Test: Okuliare BBB BSG-53 FullVIiew – ničím nerušené zorné pole

Test: Okuliare BBB BSG-53 FullVIiew – ničím nerušené zorné pole

64 komentáre

bimjeam 04.11.2017 15 fotografií   Test Okuliare Bbb Horska Cyklistika

Okuliare sú na MTBIKER-i asi najviac testovaným doplnkom. BBB-čka z dnešného testu sú napriek tomu predsa len iné ako väčšina kúskov, ktoré som mal možnosť doteraz testovať. V čom spočíva ich čaro, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

 

Veľa vecí si zvykneme chrániť ako oko v hlave, no rozhodne by sme nemali zabúdať ani na kvalitnú ochranu zraku. Nálety blata, hmyzu a konáre „skáčuce“ do cesty, sú bežným a každodenným údelom cyklistu. Najlepšie okuliare sú tie, na ktorých existenciu počas jazdy celkom zabudnete. Ako blízko k tomuto bodu majú okuliare BBB BSG-53FullView, si priblížime v dnešnom teste.



Obsah balenia – všetko, čo je potrebné k šťastiu


Po rozbalení typickej tmavomodrej krabičky lemovanej azúrovo-modrým pásom, sa prepracujete k tvrdému, vystuženému čiernemu puzdru, ktoré vo svojich útrobách skrýva dvojicu precízne zabalených skiel a okuliare s čiernymi dymovými sklami, rovnako zabalené ako v depozitáriu. Súčasťou puzdra je samostatná troj-priehradka, do ktorej si môžete naskladať dvojicu náhradných skiel, prípadne ešte ďalšie jedny sklá, ktoré si dokúpite. V balení objavíte okrem iného aj manuál a biele uzatvárateľné vrecko z mikrovlákna, ktoré slúži aj ako handrička na sklá.



Prvý dojem, spracovanie – žiadna citeľná slabina


Ako prvé určite zaujme, že okuliare nemajú klasickú rámovú konštrukciu. Nosnú funkciu plní jednodielne sklo z odolného netrieštivého polykarbonátu, do ktorého sa zacvakávajú pogumované straničky z prémiového materiálu GRILAMID TR90 a nastaviteľný nosník s vymeniteľnými nožičkami. Konštrukcia je uážkovo pružná, čo umožní dobre kopírovať tvar hlavy a zároveň zamedzí nejakému nepríjemnému tlačeniu. Pogumované straničky držia okuliare pevne na mieste, zatiaľ čo väčšie oversize pánty dávajú tušiť, že nič sa nebude nepríjemne „hidlikať“ ani nejakom tom roku aktívneho používania.



Prvé nasadenie – keď zdanie klame


Okuliare sú dimenzované čisto ako cyklistické, čo v preklade znamená, že pri prvom vyskúšaní napr. v obchode budete mať pocit, akoby vám vôbec nepasovali. Situácia sa však výrazne zmení po nasadení prilby, kedy všetko do seba pekne zapadne a začne vyzerať tak, ako má. Ja som okuliare testoval konkrétne spolu s prilbou BBB Taurus BHE-26, ktorá k nim sadla ako zadok na nočník. Aspoň teda v mojom prípade tomu tak bolo a určite vám odporúčam k skúšaniu týchto okuliarí vziať so sebou aj prilbu.



Záťažový test v praxi


Okuliare som mal možnosť jazdiť počas septembra a októbra, kedy bolo počasie naozaj premenlivé. Ranné hmly, ostré slnečné lúče babieho leta a upršané víkendy sa striedali na dennom poriadku, čo bolo z hľadiska testu úplne ideálne. Z hľadiska jazdenia už tak ideálne nie . Prvým zásadným rozdielom oproti klasicky konštruovaným okuliarom s delenými sklami, ktorý pocítite hneď po prvom nasadení, je absolútne ničím nerušené zorné pole. Žiadne rušivé elementy vo výhľade, žiadne zavadzajúce častí rámu, ktoré by vám prekážali pri ohliadaní sa za seba. Nič, len krajina okolo, akoby ste na očiach ani žiadne okuliare nemali. Sklá so zaoblenými hranami sú pomerne veľké, čo sa osvedčilo ako dobrá ochrana proti podfukovaniu a nechcenému zablúdeniu blata alebo hmyzu pod sklá.



