Hutchinson CONEC'TIRES – ukáže správny tlak, množstvo tmelu a odhalí defekt

Určite sa vám neraz stalo, že ste vyrazili na výjazd s nesprávnym tlakom alebo ste dostali defekt, pretože tmel v plášťoch dávno vyschol. Na to všetko môžete byť automaticky upozornení...

Zrejme netreba zdôrazňovať, že pneumatiky majú na celkovú jazdu v podstate najväčší vplyv. A niekedy to ani nie je samotný typ, ale v prvom rade správny tlak. Práve jeho voľba pre potreby konkrétneho jazdca, typ terénu a štýl jazdy, je rozhodujúca. A rovnako má tlak veľký vplyv na celkový počet defektov a samotnú výdrž. Prípadne používate tesniaci tmel a neviete, kedy je ten správny čas na výmenu. S tým všetkým môže pomôcť novinka pre rok 2018 od francúzskeho Hutchinsonu. Predstavte si, že na tieto základné údaje vás vie vždy upozorniť aplikácia pred samotnou jazdou, a to bez toho, aby ste museli vyberať pumpu alebo niečo merať.

Francúzsky výrobca cyklistických plášťov Hutchinson vyvinul senzor, ktorý po inštalácii do ráfika dokáže presne zistiť tlak v pneumatikách, a to v priebehu pár sekúnd. Môže tiež zistiť hladinu tmelu a upozorniť vás na prípadný defekt. Snímač je umiestnený vo vnútri ráfika, kde je upevnený bezdušovým ventilom. Pracuje s akýmkoľvek štandardným bezdušovým ventilom, pričom jeho váha je iba 12 g. Použitím technológie ANT + a Bluetooth sa údaje prenášajú do aplikácie, ktorú si môžete stiahnuť do svojho smartfónu. Tlak vzduchu v pneumatikách sa monitoruje každú sekundu s presnosťou 0,01 baru. Po 20 sekundách nečinnosti sa snímač vypne, vďaka čomu životnosť batérie dosiahne až 3 roky pri bežnom používaní.

Technológia poskytuje skutočne jednoduchý spôsob, ako zistiť, aký tlak majú vaše plášte bez potreby pripojenia kompresoru alebo manometra k ventilu. Senzor môže však tiež zistiť punkciu, teda defekt. Samozrejme, veľký únik vzduchu si všimnete okamžite, no iné je to pri pomalom defekte, kedy tlak výrazne klesne až po pár hodinách. Taktiež detekuje aktuálnu hladinu tesniaceho materiálu pomocou snímača vlhkosti a informuje vás, kedy ho potrebujete doplniť. To je pomerne užitočná informácie, pretože práve na vhodné doĺňanie tmelu sa veľmi často zabúda a rovnako sa to oveľa ťažšie kontroluje. To platí pre všetky spomínané informácie, ktoré sa dajú vždy nejakým spôsobom overiť, no veľmi často sa na kontrolu zabúda – hlavne, ak sa ponáhľate z práce a chcete vyraziť čo najrýchlejšie. Po výjazde umožní skontrolovať základné informácie o jazde, no rovnako vie systém upozorniť na nadmerné opotrebovanie pneumatiky. Na jej včasnú výmenu sa rovnako veľmi často zabúda – až pokiaľ nezostaneme na pol ceste domov.

Snímač by mal byť dostupný na trhu od roku 2018, cena zatiaľ nie je presne stanovená, ale mala by sa pohybovať v rozmedzí 70 – 100 €.

MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

Nové značky, nové spolupráce, nová predajňa, komunitné jazdy, ale aj jeden veľký letný projekt na východe. Pozrite si prehľad toho, čo chystáme.
Suunto Race – osvedčené funkcie aj v nových farbách PR článok

Suunto Race – osvedčené funkcie aj v nových farbách

Pre tento rok Suunto rozširuje modely hodiniek Suunto Race o ďalšie tri farebné variácie. Nájdeme medzi nimi modely s titánovou aj nerezovou lunetou. Nechýba ani novinka pre milovníkov hudby počas tréningu.
Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny PR článok

Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny

Každá disciplína si vyžaduje rôzne obutie, o podmienkach ani nehovoriac a preto prinášame niekoľko tipov. Tak ktorý si dnes zvolíš ty?