ku zvolili dizajnéri dĺžku 80 mm, zatiaľ čo pri L-ku 100 mm.


Teória v praxi

Desire 70 je bicykel, ktorý vám vyčarí úsmev na tvári, zvlášť, pokiaľ na neho presadnete z nejakého staršieho kúsku. Precízne, rýchle a presné cvakanie prevodov v kombinácii s priechodnosťou veľkých obručí urobí ozaj veľmi dobrý prvý dojem. Napriek tomu, že sa jedná o 29er, nie je hmotnosť bicykla neprirodzená a rovnako aj obratnosť, vzhľadom na dobre zvolenú geometriu je porovnateľná s bicyklami, ktoré majú menší priemer kolies. Potešujúcim faktom je, že v krabici od bicykla nájdete aj kvalitné duralové platformové pedále, ktoré nenavyšujú pôvodnú investíciu o ďalšie dve bankovky. Žiaľ, takéto dobré zvyky už sú v dnešnej dobe skôr výnimkou ako pravidlom, za čo si Kellys zaslúži určite pochvalu.

Poďme ale späť k jazdným vlastnostiam. To, že je bicykel nadpriemerne tuhý, má za následok aj výbornú akceleráciu a veľké kolesá umocňujú zotrvačnosť biku, ktorý ide veľmi dobre za pedálom. Kotúčové brzdy sú pomerne ostré, no po chvíľke zvykania posunú vašu odvahu pustiť si to v zjazde viac, než obvykle. Keď si k tomu dosadíte do rovnice vydarený dizajn, dostávate výborne vyvážený bicykel, do ktorého sa nie je ťažké zamilovať.


Pri bicykli Kellys Desire 70 je mi veľmi sympatické, že niekto pri voľbe jednotlivých komponentov naozaj rozmýšľal a snažil sa dosiahnuť čo najlepší pomer ceny a funkčnosti, miesto toho, aby vsadil iba na páčivý dizajn a atraktívnu grafiku. O tom, že jazda na tomto bicykli je veľmi návyková, svedčí aj fakt, že priateľka bicykel najskôr odmietala vrátiť a opätovné balenie do škatule sprevádzalo dlhé mlčanie . Anglický názov Desire (túžba) tak celkom trefne vyjadruje stav po možnosti dvojtýždňového testovania tohto bicykla.

Ak by ste po ňom zatúžili aj vy, k dostaniu je za odporúčanú cenu 1 099 € a kompletné špecifikácie nájdete na stránke kellysbike.com/sk/desire-70.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: KLS Dare II – trailová krásavica so slovenskými koreňmi

Test: KLS Dare II – trailová krásavica so slovenskými koreňmi

Hľadáte ideálneho spoločníka, ktorý vám pri trailových dobrodružstvách spoľahlivo ochráni hlavu? Trailová prilba DARE II od slovenského výrobcu Kellys je skvelou voľbou.
Test: Kellys Gate 90 - univerzál na každú situáciu

Test: Kellys Gate 90 - univerzál na každú situáciu

Hardtail je bicykel, na ktorom začínal hádam každý biker, a tie dnešné ponúkajú veľmi zaujímavý mix vlastností.
Výbava od Assos - občas si treba dopriať

Výbava od Assos - občas si treba dopriať

Spôsobov, ako sa motivovať do novej sezóny, existuje niekoľko. Pre niekoho to môže byť objavovanie nových lokalít, pre iného nová výbava. U mňa sa to nejako pomiešalo dokopy a motivácie na jazdenie bolo tento rok na rozdávanie.
keyboard_arrow_up