Absencia horného rámika zasa umožňuje lepšie odvetrávanie, takže sa okuliare nemajú tendenciu rosiť pri normálnych tréningových podmienkach. Rovné pogumované straničky držia okuliare pevne na mieste a nestávalo sa mi, že by som si okuliare musel zatláčať na koreň nosa, ani keď som ich mal nasadené na čiapke. Čo sa týka svetelných podmienok, na výber máte z trojice skiel. Dymovo-čierne sklá kategórie 3 majú zrkadlovú povrchovú úpravu a pohľad na svet v prípade slnečného počasia je v nich veľmi príjemný. Žiadne skreslené farby alebo proporcie objektov som nezaznamenal. Žlté sklá kategórie 0 sú zasa vhodné do šera a hmly, kedy rozjasňujú okolie bez toho, aby nejakým spôsobom unavovali oči. Posledné z trojice dodávaných skiel sú kategorizované číslom 1 a tie sa mi najviac osvedčili na jazdu v lese, kedy bolo zatiahnuté, alebo keď som vyrážal na výjazd podvečer s dojazdom po západe slnka. Tieto sklá majú rovnako jemnú zrkadlovú povrchovú úpravu a prakticky im nemám čo vytknúť.

SkláKategóriePriepustnosť svetla
Žlté
KAT.0
87%
Číre (zrkadlové)
KAT.1
80%
Číre dymové (zrkadlové)
KAT.3
14%


Výmena skiel – „user friendly“ záležitosť


Napriek tomu, že som pomerne spohodlnel pri dlhodobom používaní okuliarov s fotochromatickými sklami, musím vyzdvihnúť systém výmeny skiel, ktorý ľudia v BBB dotiahli pri okuliaroch FullView na veľmi vysokú úroveň. Straničky sa menia maximálne jednoducho bez použitia hrubej sily. Pri niektorých iných značkách som nevedel, či skôr povolí rám, alebo vycvakne sklo. Tu nič podobné naozaj nehrozí. Cvak, cvak a je hotovo! Výmena nosníka už vyžaduje trochu viac cviku, no nie je to nič, na čo by si človek po chvíli používania nezvykol. S týmito okuliarmi som nezažil pocit, že by som radšej jazdil v lese s čiernymi sklami, lebo sa mi nechcelo zápasiť s výmenou skiel pred výjazdom. Neviem, či sa podobný model vyrába aj pre ženy, no ak nie, určite by sa mal .



Plusy:

  • ničím nerušené zorné pole
  • komfortný rám z GRILAMID-u TR90
  • 3 rôzne sklá v balení
  • jednoduchá výmena skiel
  • nízka hmotnosť
  • odolné puzdro

Mínus:

  • nie veľmi civilný dizajn

Suma sumárum


Za ten čas, čo sa venujem cyklistike, mi cez ruky mi prešlo pomerne veľa okuliarov a BBB FullView spĺňajú všetko, čo by som od tých poriadnych očakával. Kvalitné materiály a spracovanie, jednoduchá výmena skiel a ničím nerušený výhľad, by mali byť pre cyklistu základné požiadavky a rozhodujúce vlastnosti, podľa ktorých si okuliare vyberie. Jednodielna konštrukcia skiel má množstvo výhod v podobe lepšieho kopírovania tváre, ultimátnej zrakovej perspektívy, nižšej hmotnosti a zjednodušenia výmeny skiel. Ak oželiete fakt, že okuliare sa až tak nehodia na civilné nosenie, tak svoju službu splnia určite výborne či už v cestnej alebo horskej cyklistike a vy sa budete môcť sústrediť plne na jazdu.



Okuliare sa vyrábajú v bielej, čierne, tmavomodrej, oranžovej a metalickej sivej farbe za MOC 69,90 € a kompletné špecifikácie si môžete pozrieť na stránke bbbcycling.com.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Tibusz 04.11.2017 (21:34)

1


Mesiac ich mám , sú výborné , pohodlné , najlepšie aké som kedy mal

 
ddrmodes Tibusz 24.04.2018 (15:59)

0


Ked si to zenies dole dlhym kopcom, nepodfukuje ich? Ja mam problem zohnat okuliare pri ktorych by som nemal problem s prievanom.

 
Tibusz ddrmodes 26.04.2018 (19:36)

0


Podfukovanie tam je určite ,ale zas nie extra mal som už aj oveľa horšie okuliare.Tiež je to dosť idividuálne nakoľko to súvisí aj s tvarom tváre možno Tebe by sadli lepšie

 
reactor 06.11.2017 (16:15)

1


kedze okuliare su velmi casto lamajuca sa zalezitost, uz som rezignoval na drahe varianty a kupil som si oficialne ochranne pracovne pomocky od Uvexu s maximalnou spokojnostou. Jedny zlte, druhe tmave, dohromady okolo 25 eur s maximalnou spokojnostou

 
Pridaj komentár